Jump to content

Troszke wiecej niz Fun_Fly "Shark"


Artur

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

mysle ze mój Shark wytrzyma choc bedzie z niego niezly diabel :D:D

ale Hubercie choc to juz wczesniej widzialem gratuluje Ci takiego ujecia

 

a to fotki dotyczace szczególów technicznych

 

2-pl14.jpg

 

2-pl15.jpg

 

2-pl16.jpg

 

2 serwo oczywiscie po przeciwnej stronie

Link to comment
Share on other sites

Dzięki z fotki teraz widzę mogłeś tylko napisać że na śruby plastik i serwa w ogonie

Podoba mi się bardzo takie podejście do sprawy nie każdy po północy robił by zdjęcia no chyba że miałeś je już wcześniej ale to i tak nie zmienia faktu że masz u mnie dużego +++++ a nawet jak widzisz kilka.

Link to comment
Share on other sites

Artur tutaj mam lekkie zastrzeżenie co do zastrzału środkowego pod baldachim, powinieneś zrobić mocowanie na 4 punkty, co wzmocni konstrukcję i solidniej będzie się trzymał płat,

już tak kiedyś zrobiłem podobnie jak ty i powiem szczeże że nie wytrzymuje to przeciążeń, i po kilku lotach albo ci się urwie albo się poluzuje, przypatrz się jak to jest zrobione w PITTS-e lub w ULTIMATE, unikniesz przykrej niespodzianki, :idea: :idea:

 

 

 

PS:

ale to jest moje zdanie i zrobisz jak zechcesz, tylko uznaję zasadę, że uczmy się na cudzych błędach

:idea:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo zgrabny modelik.

Również mam zastrzeżenia do mocowania górnego płata. Nie zapewnia ono pewnej elastyczności co w przypadku nawet delikatnego zahaczenia płatem może się skończyć wyrwaniem tegoż mocowania.

Link to comment
Share on other sites

u mnie w modelu też było zamocowane nie dla picu, a jednak zawiodło i musiałem wszystko przerabiać, a chpdzi tu tylko o przeciążenie na jeden element i tu jest właśnie ten cały pic, a tym bardziej że mam na koncie już parę dwupłatów i uwieżcie że mam rację, aczkolwiek możecie się przekonać na własnej skórze ( na własnym modelu)

Link to comment
Share on other sites

Ja to widzialem w realu.

Predzej rozpdnie sie kadlub niz pusi to mocowanie.

I właśnie o to chodzi. Po co ma rozpadać się kadłub czy coś innego. W przypadku sprawdzonych konstrukcji takich mocowań, podda się cały płat a jego mocowanie jedynie ulegnie odkształceniu.
Link to comment
Share on other sites

mocowanie plata nie jest jeszcze kpl to co widac na zdjeciach jest 2x sklejka 2,5 mm a miedzy nimi balsa twarda 8mm

to wpuszczone w wyciecia wreg i przyklejone na plasko do podluznicy co leci poziomo wzdluz przodu kadłuba

dodatkowo mam zamiar zastosowac 2 ukosne odciagi i przewidzialem to w knstr podklejajac natarcie od spodu sklejka 1,5mm miedzy 2 a 3 zebrem liczac od srodka plata

bedzie to zamocowane po oklejeniu modelu

ma to wygladac mniej wiecej tak :

 

 

2-pl17.jpg

 

spore znaczenie i wplyw na sztywnosc knstr maja zastrzaly na koncu skrzydla celowo podpierajace plat górny w 4 miejscach, zas dolne skrzydlo (mocowane identycznie jak w madmanie) tez siedzi w kadlubie "na beton":D i napewno sie nic tam nie podda sie w przypadku zaczepienia o cos

 

 

mysle ze sprosta to obciazeniom, i chetnie wyslucham waszych sugestii

 

odnosnie elastycznosci to IHMO jak zaczepie górnym skrzydlem to zadna elastycznosc nie pomoze bo trzeba by to zrobic lecac nozwo lub na plecach, zreszta nie mozna skrzydla zaczepic "gumowo" :D

Link to comment
Share on other sites

Artur, zrobisz oczywiście jak będziesz uważał. Jeśli wszystkie lądowania będziesz miał poprawne i robione na twardej powierzchni (asfalt, beton) to nie ma sprawy - z cała pewnością nic się nie stanie. Jak lądujesz na trawiastym pdłożu, szczególnie w przygodnym terenie to różne rzeczy mogą się przytrafić. Przy dwupłacie, nawet najbardziej poprawne lądowanie na nie wykoszonej trawie, często kończy się kapotażem (ść jest umiejscowiony stosunkowo wysoko) i model wcale nie zawsze spada idealnie na plecki. Pożyjesz, uwidisz... :D.

