Skocz do zawartości

Model żółty


Atomizer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  :)

 

Model żółty tak go nazwałem, może dlatego bo jest pomalowany na żółto :P

Samolot ma rozpiętość 1200mm i wazy 430g z pakietem 1000mAh 11,1V.

Ostatnio latałem nim w wigilie przed południem, była ładna pogoda i bez wiatru.

Po udanym locie szybko naładowałem pakiet w miedzy czasie śmigałem na M02 też udany lot.

Podczas drugiego startu samolot z niewiadomych przyczyn dosyć mocno skręcał w locie w prawą stronę.

Nie mogłem  zapanować nad maszyną, kręcił w prawą stronę i zbliżał się coraz szybciej do ziemi, no i w końcu się z nią spotkał.

Trochę się połamał, złamał się kadłub w połowie, poodpadały końcówki skrzydeł, złamane śmigło, wygięty wał silnika.

Szkoda bo długo mi służył, był bardzo prosty i dobrze się nim latało dlatego postanowiłem go naprawić.

post-18554-0-68390300-1454599718_thumb.jpg

post-18554-0-53759900-1454599726_thumb.jpg

post-18554-0-43875500-1454599734_thumb.jpg

post-18554-0-83347600-1454599737_thumb.jpg

post-18554-0-94889700-1454599740_thumb.jpg

post-18554-0-97621300-1454599744_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

W weekend postanowiłem się trochę zabawić :lol:

przygotowałem coś takiego :D

To dalsza modernizacja modelu.

To pierwszy test spadochronu na tym samolocie.

Niestety zakończony niepomyślnie :(

Ale nic się strasznego nie stało było awaryjne lądowanie a samolocik nie ma nawet jednej rysy.

Po prostu spadochron mi się nie rozłożył.

A dlaczego?? Mój pospiech i nie sprawdziłem tego przed lotem bo założyłem że się wszystko uda.

Mam film z próby ok. 700Mb nie wiem jak go tu zamieścić

post-18554-0-00014800-1456740120_thumb.jpg

post-18554-0-56661200-1456740122_thumb.jpg

post-18554-0-56026500-1456740125_thumb.jpg

post-18554-0-55247900-1456740128_thumb.jpg

post-18554-0-54193200-1456740131_thumb.jpg

post-18554-0-52861300-1456740134_thumb.jpg

post-18554-0-49938800-1456740137_thumb.jpg

post-18554-0-39779600-1456740140_thumb.jpg

post-18554-0-68972200-1456740142_thumb.jpg

post-18554-0-49429600-1456740145_thumb.jpg

post-18554-0-81993600-1456740183_thumb.jpg

post-18554-0-24031900-1456740185_thumb.jpg

post-18554-0-06211900-1456740186_thumb.jpg

post-18554-0-93007000-1456740186_thumb.jpg

post-18554-0-59193300-1456740187_thumb.jpg

post-18554-0-14089500-1456740188_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema !!!  :lol:

 

Znacie jakieś dobre materiały, z których można zrobić spadochron???

Mam w domu rolkę, którą kiedyś dostałem od pewnego modelarza i podejrzewam, że jest to albo skytex albo jakaś tkanina naprawcza.

Stosował ten materiał między innymi do pokrywania skrzydeł w jakiś tam szybowcach.

Będzie się to nadawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Wielka sobota była naprawdę wielka, jeśli chodzi o latanie :lol:

Wrzucam kolejny filmik z lotów żółtego

W czasie 6:25 żółty został zaatakowany przez wilka! było widać już wcześniej, że coś się tam kręci.

Mało nie doszło do zderzenia.

Były również zrzuty spadochronów ale tego akurat nie widać :angry:

 

Mój film.wmv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrabiasz jakoś te filmy? Bo w tym, co wstawiłeś, pierwsze dwie i pół minuty to rozkosz pszczelarza - cudny krajobraz z brzęczeniem w tle. Modelu prawie nie ma :P

Wiem jak trudno się nagrywa bez operatora, ale jak się nie nagra, to po co wstawiać?

 

P.S.

Lata fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrabiasz jakoś te filmy? Bo w tym, co wstawiłeś, pierwsze dwie i pół minuty to rozkosz pszczelarza - cudny krajobraz z brzęczeniem w tle. Modelu prawie nie ma :P

Wiem jak trudno się nagrywa bez operatora, ale jak się nie nagra, to po co wstawiać?

 

P.S.

Lata fajnie.

MASZ NA MYŚLI S2 CZY MODEL ŻÓŁTY?

Szykuje się powoli zakup kamerki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafią do kosza

 Atomizer - mam prośbę : nie wyrzucaj zużytych ogniwek do kosza. Mimo deklaracji na obudowie "Quicksilver free, cadmium free" - najczęściej zawierają i rtęć i kadm, te chińskie to nawet

dużo. Skazujesz ptaki i zwierzęta żerujące na wysypiskach śmieci na powolną śmierć w męczarniach, one tego nie wykrywają. O zatruciu wód gruntowych już nie mówię. Wszystkie związki

rtęci są silnymi truciznami o powolnym działaniu, żaden lekarz się nie domyśli. 

