Skocz do zawartości


Zdjęcie

Budowa od podstaw A6M5 Zero w skali 1-4,8


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
199 odpowiedzi w tym temacie

#21 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 904 postów
  • Age: 52
  • SkądGóra Kalwaria
  • Imię:Arek

Napisano 26 February 2014 - 11:39

No fajnie by było mieć aki piecyk, ja radzę sobie mydłem i palnikiem na butan, ma to swoje wady bo ciężko jest odpuścić idealnie równomiernie całą powierzchnie.
  • 0

#22 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 26 February 2014 - 12:48

No fajnie by było mieć aki piecyk, ja radzę sobie mydłem i palnikiem na butan, ma to swoje wady bo ciężko jest odpuścić idealnie równomiernie całą powierzchnie.

Nie potrzebuje dużych arkuszy ,może tym palnikiem będzie wystarczająco ,tylko w przedniej owiewce blachy będą wyginane w kilku płaszczyznach -wygląda ta mniej więcej tak:chodzi głównie o dolną krawędź.

Załączone miniatury

  • DSC_0377.jpg

  • 0

#23 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 904 postów
  • Age: 52
  • SkądGóra Kalwaria
  • Imię:Arek

Napisano 26 February 2014 - 13:12

jak się mydełko równo zarumieni na całej powierzchni to mamy mniej więcej równo odpuszczone, a kolorek informuje o stopniu odpuszczenia. te płyty da sie doprowadzić do takiej plastyczności że wyginaja sie jak sreberko od czekolady.
  • 0

#24 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 26 February 2014 - 13:22

jak się mydełko równo zarumieni na całej powierzchni to mamy mniej więcej równo odpuszczone, a kolorek informuje o stopniu odpuszczenia. te płyty da sie doprowadzić do takiej plastyczności że wyginaja sie jak sreberko od czekolady.

Może być zwykłe mydło, czy jest to jakieś specjalne do tego celu-bo powiem szczerze, że słyszałem coś o wyginaniu aluminium ,ale nigdy tego jeszcze osobiście nie robiłem?
  • 0

#25 Lucjan

Lucjan
  • Modelarz
  • 202 postów
  • Age: 61
  • SkądKatowice
  • Imię:Lucjan

Napisano 26 February 2014 - 14:09

Witaj Adamie!

Od początku obserwuje twoją pracę przy Zero .Jestem pełen podziwu i szacunku ! Ja też to lubię ,ale postawiłem sobie pewną granicę jeżeli chodzi o szczegóły , aby moja praca przy modelu nie trwała w nieskończoność - a przecież chodzi o latanie i te emocje ! Ale do rzeczy , do klejenia blaszki aluminiowej polecam tylko ZAP Canopy Glue, Zap Goo lub Soudal -AllFix .Są to kleje mocne ,elastyczne , odporne chemicznie i jak dotąd mnie nie zawiodły . Zyczę wytrwałości przy budowie i powodzenia w lotach .(trenuj loty ciężkimi modelami bo przy Zero to się przyda ).
Pozdrawiam Lucjan
  • 0

#26 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 904 postów
  • Age: 52
  • SkądGóra Kalwaria
  • Imię:Arek

Napisano 26 February 2014 - 14:42

mydło może byc najzwyklejsze, ja robię tak że kładę je do mokrej mydelniczki żeby troche zmiękło a potem pędzlem maluje całą powierzchnię blachy którą chce odpuścić, jak mydełko wyschnie, to biorę palnik i zaczynam wygrzewać, generalnie im większy palnik w stosunku do wygrzewanej powierzchni tym wygodniej, podgrzewam aż całe mydło nabierze podobnego koloru, (tu bedziesz musiał poeksperymentować) jak blacha wystygnie to mydło zmywam wodą i mam czystą blaszkę gotową do obróbki.
  • 0

#27 mariopilot

mariopilot
  • Modelarz
  • 87 postów
  • Age: 56
  • SkądLeszno
  • Imię:Mariusz

Napisano 26 February 2014 - 17:43

Idziesz do złotnika mają piece do wygrzewania form jak wyjmą formy to ten piec trzyma teperature jeszcze przez kilka godzin , morzna włożyc kilkadziesiąt arkuszy na raz i gotowe
  • 0

#28 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 26 February 2014 - 17:44

Panie Lucjanie, dziękuję za miłe słowa, ja również śledziłem budowę Messerka i podziwiałem szczegóły na modelu, odwzorowanie struktury pokrycia.Lubię dłubać przy modelu czasami sam zapędzam się w tzw ."kozi róg "do granicy zdrowego rozsądku z szczegółami ale tak mam, budowę modelu planuję na kilka lat ponieważ do tego czasu muszę nabyć odpowiedni doświadczenie w lataniu- bo z tym to nie ma najlepiej.Jeszcze ze trzy ,cztery modele uklepię zanim odważę się wystartować Zerem.Kleje wypróbuję już niedługo.

