Jump to content

Troszke wiecej niz Fun_Fly "Shark"


Artur

Recommended Posts

Niewiem co rozumiesz przez wysokie polozenie SC przecierz to 2-plat i os silnika wypada w osi skrzydel,

zas mocowanie tlumika mozna rozwiazac na 3 sposoby:

1,tak jak widac teraz- obrzygana góra kadłuba i ster pionowy

2. nad górnym platem- obrzygany caly kadlub

3. pod dolnym płatem - obrzygany spód kadłuba i ryzyko uszkodzenia dosc duzego i delikatnego tłumika w przypadku ladowania awaryjnego, kretowiska, itp

IHMO najbardziej optymalna jest wersja 1

 

Natomiast odpowiedz dla Motylastego odnosnie owiewki: :D

zdazyło mi sie wykonac kilka elementów laminowanych i wiem ze jak zrobie wregi, wypelnie pianka, opiłuje, pomaluje zywica, podszpachluje i potem natryskam szpachekle natryskowa to bede mial ładne, mocne, pasujace i symetryszne kopyto

Sciagne z niego forme i potem zrobie ładna i pasujaca owiewke :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply
Natomiast odpowiedz dla Motylastego odnosnie owiewki:

zdazyło mi sie wykonac kilka elementów laminowanych i wiem ze jak zrobie wregi, wypelnie pianka, opiłuje, pomaluje zywica, podszpachluje i potem natryskam szpachekle natryskowa to bede mial ładne, mocne, pasujace i symetryszne kopyto

Sciagne z niego forme i potem zrobie ładna i pasujaca owiewke

 

Artur nie podważam tego ze nigdy nei robiłeś formy i kadłuba, LAe czy jest sens się tak pieścić z tym ?? Chyba ze zamiarujesz robić jakąś serie na handel to zmienia postac rzeczy, ale dla jednej sztuki to się opłaca ?? kilka lądowań i owiewka będzie popękana, a z samej pianki tez można zrobić dobre kopyto i nie koniecznie szpachlować z natrysku :)

 

Ale rób jak uważasz, jeżeli masz tyle sił na dłubanine do kwadratu to zazdroszcze wolnego czasu :) ( w zime i ja będe tak mógł robić :))

Link to comment
Share on other sites

własnie czasu ostatnio mam mało ale to mi sie wydalo najprostsza metoda :D na dobry efekt, zas co do szpachlowania to niema problemu bo zajmuje sie lakierowaniem samochodow wiec po prostu ja wezme do pracy i jak bede cos tryskal to zrobie i to. przy okazji

dzisaj zapryskałem to pianka i jeszcze zrobiłem przymiarke do skrzydła, czyli zaczołem wycinac zeberka :D

Link to comment
Share on other sites

dzisiaj nie latałem (nie jestem steskniony latam sobie codziennie 2 loty po pracy elektrykiem :D ) wiec sobie troche pobudowalem

i tak to moj Funek dostal skrzydło dolne i 1 lotke

oczywiscie wszystko jeszcze nie oszlifowane, brak 3katow wzmacniajacych, nakladek na zebra i mocowan serw

ale zarys jest

i prezetuje sie tak :D

2-pl6.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ostatnio mam mało czasu ale staram sie co nieco pchac do przodu :D

udalo mi sie zrobic górne skrzydlo

modelik na dzien dzisiejszy wyglada tak:

 

2-pl7.jpg

 

2-pl8.jpg

 

mam wiec zrobione wszystkie elementy bazowe, czas sie brac za wykanczanie,baldachim, podwozie, zastrzaly, rozpórki itp

Link to comment
Share on other sites

Też zgodzę się z Kolegami, że już w tym stanie modelik świetnie sie prezentuje. I pewnie będzie ślicznie latał , wykonując przeróżne "fikołki" :D . Tak więc , nie tylko "starocie" dwupłaty są ładne :P

Link to comment
Share on other sites

:D hehe nie schlebiajcie mi tak bo sie :oops: :oops:

modelik wazy w tej chwili 760g, ale troche jeszcze dojdzie bo teraz ida cieżkie klamoty jak podwozie, baldachim, popychacze laczace lotki i rozpórki do platow (beda z rurki weglowej fi 6mm)

Plany sa takie aby zmiescic sie w wadze gotowego do lotu 2600-2800g

mysle ze mi sie to uda i z zawisem nie bedzie problemu

odnosnie ażurow to wszystko jest wykonane delikatnie ale i solidnie (czytaj lekko) zas ażurowanie żeberka wykonanego z balsy 2mm uznalem za bezsesowne bo to tylko aspekt estetyczny

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dzis mialem okazje zobaczyc konstrukcje na wlasne oczy i zrobila na mnie piorunujace wrazenie.

Nie moge sie doczekac oblotow.

Bedzie niezla jazda.

 

Artur jednym slowek- kawal solidnej roborty.

 

(to byly trzy slowa) :D

Link to comment
Share on other sites

niemialem czasu zbyt duzo zrobic, ale sklecilem calosc do kupy, zrobiłem baldachim, mocowanie podwozia i kółka ogonowego, zastrzaly i mocowanie skrzydla, no i wkleilem ster poziomy

całosc przytyla do niecalych 900 g

biore sie za reszte 3-katow wzmacniajacych no i szlifowanie całosci

mysle ze za tydzien oklejanie

 

2-pl9.jpg

 

 

2-pl10.jpg

 

ps: no i za sprawa Tomka zdecydowałem sie na nazwe bedzie to Shark (ten ster pionowy stylizowany na pletwe rekina to mi sie tak udal przypadkowo :D }

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

oto ostatnie fotki w calosci przed oklejaniem

Shark jest juz doszlifowany, posiada wszystkie mocowania, wzmocnienia i podwozie

brakuje kabinki i owiewki ale nad nimi prace trwaja :D

 

2-pl11.jpg

 

2-pl12.jpg

 

2-pl13.jpg

 

masa bez odbiornika, zasilania, zbiornika paliwa, serwa gazu no i oczywiscie folii 2100g

silnik magnum91 (Huberta, ten co sie roznosl WAMPIRA)

 

musze teraz wymyslec jakies ciekawe oklejenia no i zakupic potrzebne materialy :D

Link to comment
Share on other sites

Robi wrażenie.

Oglądając fotki zastanowiło mnie jaki to szprytne połączenie z kadłubem zastosowałeś w górnym płacie ?

Serwa do kier. i wys będą zamoc. w ogonie czy napęd przez długie popychacze i serwa na wys. kabiny

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.