Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. JMRC Opublikowano 13 Lutego Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 13 Lutego Zawsze uważałem go za najładniejszy samolot z okresu WWI i dość długo zastanawiałem się, który z dostępnych zestawów wybrać. W końcu padło na modelmax.cz. Tak się prezentuje na chwilę obecną Jednak po kolei. Części z zestawu pasują do siebie jak puzzle. Plany i dostarczona przez producenta dokumentacja zdjęciowa jest czytelna oraz wystarczająca, więc całość naprawdę przyjemnie się składa. Dodatkowym atutem są wycięte okucia do podwozia i zastrzałów oraz maska silnika. Oczywiście nie omieszkałem wprowadzić kilku drobnych zmian w konstrukcji względem projektu (jak np. użycie rurki węglowej w kratownicy kadłuba). Zawias steru kierunku wykonany z rurki mosiężnej, a trzpień stanowiący oś obrotu jest z pręta węglowego. Pierwszy dolny płat Przy budowie reszty płatów, podwozia i zastrzałów baldachimu zbytnio skupiłem się na robocie więc nie mam żadnych zdjęć z tego etapu. Dzisiaj udało się połapać geometrię górnego płata względem kadłuba oraz wykonać jego mocowania. Pierwsza przymiarka całości: Prawy dolny płat opada na zdjęciach ale o jego prawidłowy wznios zadba zastrzał i śruba mocująca do kadłuba. Model już cieszy oko ale jeszcze dużo zabawy przede mną. Do pokrycia będę używał folii Oratex antique, ze względu na prostotę aplikacji oraz malowanie, na które się zdecydowałem: Napędzać go będzie benzyna ok 40ccm w czterotakcie, ale jeszcze się nie zdecydowałem na nic konkretnego. Może zasugerujecie jakiś w miarę bezawaryjny silniczek? 12
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. JMRC Opublikowano Poniedziałek o 13:36 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano Poniedziałek o 13:36 Doszły zastrzały dolnych płatów. Sklejka 3mm oklejona obustronnie sosną i wyprofilowana. 5
Irek M Opublikowano Poniedziałek o 15:17 Opublikowano Poniedziałek o 15:17 Gratulacje, mój robiony z planów też w 1/4 lata znakomicie chociaż wykonał tylko 4 loty znaczy tyle razy zabierałem go na lotnisko 🙂 Powiedz jaka będzie waga finalnie, mnie zawsze wychodzą cięższe niż powinny 😞 Jaki silnik wstawiasz? W moim siedzi DLE 30. 1
JMRC Opublikowano Poniedziałek o 18:05 Autor Opublikowano Poniedziałek o 18:05 Obecnie waży 2,7kg więc celuję w 5-5,5kg do lotu. Względem silnika jeszcze się zastanawiam co zamówić. Aktualnie rozważam NGH GF38, OS GF40 i Saito FG-40.
