rosik Opublikowano 9 Grudnia Autor Opublikowano 9 Grudnia Gdyby tak człowiek miał więcej czasu....... No ale przynajmniej wrzeciono nabrało ostatecznych kształtów (jednak na łożyskach stożkowych 30206 30x62). Teraz jeszcze rysunki z wymiarami i toczenie. Jest już też silnik 1,1kW 3f oraz koła pasowe 1
RomanJ4 Opublikowano 9 Grudnia Opublikowano 9 Grudnia Gdybyś zamiast uszczelniaczy filcowych zastosował Simmeringi (pokrywki spokojnie by je pomieściły), to mógłbyś zalać tuleję i łożyska olejem. Tuleja nie mogła by być całkowicie zalana olejem, bo wirujący wałek i łożyska wytwarzałyby nadciśnienie i przecieki mimo uszczelnień, więc do zrobienia mgły olejowej smarującej górne łożysko można na środku wrzeciona (między łożyskami) przykręcić pierścień z palcem do jego wzburzania, sięgającym do lustra oleju(ustalony poziom). Takie smarowanie(rozbryzgowe) łożysk byłoby najlepsze, i jednocześnie je chłodziło.
rosik Opublikowano 9 Grudnia Autor Opublikowano 9 Grudnia Z Simmeringami i olejem trochę obawiam się przecieków oleju. No ale może jednak temat uszczelnień jeszcze do przemyślenia🤔😊.
RomanJ4 Opublikowano 10 Grudnia Opublikowano 10 Grudnia 13 godzin temu, rosik napisał: Z Simmeringami i olejem trochę obawiam się przecieków oleju. Tu nie ma takiego niebezpieczeństwa, bo zawsze można zamienić jedne na drugie..
rosik Opublikowano 13 Grudnia Autor Opublikowano 13 Grudnia Kolejne moje nietuzinkowe, być może błahe pytanie? Łożysko 30206 (30x62) ma określaną szerokość jako 17,25mm. Jest to szerokość całkowita z lekko wystającym poza bieżnie koszykiem? Bo same bieżnie (zewnętrzna i wewnętrzna)po zewnętrznych mają 16mm. A akurat te wymiary są dość istotne w pasowaniu łożyska.
RomanJ4 Opublikowano 13 Grudnia Opublikowano 13 Grudnia No cóż, wałki łożyska same się trzymać nie będą, więc koszyk wystaje poza szerokość górnej bieżni (np Timken), ale nie wystaje poza obrys dolnej bieżni od tej strony. I odwrotnie. Łożysko jest napierane(poza ruchem obrotowym oczywiście) jak wskazują strzałki, u góry przez gniazdo w korpusie, na dole przez wałek. Więc jeśli koszyk miałby przeszkadzać czy to w gnieździe, czy na wałku, trzeba zastosować pierścienie odsadzające lub podtoczenia* by je ominąć. I to trzeba uwzględnić w konstrukcji. Pierścień zewnętrznej bieżni może być jednocześnie pokrywką. Na zdjęciu poniżej widać taki pierścień odsadzający (w przekroju litera L) w gnieździe za bieżnią łożyska stożkowego (korpus wrzeciennika tokarki stołowej). Ale są też konstrukcje łożysk z niewystającymi koszykami, np https://rolnikszuka.com/produkt/lozysko-stozkowe-polskie-30206/ * - Da/Ca; Db/Cb https://eshop.ntn-snr.com/pl/product/4T-30206-NTN/4T-30206
rosik Opublikowano 13 Grudnia Autor Opublikowano 13 Grudnia Tak. Muszą być pierścienie odsadzające. Na drugim zdjęciu korpus wrzeciona z wymiarami do toczenia (wymiar 65mm jest poprawiony na 66mm). Nie ma tylko zaznaczonych tolerancji. Miałem już przygotowane coś takiego:
rosik Opublikowano Poniedziałek o 10:34 Autor Opublikowano Poniedziałek o 10:34 Powoli bierzemy się za wrzeciono frezareczki. 2 1
rosik Opublikowano Czwartek o 19:38 Autor Opublikowano Czwartek o 19:38 Powoli powstaje wrzeciono. Pierwsze toczenia za mną. W następnym etapie muszę wytoczyć dekielki wrzeciona. Dekielek od strony narzędzi (dolny) będzie składany z dwóch części.
CrazyTomas Opublikowano Czwartek o 19:52 Opublikowano Czwartek o 19:52 A czy masz już silniczki krokowe do napędu śrub pociągowych?
rosik Opublikowano Czwartek o 20:01 Autor Opublikowano Czwartek o 20:01 Nie, nie mam. Nie planuję jej robić w wersji CNC. Tak myślę o napędach posuwów osi X i Y ale troszkę inaczej.
Rekomendowane odpowiedzi