Dziękuję również Arkowi za informacje na temat odpuszczania aluminium - spróbuje.Pozdrawiam Adam.

Panie Mariuszu dzięki -w razie potrzeby będę wiedział gdzie " uderzyć". :)
  • 0

#29 Czesław

Czesław
  • Modelarz
  • 111 postów
  • Age: 73
  • SkądKruszwica
  • Imię:Czesław

Napisano 28 March 2014 - 21:34

Kolego,ja stosuję prostą metodę wycinam z blachy element wstępnie o większym gabarycie ze wzgledu na wielkośc palnika , palnik kupiłem za 30 zł na gaz od zapalniczek na targowisku . Podgrzewam blachę trzymając ją w pensecie i wrzucam do naczynia  z wodą odpowiedniej wielkości żeby cała powierzchnia ostygła równomiernie  i gwałtownie ten sam efekt bez ceremoniału. Pozdrawiam  Czesław z Kruszwicy.


  • 0

#30 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 29 March 2014 - 08:21

Kolego,ja stosuję prostą metodę wycinam z blachy element wstępnie o większym gabarycie ze wzgledu na wielkośc palnika , palnik kupiłem za 30 zł na gaz od zapalniczek na targowisku . Podgrzewam blachę trzymając ją w pensecie i wrzucam do naczynia  z wodą odpowiedniej wielkości żeby cała powierzchnia ostygła równomiernie  i gwałtownie ten sam efekt bez ceremoniału. Pozdrawiam  Czesław z Kruszwicy.

Panie Czesławie-zrobiłem bardzo podobnie -ponieważ potrzebuję ukształtować tylko niewielkie elementy-wyciąłem i podgrzałem je  nad palnikiem kuchenki gazowej, blacha zrobiła się plastyczna.Udało mi się wyprofilować elementy przedniej ramki kabiny ,ale nie jestem zadowolony z efektu - mimo ,iż blacha jest miękka,trudno ją wygiąć  jednocześnie w kilku płaszczyznach-będę niektóre elementy profilował z blachy miedzianej 0,4mm-powinno być lepiej. Pozdrawiam i gratuluję pięknego modelu Jaka :) .


  • 0

#31 Czesław

Czesław
  • Modelarz
  • 111 postów
  • Age: 73
  • SkądKruszwica
  • Imię:Czesław

Napisano 30 March 2014 - 20:32

To co napisałeś jest niemożliwe ,musisz nagrzac konkretnie miec blisko wodę i szybka ostudzic metale kolorowe tak  się odpuszcza,odpowiedz jaki efekt  blaszkę będziesz profilował  w rączkach  może robisz za długie przerwy z ostudzeniem, .bując JAKA używałem blach motrycowych drukarek  0.15mn i 0,25mn zwróc uwagę jakie były tłoczenia. Pozdrawiam Czesław.


  • 0

#32 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 31 March 2014 - 06:37

To co napisałeś jest niemożliwe ,musisz nagrzac konkretnie miec blisko wodę i szybka ostudzic metale kolorowe tak  się odpuszcza,odpowiedz jaki efekt  blaszkę będziesz profilował  w rączkach  może robisz za długie przerwy z ostudzeniem, .bując JAKA używałem blach motrycowych drukarek  0.15mn i 0,25mn zwróc uwagę jakie były tłoczenia. Pozdrawiam Czesław.

Witam!

 Spróbuję ,jeszcze raz może rzeczywiście za mało odpuściłem - nie schładzałem szybko w wodzie tylko zostawiłem do swobodnego ostygnięcia tak jak odpuszcza się elementy  stalowe .Człowiek całe życie się uczy `- widzę ,że rośnie kolejny piękny model-kurcze kiedy Pan -to robi?Pozdrawiam i dziękuję

za cenne uwagi-Adam z Rybnika.


  • 0

#33 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 05 April 2014 - 16:40

Witam.

W ostatnim czasie powalczyłem z okolicą podszybia przedniego i tylnego za pilotem,aby przystąpić do wykonania ramy oszklenia przedniego wiatrochronu .Z Waszą pomocą udało mi się to wykonać ,choć były problemy i trochę siwych włosów przybyło.W dalszej kolejności będę pracował przy przesuwnej części środkowej .Wrzucam kilka zdjęć i to na razie tyle.Pozdrawiam Adam.