paweln7 Opublikowano Poniedziałek o 18:20 Opublikowano Poniedziałek o 18:20 12 minut temu, JMRC napisał: rozważam NGH GF38 Jak mogę doradzić to NGH jest ok ( mam kilka ) w FOKKERZE DVIII 2,1m 8,5kg daje radę i kręci śmigłem FIALA 24x6 1
robas69 Opublikowano Poniedziałek o 18:21 Opublikowano Poniedziałek o 18:21 Na giełdzie jest Os GF 40. Nowy. 1
art_c Opublikowano Poniedziałek o 18:32 Opublikowano Poniedziałek o 18:32 Inspirujący projekt, zapowiada się bardzo fajny model! Czy wiadomo z dokumentacji jakie są profile płatów - wyglądają podobnie jak RAF 15. Jakie kąty nastawienia płatów, statecznika i silnika przewiduje producent? Jaki przekrój mają listwy sosnowe kratownicy kadłuba? Czy te usztywnienia z prętów węglowych są przewidziane przez producenta kitu, czy sam je dodałeś uznając, że kratownica jest nie dość sztywna? 1
Irek M Opublikowano Poniedziałek o 18:47 Opublikowano Poniedziałek o 18:47 Producent przewiduje masę taką mniej więcej jak szacujesz u siebie. Kolega podpowiedział silnik ze Fokker D.VIII ale w moim D.VIII o rozpiętości Twego N 11 i masie prawie 2kg większej w pierwszym locie doskonale radził sobie OS FS 91. Mój z DLE 30 tak sobie radził: 1
JMRC Opublikowano Poniedziałek o 21:31 Autor Opublikowano Poniedziałek o 21:31 3 godziny temu, art_c napisał: Czy wiadomo z dokumentacji jakie są profile płatów - wyglądają podobnie jak RAF 15. Niestety producent nie podał tej informacji. Ani mi ani synowi nie udało się ich rozpoznać. RAF 15 to niestety nie jest, natomiast bardzo zbliżony do NACA 6409. Może wam uda się uda: 3 godziny temu, art_c napisał: Jakie kąty nastawienia płatów, statecznika i silnika przewiduje producent? Statecznik poziomy na 0°, dolny płat na +1°, górny na +2°. Wznios dolnego płata to 2°. O kątach skłonu i wykłonu silnika nie ma żadnej wzmianki. 3 godziny temu, art_c napisał: Jaki przekrój mają listwy sosnowe kratownicy kadłuba? 6x6mm, wykrzyżowania kratownicy są z rurki węglowej 2mm poza węzłem, do którego będą mocowane dźwignie linek napędzających SW i SK. 3 godziny temu, art_c napisał: Czy te usztywnienia z prętów węglowych są przewidziane przez producenta kitu Tak, producent sam przewidział je w projekcie, jednak nie opisał jakiego drewna użył do ich wykonania. Na moje oko wygląda to na kołek sosnowy. Są widoczne na planach, fotografiach dostarczonych jako pomoc przy budowie oraz zdjęciu poglądowym (przedstawiającym prototyp) zamieszonym na stronie producenta. Wykrzyżowania w tym projekcie pełnią faktyczną funkcję usztywnienia kadłuba bo bez nich był podatny na skręcanie. Podobnie z resztą jak naciągi płatów. 2 godziny temu, Irek M napisał: Producent przewiduje masę taką mniej więcej jak szacujesz u siebie. Kolega podpowiedział silnik ze Fokker D.VIII ale w moim D.VIII o rozpiętości Twego N 11 i masie prawie 2kg większej w pierwszym locie doskonale radził sobie OS FS 91. Mój z DLE 30 tak sobie radził: Przygotowując się do budowy przeglądałem Twój wątek. Wykonałeś zacny model! Co do OS FS91, mam go w modelu Senior Telemaster i z pewnością by sobie radził z tą wagą. Jednak lubię mieć dostępny zapas mocy i uwielbiam dźwięk pracy czterosuwa na niskich obrotach. Stąd decyzja o benzynie w 4takcie. 1
RMa Opublikowano Wtorek o 13:04 Opublikowano Wtorek o 13:04 @paweln7 z czystej ciekawości, jakie obroty i ciąg statyczny wyciągasz na tym śmigle? Jestem pod wrażeniem, że nim kręci bez konieczności użycia reduktora, w końcu zalecane to max 20x8
paweln7 Opublikowano Wtorek o 16:07 Opublikowano Wtorek o 16:07 witam Obroty 5500 - 5600 obr /min ciąg 7,8 kg model ważył 8,5 kg do lotu i na filmie widać jak może się wznosić prędkość lotu to 80-90km/h a lądowanie to sama przyjemność ( model fajnie wytraca prędkość) w RWD 5 1/4 mam NGH 38 i śmigło 22x6 i to jest odpowiednie napęd do tego modelu . 1
Rekomendowane odpowiedzi