jarek996 Opublikowano 14 Lutego Autor Opublikowano 14 Lutego Godzinę temu, pacek napisał: dokładnie o to chodzi, żeby wyrównywać nierówności bez zbędnego dodawania wagi, to może być dość mozolny i czasochłonny proces tkanina musi mieć taki splot a Ty używasz pewnie tej co sie rozłazi splot i masz puste miejsca bez tkaniny, szczególnie jak się ją laminuje pędzlem to rozsuwa sie splot, z wałkiem wychodzi znacznie lepiej Zgadza sie! Mam nadszarpnieta skorke na palcu i jak nia zahacze, to sie rozllazi! Delikatnie "pedzlujac" daje rade, ale zamowie gesto tkana na kadlub i skrzydla. Teraz sa male powierzchnie, wiec jakos daje rade. No i mowicie, ze farba sie ladnie"polozy" i na szklo i na resztki szpachli? Zawsze bylem przekonany, ze najlepiej, jak podklad jest pod CALOSCIA malowania. No ale w sumie to sie dopiero ucze "polmakietowania", bo dotychczas to byly tylko skladanki 😉
pacek Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego 5 minut temu, jarek996 napisał: No i mowicie, ze farba sie ladnie"polozy" i na szklo i na resztki szpachli? jak już wyliżesz wszystko do pożądanego efektu to ewentualne podziały i inne bajery na to podkład i farba. w sumie to chodzi żeby nie kłaść nastu warstw podkładu żeby ukryć nierówności tylko szlifując kolejną warstwe podkładu stopniowo likwidować nierówności, bo podkład w tych drobnych nierównościach zostanie, przy wiekszych skuchach bez szpachli sie nie obejdzie. Kładzenie farby na różnorodną powierzchnie może sie skończyc tym, że efekt będzie nieciekawy, bo różne podłoża inaczej przyjmuja farbę. Ja osobiście przed ostatecznym malowaniem wolę mieć zapodkładowaną całą malowaną powierzchnię. Fajny jest też patent który kiedyś pokazywał Lucjan czyli dość gęsty podkład dwuskładnikowy nakładany na powierzchnie jak szpachla, jak dobrze wyschnie super sie szlifuje i można nim zniwelować nawet wieksze nierówności.
jarek996 Opublikowano 14 Lutego Autor Opublikowano 14 Lutego Czyli reasumujac; pierwsze "natryski" szlifujemy prawie do zera, a szpachla wypelnia rozne niedorobki. Jak juz mamy to dopracowane natryskuje lekko na cala powierzchni i tylko matuje. I to dopiero jest wlasiwy podklad pod farbe. Zgadza sie? A taki byl juz ladny, zielony (taki kolor ma moja szpachla)! Na forum np. zegarmistrzowskim, wmowilbym chlopakaom, ze taki kolor mialy wloskie samoloty. Wtedy nie musialbym juz malowac 😂 Natrysk zrobie jutro, bo w nocy moje panie jada na narty, wiec bede mogl sobie smrodzic (i "wypiekac") w domu ile tylko bede chcial!!! Na dole dwa zdjecia statecznika po szlifie. Teraz tak sobie pomyslalem, ze modelarstwo i kolarstwo sa bardzo podobne!!! Tutaj szlifowanie szpachli, a tam formy. Tutaj gubienie zbednych gramow, a w kolarstwie kilogramow. Ciagla walka 😅 3
FockeWulf Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego Szlifowanie kolejnych warstw podkładu to oczywiście walka z wagą, ale przed malowaniem koniecznie trzeba pomalować podkładem po to, aby placki żywicy nie prześwitywały przez warstwę koloru. Jeśli pomalujesz tak jak teraz np. czerwonym lakierem, to w miejscach przetarcia podkładu (tych jasnych) kolor czerwony będzie jaśniejszy i nie wyrównasz tego chyba że grubą warstwą koloru. Dlatego ważne jest nie tylko wyrównanie powierzchni ale pomalowanie jej na jednolity kolor, z reguły szary, który ładnie przyjmuje kolory wykończeniowe. Są chyba jakieś reguły, jakiego koloru powinien być podkład aby kolor finalny wyszedł najlepiej.Powiem Ci, że się długo męczyłem z tymi przebitka i zanim zrozumiałem, że powierzchnia do malowania musi być nie tylko równa, ale jednolita. 1 1
