Skocz do zawartości


Zdjęcie

SZD-48-3 Jantar Std.3 skala 1:5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 09 grudzień 2017 - 20:25

Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, ale i udało się coś zdziałać. Zostało mi jeszcze żelkotu na formy wiec zrobię jeszcze statecznik poziomy. Profil AK 9% (miał być NACA 0009)

2017-12-09 14.05.27.jpg

 

2017-12-09 14.04.57.jpg

 

i po zalaminowaniu tkaniną 106g/m2

2017-12-09 16.08.00.jpg

Następny etap to delikatny szlif papierem 240, potem malowanie podkładem i szlif na mokro 400, 800, 1000, pastowanie i żelkotowanie. Zmianie uległy też profile skrzydeł ale o tym dokładnie napisze przy ich budowie.

 


  • 0

#22 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 14 grudzień 2017 - 19:30

Mała aktualizacja, ukończyłem ostatnią formę w projekcie

20171214_161751.jpg

 

20171214_161815.jpg

 

po obcięciu i polerce

 

20171214_182535.jpg

 

20171214_182544.jpg

 

Teraz zostało tylko wylaminować statecznik poziomy i laminaty w komplecie.

 

20171214_182734.jpg

 

20171214_182837.jpg

 

Kadłub był laminowany z tkanin 106g/m2 szkło, 110g/m2 szkło, wzmocnienie w sekcji skrzydłowej i podwozia węgiel 160g/m2 i na koniec hybryda węgiel/kevlar 160g/m2. Waga kadłuba po obcięciu 450g, ster kierunku 55g. W sumie nie wiem czy to mało czy dużo, jak dla mnie ok. Docelowa waga gotowego do lotu ma być ok 3 - 3,5 kg, ale będę chciał się zmieścić w 3 kg. Następny etap prac to kabina.

C.D.N.

 

 

 

 

 


  • 2

#23 wojtek-a

wojtek-a
  • Modelarz
  • 150 postów
  • Age: 47
  • SkądGent, Belgia
  • Imię:Wojtek

Napisano 15 grudzień 2017 - 18:14

Jak dla mnie zawrotne tepo pracy...nie zartuje.

 

Jak kleiles kadlub? Wypuszczales nadddatki tkaniny czy obciales do krawedzi i kleiles dodatkowym paskiem tkaniny?

 

Czemu nie malowales formy?


  • 0

#24 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 15 grudzień 2017 - 19:29

Czy tempo prac zawrotne to nie wiem, poświęcam godzinę czasem dwie dziennie na dłubanie przy modelu. Kadłub jest obcięty do krawędzi i jeszcze nie sklejony ale będzie paskowany od środka w formie. Formy nie malowałem bo nie mam za bardzo gdzie tego zrobić, mam sprzęt ale brak miejsca.

2017-09-22 17.10.34.jpg


  • 0

#25 wojtek-a

wojtek-a
  • Modelarz
  • 150 postów
  • Age: 47
  • SkądGent, Belgia
  • Imię:Wojtek

Napisano 15 grudzień 2017 - 23:56

Aha...

...porzadne sklejenie bez docisniecia balonem jest troche wyzwaniem (z balonem zreszta tez ;) )

 

ps:

 

fajny gun


  • 0

#26 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 16 grudzień 2017 - 09:35

Już to przerabiałem na Jantarze 1 i takie klejenie polówek mam ogarnięte. A gun taki bez szału, polecony w sklepie lakierniczym do malowania mniejszych powierzchni.
  • 0

#27 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 20 grudzień 2017 - 20:52

Kolejny mały krok do przodu, wylaminowana jedna połowa statecznika poziomego, druga w formie.

 

20171220_164456.jpg

 

20171220_181818.jpg

 

20171220_181830.jpg

 

Waga połówki to 50 g czyli całość 100 g plus sklejenie, żeberka itp. Liczę że laminaty zmieszczą się w granicach 750 - 800 g.


  • 0

#28 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 475 postów
  • Age: 30
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 20 grudzień 2017 - 22:38

Coś ciężki ten statecznik, pozatym dziwna technologia robienia laminatu. Dużo lepiej byś miał jakbyś dał szkło 50, balsę 0,8mm i zamknął szkłem 50. Lżej i mocniej by to wyszło.


  • 1

#29 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 21 grudzień 2017 - 07:53

Do takiej technologii potrzebna jest pompa próżniowa której nie posiadam jeśli chce się to zrobić jak trzeba. Dla mnie waga odpowiednia i mieści się w moich założeniach co do końcowego wyniku.
  • 0

#30 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 475 postów
  • Age: 30
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 21 grudzień 2017 - 12:23

Dla mnie robi się już niebezpiecznie. Statecznik poziomowy + ster kierunku będą dość ciężkie i może się skończyć na dość dużej ilości ołowiu z przodu.

 

Ja bym przetestował na drugiej skorupie, lepsze odsączenie żywicy z tkaniny, może uda się ugrać np 10 gram, na połówce?


  • 0

#31 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 21 grudzień 2017 - 12:31

Jak dla mnie to nie problem bo włoże większy pakiet do napędu i po sprawie.
Co masz na myśli pisząc o dziwnej technologii laminowania?
  • 0

#32 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 27 grudzień 2017 - 17:53

Dziwna sprawa, otrzymałem e-maila z powiadomieniem o wpisie kolegi "musty"

 

"Technologia wykonania kopyta jest taka sama jak ta opisana w wątku o Piracie.....

 

 

O jaki konkretnie chodzi wątek ???"

 

ale nie ma go na forum.

Chodzi o ten wątek http://pfmrc.eu/inde...9-szd-30-pirat/

 


  • 0

#33 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 08 styczeń 2018 - 21:46

Przyszedł czas na wykonanie kopyta na kabinę.

20180108_194632.jpg

 

20180108_194656.jpg

 

Na szczęście mam wykonane poprzednie kopyto, które robiłem do Jantara 1 i trzeba tylko je trochę zmodyfikować i dopasować do reszty. Na razie jest wstępnie dopasowane i pomalowane żywicą w celu odcięcia od szpachli i podkładu.


  • 0

#34 Wojciech Wiatr

Wojciech Wiatr
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Wojciech

Napisano 13 styczeń 2018 - 20:30

Prace przy kopycie do kabinki poszły do przodu. Zmodyfikowałem piankowy wzornik i okleiłem szarą taśmą,

20180113_170609.jpg

 

napastowałem i wylaminowałem formę 2x szkło 160g/m2 + węgiel 160 g/m2 pomiędzy szkło dla usztywnienia

 

20180113_170730.jpg

 

a następnie na tej formie wylaminowałe docelowe kopyto do odciskania owiewki kabiny. Kopyto zostało zrobione z naddatkiem 1 cm po obwodzie.

20180113_170751.jpg

 

Pozostało jeszcze wyprowadzić powierzchnię na połysk, dorobić stojak do mocowania na blacie i gotowe.

Materiał na owiewkę jaki będę stosował to VIVAK 1 mm.

C.D.N.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych