Skocz do zawartości


Zdjęcie

Extra 330 SC Pilot Rc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
229 odpowiedzi w tym temacie

#41 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3510 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 27 September 2013 - 11:37

Na pierwsze pytanie PW :P (nie żeby tajemnica ale po co robić publiczne zamieszanie..)
A na hamowni dlatego że to nowy silnik,większa wygoda z ewent. ustawieniami,mniej szarpany model na początku,palenie na stojąco..i ogólnie taka zasada która się sprawdziła wielokrotnie :) -wiem,wiem znajdzie się ktoś, co napisze że w locie najlepiej ale 2-3 zbiorniczki na ziemi na pewno nie zaszkodzą .Fajnie odpala się na lotnisku wstępnie ustawiony i trochę już pracujący silnik -z reguły oblot odbywa się bezproblemowo.
  • 0

#42 andrzej351

andrzej351
  • Modelarz
  • 915 postów
  • Age: 44
  • SkądPŁOŃSK
  • Imię:ANDRZEJ

Napisano 27 September 2013 - 19:38

nowe silniki wyglądają naprawdę super :) .
Rafał z ciekawości spytam,ile obrotów kręci twój DLE 55 ze śmigłem XOAR 23x8 ?
  • 0

#43 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3510 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 27 September 2013 - 19:55

No nie ma co ukrywać :D ,wyglądają fajnie oby równie dobrze pracowały.
Mój były DLE 55 na 23x8 Xoar kręcił ok 7 tyś z groszem ,dając ok 12,5 kg ciągu.

Praktycznie cały dzień dziś zszedł na przymiarkach do wklejenia wręgi silnikowej :angry: ..100 razy sprawdzane,mierzone,właśnie się klei.
Efekt zamierzony ,myślę że osiągnięty - podstawa kołpaka ładnie przylega z ok 3mm luzem od owiewki.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0

#44 amks22

amks22
  • Modelarz
  • 120 postów
  • Age: 43
  • SkądKęty
  • Imię:Kazek

Napisano 27 September 2013 - 19:57

Po szczegółowych pomiarach wybór padł na DLE35RA (idealnie pasuje do Extry 1850mm) co do wagi zaskoczenia nie ma , zgadza się z tym co podaje producent 1.27kg


Dołączona grafika


montaż silnika nie sprawił żadnych kłopotów , pasuje idealnie :D


Dołączona grafika

wkrótce palimy silnik na stanowisku i montaż na stałe do modelu :)
  • 0

#45 andrzej351

andrzej351
  • Modelarz
  • 915 postów
  • Age: 44
  • SkądPŁOŃSK
  • Imię:ANDRZEJ

Napisano 27 September 2013 - 20:31

koledzy,obaj macie ładne motorki.... :)
ciekaw jestem czy w silniku konstrukcyjnie coś zostało zmienione lub poprawione oprócz tylnego wydechu?
  • 0

#46 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3510 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 27 September 2013 - 20:49

No i muszę edytować swojego wcześniejszego posta o wadze mojego silnika 55 RA :( .
Nie dawało mi to spokoju że ta waga wyszła tak optymistycznie i poważyłem wszystko jeszcze raz...zgadza się z tym co pisze producent czyli ok 1560 g.
Nie wiem czemu wcześniej waga pokazała 1453 gramy ? ,być może w euforii oglądania i ważenia coś się zamieszało chociaż na fotce ewidentnie widać cyfry..Sorki za zmyłkę ...
  • 1

#47 andrzej351

andrzej351
  • Modelarz
  • 915 postów
  • Age: 44
  • SkądPŁOŃSK
  • Imię:ANDRZEJ

Napisano 27 September 2013 - 21:40

możliwe że waga źle się wytarowała i stąd to przekłamanie
  • 0

#48 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3510 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 28 September 2013 - 19:06

Być może tak było Andrzeju ,ale to nic...
Dzisiejszy dzień dość mocno "popchnął" prace do przodu.Praktycznie skończony domek,silnik zamocowany a przede wszystkim wstępnie dotarty :) .
Dłubanina której nie widać-ssanie,gaz.
Zarówno ja, jak i Kazek uruchomiliśmy nasze DLE ,obyło się bez niespodzianek,silniki zapaliły bezproblemowo .Wstępnie wyregulowane,pogazowane mogą szykować się do lotu ;) .
Trochę o wadze mojej Extry- jak widać na foto kompletny kadłub plus skrzydła waży ok 7580 g plus paliwo tak więc waga ostateczna oscylować będzie na granicy 8 kg ... Sprawa wyważenia zgodnie z przewidywaniami pokazała iż wszystko trzeba pakować na przód aby łapnąć środek ciężkości -długi tył ,serwa w statecznikach robią swoje..niemniej obejdzie się bez dodatkowego balastu.
Kilka fot (myślę że Was nimi nie zanudzam) i filmiki z docierań silników.








Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0

#49 rafał .k

rafał .k
  • Modelarz
  • 251 postów
  • Age: 43
  • SkądChorzów
  • Imię:Rafał

Napisano 28 September 2013 - 20:15

Jasny gwint ! Rafał ale ty masz tempo :D Fajnie pracują te silniki
  • 0

#50 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3510 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 28 September 2013 - 20:41

Hehe ..tempo ostre bo L-4 i trzeba wykorzystać ;) .
Generalnie chciałbym oblatać ją w miarę w komfortowych warunkach, tzn. przy plusowej,słonecznej, bezwietrznej pogodzie a wiadomo że coraz gorzej będzie o takie warunki .
  • 0

#51 r0n4ld1

r0n4ld1
  • Modelarz
  • 131 postów
  • Age: 37
  • SkądMińsk Maz.
  • Imię:Piotr

Napisano 29 September 2013 - 07:19

brawo!trzymam kciuki za oblot :)

Rafał, proszę podaj mi średnice zewnętrzne i wewnętrzne rury skrzydeł i stateczników. Będę wdzięczny,z
góry dzięki.
  • 0

#52 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3510 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 29 September 2013 - 11:29

Piotrek- rura skrzydeł (węgiel) zew.25 mm /wew 22 mm dł. 910 mm, waga 140 g.
- rura statecznika zew. 13 /wew 10mm dł. 400 mm

Oczywiście w ramach niedzielnego relaksu ;) ciut do przodu..
Zamocowany zapłon,odpowietrzenie i pierwsze tankowanie :) . Nie chcę michy cieszyć przed czasem ale znowu poważyłem i........wychodzi iż zmieszczę się poniżej 8 kg -bez przesady to nie "priorytet" bo sam producent zakłada ok 8,200 do lotu więc jest dobrze ale początek tego tematu poniekąd "starł " się o masę końcową więc ciekawość spora..
Aby było jasne, model ważony kompletnie wyposażony ,zatankowany -od sumy kadłuba i skrzydeł odjęta masa linki na której był podtrzymywany podczas ważenia ,prób 4 aby znowu nie popełnić gafy jak z "engine" ;) .
Można założyć iż masa może zmniejszyć się jeszcze o ok 70 g. gdyż dla lepszego wyważenia założony jest pakiet NiMh na zapłon zamiast Lipo -na daną chwilę tak zostanie .Tak więc
kadłub 6560 g+ skrzydła 1480g = 8040g -lina 123g = 7917 g.
Praktycznie po zamocowaniu MB 2 i pakietów oraz SK model gotowy do lotu....


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0

#53 r0n4ld1

r0n4ld1
  • Modelarz
  • 131 postów
  • Age: 37
  • SkądMińsk Maz.
  • Imię:Piotr

Napisano 29 September 2013 - 13:57

ha! chciałoby się powiedzieć "a nie mówiłem, że się zmieści z wagą" ;) Dzięki za info dot. rury, podmieniam rurę w Yaku z alu na węgiel i nie wiedziałem czy zamówić rurę o grubości ścianki 2mm czy 1mm (1mm są w goldwingach). Swoją drogą w goldwingu też wymienię na 2mm bo już jedną rurę złamałem :/ Dzięki

ps. Ten aparat zapłonowy nie za blisko odbiornika??? Osobiście przemyślałbym przesunięcie go do przodu. Najlepiej na domek silnika, jak najdalej od odbiornika to przekleństwo wywalić...
  • 0

#54 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3510 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 29 September 2013 - 14:35

ps. Ten aparat zapłonowy nie za blisko odbiornika??? Osobiście przemyślałbym przesunięcie go do przodu. Najlepiej na domek silnika, jak najdalej od odbiornika to przekleństwo wywalić...


Miedzy odbiornikiem a aparatem zapłonowym jest 18 cm ,myślę że powinno wystarczyć :huh: . W poprzednich modelach miałem identycznie i odstukać ,kłopotów zero...
  • 0

#55 Shock

Shock
  • Moderatorzy Forum
  • 3510 postów
  • Age: 42
  • SkądKęty
  • Imię:Rafał

Napisano 30 September 2013 - 18:34

Powoli,powoli kończy się ta relacja... :P ,przynajmniej z budowy.
Praktycznie model skończony ,dziś odbyła się "pojazdówka" po lotnisku ,niestety spory wiatr uniemożliwił cokolwiek więcej....w sobotę/niedzielę prawdopodobnie oblot.
Generalnie wszystko ok, nic nie odpadło ;) ,muszę zmienić jedynie opaski na tłumiku bo delikatnie przepuszczają.
Silnik pali od strzału,w nagrodę dostanie mały gadget tuningowy który widać na fotce.
Waga ostateczna wyszła...... 8 kg bez kilku gram ale "tutka" waży 14 g więc można uznać iż Darkall wygrał :rolleyes: .
Jak widać, wolne obroty są ok,wysokie maksymalne uzyskane to 6,800 obr/min.
Do transportu musiałem coś wymyślić -to coś :D na fotce , aby bezpiecznie można było "to" transportować na lotnisko ,Astra II kombi jest za krótka aby tak bez problemu załadować kadłub..
Jak zwykle kilka fot i filmiki .

