Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gratulacje, mój robiony z planów też w 1/4 lata znakomicie chociaż wykonał tylko 4 loty znaczy tyle razy zabierałem go na lotnisko 🙂 Powiedz jaka będzie waga finalnie, mnie zawsze wychodzą cięższe niż powinny 😞 Jaki silnik wstawiasz? W moim siedzi DLE 30.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Obecnie waży 2,7kg więc celuję w 5-5,5kg do lotu. Względem silnika jeszcze się zastanawiam co zamówić. Aktualnie rozważam NGH GF38, OS GF40 i Saito FG-40. 

Opublikowano
12 minut temu, JMRC napisał:

rozważam NGH GF38

Jak mogę doradzić to  NGH jest ok ( mam kilka )

w FOKKERZE DVIII 2,1m 8,5kg daje radę i kręci śmigłem FIALA 24x6

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Inspirujący projekt, zapowiada się bardzo fajny model!

Czy wiadomo z dokumentacji jakie są profile płatów - wyglądają podobnie jak RAF 15. Jakie kąty nastawienia płatów, statecznika i silnika przewiduje producent? Jaki przekrój mają listwy sosnowe kratownicy kadłuba? Czy te usztywnienia z prętów węglowych są przewidziane przez producenta kitu, czy sam je dodałeś uznając, że kratownica jest nie dość sztywna?

  • Dzięki 1
Opublikowano

Producent przewiduje masę taką mniej więcej jak szacujesz u siebie. Kolega podpowiedział silnik ze Fokker D.VIII ale w moim D.VIII o rozpiętości Twego N 11 i masie prawie 2kg większej w pierwszym locie doskonale radził sobie OS FS 91.

Mój z DLE 30 tak sobie radził:

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, art_c napisał:

Czy wiadomo z dokumentacji jakie są profile płatów - wyglądają podobnie jak RAF 15.

Niestety producent nie podał tej informacji. Ani mi ani synowi nie udało się ich rozpoznać.

RAF 15 to niestety nie jest, natomiast bardzo zbliżony do NACA 6409.
Może wam uda się uda:
Zrzutekranu(297).thumb.png.e019004743b08e20cdaa89feda842d49.pngZrzutekranu(296).thumb.png.20bbee29a7cdf59585467e351c51a2ef.png

 

 

3 godziny temu, art_c napisał:

Jakie kąty nastawienia płatów, statecznika i silnika przewiduje producent?

Statecznik poziomy na 0°, dolny płat na +1°, górny na +2°. Wznios dolnego płata to 2°. O kątach skłonu i wykłonu silnika nie ma żadnej wzmianki. 

 

 

3 godziny temu, art_c napisał:

Jaki przekrój mają listwy sosnowe kratownicy kadłuba?

6x6mm, wykrzyżowania kratownicy są z rurki węglowej 2mm poza węzłem, do którego będą mocowane dźwignie linek napędzających SW i SK. 

 

3 godziny temu, art_c napisał:

Czy te usztywnienia z prętów węglowych są przewidziane przez producenta kitu

Tak, producent sam przewidział je w projekcie, jednak nie opisał jakiego drewna użył do ich wykonania. Na moje oko wygląda to na kołek sosnowy. Są widoczne na planach, fotografiach dostarczonych jako pomoc przy budowie oraz zdjęciu poglądowym (przedstawiającym prototyp) zamieszonym na stronie producenta. 
_vyrp12_5P1010003.jpg

 

Wykrzyżowania w tym projekcie pełnią faktyczną funkcję usztywnienia kadłuba bo bez nich był podatny na skręcanie. Podobnie z resztą jak naciągi płatów. 

 

 

2 godziny temu, Irek M napisał:

Producent przewiduje masę taką mniej więcej jak szacujesz u siebie. Kolega podpowiedział silnik ze Fokker D.VIII ale w moim D.VIII o rozpiętości Twego N 11 i masie prawie 2kg większej w pierwszym locie doskonale radził sobie OS FS 91.

Mój z DLE 30 tak sobie radził:

 


Przygotowując się do budowy przeglądałem Twój wątek. Wykonałeś zacny model!

Co do OS FS91, mam go w modelu Senior Telemaster i z pewnością by sobie radził z tą wagą. Jednak lubię mieć dostępny zapas mocy i uwielbiam dźwięk pracy czterosuwa na niskich obrotach. Stąd decyzja o benzynie w 4takcie.

  • Dzięki 1
Opublikowano

@paweln7 z czystej ciekawości, jakie obroty i ciąg statyczny wyciągasz na tym śmigle? 

Jestem pod wrażeniem, że nim kręci bez konieczności użycia reduktora, w końcu zalecane to max 20x8

Opublikowano

witam

Obroty 5500 - 5600 obr /min  ciąg 7,8 kg model ważył 8,5 kg do lotu i na filmie widać jak może się wznosić

prędkość lotu to 80-90km/h a lądowanie to sama przyjemność ( model fajnie wytraca prędkość)

w RWD  5 1/4 mam NGH 38 i śmigło 22x6  i to jest odpowiednie napęd do tego modelu .

  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.