Skocz do zawartości

Falcon 25


Krychol RC

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 243
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość slawekmod
Opublikowano

Cześć Krystian. Jak mocujesz silnik, na plastikowym łożu ? Z tego co wiem na planie jest łoże z drewna wklejone w kadłub.

Gość slawekmod
Opublikowano

W komorze silnikowej daj od wewnątrz balsę 3- 4 mm przyklejoną do boczków ( wzmocnienie ). Do wręgi silnikowej doklej listewki trójkątne (między wręgę silnikową a wzmocnienia boczków ze sklejki) Bez tych wzmocnień przy krecie silnik wjedzie do wnętrza kadłuba razem z wręgą.

Opublikowano

Jak zrobi wręge z balsy to odpadnie łoże przy próbie odpalenia silnika :(

 

Lepiej zdobądź jakis kawałem bukowego drzewa i zrób łoże drewniane przyklejone do boczków i do wręgi. Ew. wręge silnikową zrób ze sklejki 1,5mm

Gość slawekmod
Opublikowano

Motyl, ja mam nadzieję że Krystian zrobił wręgę silnikową ze sklejki.Nie myślałeś chyba że ja robię te wręgi z balsy. :lol:

EDIT: na planie łoże silnika jest takie jak proponuje Motyl.

Opublikowano
Ja mam w motoszybowcu na silnik 1,5ccm wrege 5mm.

 

 

No to masz za grubą :D

 

 

W madmanei na silnik 15cm jest 5mm. W moim CAPie jest robiona przeze mnie, silnik MVVS 4,6cm i sklejka 2mm :D

 

Więc jak da 1,5 mm i pod nia balse to starczy :D

Opublikowano
Motyl czy wrega silnikowa ze sklejki 1,5mm nie bedzie za cieka? Ja mam w motoszybowcu na silnik 1,5ccm wrege 5mm.

 

Tylko że ta Twoja sklejka to taka kiepska(wiem bo widziałem). Tutaj mowa o sklejce lotniczej która jest o niebo mocniejsza od Twojej.

Opublikowano

Ja przy 2.5ccm mam sklejkę lotniczą 4mm, trochę za dużo, ale wolę zapas :-)

 

Ja bym dał 2-3mm. Bo 1.5mm brzmi... strasznie :shock: :mrgreen:

Opublikowano

Doman, Widziałes przecie mojego CAPa :D Czy brzmiał strasznie ?? A tam wręga z 2mm sklejki, na dodatek jest robiona jeszcze wypustka pod mocowanie silnika taka 2,5cm też ze sklekji 2mm do by wydłużyć lekko z przodu.

Opublikowano

Na temat wręgi silnikowej skończmy już temat bo ta wręga już jest zrobiona ze sklejki 3mm więc nie ma co zmieniać.

Proponuje przejść do tematu napędu.

W sklepie mi powiedzieli ,że silnik 2,5ccm może być ale z wiatrem może sobie nie poradzić więc zaproponowali mi żebym kupił ok. 3,5ccm i taki kupie skoro 2,5 będzie za słaby to od razu lepiej dać większy silnik i mieć nadmiar mocy.

A co do baku paliwa ,no to ile mililitrów ma mieć czy 100 a może 120ml więc proszę mi poradzić ???

Opublikowano
czy 100 a może 120mm

 

Jest to obojętne, ale są powody za i przeciw każdemu.

 

Więc większy bak, to dłuższe latania ale i zarazem model przy starcie cięższy na nos.

 

Mniejszy bak, to przy starcie model lżejszy z przodu ale za to krótsze loty.

 

Ogólnie nie jest to wielka różnica, ale jako kryterum dodatkowe możesz wziać czy oba mieszczą się zaraz za wręga silnikową.

Opublikowano

Tylko że to spalina to start i lądowanie może odbywać się na okrągło(prawie).

Więc czy latasz 15 czy 20 minut to nie jest aż takie ważne ,nie musisz się martwić po każdym locie o ładowanie przez 2 godziny lipola. :D

Opublikowano

Motyl, nadal to brzmi strasznie ;-)

 

Mi 110ml starcza na 10 minut bezpiecznego latania na pełnym gazie(moim 2.5cm3) z zapasem ok 5 minut. Latając spokojnie to 15 minut lotu z zapasem ok 5 minut. Ale mój model do spokojnych nie należy więc... loty po 10 minut :mrgreen:

 

PS: latam na 80/20, czyli bez nitra i rycynka 8)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.