Sztywne mocowania robi się w bardzo solidnych konstrukcjach, gdzie nawet cyrkiel przy lądowaniu nie jest w stanie naruszyć modelu. A przy konkretnej kraksie i tak to nie ma żadnego znaczenia. Twoja konstrukcja wprawdzie nie jest całkiem filigranowa, ale do mocnych się nie zalicza. Elastyczne mocowanie górnego płata może ustrzec Cię przed niepotrzebnymi naprawami. Zauważ, że nie mówię nic o dolnym płacie, ma on solidne zasadzenie i ta elastycznośćnie nie jest tu niezbędna.

Link to comment
Share on other sites

Czy ta wieżyczka wsuwa się częściowo w górny płat bo jeżeli tak to przy uderzeniu górnym płatem rozerwie się kadłub lub skrzydło a powino ściąć te plastikowe śruby.Ale może znowu czegoś dobrze nie widzę.

Piotr martwił się o jego wytrzymałość i przypomniał mi się pewien plan modelu i jego mocowanie skrzydeł

Pozwolę sobie to zilustrować obrazkiem

 

d5ffabee181422bf.jpg

 

A tutaj pisze o mocowaniu skrzydeł

 

0efe9416544f6d58.jpg

 

Chyba nie trzeba tłumaczyć a najciekawsze w tym że zastrzały wchodzą llużno w skrzydła

 

Autor ma zaufanie do swojej konstrukcji i proponuje nawet jej powiększenie na większy silnik.

 

697f693b22974e35.jpg

 

Pewnie parę modeli z tych planów powstało i latało.

 

Model Artur jest zrobiony wg.mnie o wiele mocniej i w powietrzu to z dwupłata to nie zrobi się z niego jednopłat.

Link to comment
Share on other sites

zrobilem kiedys tego czeskiego 2-plata, bardzo ladnie lata

10 lat temu mialem go na silniku mds 6.5

nioestety moje umiejetnosci pilotazowee zawiodly (bylo to ponad 10 lat temu) i po zgasnieciu silnika jak musialem zawrocic zwina mi sie w korku i z 15 m udezyl pionowo w asfalt

niewiele z niego zostalo

górne skrzydlo mocowane nba baldachimie z duralu za pomoca 2 plastikowych srób

rozporki wsywane tylko skrzydlo

obecnie nie zrobil bym takiego mocowania jak dla mnie za malo sztywne i nie gwarantuje transformacji na dolnoplata w powietrzu

Link to comment
Share on other sites

zrobilem kiedys tego czeskiego 2-plata, bardzo ladnie lata

10 lat temu mialem go na silniku mds 6.5

No to nieżle Ciebie namierzyłem.

10 lat temu na MDS 6.5 to chyba jeszcze made in CCCP zajeżdżiłem chyba ze dwa takie i do tej pory mówię o nich iwan mój ostatni zaczął się zachowywać prawie jak normalny silnik gdy mu transplantowałem gażnik od OS-maxa który dostałem od kumpla gdy ten trafił modelm w poprzeczkę bramki w czasie latania na boisku oberwał całą głowicę. Na jego przecieki przez przednie łożysko już nic nie poradziłem.Jak znajdę to pokażę fotę tego modelu i plan też z czeskiej gazety {może też coś takiego miałeś ?}

Link to comment
Share on other sites

tak się przyglądam i rozmyślam i wiem że trochę mnie nie zrozumieliście, nie chodzi mi tu bynajmniej o mocownie płata na śruby, a bardziej o tą stujkę i mocownie jej w kadłubie :idea:

Link to comment
Share on other sites

wiem ze moje mocowanie skrzydla moze wyglada troche nietypowo, ale mam do niego pelne zaufanie i wiem za nawet po kapotazu modelu nic mu nie grozi (no chyba ze peknie ster pionowy) natomiast w przypadku powaznego kreta, zadne baldachimy duralowe, i inne tym podobne nic mi nie pomoga

Odmaszerowanie skrzydla w locie tez nie wchodzi w rachube :D 2 sroby plastikowe 6mm i 2 zastrzalyukosne + 4 zastrzaly na koncach skrzydel daja pewne, mocne i sztywne mocowanie

Skrzydlo tez jest dosc mocne, dzwigary 3x10 keson balsa 1,5mm srednia, natarcie klejone z 3 warstw balsy

Link to comment
Share on other sites

jak toto bedzie latac to sam niewiem bo to prototyp :D

ale wszystkie prawidla i proporcje sztuki modelarskiej ma zachowane :D

ale juz jest koncepcja nastepnego podobnego modelu, znaczy podobnego kadluba, do tego dolnoplat z chowanym podwoziem, tyle ze to juz nie bedzie fun tylko rasowy racer

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.