Skocz do zawartości

Extra 330 SC Pilot Rc


Rekomendowane odpowiedzi

Grzegorz,jeszcze jedna drobna rada  :) .proponowałbym latać bez owiewek kół do momentu aż poczujesz się pewniej przy lądowaniach.poza tym takie lotniska trawiaste skutecznie potrafią zniszczyć każdą owiewkę i wcale nie trzeba się o to zbytnio starać... :(

 

Wróć do Nasze modele (prezentacje i relacje z budowy)

Dokładnie tak zrobię już na lotnisku kolega Krzysiek mi tak radził.Pęknietą owiewkę już podkleiłem ale jak na razie będę latał bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacje z oblotu

Po tygodniowej przerwie dzisiaj postanowiłem kolejny raz zmierzyć sie z moją extrą. Pogoda była super więc grzech byłoby siedzieć w domu.Muszę przyznać że po zmniejszeniu wychyleń sterów latało się wyśmienicie extra reagowała łagodnie i przewidywalnie.Silnik jest na dotarciu wiec loty raczej spokojne.Podziekowania dla kolegów z lotniska w Ketach za cenne rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafił się i filmik  Grześku z Twojego startu modelem :) ,co prawda króciutki ale mogę zagwarantować zainteresowanych że lot był bardziej niż poprawny a lądowanie znakomite.Pojawiły się nawet zalążki konkretnych figur ;) typu żyleta ,zawis..

Bez słodzenia, ale zapowiada się z Grzegorza ambitny,z zacięciem akrobaty, pilot-jeśli tylko "woda sodowa" nie uderzy do głowy to model powinien trochę posłużyć jak i dać sporo radości z jego użytkowania.

 

 

natrafiłem też na filmik (dzięki Grzegorz za namiar) z pikniku w Bojszowach gdzie kolega nagrał mój lot :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja dorzucę filmik mojego modelu piankowego 1.2m Visionaire :) co prawda przesiadłem się na extrę ale w sobotę musiałem się przeprosić z moją pianką i przy okazji udało się nagrać filmik :) Trochę nie na temat ale myślę że nikt nie będzie miał nic przeciwko.

https://www.youtube.com/watch?v=XCxOjYROIv8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie podzielam zdanie Rafała.Radziłbym ci w ogóle nie rozstawać się z piankami, latać jak najczęściej.Ja nadal mecze swojego Acromastera i Pulamę, na nich nauczyłem się wszystkich akrobacji. Jak będziesz swoją pianką zamiatać ziemię przy zawisie to później tylko kilka lotów żeby przyzwyczaić sie do innej reakcji benzyny na gaz i robisz tak samo jak na piance - mówie z własnego doświadczenia.Dotyczy to wszystkich innych akrobacji, a poza tym taką metrową pianką polatasz prawie wszędzie - ja wychodzę tylko za bramkę i latam na takiej małej łące.

Widzę na tym filmiku naprawdę fajne początki 3D. No i wiadomo symulator nierozłączna recz. Ciężko jest wylatać tyle godzin na żywo ile na symu- ładowanie pakietów itp.

 

Tak przy okazji się zapytam bardziej doświadczonych z silnikami benzynowymi. Dzisiaj paliłem pierwszy raz tą nowa Extre 330sc, wszystko jak najbardziej ok, ale zapalenie tego mojego DLA 32 to jakiś horror. Pół godziny kręcenia a silnik dalej zdechnięty. Dopiero strzykawką dałem mu ciut paliwa to zaskoczył, kolejne odpalenia wiadomo trochę lepiej ale też bez szału. Nie wiem czy da się coś z tym zrobić? czy raczej tylko wyposażyć się w rozrusznik..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad , a w Funtanie silnik palił bezproblemowo ?. Może to kwestia regulacji (90 %),może czas na świeżą świecę,przegląd instalacji paliwowej.Oblatałeś już ?? :)

A my dziś ostro na lotnisku.Grzegorz ma "pełnometrażowy" film ze swojego lotu ,potem zamieści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Funtanie też ciężko zapalał, ale nie aż tak jak teraz.

Przy przekładaniu silnika, wymieniłem świece i całą instalacje paliwową. Być może to kwestia uchylenia przepustnicy tak jak napisał mi Kazek przed chwilą. Będę próbował przy następnym odpaleniu.

