Skocz do zawartości

GF-45 Zagadka.


awiator

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda z silnikami modelarskimi niewiele mam wspólnego, natomiast kierując się doświadczeniem z ich odpowiedników w motorowerach i skuterach zgaduję:

 

Kraksa to to nie była raczej, silnik czyściutki, bez jakiś śladów gwałtownego spotkania z matką ziemią.

 

Przegrzanie (czyli także brak oleju), wypadnięcie pierścieni raczej bym odrzucił gładź cylindra jest uszkodzona tylko poniżej kanału, a powyżej wygląda ok. (jak pęknie pierścień porysowana jest całość, sprawdzone na własny koszt :devil: )

 

Patrząc po rysach na zewnętrznej części cylindra, prawdopodobne wydaje mi się jego wypchnięcia na zewnątrz, w czasie pracy ( te ryzy wyglądają jakby kilka razy cylinder przetarł o kratery).

 

Strzelam, pomyłka paliwa na bardziej energetyczne (może z dużą zawartością nitrometanu?) ewentualnie niewłaściwe zamocowanie, brak śrub? niedokręcenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatarcie ale mechaniczne od ciała między tłokiem a cylindrem.

Gdyby było z przegrzania musiałby być odpowiedni kolorek i zatarcie byłoby raczej na całym obwodzie tłoka, a tu są grube jednostronne rysy. Umiejscowienie od okna dolotowego

wskazuje, że albo coś z zewnątrz np piasek wpadło do kanału ssącego, ewentualnie pękł pierścień i jego kawałek dostał się pomiędzy tłok a cylinder.

Pęknięcie pierścienia mogło być spowodowane za małą szczeliną zamka (rozszerza się od temperatury (a np przy wymianie mało kto pamięta aby to sprawdzić, choć i różne chinolce też mogą być z tym na bakier)

Wypadnięcie pierścienia zabezpieczającego sworzeń tłokowy (jeśli był, bo niektóre mają "pływający sworzeń") odpada bo nie porusza się na linii kanałów i rysy były by gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Wypadnięcie pierścienia zabezpieczającego sworzeń tłokowy (jeśli był, bo niektóre mają "pływający sworzeń") odpada bo nie porusza się na linii kanałów i rysy były by gdzie indziej.

A jednak.Sworzeń znalazłem w cylindrze w dwóch kawałkach,mocno zdeformowanych :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawda, prawda, otwór pod sworzeń przypada na okna dolotowe i wydechowe. Zasugerowałem się kanałami przelotowymi. Mea Culpa.

W takim razie sworzeń oryginalnie powinien mieć pierścienie zabezpieczające, osadzanie "na wcisk" w tej sytuacji było by samobójstwem ze strony konstruktora.

Jak wypadł który, to i nie dziwota, że sworzeń ścięło, O ile były, bo chinolce mają różne pomysły. Były?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie.. wyglądają na druciane, pewnie okrągłe w przekroju i może dlatego wypadł.

Dołączona grafika

http://www.prcmodel.com/modeng/name/onlinestore/category/13

Ja bym dał http://www.stozek.pl/segery.php

typu JS lub JB. Mają prostokątny przekrój więc tak łatwo nie wyskoczą, zwłaszcza jak gniazdo jest prostokątne.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.