Jump to content

Troszke wiecej niz Fun_Fly "Shark"


Artur

Recommended Posts

Witam wszystkich to mój 1 post na tym forum :D

 

Z powodu zblizajacego sie sezonu budowlano-remontowego postanowilem cos narysowac co by spelnialo moje oczekiwania nowego modelu

załozenia sa takie:

1. koniecznie 2-płat

2.silnik 4-takt 70-90

3.rozpietosc około 120 cm

4.dosc masywna ale lekka konstrukcja

5. samolotowy wyglad

 

siadam wiec przy kompie i rysuje, wyszło mi cos takiego (to oczywiscie tylko zarysy knstr i proporcje)

 

2-pl.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Rysunek byl malo czytelny zmienilem na barwny :D

czerwone skrzydlo to górne zas niebieskie dolne

Model nie jest typowym Fun-flayem, ma to byc mieszanka z akrobatem i na dodatek chce zeby ladnie samolotowo wygladal (dlatego taki pekaty kadlub), ale my tu gadu gadu a tu trzeba sie brac do roboty..... bo choc co nieco juz mam ale jeszcze ogrom pracy :D:D

 

 

2-pl1.jpg

Link to comment
Share on other sites

jak to kogos interesuje :D to zrobie fotki i opisze

ale w skrocie to uzywalem balsy 4 twardej na przod czesciowo ukosem(widac to na planie) podkuta azurowana sklejka 1, wregi i gorna podluznica ze sklejki 4 (wszystko azurowane oprucz 1 wregi),kratownica jest zrobiona z balsy twardej 4 i tyl kadluba rowniez, gorne listwy podkute sa do polowy listwa sosnowa 2x10, zas dolne sa lamelowane z 2 sztuk balsowych 4x5 i nastepnie podkute 4x6 tez balsa (to lamelowanie to ze wzgledu na wygiecie widoczne na planie

:D:D

stery i lotki beda z baklsy twardej 8, zas gora kadluba z balsy 1,5

kabinka bedzie laminatowa i tez bedzie pelnic funkcje konstrukcyjne

IHMO najmocniejsza czescia modelu ma byc polaczenie silnik-podwozie-skrzydlo co mysle uzyskalem

Link to comment
Share on other sites

kadlub moge uznac za prawie gotowy, czyli moge przejsc do nastepnego etapu czyli stery :D

 

 

2-pl2.jpg

 

 

ps: kupilem nowy flesz do aparatu i wreszcie jestem zadowolony z jakosci zdjec :lol:

 

 

dorobilem ster pionowy wyglada zajebiozo :D , dorobie jeszcze poziomy to dam foty

Im dluzej robie ten model tym bardziej mi sie podoba (hehe juz tydzien ja wziolem wlosnice do reki, wczesniej troche tylko przy kompie :D )

Link to comment
Share on other sites

cały tydzien mialem bardzo zajety :( wiec niewiele zrobiłem

ale dzis uruchomilem silnik Super Tigre 71 produkcji jeszcze włoskiej, dostal nowy gaznik od MVVS 15 i swiece OSa i chodzi bajka, pieknie odpala wolne obroty , przejscie itd

wiec decyzja narazie idzie do 2 płata, a zaoszczedzone pieniadze przeznacze na nowe serwa bo prawde powiedziawszy niemam nic porzadnego o duzej sile

 

ST.jpg

 

ps: tłumik tez z MVVSa wiec to troche hybryda mi wyszla

Link to comment
Share on other sites

prace trwaja ale powoli :( moja szanowna małżonka miała operacje wyrostka, praca zawodowa i obowiazki domowe daly mi mało czasu

ale co nieco zdlubałem

 

2-pl3.jpg

 

2-pl4.jpg

 

do poziomego trzeba jeszcze wkleic 3-katy wzmacniajace

no i oczywiscie szlifowanie zawiasy itp

 

rozpoczolem tez prace nad owiewka

 

2-pl5.jpg

 

z tego oczywiscie bedzie kopyto do sciagniecia formy :D

Link to comment
Share on other sites

Zaczynając swoje 3 grosze :)

 

Silnik przedewszystkom obrucił bym o 90st. a nawet i więcej żeby rura była pod spodem i na środku kadłuba :)

 

Druga sprawa owiewki, po co marnować tyle czasu i sklejki na forme itp. Lepiej jak nei masz styroduru, styropianu lub czegoś podobnego , kup pianke poiluretanową wstrzyknij ją do reklamówki i po 2h masz materiał na kopyto, później tylko 30mion szlifowania i kopyto gotowe:) Takei kopyto traktujesz żywica i nie koniecznie z tkaniną i masz już z czego zdjąć forme :)

 

Wyprzedzając do przodu, kopyto na kabinke zrób z twardego drzewa, wsadzisz później w butelke po Coca-Coli od dału wypełnisz drzewem aby wstępnie naciągnąć butelke wsadzisz do piekarnika na 10min i kabinka jak złoto :)

Link to comment
Share on other sites

Czołem Motylasty! Jestem pełen podziwu dla Twoich pomysłów i pierońsko prostych rozwiazań. Coraz mi bliżej do zabaw z żywicą i będę Cię "gnębił" o porady w praktycznych rozwiazaniach. Muszę np. odbudowac maskę do Piperka , wzmocnić od środka jego kadłub i to samo zrobić z kadłubem Tornado. Ale to "za chwilę", jak dojrzeję i pogoda sie zpipczy i będzie sie mozna tym zająć podczas długich, słotnych , jesiennych wieczorów.

Link to comment
Share on other sites

Takie ustawienie silnika spowoduje niepotrzebne, wysokie położenie środka ciężkości.... Po co?

Rezygnować z zapasu stateczności podłużnej na rzecz "zadziornego" i obrzyganego olejem wyglądu...???

Moim zdaniem bezsens....

Ale... co kto lubi...

 

P.S. mógłbyś wysłać mi na maila plany tego fruwadła? Może popełnie coś podobnego przez zimę...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.