Skocz do zawartości

Fokker Dr.I


iwan19815

Rekomendowane odpowiedzi

hmmm no wiec. patrzac z boku samolotu w poziomie, SC na gornym placie wypada blizej ogona niz SC na srodkowym placie.I faktycznie podpierajac model w miejscu SC górnego plata model byl w poziomie, podpierajac model na SC srodkowego plata czyli blizej silnika model mocno przepadal na tyl. dowazylem model na przodzie i bylo ok gdy podpieralem go na srodkowym placie. na SC gornego plata po dowazeniu model przepadal na przod. Wychylenia sterów są według tego co bylo opisane przez producenta. Model wystartowal poprawnie ale nie mial ciągu slabo to widac na filmie,najpierw staralem sie wykonac zakręt w prawo ale nie reagowal za bardzo na wychylenie drązka, wiec na lewo i stracil nosnosc i przepadal na skrzydlo to machanie to byly delikatne proby korekty...

Skrzydło a wlasciwie tylko listwa natarcia lekko nadpęknięta po wczesniejszej probie startu.

Nie mam pewnosci co do:

Kąta zaklinowania gornego plata, śmigła (moze jakieś z mniejszym skokiem?),sklon silnika (producent podaje na 0') i tak mam czyli brak sklonu, albo dalem ciala z regulacją silnika i nie wszedl na odpowiednie obroty( choc wydawało sie ok) model byl przeciągniety to prawda.

No i start pod wiatr ale przy starcie zaczyna skrecac w lewo tez nie wiem dlaczego, w efekcie w powietrze poszedł z wiatrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Przede wszystkim popraw skłon silnika. Po zdjęciu gazu model powinien lekko opuścić nos i przejść do lotu ślizgowego, jeśli zadziera nos, to znaczy, że trzeba ustawić skłon silnika do góry. Jeśli skłon masz ustawiony (wg sugestii powyżej) na 2 stopnie do dołu, to ustaw go na zero. Po takiej czynności trzeba się spodziewać, że model będzie zadzierał również na pełnych obrotach silnika, Tu są dwie możliwości albo masz zbyt tylne wyważenie, albo kąt zaklinowania statecznika poziomego jest za mały. Ustaw najpierw kąty silnika korygując lot trymerem, potem się sprawdzi czy trzeba zmienić wyważenie, czy kąt zaklinowania statecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim popraw skłon silnika. Po zdjęciu gazu model powinien lekko opuścić nos i przejść do lotu ślizgowego, jeśli zadziera nos, to znaczy, że trzeba ustawić skłon silnika do góry. Jeśli skłon masz ustawiony (wg sugestii powyżej) na 2 stopnie do dołu, to ustaw go na zero. Po takiej czynności trzeba się spodziewać, że model będzie zadzierał również na pełnych obrotach silnika, Tu są dwie możliwości albo masz zbyt tylne wyważenie, albo kąt zaklinowania statecznika poziomego jest za mały. Ustaw najpierw kąty silnika korygując lot trymerem, potem się sprawdzi czy trzeba zmienić wyważenie, czy kąt zaklinowania statecznika.

Chyba coś pokręciłeś.

Patrząc na start i początkowy lot wszystko było okJak zakręciłeś z wiatrem brakło prędkości i model opuścił ogon i stal się niesterowny.Popracuj nad silnikiem.Na początku filmu słychać ze motor się krztusi po dodaniu gazu.Druga sprawa to nie zmieniaj wszystkich rzeczy na raz,bo nigdy nie dojdziesz do poprawnego stanu.Zacznij od powrotu do ustawień zalecanych przez producenta,SC ustaw tak jak zalecają z lekkim pochyleniem na dziób.Zajmij się najpierw silnikiem.Jeżeli nie masz kup sobie dobry obrotomierz,tylko nie z HK bo to badziew.Tym bardziej ze przyzwoity np.Hobbiko kosztuje trochę ponad 70zł.

Co do zakręcania podczas startu to sprawdź dokładnie podwozie.Wystarczy że jedno z kół ma inne pochylenie lub nieznacznie ciężej się obraca i efekt będzie taki.Nie wiem co masz założone z tyłu,koło czy płozę,ale jeżeli goleń z kołem to bardzo często za duży luz między kołem a osią lub za miękki drut goleni powodują pochylanie koła podczas jazdy i zakręcanie modelu.

Jeżeli chodzi o śmigło to ja osobiście założyłbym 11x7 lub 11x8,ponieważ widać ewidentny brak prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiglo mam 11x6 , problem ze skrecaniem faktycznie moze byc wina podwozia po kazdym udanym lądowaniu kola sie wyginaly we wszystkie strony. za miękki pręt dałem (3mm) tylne kolo bylo kupne (podwozie ogonowe) a co do silnika tez mi sie zdawalo ze jakos nie tak pracuje. Kolejna lotna, bezwietrzna pogoda sie przydarzy to bede testował dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiaaaa...

Zmiana kierunku lotu po zdjęciu gazu jest spowodowana, moim zdaniem, złym kierunkiem wektora ciągu. Przy okazji wydaje mi się schrzaniony kąt zaklinowania statecznika poziomego, może płatów (lub jednego z nich), albo CG. Model został wytrymowany do latania na pełnym gazie i dlatego zdjęcie obrotów powoduje niespodzianki. W moim Dr1 CG wypada (po przeliczeniu skali) ok 40 mm od natarcia mierzone na środkowym płacie, a więc przy założeniu, że w Fokkerze Iwana CG znajduje się 25 mm mierzone na płacie środkowym wnioskujemy, że model jest raczej ciężki na nos. Tyle tylko, że im częściej czytam opis tego gdzie znajduje się CG, tym mam większe wątpliwości że rozumiem to co napisał Iwan.

Tym modelem MUSISZ startować i lądować dokładnie pod wiatr. Nawet niewielki boczny podmuch może skończyć się kraksą. Śmigło masz ok, możesz ewentualnie popróbować 12x5 lub 12x4. Większa średnica da Ci większy ciąg statyczny, bardzo potrzebny w tym modelu. Ale najważniejsze jest to, abyś, tak jak napisał Wojtek, posprawdzał zgodność z instrukcją kątów i CG.

Tak przy okazji właśnie rysuję Dr1 w skali 1:5 pod laserekdr12.jpg

 

dr1%25201.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od czego mierzone te -5 ? Zrób zdjęcie z boku całego modelu ,ale tak ustaw aby statecznik był w poziomie.Wstaw na forum,bo tak nic z tego nie będzie i grzebiąc jeszcze bardziej skopiesz całość.Czy w insrtukcji jest coś opisane jaki zastosowano profil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.