Gość slawekmod Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Sławek ale Cię wciągneło to vacu ... chyba przestaniesz strugać modele ( z pięciu na miesiąc do dwóch ) i będziesz na zamówoenie robił maski i inne pierdoły do modeli. Tak mnie zajeżył ten temat że nie odpuszczę.Efekty są zadowalające.Jak będzie zainteresowanie to opiszę swoją maszynę w dziale Warsztat żeby koledzy mogli sobie wyprodukować podobną.Koszt całości z ramką to jakieś 60zł.
Gość slawekmod Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Pomalowałem gorszą maskę motipem.Nie podoba mi się odcień. Motip Akryl w spray-u świetnie się trzyma Vivaku.Malując od środka vivak mamy ładną zewnętrzną ,błyszczącą powierzchnię a od wewnątrz trwałą ,elastyczną powłokę z farby. Prawie koniec.Z kolorem mordki nic już robił nie będę , nie chce mi się.
Gość slawekmod Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Dawno nic nie pisałem.Więc jest tak.Kabinka doczekała się mocowania, wkleiłem magnesy do jej mocowania.Dorobiłem popychacze do SW i SK , wkleiłem zawiasy w statecznikach oraz łącznik połówek SW.Wkleiłem również nakrętki kłowe w skrzydłach.Mam nadzieję że oblot odbędzie się w najbliższy "łykend". Wiele osób czeka na wytłoczki.Niestety, o ile wytłoczki z Hipsu były by tanie to z Vivaku już tak wesoło nie jest. Arkusz Vivaku kosztuje lekko ponad 100zł a z jednego takiego wychodzi 10 wytłoczek (o ile wszystkie się uda wytłoczyć a tak nie jest).To samo dotyczy kabinek.Myślałem że za komplet kabinka/mordka cena będzie wynosiła około 20-25zł , jednak po prostu jest to nie opłacalne.Hips niestety pęka po wytłoczeniu co by z nim nie robić.
ahaweto Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Witam. Mogłeś pomalować mordkę na inny kolor. Byłby akcent kolorystyczny Pozdrawiam Adam.
Gość slawekmod Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Pomalowałem farbą do lexanu- orange fluor - świeciła jak żarówka .Nie będę już chyba malował na inny kolor.Model uważam za skończony i szkoda mi czasu na kombinacje.Mogę tylko dodać że zarówno Motip Akryl jak i farby do lexanu doskonale trzymają się Vivaku i są nie do zdrapania po wyschnięciu.Nie pękają i są elastyczne.
ali1983 Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 ładniutka. tylko jeszcze jakiś napis z nazwą modelu by się przydał.
goleo7 Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Myślałem że za komplet kabinka/mordka cena będzie wynosiła około 20-25zł , jednak po prostu jest to nie opłacalne.Hips niestety pęka po wytłoczeniu co by z nim nie robić. W takim razie ile cały komplecik by kosztował z tego materiału?
Gość slawekmod Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Myślałem że za komplet kabinka/mordka cena będzie wynosiła około 20-25zł , jednak po prostu jest to nie opłacalne.Hips niestety pęka po wytłoczeniu co by z nim nie robić. W takim razie ile cały komplecik by kosztował z tego materiału? Nie mam pojęcia ile będzie kosztował komplet, ostatnio nie mam czasu na modelarstwo . Dzisiaj natomiast oblatałem małą katanę.Oczywiście lądowałem na kiepskim gruncie i złamałem podwozie.Model trzeba doważyć z przodu.SC na planie w okolicach 30% to nie do końca dobry pomysł i trzeba go przesunąć prawie na dźwigar.Przy większej prędkości model zachowuje się poprawnie , przy małej jest gorzej ale to ze względu na SC.Na lotnisku przesunąłem wyważenie bardziej do przodu i odrazu lepiej się latało.Ponieważ zmierzam wielkimi krokami w stronę EDF Katana jest na sprzedaż.Ta 1400 zapewne też zostanie sprzedana.Ta 1120 do lotu waży około 1350g.Można zrobić lżej i doskonale o tym wiem więc dyskusja w tym temacie nie ma sensu.Budującym ten model proponuję odchudzić boczki kadłuba w okolicy ogona, serwo SW można przenieść w okolice skrzydła i połączyć bowdenami, jak bowdeny umocuje się dobrze to nie straci się na sztywności sterowania, to samo z serwem SK lecz tu potrzebny jest napęd linkami.Półka podwozia sprawdziła się znakomicie.Gdybym nie użył stalowych śrub M3 tylko poliamidowych moje podwozie by się nie połamało.Jutro może polatam bez podwozia.