 

Oblatać nie oblatałem bo za bardzo nie było czasu, a poza tym "moje lotnisko" jest zaraz przy cmentarzu, a jak wiadomo przez ten weekend masa ludzi, ciężko było by startować i lądować między samochodami.Udało się tylko wieczorem przed domem odpalić silnik, przetestować serwa. Może jeszcze pogoda dopisze w którąś sobotę czy niedziele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filmik jest jasne że tak ,dzisiaj pogoda była super więc udało się wykonać kilka lotów i jak na razie bez strat ,chociaż przy pierwszym lądowaniu mało brakowało a urwałbym Rafałowi Ster kierunku ale póżniej było już tylko lepiej.Loty raczej spokojne muszę się przyzwyczaić do nowego modelu bo różnica w stosunku do elektryka jest i to wielka.Generalnie jestem mega zadowolony latanie benzynami sprawia wielką frajdę.Poniżej filmik z dzisiejszych lotów.


Konrad , z piankami nie zamierzam się rozstawać przynajmniej z jedną tą z filmiku bo model jest super i do nauki 3d rewelacja,a symulator też jet teraz tylko trening,trening..

Co do mojego yaczka 54 to muszę się zastanowić,bo przyszła chęć na szybowca.Latałem już akrobatami i górnopłatami ale szybowcem nigdy,może czas spróbować :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik fajny no i pogoda w tą niedziele- bajka.

Sam nie mogę się doczekać kiedy moja Extra oderwie się od ziemi. Z tego jakie opinie są o modelu to myślę, że drzemie w nim spory potencjał- jak duzy to zobaczę w locie. Kupiłem specjalnie długie 5-6cm orczyki, bo w Funtanie miałem max wychylenia, lecz oryginalne orczyki- średniej długości i wychylenia były takie sobie, zwłaszcza na ogonie.

 

Ogólnie macie super z tym lotniskiem. Ja jestem uzależniony od trawy, która jest rzadko koszona lub od samochodów- czasami taki ruch na drodze, że musi być kilka podejść do lądowania.

 

Grzegorz, myślę że nie ma sensu z tym szybowcem, ale różni ludzie, różne upodobania. Ja jakieś pół roku przed zakupem Funtany kupiłem sobie szybowca 2,3m i szczerze mówiąc szybko się go pozbyłem. Fajnie się wisi w powietrzu, ale dla mnie było to trochę nudne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kupiłem specjalnie długie 5-6cm orczyki,

 

 

 

Grzegorz, myślę że nie ma sensu z tym szybowcem, ale różni ludzie, różne upodobania.

Konrad a nie za długie ?? Serwa nie stracą zbyt na sile ?

 

A wyobrażasz sobie jaka to przyjemność jak po lataniu akrobatem, bierzesz szybolca i się odstresowujesz lecąc w ciszy ,wysoko,korzystasz z termki a jak Ci się znudzi to zaświrujesz coś o ile posiadasz szybowca który to zniesie :) .

Z reguły na lotnisko biorę 2 modele  i latam naprzemiennie,daje mi to sporo satysfakcji bo jak chce się wyżyć i poćwiczyć akrobację to Extra a jak chcę się wyżyć ,poćwiczyć akrobację a potem poszybować,szukać termiki,wolno się powozić po niebie to Virus :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa są z 50-tki, wiec nie powinny być za słabe.

Wysokość 2x savox 16kg;

Lotki +kierunek 3x hitec 12kg

 

Orczyki mają dokładnie 52,5mm na lotkach i 51mm na wysokości.

 

 

Tak jak pisałem różni ludzie, różne upodobania. Po Acromasterze i Funjecie tez mnie naszła cheć na szybowca- był ładnie wyprofilowany, duży, fajnie prezentował się na ziemi i w powietrzu i mimo że jakieś pętle, beczki, lot odwrócony wykonywał to mnie osobiście nudziło latanie takim czymś.

Zostawiłem sobie tylko Funjeta oprócz akrobatów- przy prędkości 250km\h czysta adrenalina :-) Co prawda długo to nie trwało, lecz było warto. Po pożarze na pokładzie latam na spokojniejszej wersji 3S. Miałby być kolejne podejścia, próby, atakowanie bariery 300km\h ale jakoś na razie dałem sobie z tym spokój- może kiedyś Funjet doczeka się kolejnych prób.

Bardzo lubie go brać ze sobą jako dodatek do spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad serwo ma moment 16 kg. przy dźwigni 1 cm a przy 5 cm będziesz miał zaledwie kilka kg.

Dźwignia steru i serwa powinny mieć tą samą odległość od osi do snapa wtedy są najlepsze efekty ale nie 5 cm. przy tym modelu ,ten wymiar dźwigni bardziej pasuje do modelu 3 m. i serwa o momencie 30-40 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh,film świetny ,pilot mega.

Co prawda to elektryk , spaliną tak by nie polatał ;)

W elektryku rewelacyjne jest to że reakcja na gaz jest natychmiastowa, odejście/moment jest ogromny .

Az dziw że w niektórych sytuacjach ten model się nie rozpadł..

No i lata na Xoarze co potwierdza moje spostrzeżenia że to naprawdę dobre śmigła :) .

 

Inne filmy tego gościa również świetne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem chyba prawie wszystkie filmiki tego gościa- jak dla mnie jeden z najlepszych. Warto zobaczyć jak lata dużymi benzynami.

Ucząc się danych akrobacji odtwarzam często jego filmy(radio view).

 

Tak swoją drogą ciekawe jaki ma w tym modelu stosunek ciągu do masy, bo mój acromaster(1kg) ma silnik 2 kg ciągu i mimo to nie ma takiego kopa przy wyjściu z zawisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ciekawi mnie jak sprawdzą Ci sie te savoxy 16 kg bo ja po dwóch lotach jedno reklamowalem.

Grzegorz, co było nie tak z tym savoxem; jakie objawy?

 

 

Mimo, że pogoda dzisiaj była jaka była, to pojechałem oblatać ten mój nowy nabytek, bo zima za pasem-sama końcówka sezonu.

Mocny wiatr uniemożliwił spokojne wytrymowanie modelu, ale mniej więcej go ustawiłem.

Cóż mogę powiedzieć.... Extra agresywniejsza od Funtany, z początku, aż się przestraszyłem :o , ale tutaj trochę mojej winy, bo z orczykami na skrzydłach faktycznie trochę przesadziłem. Z 120%(max) wychylenia zeszłem do 80% a mimo to skrzydła dalej demonicznie szybkie- muszę zakręcić na pierwszym otworze w orczyku i będzie dobrze.

Na wysokości zostawiam, te 5cm, bo tam wychylenia nigdy za dużo. Pierwsze lądowanie przy bardzo dużej prędkości, tak się rozpędził na asfalcie, że druga osoba musiała go zatrzymać rękami; przy drugim lądowaniu już nie ryzykowałem- na harriera pod wiatr i problem z głowy.

Model z ogromnym potencjałem, nie chciałem szaleć przy pierwszych lotach, ale można nim naprawdę dużooo pokazać :)

Z takich małych "minusów" to wydaję mi się, że jest mniej stabilny od Funtany, gorzej się trzyma na wietrze mimo, że waży więcej.

No właśnie ta waga.. Do startu dosłownie kilka metrów(momentalnie odrywa się od asflatu), pionowo w góre ładnie idzie, zawis jest bezproblemu, ALE.. na pionowe wyjście z zawisu musiałem poczekać kilka sekund i tak ledwo..ledwo..  Bedę musiał zmienić śmigło, bo ten pelikan 19x8 kiepsko sobie radzi.

Tutaj trochę danych od poprzedniego właściciela dla małego porównania( Silnik DLE 35RA):

19x8 Xoar PJA    7400  i  7.6 kg

19x8 Bambula     7600  i  7.3 kg

19x8 Sail             7500  i  7.6 kg

Mój pelikan 19x8 kręci 7,8kg ciągu. Zastanawiam się nad bambulą 19x8 lub 20x8; mam takie i takie. Myśle, że wsumie spokojnie powinien kręcić 20".

 

Tak że Grzegorz, swoim modelem możesz naprawdę sporoo pokazać :) zwłaszcza, że w 50-tce drzemie pewnie większy potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad,mam 4 serwa savox 0251 w modelu i zauważyłem że w jednym z nich po kilku lotach wystąpiły luzy boczne wałka który wychodzi z serwa na którym osadzony jest wieloklin,bardzo dobrze to widać jak jest założona dzwignia.Wałek osadzony jest na łożyskach więc wedłu mnie nie powinno to występować.Wysłałem serwo na reklamację czas ok.30dni zobaczymy jaka będzie odpowiedż.

Co do możliwości extry to na pewno są ogromne,ja na razie muszę się wlatać w model ,biorąc pod uwagę że to pierwsza moja spalina to podchodzę do niej ostrożnie ,wiesz małe wychylenia ,loty raczej spokojne ,muszę dotrzeć silnik ,a póżniej zobaczymy.Generalnie extrą lata mi się super wiec po mału ale do przodu .Wykonałem pewnie z 8 lotów i chęci są ogromne żeby trochę poszaleć ,ale z drugiej strony wiem jak lubi się to zakończyć więc kubeł zimnej wody jest wskazany.

Fajnie że udało Ci się oblatać model jak masz jakiś filmik lub fotki z oblotu to zamieść ,chetnie zobaczę bo z tego co kojarzę to masz identyczny model tylko w innym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.