Krzysiek67 Opublikowano 4 Września Opublikowano 4 Września Porównując z tabeli dane tych silników ciąg mają podobny tylko różne wielkości śmigieł i pobór prądu. Taki silnik jak dostałeś mam w modelu o masie ok. 1700g, lata na 4S 4000mAh ze śmigłem 11x7 i jak dla mnie jest OK. Twój model będzie ok 2 razy cięższy, nie wiem czy nie wybrałeś trochę za słaby silnik, chociaż z większym śmigłem może będzie lepiej, czas lotu jaki osiągam to ok 11-12 min. Najlepiej by było żebyś wrzucił wszystkie dane do jakiegoś kalkulatora doboru napędu, ale to może ktoś obeznany z tym Ci podpowie co i jak, ja nigdy z takiego kalkulatora nie korzystałem.
Krystiano12 Opublikowano 5 Września Autor Opublikowano 5 Września Oj twoje słowa nie napawają mnie optymizmem 😕 . Ale cóż innego na ten moment nie mam. Niby przy śmigle 14x7 generuje okolice 3kg, ale przy poborze okolicy 900W więc czas lotu będzie dość krótki :c Edit: Czas lotu na pełnej mocy to tylko 4 minuty wynika z kalkulatora. Więc chyba czas się nauczyć latać szybowcami ;D
Krystiano12 Opublikowano 12 Września Autor Opublikowano 12 Września Mała aktualizacja czekając na części. Dziś w końcu zrobiłem koła z tego co było pod ręką czyli wypełnienie jednej z paczek, wyszło 72mm średnicy. Felga druk 3D jak i mocowania serw, bo jednak zdecydowałem się na gdw41, czyli standard-micro. Decyzja podyktowała cena, ze znanej strony niecałe 110zl za 4 sztuki. Dziś też robiłem popychacze z pręta inox 2mm, ale udało się zrobić tylko jeden do lotek. Przy próbie nagwintowania drugiego ukręcił się pręt w narzynce i z żadnej strony nie wystaje. Macie może pomysł jak go wyjąć? Lub czy ktoś jest w stanie zrobić takie nagwintowe pręty u siebie i wysłać? Koszty do dogadania.
Krzysiek67 Opublikowano 12 Września Opublikowano 12 Września Potrzebujesz gwint tylko z jednej strony, będziesz to wkręcał w jakiś plastikowy snap? Jeżeli tak to kup po prostu szprychę rowerową i przytnij na odpowiednią długość
Krystiano12 Opublikowano 13 Września Autor Opublikowano 13 Września Tak z jednej strony będzie snap metalowy. Kupiłem specjalnie gwintownik M2 i pręt 2mm lecz przy próbie gwintowania pręt ukręca się. Ostatnim razem tak się ukręcił w gwintowniku że nie ma jak go wykręcić. Chyba ostatecznie utnę łeb śruby M2 i zespawam z prętem.
Krystiano12 Opublikowano 15 Września Autor Opublikowano 15 Września Czy macie jakieś sposoby mierzenia kąta osadzenia silnika. Z tego co pamiętam na planach było coś w okolicy 2stopni w górę i 2 stopnie w prawo. Cały dzień się głowię w jaki sposób sprawdzić ten kąt. Druga sprawa umiejscowienie regulatora. Czy regulator musi być w przewiewnym miejscu? Niestety nie zrobiłem dla niego miejsca pod maskąi teraz nie wiem gdzie go podziać. Regulator 80a silnik przy tym śmigle nie powinien pobrać więcej niż 52a. Chciałbym jeszcze kupić małą aparaturę, myślałem o radiomaster pocket na eLRS widziałem że odbiorniki są do niej tanie i zasięg w miarę dobry. Tylko jak działa trymowanie kanałów w takiej aparaturze?
Krystiano12 Opublikowano 17 Września Autor Opublikowano 17 Września Na szczęście udało się zespawać śrubę nierdzewną z prętem. Wygląda słabo, ale jest wytrzymałe i spełnia swoją rolę. Silnik jak to mówią zamontowałem na oko i wszystko już dziś poskręcałem. Jutro zamierzam okleić go zwykłą taśmą I spróbować go oblatać. Regulator zamontowałem w kadłubie niestety nie będzie miał dostępu świeżego powietrza ale myślę że nie będzie się grzał. Jeżeli oblot się uda zamawiam folię, drukuje kolejną już Pokrywę silnika i troszkę dopieszczę go wizualnie chociaż nie jest dla mnie najważniejsze. Model tak jak na zdjęciach z baterią waży 2850g. Silnik z tym śmigłem ma sporego Kopa powinien wystarczyć na początek. 1
CrazyTomas Opublikowano 17 Września Opublikowano 17 Września Ad post z poniedziałku. 2 stopnie w prawo brzmi OK, ale na pewno nie 2 stopnie w górę. To górnopłat, silnik powinien patrzyć w dół. Jak wyliczyć. Rozstaw środków otworów krzyżaka silnika w mm x 0,035 i wyjdzie ile musisz dać podkładek pod lewe górne ramię. Lepiej zaokrąglić do najbliższej podkładki w górę. Edit: no przecież tu mamy krzyżak 45 stopni, więc pomnożyć przez 1,41. Wychodzi nie 0,035 a 0,05.
Krystiano12 Opublikowano 17 Września Autor Opublikowano 17 Września Rozstaw otworów to 37mm x 0,05 to będzie ok 2mm dobrze to rozumiem?
CrazyTomas Opublikowano 17 Września Opublikowano 17 Września Bardzo dobrze. Jak z sumowania podkładek wyjdzie 2,1 też problemu nie ma. Ale to tylko punkt wyjścia. Przy pierwszym starcie bądź czujny.
Krystiano12 Opublikowano 20 Września Autor Opublikowano 20 Września Dziś udało się oblatać model niestety trochę wiało. Model wrócił w jednym kawałku, ale nie bez uszczerbku na zdrowiu. Co do lotu model zachowuje się bardzo dziwnie, z ekscytacji zapamiętałem tylko że podczas dodania gazu zaczyna się dość mocno wznosić. Jak na razie wiem że lata i muszę poprawić mocowanie baterii. I jeszcze raz sprawdzić środek ciężkości. Z pewnością przydadzą się też większe koła, bo tereny u mnie nie są równe. Silnik daje radę wystartować, a nawet gdy akumulator jest w pełni naładowany możliwy jest lot prawie pionowy. Właśnie co do akumulatora czy po dość intensywnym locie powinien mieć jakby jakiś gaz w środku? Bo troszkę mu się spuchło. Ile czasu odczekać po locie aby go ponownie naładować?
zbjanik Opublikowano 20 Września Opublikowano 20 Września Chyba trzeba zrobić skłon silnika w celu uniknięcia tego zadzierania. Podkładki pod górne śruby mocowania. Natomiast pakiet to mogłeś przesilić i spuchł. Wsadź go na dwie godzinki do zamrażarki, a potem naładuj. No i nie przeciążaj- po starcie od razu mniej gazu. Ale dobrze że model cały i lata. 1
Krystiano12 Opublikowano 20 Września Autor Opublikowano 20 Września Dodam jeszcze po 1 podkładce 0.5mm pod mocowania silnika i zrobię większe koła. Jutro kolejna próba, być może uda mi się więcej zaobserwować i lepiej wytrymować model. Jeszcze mam pytanie czemu model może mieć taką trudność żeby obrócić się w okol własnej osi. Wychylenia lotek ustawiłem na 13mm tak jak zaleca producent dla bardziej zaawansowanych pilotów, a nie na 11 jak dla początkujących.
Ares Opublikowano Piątek o 01:55 Opublikowano Piątek o 01:55 W dniu 20.09.2025 o 16:34, Krystiano12 napisał: Dodam jeszcze po 1 podkładce 0.5mm pod mocowania silnika i zrobię większe koła. Jutro kolejna próba, być może uda mi się więcej zaobserwować i lepiej wytrymować model. Jeszcze mam pytanie czemu model może mieć taką trudność żeby obrócić się w okol własnej osi. Wychylenia lotek ustawiłem na 13mm tak jak zaleca producent dla bardziej zaawansowanych pilotów, a nie na 11 jak dla początkujących. Jak już koledzy wczesniej napisali model zadziera ze względu na zbyt mały skłon silnika w dół. Do takiego górnopłata proponuję 3 do 4 stopni w doł i to nie jest w żadnym razie za dużo. Najprościej to ustawić model poziomo na stole czyli oś kadłuba rownoległa do stołu i zamiast smigła przykręcić listewkę drewnianą o możliwie diżej długości ustawioną pionowo.Kąt pochylenia listewki względem płaszczyzny stołu można prowizorycznie zmierzyć zwyklym kątomierzem i tala dokładność od biedy wystarczy lub jak chcesz dokładnie to można policzyć funkcją trygonometryczną .Jak chcesz to napiszę dokładniej jak to zrobić. Model po dodaniu gazu powinien zacząć się wznosić ale bez tendencji do gwałtownego zadzierania. Z baterią Zbyszek już napisał co zrobić dodam tylko od siebie że w kadłubie modelu elektro dobrze jest miec zrobione otwory wentylacyjne tak aby bateria po locie byla co najwyżej lekko ciepła. Ładuj dopiero wtedy gdy akumulator wystygnie.Ja po locie gdy ładuję aku na lotnisku stosuję do chłodzenia wentylator pozyskany ze starego komputera: kładę go na pakiet i ładuję dopiero gdy jest całkowocie zimny nie pdzekraczając nigdy prądu ładowania 1C pomimo iż nowoczesne pakiety LiPol można ladować szybciej . Probo beczki: narazie polataj spokojnie i wyreguluj model a beczkę spróbujesz po kilkunastu lotach jak wyczujesz samolot.Wychylenia powinny byc większe ,ale też pamiętaj ze lotka w dół powinna się wychylać o połowę mniej niż w górę jeśli model ma profil płaskowypukły .To też jest istotny szczegół. Wychylenia trzeba dobrac doswiadczalnie i najlepiej pod akro mieć na pstryczku dual rate .Do lotow małe do akrobacji duże wychylenia. Koła piankowe lekkie kup jak najwieksze :wiem jak to jest gdy się lata z nierównej nawierzchni. Mnie gornopłat z dużymi kolami się podoba bo wygląda jak samoloty stol na zawodach w Valdez na Alasce🙂 Wspominałes wcześniej o snapach i popychaczach.Szkoda się męczyc z gwinowaniem,kup sobie w dowolnym modeladskim sklepie koncówki popychaczy takie jakie są na gotowych bowdenach te mosiężne:bierzesz szprychę rowerową lub lepiej pręt węglowy fi 2mm smarujesz Poxipolem koncówkę zakladasz końcówkę i zagniatasz szczypcami.Na to kawałek koszulki termo pod nią troche kleju i obkurczasz.Masz popychacz z gwintem a z drugiej strony to już robisz jak chcesz. Wytrzymalość jest wystarczająca. Powodzenia . 1
Rekomendowane odpowiedzi