Załączone miniatury

  • P1030482.JPG
  • P1030485.JPG
  • P1030496.JPG
  • P1030497.JPG
  • P1030506.JPG
  • P1030513.JPG
  • P1030516.JPG
  • P1030517.JPG

  • 1

#34 Emhyrion

Emhyrion
  • Modelarz
  • 1922 postów
  • Age: 46
  • GG:
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 05 April 2014 - 16:43

Dla mnie to co robisz to jakiś kosmos połączony z magią... Cudeńko po prostu... Niecierpliwie czekam na ciąg dalszy


  • 0

#35 noker

noker

    ... a ile to kosztuje?

  • Moderatorzy Forum
  • 1131 postów
  • Age: 42
  • GG:
  • SkądPuławy City
  • Imię:✈ Rafał

Napisano 05 April 2014 - 17:13

łooo, ślifierke masz profi, model zresztą te niczego sobie


  • 0

#36 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 05 April 2014 - 20:49

łooo, ślifierke masz profi, model zresztą te niczego sobie

Żadne tam profi -najtańsza z tego typu jaką znalazłem -przydatne urządzenie ,ale strasznie kurzy w mojej mini modelarni -jeśli jest na chodzie, po minucie muszę wychodzić bo można się udusić-a w masce jak amerykańce przy szlifowaniu pilnikiem "nie bede" robił ;) .Pozdrawiam Adam.


  • 0

#37 Kicior

Kicior
  • Modelarz
  • 259 postów
  • Age: 43
  • SkądLublin / W-wa
  • Imię:Andrzej

Napisano 14 April 2014 - 10:48

Model i wykonanie pierwsza klasa!

 

Ale i tak masz fajnie z pomieszczeniem do majsterkowania - ja szlifuję najczęściej w łazience... :)

 

Małe pytanie: już podpytywałem kolegów w sprawie techniki wykańczania powierzchni kadłuba i skrzydeł podobnych modeli, ale utwierdzę się:
Czy elementy zewnętrzne modelu na końcu będziesz pokrywał żywicą tkaniną szklaną? Potem szlifowanie i malowanie?

Czy też stosujesz inną technikę?

 


  • 0

#38 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 14 April 2014 - 12:29

Model i wykonanie pierwsza klasa!

 

Ale i tak masz fajnie z pomieszczeniem do majsterkowania - ja szlifuję najczęściej w łazience... :)

 

Małe pytanie: już podpytywałem kolegów w sprawie techniki wykańczania powierzchni kadłuba i skrzydeł podobnych modeli, ale utwierdzę się:
Czy elementy zewnętrzne modelu na końcu będziesz pokrywał żywicą tkaniną szklaną? Potem szlifowanie i malowanie?

Czy też stosujesz inną technikę?

 

Dzięki.Dokładnie tak jak piszesz ,model po oklepkowaniu balsą i spasowaniu wszystkich detali -kadłub ,skrzydła i stateczniki będą pokryte tkaniną szklaną -  jedną warstwą o gramaturze najprawdopodobniej 48g/m2.Próbowałem przednią osłonę pokryć tkaniną 24g/m2 ,ale wydaje mi się ,że splot jest zbyt rzadki i trzeba dużo razy nanosić szpachlówkę aby nie przebijała struktura włókna.Pozdrawiam Adam.


  • 0

#39 M.Ch.

M.Ch.
  • Modelarz
  • 712 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michał

Napisano 25 April 2014 - 13:05

Witaj Adam,

 

natrafiłem właśnie na ten wątek.

Nawet mi się nie śniło, że można takie wnętrze wykonać :wacko: 

ABSOLUTNA REWELACJA !!!!

 

Z wielką przyjemnością będę ślędził ten temat. Trzymam kciuki, żebyś możliwie szybko zebrał fundusze na silnik, apkę itp.

Może myślisz o takim motorku: http://www.horizonho...ne-bh-SAIE120R3  ?

Zakładam, że do takiego CUDEŃKA to tylko 4-takt.


  • 0

#40 dyra63

dyra63
  • Modelarz
  • 388 postów
  • Age: 54
  • SkądRybnik
  • Imię:Adam

Napisano 25 April 2014 - 20:37

Witaj Adam,

 

natrafiłem właśnie na ten wątek.

Nawet mi się nie śniło, że można takie wnętrze wykonać :wacko:

ABSOLUTNA REWELACJA !!!!

 

Z wielką przyjemnością będę ślędził ten temat. Trzymam kciuki, żebyś możliwie szybko zebrał fundusze na silnik, apkę itp.

Może myślisz o takim motorku: http://www.horizonho...ne-bh-SAIE120R3  ?

Zakładam, że do takiego CUDEŃKA to tylko 4-takt.

Dzięki za miłe słowa, ale jeszcze mnóstwo pracy mnie czeka - nie śpieszy mi się specjalnie.Odnośnie silnika to marzy mi się czterosuw SAITO,ale benzynowy .

Pozdrawiam Adam.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych