Skocz do zawartości

Os max 46 AX II pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta , wczoraj przepaliłem mojego Os maxa i pomimo luzu poprzecznego na łożysku przednim silnik pali na dotyk , dobrze się reguluje i nie ma z nim problemu.  Jedyne co to na wolnych obrotach słychać jakby lekki szum od łożyska ale to może być wrażenie subiektywne. Przy kręceniu palcem jest normalnie nie czuć oporu ani "piasku w łożysku" wał kręci się zwyczajnie .

Łożyska oczywiście wymienię , ale trzeba mieć te parę dni czasu na demontaż silnika z modelu i wymianę a tego mi brak. Pytanie (jeśli ktoś ma doświadczenie w tym temacie) gdyby łożysko podczas pracy się "wysypało" to może narobić dużych szkód w silniku czy poza zgaśnięciem i niemożnością dalszej pracy nic poważnego mu się nie stanie? Nie chciałbym uszkodzić dobrego  silnika . Napiszcie jak wyglądają tego typu awarie jeżeli komuś się coś podobnego przydarzyło.

Chciałbym zaryzykować i polatać jeszcze tak przynajmniej na urlopie  a  jesienią zrobię remont tylko pytanie czy warto?

 

 

 

 

Opublikowano
5 godzin temu, witold_pi napisał:

przednie nic nie zrobi w tym silniku, tylne jak najbardziej

Widać własnie że przednie ma luz.Tylne wiadomo trudno powiedzieć ale myślę ,że problem jest tylko z przednim.Lądowałem kiedys modelem na brzuchu bez podwozia i zbyt poźno próbowałem motor zgasić i zachaczyłem śmigłem o ziemię .Po tym zdarzeniu zauwazyłem luz.

Jeśli twierdzisz ze w razie "w" przednie nie narobi bałaganu to spoko.

A dlaczego tak twierdzisz że tylko tylne moze narobić problemu a z przodem nic się nie stanie?Możesz to rozwinać?

Opublikowano
9 godzin temu, witold_pi napisał:

przednie nic nie zrobi w tym silniku, tylne jak najbardziej

Mylisz sie ,przy takim luzie poprzecznym następna będzie panewka dolna korbowodu oraz czop wału.

Opublikowano
36 minut temu, Grzesiek napisał:

Mylisz sie ,przy takim luzie poprzecznym następna będzie panewka dolna korbowodu oraz czop wału.

Grzegorz czyli co lepiej w ogóle nie latać?

 

Opublikowano
19 godzin temu, Ares napisał:

Odgrzeję kotleta , wczoraj przepaliłem mojego Os maxa i pomimo luzu poprzecznego na łożysku przednim silnik pali na dotyk , dobrze się reguluje i nie ma z nim problemu.  Jedyne co to na wolnych obrotach słychać jakby lekki szum od łożyska ale to może być wrażenie subiektywne. Przy kręceniu palcem jest normalnie nie czuć oporu ani "piasku w łożysku" wał kręci się zwyczajnie .

Łożyska oczywiście wymienię , ale trzeba mieć te parę dni czasu na demontaż silnika z modelu i wymianę a tego mi brak. Pytanie (jeśli ktoś ma doświadczenie w tym temacie) gdyby łożysko podczas pracy się "wysypało" to może narobić dużych szkód w silniku czy poza zgaśnięciem i niemożnością dalszej pracy nic poważnego mu się nie stanie? Nie chciałbym uszkodzić dobrego  silnika . Napiszcie jak wyglądają tego typu awarie jeżeli komuś się coś podobnego przydarzyło.

Chciałbym zaryzykować i polatać jeszcze tak przynajmniej na urlopie  a  jesienią zrobię remont tylko pytanie czy warto?

 

 

 

 

Masz luz poosiowy czy poprzeczny?

Opublikowano

Poprzeczny kolega pisał.

7 godzin temu, Ares napisał:

Grzegorz czyli co lepiej w ogóle nie latać?

 

Ja bym wymienił łożysko,bo to się zemsci na korbowodzie,wiem co mówię.

  • Dzięki 1
Opublikowano
5 godzin temu, Paweł Prauss napisał:

Masz luz poosiowy czy poprzeczny?

Pawle luz mam poprzeczny , poosiowym bym się nie przejmował .

Opublikowano
4 godziny temu, Paweł Prauss napisał:

Więc konieczna jest wymiana, inaczej  zniszczysz sobie motorek.

Dzięki za konkretną poradę. 

Polatam sobie innymi modelami a w wolnej chwili wymienię łożyska . Nie ma sensu ryzykować .

 

Paweł jeszcze jedno : czy masz jakiś patent na wyciąganie wału? Gdyby nie chciał wyjść , jak robisz to aby  go nie uszkodzić bo wszelkiego rodzaju stukanie młotkiem nie wchodzi raczej w grę no chyba że może gumowym?

Wiadomo , że można to zrobić "po polsku" czyli młotek i imadło ale nie bardzo preferuję takie metody bo można zniszczyć geometrię. Łożyska zrobię metodą gorąco/zimno , wtedy same wylecą a potem wpadną nowe ale ten wał  nie daje mi spokoju.

Jeśli oczywiście to nie tajemnica to napisz kilka zdań o tym w końcu masz w tych motorach spore doświadczenie.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.