Krychol RC Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Witam zacząłem budowę takiego modelu jak w temacie. Będzie to model: -1200mm rozpiętości -1070mm długości -silnik ASP 3,5ccm Oto postępy mojej pracy:
Gość slawekmod Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Cześć Krystian. Jak mocujesz silnik, na plastikowym łożu ? Z tego co wiem na planie jest łoże z drewna wklejone w kadłub.
elektron Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Mam nadzieje ze jakos wyprostujesz tan kadlub.... inaczej bedziesz mial latajacaa spierale:D
Krychol RC Opublikowano 17 Marca 2007 Autor Opublikowano 17 Marca 2007 Oto postępy.Już wszystko proste: A łoże daje plastykowe bo nie było w sklepie takiego drewna na te drewniane łoże.
Gość slawekmod Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 W komorze silnikowej daj od wewnątrz balsę 3- 4 mm przyklejoną do boczków ( wzmocnienie ). Do wręgi silnikowej doklej listewki trójkątne (między wręgę silnikową a wzmocnienia boczków ze sklejki) Bez tych wzmocnień przy krecie silnik wjedzie do wnętrza kadłuba razem z wręgą.
motyl Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Jak zrobi wręge z balsy to odpadnie łoże przy próbie odpalenia silnika Lepiej zdobądź jakis kawałem bukowego drzewa i zrób łoże drewniane przyklejone do boczków i do wręgi. Ew. wręge silnikową zrób ze sklejki 1,5mm
Gość slawekmod Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Motyl, ja mam nadzieję że Krystian zrobił wręgę silnikową ze sklejki.Nie myślałeś chyba że ja robię te wręgi z balsy. EDIT: na planie łoże silnika jest takie jak proponuje Motyl.
rafix Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Motyl czy wrega silnikowa ze sklejki 1,5mm nie bedzie za cieka? Ja mam w motoszybowcu na silnik 1,5ccm wrege 5mm.
motyl Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Ja mam w motoszybowcu na silnik 1,5ccm wrege 5mm. No to masz za grubą W madmanei na silnik 15cm jest 5mm. W moim CAPie jest robiona przeze mnie, silnik MVVS 4,6cm i sklejka 2mm Więc jak da 1,5 mm i pod nia balse to starczy
Krychol RC Opublikowano 17 Marca 2007 Autor Opublikowano 17 Marca 2007 Ja wręgę silnikową dałem ze sklejki 3mm a łoże będzie plastykowe.
modelarzkobi Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Motyl czy wrega silnikowa ze sklejki 1,5mm nie bedzie za cieka? Ja mam w motoszybowcu na silnik 1,5ccm wrege 5mm. Tylko że ta Twoja sklejka to taka kiepska(wiem bo widziałem). Tutaj mowa o sklejce lotniczej która jest o niebo mocniejsza od Twojej.
Doman Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 Ja przy 2.5ccm mam sklejkę lotniczą 4mm, trochę za dużo, ale wolę zapas :-) Ja bym dał 2-3mm. Bo 1.5mm brzmi... strasznie :shock: :mrgreen:
motyl Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 Doman, Widziałes przecie mojego CAPa Czy brzmiał strasznie ?? A tam wręga z 2mm sklejki, na dodatek jest robiona jeszcze wypustka pod mocowanie silnika taka 2,5cm też ze sklekji 2mm do by wydłużyć lekko z przodu.
Krychol RC Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Opublikowano 18 Marca 2007 Na temat wręgi silnikowej skończmy już temat bo ta wręga już jest zrobiona ze sklejki 3mm więc nie ma co zmieniać. Proponuje przejść do tematu napędu. W sklepie mi powiedzieli ,że silnik 2,5ccm może być ale z wiatrem może sobie nie poradzić więc zaproponowali mi żebym kupił ok. 3,5ccm i taki kupie skoro 2,5 będzie za słaby to od razu lepiej dać większy silnik i mieć nadmiar mocy. A co do baku paliwa ,no to ile mililitrów ma mieć czy 100 a może 120ml więc proszę mi poradzić ???
motyl Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 czy 100 a może 120mm Jest to obojętne, ale są powody za i przeciw każdemu. Więc większy bak, to dłuższe latania ale i zarazem model przy starcie cięższy na nos. Mniejszy bak, to przy starcie model lżejszy z przodu ale za to krótsze loty. Ogólnie nie jest to wielka różnica, ale jako kryterum dodatkowe możesz wziać czy oba mieszczą się zaraz za wręga silnikową.
Tomek Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 Tylko że to spalina to start i lądowanie może odbywać się na okrągło(prawie). Więc czy latasz 15 czy 20 minut to nie jest aż takie ważne ,nie musisz się martwić po każdym locie o ładowanie przez 2 godziny lipola.
Doman Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 Motyl, nadal to brzmi strasznie ;-) Mi 110ml starcza na 10 minut bezpiecznego latania na pełnym gazie(moim 2.5cm3) z zapasem ok 5 minut. Latając spokojnie to 15 minut lotu z zapasem ok 5 minut. Ale mój model do spokojnych nie należy więc... loty po 10 minut :mrgreen: PS: latam na 80/20, czyli bez nitra i rycynka 8)
extream Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 Motyl : Jeszcze jednym kryterium jest temp. silnika.... W instrukcji sa zalecane max. pojemności zbiorników.
rabbitlkr Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 a jaki wpływ na temperaturę silnika ma pojemność zbiornika?? :?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.