JurekS60 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Witam.Szukam informacji na temat profili skrzydeł przy kadłubie i w końcówce jakie stosuje firma Multiplex w swoich szybowcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Jurek, Kiedys juz byl ten temat poruszany; szanse praktycznie zadne aby firma udostepnila profile. Jesli masz rozbity model to mozna przeciac skrzydlo, odrysowac profil i porownac z baza, jest taka funkcja w Profili. A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mundek Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Jedna z tajemnic sukcesu modeli Multipleksa jest miedzy innymi bardzo dobry niemiecki profil skrzydla, pisalem do producenta ale nie dostalem odpowiedzi, majac dostep do skanera ,przeskanowalem skrzydla trzech roznych modeli,profil praktyczne ten sam. Teraz jest problem, czy moge publicznie ujawnic ta tajemnice? Pozdrawiam Wladek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartK Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Jedna z tajemnic sukcesu modeli Multipleksa jest miedzy innymi bardzo dobry niemiecki profil skrzydla, pisalem do producenta ale nie dostalem odpowiedzi, majac dostep do skanera ,przeskanowalem skrzydla trzech roznych modeli,profil praktyczne ten sam. Teraz jest problem, czy moge publicznie ujawnic ta tajemnice? Pozdrawiam Wladek. Jeżeli firma powierza Ci przy zobowiązaniu do poufności te dane to nie mógłbyś. Ale jeżeli publikujesz tylko wyniki swoich badań, to nie widzę problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Pracuję na co dzień w inżynierii. Tak jak przedmówca zaznaczył jeżeli nie podpisywałeś żadnej umowy o zachowaniu poufności to nie ma żadnych problemów. Poza tym każdy może kupić model i go sobie pociąć na kawałki. Myślisz, że jak konkurujące ze sobą firmy samochodowe robią benchmarking? Kupują na wzajem swoje samochody, rozbierają na czynniki pierwsze i patrzą co jest w środku. Przed kopiowaniem rozwiązań technicznych zabezpieczają się patenami - np zderzak wypełniony pianką, albo gumą, albo czymkolwiek innym. To odcina konkurencji możliwość stosowania takich samych rozwiązań technicznych. Nawet gdyby coś było opatentowane to i tak możesz to podać - kwestia taka, że nie można potem czerpać z tego tytułu żadnych korzyści. Tylko właściciel patentu może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mundek Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 OK. Sa to profile rodziny Quabeck HQ-3.5 od 12 do 14%. Sprawdzone na modelach Twin Star,Mentor i Easy Glider. Pozdrawiam Wladek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Stare dobre HQ... Od 30 lat ćwiczone w tysiącach modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JurekS60 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Dziękuję za zainteresowanie i uchylenie rąbka tajemnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi