Skocz do zawartości

Holownik ATLAS 2 - budowa


Rekomendowane odpowiedzi

Szpachlowanie i szlifowanie, szpachlowanie i szlifowanie, .....

post-20773-0-39950000-1526159534_thumb.jpg

post-20773-0-99557000-1526159546_thumb.jpg

 

sprawdzenie ustalenia steru względem osi wału

post-20773-0-11473700-1526159563_thumb.jpg

 

post-20773-0-02761900-1526159600_thumb.jpg

 

aż miło popatrzeć jak z kadłuba wyłania się pierwszy blask ;)

post-20773-0-51506700-1526159616_thumb.jpg

post-20773-0-54738700-1526159626_thumb.jpg

 

i kolejna szpachla wokół wału

post-20773-0-31743500-1526159635_thumb.jpg

 

serwo steru zamontowałem tak, aby był dostęp po założeniu pokładu. Planuję jedną, dużą wnękę inspekcyjną pod nadbudówką i mały dekielek nad osią wału steru.

Montaż na tuleje gwintowane i kołek ustalający.

post-20773-0-12383500-1526160257_thumb.jpg

post-20773-0-83138000-1526159751_thumb.jpg

post-20773-0-20862700-1526159760_thumb.jpg

post-20773-0-70180400-1526160054_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień z efektem wstecznym. Szpachla, którą nałożyłem przy wale, nie stwardniała. Rozrabiałem zbyt małą ilość jak na moją wagę kuchenną i widać proporcje dobrałem niewłaściwe. Trzeba były zdjąć i nałożyć ponownie. :angry: Jutro się okaże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za słowo otuchy.

 

Szpachlę rozrobiłem po raz drugi i też coś słabo wiąże. Znowu złe proporcje? Dam jej jeszcze szansę ze dwa dni. Jakoś mi nie wychodzi rozrabianie małej ilości.

Nabyłem długo poszukiwane łożyska oporowe o rozmiarze 7x13x4.5

post-20773-0-77747900-1526507431_thumb.jpg

 

w związku z tym rozebrałem wał śrubowy i złożyłem ponownie tak jak powinno być:

 

post-20773-0-24593900-1526507484_thumb.jpg

 

 

Zrobiłem test pomp wodnych:

 

post-20773-0-12619900-1526507513_thumb.jpg

 

niestety, żadna nie nadaje się do zasilania armatki wodnej. Jedna z nich będzie wykorzystana do symulacji chłodzenia silnika jako wylot wody za burtę. Do zasilenia armatki wykorzystam pomką do spryskiwacza samochodowego:

 

post-20773-0-37646500-1526507737.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może za wcześnie położyłeś kolejną warstwę szpachli,

gdy poprzednia jeszcze nie wyschła ?

 

z jakiego materiału tworzysz te elementy/detale ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szpachla nie wyschła to poprzednią zdzieram do czystej powierzchni. Problemy się rozpoczęły, gdy otworzyłem nowy zestaw szpachli - może tu jest przyczyna. Ale poczekam jeszcze do jutra rano na efekt kolejnej próby.

Używam PCV twarde i miękkie. Płyty i różnego rodzaju kształtowniki (O, L, I) różnych rozmiarów. Miękkie PCV jest łatwiejsze w obróbce, ale się słabo poleruje. Trzeba położyć szpachlę, albo podkład, aby było świecące i bez włosków. Paznokciem łatwo zarysować. Stąd mało używam.

 

Polery duże:

 

post-20773-0-89599100-1526752870_thumb.jpg

post-20773-0-47392600-1526752881_thumb.jpg

post-20773-0-23659500-1526752890_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator dostaje 14,8V ? Pojemność aku 15200mAh?  Przy poborze prądu np. 10A będzie 1,5 godz. pływania.

W moim ostatnim modelu holownika zarzucono mi, że płynie za szybko, nie realistycznie a drążkiem ruszyłem tylko trochę. Jaki więc jest sens ładować mocny silnik, słabiznę i niech się wlecze. Ja z kolei wolę szybciej i dopóki dziób nie wychodzi w górę jest dobrze. Czy prędkość powinna być też według skali? Statek płynie 25 km/h przy skali 1:25 wychodzi 1 km/h modelu. Według mnie za wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, nie da się odzwierciedlić prędkości w skali. Model powinien pływać 50 m metrów w czasie 40 s - tak jest w założeniach projektanta planów. Ja jednak nie zakładam, że model będzie gdzieś startował i ostateczną prędkość ustalę po próbach na wodzie. Nadmiar mocy zawsze wskazany.

 

Szpachla związała. Niestety mieszanie na oko się nie sprawdza.

post-20773-0-84206000-1526812738_thumb.jpg

post-20773-0-91222900-1526812749_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze kombinuję, ale baterie umieściłbym "w kupie" jak najniżej na środku kadłuba

po określeniu środka ciężkości. takie umieszczenie jak na foto, może powodować wpadanie holownika w bujanie

na boki od wiatru lub fal. chyba że ten silnik jest tak ciężki, że znosi wagę baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.