ecik Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Janek, ale Niemcy w swojej gazetce pisali, że doszedłem PZLką do pół finału. :shock: To myślałem o twojej PZLce. Dobre, co. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 hehe no to żeśmy wspólnie na tą akcję dezinformacyjną zapracowali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ecik cos z Dzikiem knuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam, Leszku, jak cos Ecik uknuje to chętnie bym się podpiął do tego projektu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Sadze ze jezeli cos wyjdzie to juz z Ecikiem bedziesz musial rozmawiac. Ja zresza tez. Ale na pewno pojde sie nawalic z radosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 tym bardziej, że na laminatach to Ecik się zna jak mało kto, więc zanosi się na całkiem niezły projekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Witajcie, Zacząłem rozpytywać ludzi o tą P-11-tkę p. Dzika i trafiłem na to: [/img] Nawet są opony Jest to kadłub właśnie z tej formy, jest to trochę zdezelowane bo leży już kilkanaście lat. Faktycznie, jest to skala 1:5 (2.14m) rozp. Przy tej rozpiętości pow. nośna wynosi 71,6 dm2, więc aby dobrze to latało masa modelu musi się zmieścić do 7,1 kg. To co na zdjęciach waży 2,2kg, moim zdaniem trochę za dużo. Pozdrawiam WP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Od tamtego czasu technologia, materiały i umiejętności ciut się rozwinęły. Więc jest szansa na sporo lepszy wynik wagowy z tej samej formy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Myślę tak jak Krzysiek. Wątpię aby ktoś się porwał na węglowy model ale widać że szkło było kiepskie ale model z formy wygląda jak widać :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepcio Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Śledzę uważnie dyskusję na temat projektu PZL P-11c. Bardzo chętnie zobaczyłbym taką makietę w powietrzu. Ten model to marzenie chyba każdego modelarza. Samolot legenda polskiego lotnictwa. Nie wiem czy odważyłbym się sam podjąć takiego wyzwania. Projekt trudny aerodynamicznie jak na model latający . Ale powoli staram się go rozrysowywać. Może coś z tego wyjdzie. Laminat w części tylnej to nieporozumienie. Nie wiem dlaczego uparliście się na taką metodę wykonania kadłuba. Tył należałoby wykonać jak najlżej. Przecież metoda kratownicy i poszycia klepkowego z balsy da nam naprawdę leciutki kadłub. Czy ktoś dysponuję zdjęciem szczegółu mocowania karabinów maszynowych w kadłubie. Chodzi mi głównie o wylot pocisków. Jak wykonać charakterystyczne żłobienia na poszyciu oraz nity? Pozdrawiam Mirek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Jak wykonać charakterystyczne żłobienia na poszyciu Prowadziłem kiedyś korespondencję z modelarzem z Kanady, który zrobił duży model P-11. U niego pokrycie było wykonane z laminatu, a za formę posłużyły płaskie kable wielożyłowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Bo wykonanie tego laminatowego kadłuba jest perfekcyjne . Macałem formę to wiem. Są nawet ryflowania na sterze kierunku (imitacja falistej blachy). Na pewno można dziś zrobić inaczej skorupę niż kiedyś , choćby bazując , że wiadomo czego się spodziewać i gdzie można sobie pozwolić ująć materiału. Po za tym to nie akrobat . Jeśli dojdą stery i skrzydło razem 1,5-2kg, to waga końcowa 8,5-9kg jest do przełknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Można zrobić ten kadłub o połowę lżejszy, a tył zrobić na cienkiej tkaninie, bo tam nie ma co ładować pancerza. To a propos tezy jakoby laminat był bez sensu. Kadłub do La-7 o długości 130cm (1:6) (zresztą Ecika) waży 700g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 ...Po za tym to nie akrobat ... Ale myśliwiec i to jeden z najzwrotniejszych, czyli prawie... 3D się nie wymaga, ale zwrotności prawie akrobata... :ble: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ecik Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Od pierwszego zaczynam robić cały zestaw to podam jak wyszły wagowo poszczególne elementy. Fakt, że forma już jest trochę sfilcowana, ale jeszcze parę modeli wyjdzie z tego. Mniej więcej za dwa tygodnie zrobię wycenę zestawu, a ewentualnych zainteresowanych wysyłam do sklepi Art Hobby właściciela form. Jak tylko będę miał wykonany kadłub wrzucę fotki na stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ecik Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Zamieszczam skrót do zdjęć P 11c. http://www.prolot.pl/P11c1do5.html Na razie wykonałem elementy z laminatu, które są bardzo pracochłonne. Pod koniec tygodnia dorzucę zdjęcia skrzydeł i statecznika poziomego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 No toś podrajcował mnie tymi zdjęciami Juz zaczynam zbierać wyposażenie. Jeśli masz kontakt z P. Dzikiem zapytaj o opony, bo chyba tez były dedykowane do tego zestawu. Myślę że przy tej wadze kadłuba model powinien wyjść w granicach 5.5 kg do lotu. Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 ECIK - jestes wielki. Klekam na dywanik i wale mozgiem o dywan w twoja strone (gola podloga za twarda, mozgu mi troche szkoda). Dzik kiedys sie chwali ze ma formy do wulkanizacji opon - miejmy nadzieje ze na smietnik tego nie wyrzucil. Pisalem juz chyba ze chwalil sie tez urzadzeniem i blacha do zrobienia blachy falistej na pokrycie. Musze chyba zaczac rajcowac Lepsza Polowe by mi Mikolaj gwiazdowe ASP pod choinke dac raczyl. Srednica oslony silnika powinna byc ciut ponad 200mm, zgadza sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetfan Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Zamieszczam skrót do zdjęć P 11c. http://www.prolot.pl/P11c1do5.html Na razie wykonałem elementy z laminatu, które są bardzo pracochłonne. Pod koniec tygodnia dorzucę zdjęcia skrzydeł i statecznika poziomego. No nie, bomba po prostu :shock: są już jakieś szacunki co do ceny takiego zestawu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzy mamczarz Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Piotr78, ciekawy jestem czy odebrałeś rysunki i wiadomość proszę o powiadomienie na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.