Skocz do zawartości

Relacja z budowy Piper j3 cub


macowca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trzymając się swojego postanowienia, że Piper ma wyjść ładny, zdarłem taśmę

A co do profilu kfm, z racji tego że są ferie i jest dużo czasu, zrobię takie gołąbki http://www.rcclub.pl...st-profili-kfm/

Przekonam się w skali mini, jak zrobić np. kfm 3, bo nie chcę później skopać kolejnego skrzydła...

A jeśli zrobie profil kfm 3, to rowki depronu muszą być wzdłuż skrzydła ?

 

Wg mnie jest to całkowicie obojętne.

Skrzydła KFm3 nie da się " skopać". Zobacz jak ja zrobiłem skrzydło kfm3 w Wing Dragonie, dojdziesz po linku w podpisie. To tylko trzy płyty pianki jedna na drugiej. Możesz zrobić rowkami w poprzek w zdłuż, na zewnąt lub do środka. :)

 

Obejrzyj tez to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ok, jak przejrzałem relację z wind dragona, to wszystko stało się jaśniejsze :)

Więc wiem, jak zrobić skrzydło. No, ale gołąbki zrobię i tak.

edit:

Mam jeszcze jedno pytanie

Jak jest skrzydło to drugi stopień(czerwony) też ma być z pianki 5mm czy z 3mm ?

Bo pierwszy stopień jak i skrzydło będzie z 5mm

post-8991-0-56246800-1359318135.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grubości pianki na stopnie-przelicz jaka wysokość by miał profil twojego skrzydła przy grubości około 12% (do wolnego lotu nie mniej) będziesz wiedział jakiej grubości dać panele.

Nie zawijaj krawędzi natarcia tylko oszlifuj ją po sklejeniu skrzydeł .

Grzbiet kadłuba pod skrzydło odetnij na płasko pod kątem +3` względem statecznika poziomego.

Wzmocnij go od środka by skrzydła i kołki na gumę miały dobre oparcie najlepiej płaską listewką -lepiej sie będzie trzymać pianki .

W prostych górnopłatach robiłem tak jak na rysunku poniżej ,zamiast wymyślnych wreg -listewki nastawione na "czołowe zderzenie" a przy okazji było do czego przyczepić skrzydło i podwozie...

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, będzie jakaś różnica, jak nakleję taśmę na krawędź natarcia i wygnę to skrzydło, żeby zrobić pierwszy schodek, czy wytnę skrzydło, nakleję schodek i zeszlifuję na krawędzi ?

I jeszcze, sławek mógłbyś bardziej wytłumaczyć te słowa:

"Co do grubości pianki na stopnie-przelicz jaka wysokość by miał profil twojego skrzydła przy grubości około 12% (do wolnego lotu nie mniej) będziesz wiedział jakiej grubości dać panele."

Wiem, wiem, pewnie jest banalne wyjaśnienie, ale po prostu nie rozumiem...

i tak w ogóle dzięki, że chcecie pomóc, chociaż pewnie macie świadomość, że i tak skopie ten model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnienie mojego wywodu jest proste ale może namotałem :)

Przykładowo -jeśli skrzydło ma 10cm szerokości (od natarcia do spływu) to wysokość przecietna profilu lotniczego przy grubości 12% wynosiła by 12mm -czyli zrobić można taki płat z płyty 6mm+3mm+3mm =12mm (lub 3mm+6+3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem KFM ale myślę że wystarczy 5+5+5 ,nie warto doklejać dodatkowych płyt -mniejszy zysk od wagi.

W drugim stopniu możesz schować dzwigar-jakiś węgielek lub listewka ...widzę że wstawiasz spory pakiecik wiec wzmocnienie wręcz wymagane.

Jeśli już jako tako latasz skrzydła dałbym bez wzniosu (jeśli lotki będą) -dżwigar wtedy będzie nie dzielony-mocniejszy.

Co do wyginania krawędzi natarcia -nie koniecznie może wyjść prosto i bez "fal" bezpieczniej skleić i oszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc prawie całe skrzydło ukończone. Zostało przykleić jeszcze jeden stopień o obkleić taśmą dół skrzydła. Mam jedno pytanie, a mianowicie przy 3-cim stopniu zrobiła się taka brzydka przestrzeń(widać na zdjęciu). Zostawić jak jest? Czy to może na właściwości lotne coś wpłynie?

post-8991-0-36028400-1359726666.jpg

post-8991-0-81700700-1359726677.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci stopień gdyby został przyklejony wpierw do drugiego (czyli wpierw spływ 3 stopnia) a na końcu po wyschnięciu na krawędzi natarcia -nie powstała by ta szpara tylko ładny łuk przybliżający profil do standardowego .

Ale na lot nie będzie to miało zauważalnego wpływu pod warunkiem że druga połówka będzie wykonana IDENTYCZNIE!!

Jeśli wykonujesz skrzydła bez wzniosu szkoda że nie zrobiłeś ich jako jeden element-słabym punktem w takim układzie jest niepotrzebne dzielenie skrzydła na połówki.

Nie wiem ,może jestem przewrażliwiony ale stopnie skrzydeł wyglądają na wpierw oklejone a potem sklejone ze sobą -mam nadzieje że tak nie zrobiłeś :) i to wygląda na powód "powstania szpary"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie-oklejac jak najbardziej taśma klejaca wzmocni i a przy okazji zastąpi farbę nie dodając zauważalnie wagi -ale po sklejeniu a wzmocnienie chyba dał bo widzę jak by listewkę drewnianą na fotce"pod pachą" :)

Jak pamiętasz Robert oklejonego mam folia oracover Savoye Marchetti a to cięższa folia od taśmy klejącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.