Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sukhoi 33 1 000 mm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#61 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 735 postów
  • Age: 43
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 08 luty 2019 - 13:59

Póki jest możliwość może warto poprzeciągać okablowanie do  LEDów na skrzydłach, w kadłubie i w kierunku dysz wylotowych.

Pracy mało a efekt niesamowity.

http://pfmrc.eu/inde...5-epo/?p=688017

http://pfmrc.eu/inde...-70mm/?p=729042


  • 1

#62 lukaszjb

lukaszjb
  • Nowy użytkownik
  • 44 postów
  • Age: 31
  • SkądBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 08 luty 2019 - 20:21

Dokładnie latanie edfem z dopalaczem to jest to :) Tak wygląda to u mnie w Su projekt kolegi RAFALR30 ;)
https://youtu.be/CjH70Y33oBU
  • 1

#63 Tender79

Tender79
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 40
  • SkądMarki
  • Imię:Michał

Napisano 12 luty 2019 - 09:52

Mały EDIT. Trochę podłubałem przy wlotach i tu miła niespodzianka. Pokryłem je podwójną warstwą papieru na Wikol (Kartki A4 70g/m2) i są po prostu pancerne także z wydrążaniem nie będzie problemu więc zapadła decyzja - robię przelotowo. 


  • 0

#64 MLITEK

MLITEK
  • Modelarz
  • 194 postów
  • Age: 19
  • SkądPiła
  • Imię:Kacper

Napisano 12 luty 2019 - 10:41

Serwa powklejane, osie obrotu canardów zrobione.
Próbowałem na początku oba stery kierunku napędzić pojedynczym serwem, ale okazało się że przy odpowiedniej sztywności cięgien serwo nie dawało rady ustawiać sterów ponownie w centrum.

Tak więc każda powierzchnia sterowa ma oddzielne serwo.

Załączone miniatury

  • IMAG1945.jpg
  • IMAG1947.jpg
  • IMAG1948.jpg

  • 1

#65 robertus

robertus

    DSP

  • Modelarz
  • 10815 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 12 luty 2019 - 15:57

Kurcze rozkręcasz się. Tylko tak dalej.


  • 0

#66 model

model
  • Modelarz
  • 238 postów
  • Age: 29
  • SkądKrasice
  • Imię:Dawid

Napisano 12 luty 2019 - 16:15

Ja też jestem pod wrażeniem, jesli chłopaki oblatają swoje su 33 dowiemy się gdzie wypada optymalne sc jaką elektronike zastosowali itp to smiało będę mógł zaczynać swojego plany już wydrukowanie :)
Ps. Pisze w czasie ogladania na youtube właśnie su 33 piękna sprawa :)
  • 0

#67 Tender79

Tender79
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 40
  • SkądMarki
  • Imię:Michał

Napisano 13 luty 2019 - 13:28

Ja też jestem pod wrażeniem, jesli chłopaki oblatają swoje su 33 dowiemy się gdzie wypada optymalne sc jaką elektronike zastosowali itp to smiało będę mógł zaczynać swojego plany już wydrukowanie :)
Ps. Pisze w czasie ogladania na youtube właśnie su 33 piękna sprawa :)

 

Co do planów to proszę jeszcze o chwilę cierpliwości bo przy budowie wprowadzam drobne korekty i usprawnienia. Finalnie będą dwie wersje: bardziej redukcyjna i uproszczona do szybkiej budowy w weekend. 

Dokonałem oficjalnego ważenia wszystkich elementów i jestem optymistą co do finalnej wagi: 2 x statecznik pionowy (zalaminowany 1 wartstwą stylon na Ezekote), 2 x canard balsa 5 mm, 2x wloty powietrza (2 x papier 70g na wikol), 2 x sterolotki, kadłub ze skrzydłami gotowy do laminowania - całość na razie 920 gramów;)

 

Przeszukałem całą sieć pod kątem publikacji o Su 33 i znalazłem genialne przekroje i już w głowie rodzi się myśl laminat 1500 mm na dwóch EDF ;)


Nie wiem jaki chciałeś osiągnąć cel przez to laminowanie. Utwardzenie powierzchni? Wytrzymałość? Wyprowadzenie powierzchni pod malowanie? zabezpieczenie pianki przed malowaniem?

 

Po pierwsze polimer nie wysycha na kamień - zawsze będzie delikatnie elastyczny.

Ma to wielką zaletę, bo wtedy poszycie pracuje razem z pianką. Takie laminowanie bardzo dobrze się sprawdza w połączeniu np z EPP. W ten sposób laminowane są modele ESA (chociaż to trochę niezgodne z regulaminem) i modele wychodzą pancernie. Jak zrobisz sztywne pokrycie to udział wytrzymałości przeniesie się na laminat. A cienki laminat = brak wytrzymałości. Więc przy "względnie" niewielkich obciążeniach "laminat" strzeli a zaraz potem pianka.

 

Po drugie - trzeba było rozcieńczyć klej. Problem z polimerem jest taki, że on utwardza się powierzchniowo i wtedy klej "pod spodem" już nie ma jak się utwardzić - bo rozpuszczalnik nie ma jak odparować przez utworzoną "skorupkę". Trzeba było dać 30% denaturatu i przelaminować taką "wodą". Nadal nie będzie to równoważne prawdziwemu laminatowi z włóknem szklanym i żywicą epoksydową - ale wychodzi fajna powierzchnia i "laminat", który pracuje ze styropianem.

I Tu oddaję racje koledze Japim - po ponownej rozcieńczonym polimerem efekt jest zdecydowanie lepszy. Zrozumiałem też, że laminowanie polimerem daje inne korzyści niż laminowanie żywicą dając istotnie nie tyle twardą co elastycznie pracującą (niemożliwią praktycznie do rozerwania) i sprężystą powierzchnie - tak jak pisał Robertus jest super pod kątem ochrony spodu pod lądowanie na brzuchu. 


Wydaje mi się że środek ciężkości powinien być bardziej z przodu. Takie przeczucie.

 

Też mi się coś tak wydaję ale jedyną metodą będzie chyba na oblocie od razu iść wysoko i patrzeć jak szybuje - tak mi się wydaje  


  • 0

#68 MLITEK

MLITEK
  • Modelarz
  • 194 postów
  • Age: 19
  • SkądPiła
  • Imię:Kacper

Napisano 13 luty 2019 - 22:04

Przymiarka sterów wysokości, które też będą kryte balsą jak canardy.
Serwa od canardów przyklejone, będą się chowały w tunele.
Przy dźwigniach canardów użyłem snapów kulowych więc wszystko chodzi bez oporów.
Osie obrotu sterów płytowych są wykonane z rurki cienkościennej z lekkiego stopu, rurki mają znikomą wagę przy dużej wytrzymałości.
Obraca się to w mosiężnych rurkach o średnicy wewnętrznej 4mm. Stery są zablokowane przed wysunięciem przez ciasno spasowane adaptery do śmigieł na wcisk.

Wystające od dołu części stateczników pionowych zabezpieczone są płaskownikiem węglowym, tym samym z którego jest zrobiona główna podłużnica wzdłuż kadłuba.
 

Załączone miniatury

  • IMAG1949.jpg
  • IMAG1950.jpg
  • IMAG1951.jpg

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych