Skocz do zawartości


Zdjęcie

Holownik ATLAS 2 - budowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
210 odpowiedzi w tym temacie

#201 kaczma2

kaczma2
  • Modelarz
  • 779 postów
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Kazimierz

Napisano 19 czerwiec 2018 - 06:03

Z tą szpachlówką coś nie tak. Nie powinna się oderwać. Stosuję samochodową Finish.


  • 0

#202 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 542 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 19 czerwiec 2018 - 07:32

Tak sobie paczę, paczę i podziwiam po kolei robione mechanizmy. Mam uwagę do (swoją drogą ciekawy pomysł) mechanizmu pulsowania dymu. Myślę, żeby usunąć te sprężynki. One powodują to nierówne pulsowanie. I niepotrzebnie silniczek się męczy. Wstawiłbym zwykłe ramię, popychacz. Taka przekładnia mimośrodowa, "jak w parowozie" :) Silniczek nadal obracałby się, ale ze  stałym obciążeniem, a klapka regularnie machałaby lewo-prawo z częstotliwością regulowaną obrotami silniczka.

 

o takie coś

 

mimo.jpg

 

 


  • 0

#203 taganc

taganc
  • Modelarz
  • 2 postów
  • Age: 55
  • SkądGliwice
  • Imię:Tadeusz

Napisano 19 czerwiec 2018 - 08:21

Ja tez tu często zaglądam i podziwiam Twoją pracę, idzie to w dobrym kierunku. Zastanawiam się tylko dlaczego uparłeś się na pulsowanie wylotu spalin ? Holowniki posiadają ciężkie silniki wielocylindrowe przy których wyrzut spalin jest ciągły i płynny. Jedynie  zmienia się ich ilość w zależności od obrotów.

Pozdrawiam Tadeusz.


  • 0

#204 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 542 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 19 czerwiec 2018 - 09:00

Tadeusz, z tym pulsowaniem i nie tylko zapewne chodzi o trudny do ustalenia wzorem tzw. stopień fajności modelu :D


  • 0

#205 JADAR62

JADAR62
  • Modelarz
  • 166 postów
  • Age: 55
  • GG:
  • SkądSzczecin
  • Imię:Dariusz

Napisano 19 czerwiec 2018 - 19:08

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Dokładnie - chodzi o bajer - dym ciągły, laminarny wygląda bardzo sztucznie w modelu. Co do przedstawionego mechanizmu, to będzie działał, ale nie dla ruchu klapki 180 stopni. Próbowałem taki mechanizm. Im większy stopień obrotu klapki, tym większa precyzja wykonania jest wymagana. Inaczej klapka potrafi przeskoczyć przy wzroście obrotów. Mechanizm ze sprężynką spełni się całkowicie po zamontowaniu mocniejszego silniczka. Niestety nie mam słabszych sprężynek o tak dużym skoku.


  • 0

#206 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 542 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 19 czerwiec 2018 - 20:18

Rozumiem, że już zbudowanego mechanizmu nie chce się za bardzo przebudowywać, ale...

gdyby przymykane klapką rurki były przycięte pod kątem mniejszym od 180 stopni np. 120 lub mniej to klapka nie miałaby szans przeskoczyć.

 

rur.jpg

 

Niemniej, działaj dalej po swojemu.


  • 0

#207 kaszalu

kaszalu
  • Modelarz
  • 1920 postów
  • Age: 59
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Andrzej

Napisano 19 czerwiec 2018 - 20:23

Można dołożyć dodatkowe koło zębate o większej ilości zębów połączone korbowodem z wałem korbowym na silniku - można tak przelożeniem regulować kąt obrotu klapki ! Jak chcesz to narysuje o co chodzi !☺ Wtedy będzie zupełnie bez sprężyny, czyli tak - koło zębate Z2 na wale klapki,koło zębate Z1 o większej ilości zębów napędzane korbowodem , zazębione z kołem klapki Z2 o mniejszej ilości zębów , korbowód napędzający kolo zębate Z1 z wykorbienia na wale silnika. :).

 

Ps

Klapka nadal wykonuje ruchy wahające tyle że bez sprężyn i dodatkowego obciażania silnika  - nie obraca się dookoła osi !!  :P

Załączone miniatury

  • Napęd klapki.jpg

Użytkownik kaszalu edytował ten post 19 czerwiec 2018 - 21:26

  • 0

#208 JADAR62

JADAR62
  • Modelarz
  • 166 postów
  • Age: 55
  • GG:
  • SkądSzczecin
  • Imię:Dariusz

Napisano 19 czerwiec 2018 - 21:24

Mniejszy kąt obrotu to większa częstotliwość dymienia - czyli idziemy w stronę przepływu laminarnego, a tego chciałem uniknąć.

 

Wiele jest dróg, aby dojść do Rzymu :D :D :D. Kombinujcie dalej. Burza mózgów zawsze dawała dobre rezultaty.

 

Póki co zrobiłem próbę szpachli z folią.

Klei, że nie idzie oderwać. Widać działa inaczej niż żywica epoxy.

 

2018-06-19_221512.jpg

2018-06-19_221521.jpg

 

Zrobiłem przymiarkę z kołem ratunkowym.

2018-06-19_221531.jpg

wg mnie było warto :P

Oczywiście będzie jeszcze pomalowane na biało/pomarańczowo + napis na kole (ten jest tylko próbny).

2018-06-19_222229.jpg

 

No i ciąg dalszy kingstonów:

2018-06-19_221539.jpg

2018-06-19_221556.jpg

wymagają jeszcze dopieszczenia, tego co wyszło po położeniu podkładu.


Andrzeju twoje rozwiązanie jest bardzo dobre. Pozostaje tylko odpowiedni dobór kół.


  • 1

#209 kaczma2

kaczma2
  • Modelarz
  • 779 postów
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Kazimierz

Napisano 20 czerwiec 2018 - 05:53

Jest jeszcze takie coś jak tłumik. Daje takie zjawisko w silnikach spalinowych gdzie jest inne ciśnienie. Takim przykładem jest stary , bardzo stary Ursus. Strzelał na całą okolicę. Nie wiem czy w wytwornicy dymu przepływ przez odpowiedniej wielkości zbiornik da pożądany efekt.


  • 0

#210 JADAR62

JADAR62
  • Modelarz
  • 166 postów
  • Age: 55
  • GG:
  • SkądSzczecin
  • Imię:Dariusz

Napisano 20 czerwiec 2018 - 22:13

Nowy silniczek zamontowany. Jest lepiej, ale nie do końca. No nic, tak musi zostać. Może po zakończeniu budowy wrócę do tematu i zastosuję układ Andrzeja.

2018-06-20_231406.jpg


  • 0

#211 JADAR62

JADAR62
  • Modelarz
  • 166 postów
  • Age: 55
  • GG:
  • SkądSzczecin
  • Imię:Dariusz

Napisano wczoraj, 23:01

Kółka gotowe do malowania:


2018-06-22_000319.jpg


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych