Skocz do zawartości

Discus 2a Eco rozp. 3,75m


PilotM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze po co się męczyć z tymi silniczkami i martwić czy poleci pod katem 50 st. czy 75 st. lepiej dać od razu takie coś np. https://www.jetpol.tech/produkty/silniki-gtm/gtm-85ast---zestaw ;)

Osobiście w makietach szybowców preferuje napęd "wiatrowy" :)

Bardzo ciekawa propozycja ale chyba nie do tego modelu. Ten jest trochę za mały. Abstrahując już od ceny to bardzo mocno sam się zastanawiałem 18 miesięcy temu nad kupnem makiety ale o rozmiar większej i właśnie takim napędem. Świetna sprawa moim zdaniem.

Niestety zniechęciła mnie mała znajomość obsługi tego typu silników, bałem się, że mogę sobie nie poradzić.

Ale kto wie co przyniesie przyszłość.

Ja do purystów nie należę i jest mi to absolutnie obojętne w jaki sposób model znajdzie się na tych 300-400m. Ja się chcę cieszyć lotem, szybowaniem a nie zawracać sobie głowę czym to pociągnąć.

Gdybym miał w pobliżu takie warunki jak na filmie z postu Marka  #25 to na silniki nawet bym nie popatrzył.

 

Konrad do tego silnika Robbe wystarczy regulator np. Turnigy Plush 60A. Używam ich od kilku lat i nie narzekam. Latała Minimoa, Proxima II lata Fascination, Falcon i Antares.

Krzysiek przypuszczam, że przy tym silniku Discus miałby jednorazową zmianę geometrii skrzydeł :)

A widzisz człowiek się całe życie uczy. No to zmieniając silnik, jak pisałem, stówka w kieszeni. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad to w pobliżu Wrocławia nie ma górek ?

Szkoda, że Marek wybrał Discusa nie mniej mam nadzieje , że jak poskłada to cudo w całość to się pochwali jakimiś zdjęciami, filmem i wrażaniem z lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma opcji na wagę 4-4,5kg. Masa mojego Ventusa jako szybowiec to 6.3kg

Sie wymądrzać nie chcę, ale też jestem zdania, że jak Marek zapnie się w 6kg to będzie super wynik.

To, że na stronie producent pokazuje, że model powinien mieć ciut pod 5kg to nic jeszcze nie znaczy.

Pakiet 5s 5000+silnik to już dodatkowy 1kg, wieżyczka+bebechy to pewnie dodatkowe 300-500g.

 

Ja mojego TH 3XL przy rozpiętości 5m szacuję na 7-7,5kg więc 4,5m ma mieć 4kg. Hmmm ja tego nie widzę, ale że jestem okularnik to wszystko możliwe. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za podpowiedzi muszę teraz przemyśleć sprawę. :)

Konrad ma rację jeżeli doświadczenie mówi że silnik trochę słaby to muszę to uwzględnić.

Waga ok 6 kg chyba nie unikniona przy 4,5 m obym się zmieścił w tej wadze.

Turbina Krzysztofa fajna podoba mi się ale na razie kasa przeznaczona na modelarstwo nie puszcza :(

Chyba będzie na początek tylko holowanie bez napędu. Kolega ma holownika, ja ma PIPERA 2,7 m więc jakoś damy radę. ;)

Jak będę wyposażał to musi to być coś z sensem abym nie denerwował się przy starcie czy da rade czy nie.

Dobrze posłuchać doświadczonych ludzi i sprawdzone rozwiązania za co jestem Wam wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.