Jump to content

Falcon 25


Krychol RC

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply
Guest slawekmod

Cześć Krystian. Jak mocujesz silnik, na plastikowym łożu ? Z tego co wiem na planie jest łoże z drewna wklejone w kadłub.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

W komorze silnikowej daj od wewnątrz balsę 3- 4 mm przyklejoną do boczków ( wzmocnienie ). Do wręgi silnikowej doklej listewki trójkątne (między wręgę silnikową a wzmocnienia boczków ze sklejki) Bez tych wzmocnień przy krecie silnik wjedzie do wnętrza kadłuba razem z wręgą.

Link to comment
Share on other sites

Jak zrobi wręge z balsy to odpadnie łoże przy próbie odpalenia silnika :(

 

Lepiej zdobądź jakis kawałem bukowego drzewa i zrób łoże drewniane przyklejone do boczków i do wręgi. Ew. wręge silnikową zrób ze sklejki 1,5mm

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Motyl, ja mam nadzieję że Krystian zrobił wręgę silnikową ze sklejki.Nie myślałeś chyba że ja robię te wręgi z balsy. :lol:

EDIT: na planie łoże silnika jest takie jak proponuje Motyl.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w motoszybowcu na silnik 1,5ccm wrege 5mm.

 

 

No to masz za grubą :D

 

 

W madmanei na silnik 15cm jest 5mm. W moim CAPie jest robiona przeze mnie, silnik MVVS 4,6cm i sklejka 2mm :D

 

Więc jak da 1,5 mm i pod nia balse to starczy :D

Link to comment
Share on other sites

Motyl czy wrega silnikowa ze sklejki 1,5mm nie bedzie za cieka? Ja mam w motoszybowcu na silnik 1,5ccm wrege 5mm.

 

Tylko że ta Twoja sklejka to taka kiepska(wiem bo widziałem). Tutaj mowa o sklejce lotniczej która jest o niebo mocniejsza od Twojej.

Link to comment
Share on other sites

Doman, Widziałes przecie mojego CAPa :D Czy brzmiał strasznie ?? A tam wręga z 2mm sklejki, na dodatek jest robiona jeszcze wypustka pod mocowanie silnika taka 2,5cm też ze sklekji 2mm do by wydłużyć lekko z przodu.

Link to comment
Share on other sites

Na temat wręgi silnikowej skończmy już temat bo ta wręga już jest zrobiona ze sklejki 3mm więc nie ma co zmieniać.

Proponuje przejść do tematu napędu.

W sklepie mi powiedzieli ,że silnik 2,5ccm może być ale z wiatrem może sobie nie poradzić więc zaproponowali mi żebym kupił ok. 3,5ccm i taki kupie skoro 2,5 będzie za słaby to od razu lepiej dać większy silnik i mieć nadmiar mocy.

A co do baku paliwa ,no to ile mililitrów ma mieć czy 100 a może 120ml więc proszę mi poradzić ???

Link to comment
Share on other sites

czy 100 a może 120mm

 

Jest to obojętne, ale są powody za i przeciw każdemu.

 

Więc większy bak, to dłuższe latania ale i zarazem model przy starcie cięższy na nos.

 

Mniejszy bak, to przy starcie model lżejszy z przodu ale za to krótsze loty.

 

Ogólnie nie jest to wielka różnica, ale jako kryterum dodatkowe możesz wziać czy oba mieszczą się zaraz za wręga silnikową.

Link to comment
Share on other sites

Tylko że to spalina to start i lądowanie może odbywać się na okrągło(prawie).

Więc czy latasz 15 czy 20 minut to nie jest aż takie ważne ,nie musisz się martwić po każdym locie o ładowanie przez 2 godziny lipola. :D

Link to comment
Share on other sites

Motyl, nadal to brzmi strasznie ;-)

 

Mi 110ml starcza na 10 minut bezpiecznego latania na pełnym gazie(moim 2.5cm3) z zapasem ok 5 minut. Latając spokojnie to 15 minut lotu z zapasem ok 5 minut. Ale mój model do spokojnych nie należy więc... loty po 10 minut :mrgreen:

 

PS: latam na 80/20, czyli bez nitra i rycynka 8)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.