Gość slawekmod Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Dziś polatałem katanką.Rano naprawiłem podwozie, zamontowałem silnik SK 3542 -1000kv .SC przesunąłem na dźwigar i okazało się że Katanka to przyjemny model w pilotażu.Startowałem z polnej drogi z nierównego gruntu i z dość wysoką trawą ale problemu nie było.Przy lądowaniu w dużej trawie złamałem śmigło, potem założyłem 10x5 ale było za małe więc start odbył się z ręki.Naprawione podwozie sprawdza się znakomicie.Katanka jest modelem dość łatwym w pilotażu , po ustawieniu wychyleń po około 40st na SW i SK oraz po 30 st na lotkach akrobację kręci się niemal w miejscu.Po zmniejszeniu ich o połowę też da się nieźle pokręcić.Gdybym ustawił wychylenia po 10 st byłby to niezły trenerek.Ogólnie polecam ten model bo można fajnie nim polatać.Serwa SW i SK proponuję odrazu podczas budowy przenieść w okolicę SC.
Bobo Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Hallo Slawku . Podoba mi sie Twoj upor i dazenie do celu.Ja tez sie kiedys z tym mordowalem (VACCUM).Jesli pozwolisz tdam Ci TYP-Kopyta kabin (nie szlifuje na wysoki polysk) ale obciagam je prawdziwym JEDWABBIEM.Pozwala on na rownomierne wyssanie powietrza.Powierzchnia absolutnie gladka .Kopyta wykonuje ok 10 MM wyzsze z przejsciem.Pozdrawia Henry . PS-fantazja niema granic nauka tak.
wojt1125 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Cześć! Już na starcie budowy mam problem: To niedopasowanie pojawia się w planach i wyciętych częściach. Korekta tego to nie kłopot, pytanie tylko - co jest tu nie tak? Czy szlifować dolną część sklejkowego wzmocnienia (białe), czy przesunąć wręgi (czerwone) w dół? Będę wdzięczny za pomoc.
Gość slawekmod Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Wręga ma pójść w dół ponieważ od góry pomiędzy boczki wchodzi wzmocnienie kadłuba.Wszystko jest ok. Chodzi o to wzmocnienie Zauważ że jest ono wpuszczone pomiędzy boczki.Poza tym musisz też podciąć wpusty wręgi w kadłub ale jest to tak banalne że nawet tego nie poprawiałem bo pliki miały być tylko pod jeden model więc drobne błędy zostały.
Gold Lizard Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Witam Na modelarni, jak tylko skończę skrzyła do szybowca zaczynam budowę katany 1m, ponieważ 1,4m po rozbiciu drogo się naprawia i nie ma gdzie za bardzo latać (lotnisko jest HEN daleko). Co mogę zmienić do zbicia wagi? wy-ażurować boczek, to parę gram, a ja myślę o równo 1 kg, czyli 350 gram mniej. Mam pewność, że będzie to typowy elektryk, bez możliwości przeróbki na spalinówkę. Może tak jak w katanie mini, niektóre wręgi z węgla?. Mam 2 serwa TP MG90 tylko ważą 16,5 gram z popychaczami, ale za to mają metalowe tryby... czyli 4 ważą 66 gram (2 bym dokupił) a plastiki 10gramX4=40 gram i nie mogę się zdecydować i pewnie będzie więcej takich decyzji więc bardzo proszę o pomoc i z góry ślicznie dziękuję
Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Gold Lizard, zdaje się, że umawialiśmy się w ten sposób, że jak zaczniesz budowę to zaczniesz pytać. jak tylko skończę skrzyła do szybowca jak tylko skończysz daj znać. A do tego czasu może nie pisz w tym temacie, tylko przeczytaj go jeszcze ze dwa razy i spróbuj zdobyć plany modelu w rozpiętości 1 metr na kartkach A4 (bo wbrew pozorom to jest pewien problem). Pozdrawiam! Szymon
10000Hz Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Witam Więc tak : kupiłem od Sławka Katankę(około tydzień temu lecz z natłoku obowiązków stała nie dotykana ciesząc moje oko.......o ile miałem siłę wieczorem na nią spojrzeć.... :cry: ) opisywaną przez 26 stron :shock: właśnie tu , jako że postanowiłem przerobić ją na spalinkę a jednocześnie nie wyobrażam sobie lepszego miejsca do opisu całej transformacji to zamierzam umieścić takowy w tym temacie (po porozumieniu z konstruktorem oraz założycielem tego wątku ) Od początku zatem: po model pojechałem osobiście (350km w dwie strony :crazy:) , widziałem co szanowny kolega Sławek ma obecnie na warsztacie i powiem że choć dość krótko zajmuję się modelarstwem RC to nie jedno widziałem lecz to co zobaczyłem u Niego to jest SZOK ... modele dopieszczone w każdym calu (w różnym stadium budowy) , a najbardziej podobała mi się skromność oraz samokrytyka w stosunku do modeli jakie konstruuje (bezpodstawna dodam) czym mnie zaskoczył absolutnie tzn.: pomimo wieeeeeeeeelkich umiejetności które było widać gołym okiem patrząc na warsztat , stwierdzał iż zawsze można zrobić lepiej (ciekawe kto swoją drogą chyba McGyver albo automat w chinach ale wtedy byłoby bez ....hmm.....duszy , no chyba że Chuck Norris on jak wiadomo potrafi wszystko) . Do rzeczy zatem : jak katana wygląda każdy kto przeczytał wątek wie.... , plan mój jest następujący: 1. NIE ZEPSUĆ MODELU!!! 