Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mimo zawirowania przedświątecznego, które to żonka zaczyna stwarzać, budowy ciąg dalszy. Kadłub w końcu zaczyna nabierać kształtów.

I tu moje pytanie do Kolegów.

Pokrycie konstrukcji będzie balsowe, pasek balsy który posiadam niestety jest szerokości 10 cm, czy balsę docinać do połowy konstrukcji (taki mam zamiar), czy pokryć całym paskiem i resztę dociąć?

4b048ec980f98821cc60c0a0b46036d6.jpg539213f323860298354cc16176d4c268.jpgf20be9014bca1ed01777879215a818a7.jpg2e835e06af8fb9ea554879fa4f2301e6.jpg

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

I jeszcze taka ciekawostka warsztatowa. Żonka robiła porządki w swojej kosmetyczce i dała mi takie pilniczki do paznokci. Od czoła dokleiłem pasek papieru ściernego. Super sprawa do szlifowania drobnych wcięć i elementów.1061c9f5eff37fde430cf6c6834a9454.jpg798fe1e3629339072aca8e0fba7797d9.jpg

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po długiej przerwie troszkę porobiłem przy modelu. Kadłub, stateczniki, lotki, osłona dolna zaszpachlowane i oszlifowane.cd48e9ad0e628bb2f01ad6981faf6bdd.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Skrzydło poszpachlowane czeka na gładzenie...236cb37f0ee5fd840fac73d68ba25fb6.jpg87695b5e7737a471ecbca1cc4c597c19.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Ja jestem z grupy "maluchów" i na dużych się nie znam a na zdjeciach nie widzę dobrze, czy miejsca łaczenia goleni tam gdzie są zlutowane owinąłeś jakimś drucikiem? Czy też one są spawane?

Pozdr,

M

Opublikowano

Hej.

To jest lutowanie twarde, palnik + kartusz z gazem + topnik + drut do lutowania twardego. Nie owijałem drutem, ponieważ podczas lutowania twardego materiał podgrzewa się do temperatury powyżej 450 st. C. Nie mam cienkiego stalowego drutu, który wytrzymałby taką temperaturę. Mam nadzieję, że te połączenie wytrzyma lądowania.

W tym podwoziu dodatkowo chcę zrobić amortyzację sprężynową. Sprężyny połączone po skosie.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Hej.

To jest lutowanie twarde, palnik + kartusz z gazem + topnik + drut do lutowania twardego. Nie owijałem drutem, ponieważ podczas lutowania twardego materiał podgrzewa się do temperatury powyżej 450 st. C. Nie mam cienkiego stalowego drutu, który wytrzymałby taką temperaturę. Mam nadzieję, że te połączenie wytrzyma lądowania.

W tym podwoziu dodatkowo chcę zrobić amortyzację sprężynową. Sprężyny połączone po skosie.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jaki uzywasz topnik i drut do lutowania twardego ? 

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Prace trochę ruszyły... wręga silnikowa, komora zbiornika, miejsce pilota i stojak na model pomalowane...5b70985846954144b1537a0908c458e8.jpgc27d385e7b03bfd5abee1980ce2a5cd7.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Szkielet kopyta maski silnika gotowy.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

51103647558cd25cdc9fee181859157b.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, jako, że szykuję się do laminowania maski silnika, (robię to pierwszy raz) proszę o poradę:

  1. co jest lepsze tkanina czy mata?
  2. jakiej użyć gramatury?
  3. ile warstw zastosować?

Będę stosował żywice poliestrową NOVOL.

 

Z góry dziękuję za pomoc...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.