A zabawa ze spadochronami bardzo fajna, kiedyś na odpustowym festynie na Dzień Dziecka zrzucaliśmy dzieciakom "kinder bueno" i maskotki z helika. Musiał być dość wysoko (bezpieczeństwo)

i trochę znosiło ten desant, więc się dzieciaki nabiegały, a nam było trochę głupio. Ale i tak były uradowane...

A spadochrony były z ... chusteczek damskich. Bo kolorowe.

 

P.S.: "...rozkosz pszczelarza - cudny krajobraz z brzęczeniem w tle..." :  :D  :D  :D  :lol:  :lol:  :lol:  :D  :D  :D  :)  :)  :) ...  :D  :D  :D ...

        Bez urazy, Atomizer , to z tekstu się posikałem, nie z filmu  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się ile udźwignie mój samolot???

180g

200g

250g a może 300g

Model gotowy do lotu waży 430g.

Można przeprowadzić długie i ciekawe lub nudno-żmudne - zależy co kto lubi - obliczenia, uwzględniające obciążenie pow. nośnej, Cx, Cz, ciąg statyczny/dynamiczny, przyspieszenie i prędkość na rozbiegu, ciśnienie i temperaturę powietrza, prędkość strumienia zaśmigłowego, opór toczenia podwozia, charakterystykę profilu skrzydeł i innych powierzchni aktywnych itd., itp.

Ale można też wziąć sprzęt, jakieś ciężarki na rzepy albo opaski czy plasterki nawet i pójść na lotnisko. Lubię mierzyć i liczyć, ale nie gdy świeci słoneczko. Wybrałbym lotnisko także w pochmurny, oby lotny dzień.

Praktyczny eksperyment to jest to, co tu należy zrobić  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 180g samolot ledwo się radził ale poleciał. Robiłem testy w sobotę.

Na pewno obciążenie było zamontowane w złym miejscu, przez co samolot tracił sterowność i miał tendencje do wznoszenia i przez co wytracał prędkość i sterowność. Cały czas na pełnym gazie osiągnąłem pułap 50-60m i wtedy zaczął tańcować i tracić wysokość. W pewnym chwili straciłem kontrolę nad maszyną :lol:  w tym dramacie szukałem przycisku do zwolnienia i upuszczenia ładunku. Gdzie on jest do cholery, a samolot coraz niżej. W końcu udało mi się i ładunek spadł na środek pola a samolot wyrwał do góry, a mało już brakowało.

Na pewno pakiet dostał na początku bo o wiele szybciej się rozładował niż zwykle przez co nie zdążyłem dolecieć do lądowiska i musiałem twardo lądować w polu na kamieniach piachu i w ogóle lotka się złamała, porysowane skrzydło od spodu i oberwała się kapsuła.

Samolot naprawiłem od ręki i czeka na kolejną próę tym razem będzie to 200g ale przesunę środek mocowania o 8cm do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 180g samolot ledwo się radził ale poleciał. Robiłem testy w sobotę.

Na pewno obciążenie było zamontowane w złym miejscu, przez co samolot tracił sterowność i miał tendencje do wznoszenia i przez co wytracał prędkość i sterowność. Cały czas na pełnym gazie osiągnąłem pułap 50-60m i wtedy zaczął tańcować i tracić wysokość. W pewnym chwili straciłem kontrolę nad maszyną :lol:  w tym dramacie szukałem przycisku do zwolnienia i upuszczenia ładunku. Gdzie on jest do cholery, a samolot coraz niżej. W końcu udało mi się i ładunek spadł na środek pola a samolot wyrwał do góry, a mało już brakowało.

Na pewno pakiet dostał na początku bo o wiele szybciej się rozładował niż zwykle przez co nie zdążyłem dolecieć do lądowiska i musiałem twardo lądować w polu na kamieniach piachu i w ogóle lotka się złamała, porysowane skrzydło od spodu i oberwała się kapsuła.

Samolot naprawiłem od ręki i czeka na kolejną próę tym razem będzie to 200g ale przesunę środek mocowania o 8cm do przodu.

Sprawdż może wyważenie bez obciązenia, o ile z takim samolot lata bez zarzutu. Przy dociążaniu zachowaj takie samo albo ciut do przodu, zależy od profilu. A na 50 - 60 metrach to często już tak wieje, że któregoś razu nieludzko obciążony PT 17 leciał na pełnym gwizdku (0,7 kW , 5200 g) ukosem, tak gdzieś 45* i jakoś nie rwał się do przodu.

Wymyśliłem sobie, że w Twin Starze zrobię wstępnie SC przesuwny w locie, bo tam jest łatwość taka, że aż samo się prosi. Wtedy dowiem się bez pudła, jak się ma właściwe położenie SC do roboczego, zadaniowego obciążenia powierzchni nośnej i czy samolot z okazyjnie zmienną i dość znaczną masą dodatkową powinien mieć taki myk, czy jest on zbyteczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.