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika




Z racji iż byłem sam i jednocześnie operowałem nadajnikiem oraz tel. jakość filmików nie poraża ale coś widać .

http://www.youtube.com/watch?v=iFfbGqa2evs&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=IAfewPZSnF0&feature=youtu.be
  • 0

#56 darkarll

darkarll
  • Modelarz
  • 604 postów
  • Age: 50
  • SkądKraśnik
  • Imię:Dariusz

Napisano 30 September 2013 - 21:01

YES YES YES wiedziałem :) a tak na poważnie to miałem 6 modeli na 50 tkę i latało mi się dobrze tylko tymi co ważyły do 7 kg , w tym roku mam zamiar poskładać jeszcze jeden model na 50 tkę który według producenta ma ważyć około 6,5 kg . tutka niezbędna , bez tutki nie poleci :)
  • 0

#57 kszczech

kszczech
  • Modelarz
  • 80 postów
  • Age: 53
  • SkądParczew

Napisano 30 September 2013 - 21:22

Gdzieś na pierwszej stronie tego tematu przeczytałem:
"Jeżeli nie będę miał racji to obiecuję, że posypię sobie głowę popiołem i dołożę do swojego własnego modelu 100g ołowiu jako kara za pisanie bzdur."
:)
Czy zobaczymy zdjęcie głowy Piotrka z popiołem i jego modelu z ołowiem?? :lol:
  • 0

#58 andrzej351

andrzej351
  • Modelarz
  • 915 postów
  • Age: 44
  • SkądPŁOŃSK
  • Imię:ANDRZEJ

Napisano 30 September 2013 - 22:24

Silnik pali od strzału,w nagrodę dostanie mały gadget tuningowy który widać na fotce.


tak z ciekawości spytam Rafale, jakie będą korzyści z zamontowania tego "gadgetu"?
  • 0

#59 r0n4ld1

r0n4ld1
  • Modelarz
  • 131 postów
  • Age: 37
  • SkądMińsk Maz.
  • Imię:Piotr

Napisano 01 October 2013 - 07:23

Hehe i wszystko przez tą pierniczoną "tutkę"? ;( Dobrze, że bagażnika dachowego do tej extry nie założyłeś :) hehe. Od dzisiaj staje się przeciwnikiem wszelkiego rodzaju "tutek" i jak zobaczę na forum, że jak ktoś je do modelu wrzuca to znienawidzę... ;D Swoją drogą kto wyprodukował tą "tutkę", wyślę oficjalne pismo do producenta, że za ciężkie tutki produkuje - może oszczędności na aluminium w procesie produkcji wprowadzi i będziesz mógł zamienić na taką samą, odrobinkę lżejszą ;)

Gratuluję ukończenia budowy! brawo :)

Gdzieś na pierwszej stronie tego tematu przeczytałem:
"Jeżeli nie będę miał racji to obiecuję, że posypię sobie głowę popiołem i dołożę do swojego własnego modelu 100g ołowiu jako kara za pisanie bzdur."
:)
Czy zobaczymy zdjęcie głowy Piotrka z popiołem i jego modelu z ołowiem?? :lol:


Nie wystarczy Ci, że mi wstyd? :D Nie dość, że tutka stała się moją zgubą to chcesz mnie dodatkowo upodlić przed tak zacnym gronem? :D hehe
  • 0

#60 Xan86

Xan86
  • Modelarz
  • 328 postów
  • Age: 30
  • SkądKęty
  • Imię:Krzysiek

Napisano 01 October 2013 - 08:07

Piotrek tak się składa, że ja też dzisiaj będę zakładał taką tutkę do mojego DLE 55 tylko , że czerwoną bo model czerwony :P Nasz główny mechanik mówi, że ta tutka stabilizuje strumień powietrza zasysanego do silnika (wygładza go) przez co silnik lepiej się zbiera i praca jest stabilniejsza. Z mocą nie wiem jak jest to się okaże po lotach, ale w tym wypadku mocy już jest dosyć jak na takie modele :D
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych