Skocz do zawartości

Zawis


Marek:D

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Największą trudność mi sprawia obecnie utrzymanie pionu i kontrola SW. Ciągle buja mi nosem i muszę się gimnastykowac by jakoś to wychodziło. Zmniejszam właśnie skłon i od rana kolejne intensywne treningi.

Kacper, latasz z 1300 czy 2200mAh? Ja ostatnio więcej kleję po "lotach" niż latam. Czasu na treningi też brak... Za to jutru pooglądam jak modele psują zawodowcy.

 

Bartku nie zniechęcaj się tylko bo to bardzo wdzięczny model i robi dokładnie to co chcesz (nie mowie o 3D bo to jednak wymaga treningów i cierpliwości). Dodam tylko, ze prop-saver to był strzał w 10ke ;) przynajmniej na moim etapie bo przywalilem nie raz. Dzięki za pomoc w budowie.

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper,zmniejsz trochę skłon silnika w dół i wykłon w prawo to powinno pomóc ustabilizować model.po tym zbiegu dobrze wytrymuj samolot podczas normalnego lotu.

model który zachowuje się neutralnie w locie normalnym jak i plecowym (nie zadziera i nie nurkuje) też będzie ładnie wisiał.

 

załóż  śmigło SF 9x4,7 lub SF 10x3,8 i delikatnie przesuń środek ciężkości w stronę ogona  :) .

Zmniejszyłem, ale zastanawiam się czy zmniejszając wyklon nie poglebie efektu obracania modelu ? (Będę musiał jeszcze bardziej zwiększyć wychylenia lotek) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że nie wpłynie to znacząco na obracanie modelu.

jeśli będziesz miał dobrze wyregulowany model to po wejściu w pion powinien mieć tylko tendencję do obracania się bez uciekania na boki.

 

w moim Flashu od zawsze używam propsavera,dzięki temu śmigła i wał silnika są bezpieczne  ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawilem ustawienie silnika i faktycznie jest lepiej. Tak samo jak Jacek podpowiedzial ustawilem krzywa gazu i wyplaszczylem w zakresie zawisu i nie ukrywam, ze jest dużo lepiej. Na boki nie ucieka, ale ciągle husta gora/dol nosem. Nie wiem jeszcze czy to sprawa złego wytrymowania czy wyważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chciałem przejść do zapisu, przez hariera miałem problem ponieważ zaczynał machać skrzydłami tak jak by był na granicy przeciagniecia, no i zawsze rezygnować z dalszej walki.

 

Z pionowego lotu jest lipa, bo za wysoko i za daleko i w sumie nie widać co się dzieje z samolotem.

 

Z racji tego problemu może mam za duży skłon silnika? Na plecach lata dobrze, w sensie po przeważnie musze go lekko poprawić na SW i dalej można ręce do kieszeni załadować, przy pionowym wznoszenia ciągnie lekko w prawo, wiec wykłon też raczej trzeba zmniejszyć?

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Adicction ,sam lata i wisi ,nie trzeba być fachowcem ;) , niemniej filmik super.

Miałem 2 szt. i to chyba najlepsze modele jakie miałem tzn.chodzi mi o właściwości lotne.

Drogie i  kupują je osoby które wiedzą za co płacą...

planuję najnowszego 1500 mm :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak gość mówi ... relax i cierpliwośc, inaczej o 3D można zapomnieć ;) Katuję po 2 czy 3 godziny dziennie symulator Phoenix, ale frajda jest jak już zaczyna coś w prawdziwym locie wychodzić. Ostatnio wiatry mi nie pozwoliły na wiele szaleństw .. no i mróz lekko upośledza palce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper, walczyłem z zawisem cały zaszły sezon halowy i nic...

 

W tym roku symulator (Phoenix) i dużo latania bezstresowego, specjalnie bez ćwiczeń jakichś akrobacji. W zasadzie tylko lądowania, na dodatek bardzo ciężkim modelem (taki mi wyszedł) Pierwsze próby zawsze kończyły się katastrofą - wirtualną. Ponieważ 1,7m i 5,5kg (wirtualny, w rzeczywistości prawie kilo mniej) powoduje powstanie przecinaka to akceptowane lądowania wychodziły harrierem? Po kilku dniach takiego latania największym zaskoczeniem była zabawa na hali. Raptem nie mam problemu z zawisem!!! Model, który pierwotnie latał z prędkością światła, gdzie nie pomagało założenie gigantycznych hamulców (polecam) raptem zwolnił i wisi :D Do fajnego wiszenia używam gazu w zasadzie 0/1 reszta to bezwładność. SK na razie sobie odpuściłem - mode2. 

 

Zauważyłem, że pracując gazem 0/1 dajesz podmuchy na które dobrze reagują powierzchnie sterowe. Jak próbowałem znaleźć jedno położenie zawisu model przestawał reagować na stery. Jest to jedna z trudniejszych umiejętności na hali (dla mnie) w sytuacji kryzysowej (bliskość ściany) dodać gazu, aby odzyskać sterowność, a nie zamykanie. Jak jestem skupiony to wychodzi. :D

 

 

Spróbuj do Hm założyć hamulce nawet wielkości pocztówki na lotki i sk. Do tego SC praktycznie w 0 stabilności. Ja na dwór się nie wybieram. Hm wisi na kołku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adicction ,sam lata i wisi ,nie trzeba być fachowcem ;) , niemniej filmik super.

Miałem 2 szt. i to chyba najlepsze modele jakie miałem tzn.chodzi mi o właściwości lotne.

Drogie i  kupują je osoby które wiedzą za co płacą...

planuję najnowszego 1500 mm :D .

Z tym że sam to troszkę przesada :) , ale rzeczywiście to świetny model, nie wiem czy nie jeden z najlepiej latających jakim latałem.

A nawet jeśli nie sam, to zdecydowanie nie przeszkadza.

A co do filmu powyższego (do którego link notabene wklejałem już kiedyś :) ) to zwracam uwagę na to co mówi i podkreśla M Wargo "throtle management".

To kluczowa sprawa dla 3d, nie tylko kontrola powierzchni sterowych, ale też albo przede wszystkim delikatne i stałe operowanie gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że sam to troszkę przesada :) , ale rzeczywiście to świetny model, nie wiem czy nie jeden z najlepiej latających jakim latałem.

Oczywiście racja Marcinie... :) ,napisałem to z przymrużeniem oka jak i na zachętę dla Kacpra.

Każdy model wymaga kontroli i trochę umiejętności..ale ten akurat jest bardzo przyjazny dla pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.