jarek996 Opublikowano 14 Lutego Autor Opublikowano 14 Lutego Wiem, ze kolor mojej jest dosyc niestandardowy, wiec teraz moge potraktowac to klasyczna, szara. Ta jednak jako pierwsza warstwa (zakrywajaca dolki) jest calkiem niezla (i tania), wiec do wstepnych prac bedzie OK! Pod farbe pojdzie klasyczna-SZARA
pawkar Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego 2 godziny temu, jarek996 napisał: Czyli reasumujac; pierwsze "natryski" szlifujemy prawie do zera, a szpachla wypelnia roze niedorobki. Jak juz mamy to dopracowane natryskuje lekko na cala powierzchni i tylko matuje. I to dopiero jest wlasiwy podklad pod farbe. Zgadza sie 😂 Pierwsze natryski podkladem wypełniającym wykonuje się po wstępnym szpachlowaniu co by nie nakładać niepotrzebnie wielu warstw podkładu... 1
jarek996 Opublikowano 14 Lutego Autor Opublikowano 14 Lutego 3 godziny temu, pawkar napisał: Pierwsze natryski podkladem wypełniającym wykonuje się po wstępnym szpachlowaniu No ale to przy jakich wiekszych babolach? A tak w ogole, to jeszcze cos k....a napiszcie i wracam ro RTFow 😂 1
jarek996 Opublikowano 14 Lutego Autor Opublikowano 14 Lutego No i powrot do podwozia! Muszezamowic, bo nie rusze dalej z platami. Znalazlem takie golenie, ktore "przyjma kolo 100mm (mam mies w granicach 100-110 mm), tyle ze sa dosyc krotkie. Moge dac dluzszy "drut" (6 mm) i zakryc go jakac "falbanka", zeby nie wygladal pokracznie. Do tego wzialbym to podwozie (tez mocowanie na 6 mm). Co tym mysla fachowcy? Set of Two Telescopic Legs for AT-6 TEXAN 160 - EurokitShop JP Hobby Electric Retract ER-005 6mm 84° (6kg/Low/Inside) - JP HOBBY Europe Druga opcja to TEN zestaw: Set of Two Telescopic Legs with Half Fork, mm.205 - EurokitShop JP Hobby Electric Retract ER-010 / ER-120 10/12mm 84° (12kg/Low/Inside) - JP HOBBY Europe Maja 205 mm, ale obciac do 185 mm i miec nadzieje (te informacje dostane na maila), ze srednica goleni za ta gorna czescia ktora obetne (ma ona 13,8), zaweza sie pozniej w 12 mm. Wtedy kupuje wieksze mechanizmy (z otworem 12 mm ) i obciete golenie wsadzam bezposrednio, majac do tego swoje 180-185 mm. Kolo 100 mm tez wchodzi. Jesli jednak po obcieciu (ale oczywiscie PRZED obcieciem 😂), okaze sie , ze beda za krotkie, to mozna golenie rozebrac, obtoczyc gore do 12 mm, obciac na zadana dlugosc , wlozyc kawalek preta 6 mm (jest gotowy otwor i pret to wzmocni) i wkrecic w mechanizm (12 mm). Jestem troszke rozczarowany iloscia goleni do wyboru (ten problem zauwazam u KADEGO producenta). Wiecej czasu na "myslenie" schodzi, jak na budowe 😂
jarek996 Opublikowano 14 Lutego Autor Opublikowano 14 Lutego Przymiarka zbiornika (po wycieciu otworu z drugiej strony, bo w planach byl pod inny silnik). Stol przygotowany do sklejania drugiego plata! Jutro tylko "podpracowac" zebra, przepuscic przez strug listwy sosnowe i balcowe i SKLEJAMY!
RobertK Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego 2 godziny temu, jarek996 napisał: No i powrot do podwozia! Muszezamowic, bo nie rusze dalej z platami. Znalazlem takie golenie, ktore "przyjma kolo 100mm (mam mies w granicach 100-110 mm), tyle ze sa dosyc krotkie. Moge dac dluzszy "drut" (6 mm) i zakryc go jakac "falbanka", zeby nie wygladal pokracznie. Do tego wzialbym to podwozie (tez mocowanie na 6 mm). Co tym mysla fachowcy? Set of Two Telescopic Legs for AT-6 TEXAN 160 - EurokitShop JP Hobby Electric Retract ER-005 6mm 84° (6kg/Low/Inside) - JP HOBBY Europe Druga opcja to TEN zestaw: Set of Two Telescopic Legs with Half Fork, mm.205 - EurokitShop JP Hobby Electric Retract ER-010 / ER-120 10/12mm 84° (12kg/Low/Inside) - JP HOBBY Europe Maja 205 mm, ale obciac do 185 mm i miec nadzieje (te informacje dostane na maila), ze srednica goleni za ta gorna czescia ktora obetne (ma ona 13,8), zaweza sie pozniej w 12 mm. Wtedy kupuje wieksze mechanizmy (z otworem 12 mm ) i obciete golenie wsadzam bezposrednio, majac do tego swoje 180-185 mm. Kolo 100 mm tez wchodzi. Jesli jednak po obcieciu (ale oczywiscie PRZED obcieciem 😂), okaze sie , ze beda za krotkie, to mozna golenie rozebrac, obtoczyc gore do 12 mm, obciac na zadana dlugosc , wlozyc kawalek preta 6 mm (jest gotowy otwor i pret to wzmocni) i wkrecic w mechanizm (12 mm). Jestem troszke rozczarowany iloscia goleni do wyboru (ten problem zauwazam u KADEGO producenta). Wiecej czasu na "myslenie" schodzi, jak na budowe 😂 Zdecydowanie skłaniał bym się ku pierwszej opcji. 33 minuty temu, jarek996 napisał: Skoro masz już rozłożony plan skrzydła to sprawdź czy wysokość mechanizmów (26,5mm) z Twojego linku wejdzie w miejscu ich montażu w płacie ,chodzi o grubość profilu. Pisałem już wcześniej o tym byś zmierzył zanim któreś zamówisz 😉
jarek996 Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego Poniewaz rodzina w drodze na alpejskie szalenstwo, mozna sobie do woli posmrodzic w domowym zaciszu! Chcieliscie szara, to prosze bardzo! Nie wiem, czy sie za bardzo nie "spuszczam" z powierzchnia, ale pojecie ZA DOBRA i tak chyba nie istnieje (przynajmniej u mnie) 😂 2 1
RobertK Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Z daleka ok 😆 co prawda to jest bardzo nieduża powierzchnia i jedna z wielu do wykonania. Nie popadaj więc w samozachwyt bo to jeszcze nie czas 😁 1 1
jarek996 Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego Troszke musze! W przeciwnym razie wracam do RTFow 😂 45 minut temu, RobertK napisał: to jest bardzo nie duża powierzchnia Prosze bardzo; WIEKSZA 😜 Nalozylem mate na dwa kolejne elementy, resztkami rozrobionej zywicy pomalowalem okolice zbiornika paliwa. Pozniej pobawie sie w szlifowanie pozostalych sterow (i kierunek i wysokosc) no i wieczorkkiem zabiore sie za drugi plat!
