Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zegarmistrzowska robota! Podziwiam. Szacunek!

Obawiał bym się jedynie ciężaru tego wszystkiego.

Zbiornik tak bardzo z przodu to nie najlepszy pomysł moim zdaniem. Będzie powodował dużą wędrówkę środka ciężkości modelu w stanach pełny/ pusty.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 21.06.2025 o 13:41, merlin71 napisał:

Zegarmistrzowska robota! Podziwiam. Szacunek!

Obawiał bym się jedynie ciężaru tego wszystkiego.

Zbiornik tak bardzo z przodu to nie najlepszy pomysł moim zdaniem. Będzie powodował dużą wędrówkę środka ciężkości modelu w stanach pełny/ pusty.

Również o tym myślałem, ale skoro silnik cofnięty to może doważyć przód zbiornikiem żeby nie pchać zbędnego balastu, bo z doświadczenia wszystkie moje modele zawsze były za lekkie na przód

Opublikowano

Jeśli była by taka potrzeba umieść tam serwo/ serwa, pakiet zasilający itp. 

Zakładając 350ml paliwa tak jak pisałeś będzie to 280g na ramieniu 0,4-05m od S.C. zrobi taka huśtawkę że hej... Tak myślę. 

Nawet jeśli wyważysz model ze średnio przyjmując 1/2 zbiornika to i tak będzie to różnica 140g w stosunku pełny/ pusty. Na takim ramieniu...! No nie poleci...

Do startu mocno przeważony na przód. To bardzo utrudni poderwanie i wznoszenie.

Do lądowania przeważony na tył, gdzie potrzeba stabilnego lotu bo i tak podchodzi się na dużych kątach i małej prędkości.

Proszenie się o duże kłopoty, albo wręcz całkowicie niezdolność do lotu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Piękny ten wydech, mam jednak wątpliwości czy sprawdzi się w sytuacji gdy wszystko połączone "na sztywno" .

W temacie zbiornika, również odradzam montaż przed silnikiem ... chyba nigdy nie widziałem takiego rozwiązania i sam nie wiem czy chcę zobaczyć, wskazana lokalizacja w okolicach środka ciężkości.

 

ms

  • Lubię to 1
Opublikowano
30 minut temu, merlin71 napisał:

Jeśli była by taka potrzeba umieść tam serwo/ serwa, pakiet zasilający itp. 

Zakładając 350ml paliwa tak jak pisałeś będzie to 280g na ramieniu 0,4-05m od S.C. zrobi taka huśtawkę że hej... Tak myślę. 

Nawet jeśli wyważysz model ze średnio przyjmując 1/2 zbiornika to i tak będzie to różnica 140g w stosunku pełny/ pusty. Na takim ramieniu...! No nie poleci...

Do startu mocno przeważony na przód. To bardzo utrudni poderwanie i wznoszenie.

Do lądowania przeważony na tył, gdzie potrzeba stabilnego lotu bo i tak podchodzi się na dużych kątach i małej prędkości.

Proszenie się o duże kłopoty, albo wręcz całkowicie niezdolność do lotu.

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Również mam takie wątpliwości, dla tego nawiązałem dyskusję w tym temacie... Co do rozwiązania to dawno temu widziałem takie w modelu Fairey Battle Pana Mariana Kaziroda

41 minut temu, mirolek napisał:

Piękny ten wydech, mam jednak wątpliwości czy sprawdzi się w sytuacji gdy wszystko połączone "na sztywno" .

W temacie zbiornika, również odradzam montaż przed silnikiem ... chyba nigdy nie widziałem takiego rozwiązania i sam nie wiem czy chcę zobaczyć, wskazana lokalizacja w okolicach środka ciężkości.

 

ms

Wydech połączony  jedynie na wcisk przy pomocy wytoczonych tulejek teflonowych celem łatwego montażu. Zrobię próbę na desce i ewentualnie zmienię na rurki sylikanowe

Opublikowano

Marcin, no wielki szacun za wykonanie wydechów i podwozia. Widać mistrzowską szkołę Pana Mariana Kaziroda i Jerzego Ostrowskiego.

Co do umiejscowienia zbiornika paliwa, to przychylam się do opinii kolegów. Pojemność zbiornika musisz dobrać tak aby po wykonaniu lotu (progamu) 8-minutowego , pozostało 1/3-1/4 paliwa.

Ja wiem że silnik w makiecie zawodniczej powinien być schowany w obrysie kadłuba i dlatego przedłużyłeś  wał, ale czy nie spowoduje to większych problemów? Przy minimalnym braku wyważenia zespołu napędowego spowoduje to bardzo duże drgania.

Poza tym uważam że silnik 15 ccm jest zdecydowanie za słaby do tej wielkości makiety samolotu myśliwskiego, który ma wykonywać podstawową akrobację. Silnik 15 ccm nadaje się do modelu o masie 3.5 - 4 kg. 

Jaką masę modelu zakładasz?

Opublikowano

Staram się żeby wyszło jak najlżej. Wszystkie elementy z nierdzewki i większość w podwoziu ma ściankę 0.5mm. jak wyjdzie się okaże. Chciałbym nie przekroczyć 4.5 kg. Takie założenie, ale różnie bywa, zwłaszcza w makietach

Jak pisałem model będzie w skali 1:6 co daje ok 160cm rozpiętości. To nie będzie wielki samolot

Opublikowano

Zgadzam się. Tak jak wcześniej pisałem jest to śmigło redukcyjne. Do latania będzie drewniane z lekkim kołpakiem z laminatu celem redukcji wagi

Swoją drogą nawet gdybym chciał to yak1b miał silnik i śmigło prawo obrotowe a os max chodzi w lewo...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.