2. Przerobić na spalinkę :shock: (ale tak sobie wydumałem i nikt mnie od tego nie odwiedzie) 7,5 cm wg Sławka będzie w sam raz... 3. Ożywić wygląd (jakieś pasy , linie , a może smerfy :crazy: wycięte z folii , sam jeszcze nie wiem ) 4.Dołożyć tylne koło skrętne (pare gram z tyłu nie przeszkodzi zwłaszcza że na "nosie" będzie sporo wagi) 5.Zabudowa kabinki (mooooże jakaś figurka pilota nawet) 6. Potem wycieczka z granatem ręcznym na lotnisko (celem przegonienia wszystkich kretów z okolicy) co by nie ściągały ku ziemi za bardzo zarówno modelu jak i mojej psychiki. 7. Oblatać model 8. NIE ZEPSUĆ MODELU!!! Więc po kolei : Wyposażenie jakie nabyłem pod kątem tego modelu : Silnik : OS-MAX 46 LA Serwa : 4 x HItec HS-81 (nie 5 gdyż 1 serwo otrzymałem wraz z modelem) Śmigła : 11 x 6-2 szt oraz 11 x 7-2 szt Pakiety odbiornika: Pelikan Rcm Shark 650 oraz 1100 mAh (spora różnica wagi a z SC nie wiadomo jak będzie) Zbiornik a właściwie zbiorniczek :150ml (sprawdziłem osobiście gdyż nie był opisany i powiem że od wytrzepywania wody jeszcze mnie ręka boli :lol2: ) Rozrusznik , pompka paliwa (ręczna ) paliwo , żarka ze wskaźnikiem naładowania , panel do skrzynki startowej , akululator żelowy 12V , 4.5 Ah i inne rzeczy pomniejsze.... Foto zbieraniny: oto przyczyna całego zamieszania: następnym krokiem będzie stworzenie skrzynki startowej (pare pomysłów mam) wszystko na bieżąco będę opisywał w tym temacie
Gość slawekmod Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Musisz ściąć domek silnika do jego pierwotnej długości , panel startowy masz(o ile to nie ładowarka bo nie za dobrze widać na fotce) więc żarka z własnym zasilaniem Ci nie potrzebna tylko klips do świecy.Ten panel który masz ma ciekawe działanie.W pierwszej kolejności trzeba go podłączyć do żelówki 12V a potem dopiero założyć klips na świecę, odwrotna kolejność powoduje brak żarzenia- prawie rozebrałem ten panel nim to odkryłem, być może było coś na ten temat w instrukcji ale nie czytałem.
Jano Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Widzę tu poważną inwestycję w spaliny Powodzenia w przróbce i oblocie.Ten os7.5 pociągnie z powodzeniem 2kg model.W Twoim będziesz miał mocy na latanie na samym śmigle:).Skrzynkę startową zrób sobie ze skrzynki narzędziowej(do kupienia w każdym markecie typu Castorama za parę groszy).Taka skrzynka ma wiele zalet,jedyny feler to że nie można na niej siadać.
Marek_Spy Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 panel startowy masz(o ile to nie ładowarka bo nie za dobrze widać na fotce) więc żarka z własnym zasilaniem Ci nie potrzebna tylko klips do świecy.Ten panel który masz ma ciekawe działanie.W pierwszej kolejności trzeba go podłączyć do żelówki 12V a potem dopiero założyć klips na świecę, odwrotna kolejność powoduje brak żarzenia- prawie rozebrałem ten panel nim to odkryłem, być może było coś na ten temat w instrukcji ale nie czytałem. Tam jest ciekawy uklad włączający zasilanie na jednym tranzystorku , Musi być najpierw napięcie zeby uruchomić PWN . Szkoda ze kupiles silnik w wersji LA lepszym bylby AX wg moich doswiadczen ciag ma duzo lepszy .
10000Hz Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 dziś nie miałem zbyt wiele czasu ale co nieco podłubałem :wink: tak wyglądał przód przed przeróbką: a tak wygląda po przycięciu , podklejeniu listewek sosnowych 5x5 celem zwiększenia powierzchni klejonych , następnie wstawiłem sklejkę 3mm całość przykleiłem na CA średni oraz zaszpachlowałem niedociągnięcia DISTAL-em zmieszanym z talkiem a po wyschnięciu szlifowałem papierami od 120 do 500 , następnie wywierciłem otwory pod łoże silnika w które to wstawiłem pociętą szpilkę 3mm z podkładkami a od strony wewnętrznej z nakrętkami samo kontrującymi i z silnikiem (wszystko mocowane nakrętkami samo kontrującymi) CDN...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.