RobertK Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego 13 minut temu, jarek996 napisał: Troszke musze! W przeciwnym razie wracam do RTFow 😂 Prosze bardzo; WIEKSZA 😜 Staraj się Jarek ,staraj...😁
jarek996 Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego 2 godziny temu, RobertK napisał: Staraj się Jarek ,staraj...😁 Oj, staram sie jak NIGDY! 15 godzin temu, RobertK napisał: Skoro masz już rozłożony plan skrzydła to sprawdź czy wysokość mechanizmów (26,5mm) z Twojego linku wejdzie w miejscu ich montażu w płacie ,chodzi o grubość profilu. Pisałem już wcześniej o tym byś zmierzył zanim któreś zamówisz 😉 Odpowiadam zdjeciem na Twoje pytanie Robert. Tam gdzie umieszczone beda mechanizmy chowania podwozia, mam okolo 48-50 mm. Pozwili mi wiec to mocawac je nawet glebiej (jezsli zajdzie taka potrzeba). Wszystko zalezy od wybranych goleni, bo to one "ustawia" kolo we wnekach (wyzej lub nizej) 3
jarek996 Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego W HAVLU nie maja 24 G, ale czy to nie jest taka sama ? Tkanina Szklana 24,5 g/m2 Interglas szer. 110 cm szer.; 1 mb - R & G Polska
RobertK Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego 2 godziny temu, jarek996 napisał: Odpowiadam zdjeciem na Twoje pytanie Robert. Tam gdzie umieszczone beda mechanizmy chowania podwozia, mam okolo 48-50 mm. Pozwili mi wiec to mocawac je nawet glebiej (jezsli zajdzie taka potrzeba). Wszystko zalezy od wybranych goleni, bo to one "ustawia" kolo we wnekach (wyzej lub nizej) A widzisz ładny gruby profil 🙂 Ja w tych swoich jetach nie mam tak dobrze. musiałem ostatnio wyrzeźbić bo mi mechanika electrona nie wchodziła.wpłat. Godzinę temu, jarek996 napisał: W HAVLU nie maja 24 G, ale czy to nie jest taka sama ? Tkanina Szklana 24,5 g/m2 Interglas szer. 110 cm szer.; 1 mb - R & G Polska Do Havla trzeba dzwonić , nie patrz na stan magazynowy na stronie. 1
jarek996 Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego 6 minut temu, RobertK napisał: A widzisz ładny gruby profil 🙂 Ja w tych swoich jetach nie mam tak dobrze. musiałem ostatnio wyrzeźbić bo mi mechanika electrona nie wchodziła.wpłat. Po co sobie utrudniasz? Jest tyle pieknych samolotow ze STALYM podwoziem 😂 Sa jeszcze te, ale widze tak niskich jak Ty pottrzebujesz, to i tak nie maja. Large Retractable Electric Landing Gear travel 120° - steerable - EurokitShop 1
RobertK Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Tak jeszcze odnośnie tkaniny którą podlinkowałeś jest ona dość droga bo jest to Interglas. W mojej opinii tkaniny tej firmy są bardzo dobre, (zdaje się certyfikowane) bardzo dobrze się z nimi pracuje i mogę tylko polecić. Aeroglas jest to dużo tańsza alternatywa też coraz częściej używam.
jarek996 Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego 9 minut temu, RobertK napisał: Tak jeszcze odnośnie tkaniny którą podlinkowałeś jest ona dość droga bo jest to Interglas. W mojej opinii tkaniny tej firmy są bardzo dobre, (zdaje się certyfikowane) bardzo dobrze się z nimi pracuje i mogę tylko polecić. Aeroglas jest to dużo tańsza alternatywa też coraz częściej używam. Ja juz sie nauczylem DOBRZE pracowac ta kaszaniasta, ktora mam, wiec jak przyjdzie lepsza, to bedzie NIESAMOWITA ROZNICA! Proste, male powierzchnie, to mozna i ta co sie ciagnie, ale kadluba (lub platow) nia robic, to sobie NIE wyobrazam! Masz moze namiary na inna GESTOtkana?
Rekomendowane odpowiedzi