Skocz do zawartości

Minimalne napięcie przy którym jeszcze da się latać.


specyfick

Rekomendowane odpowiedzi

Mój Optic 6 piszczy Low Battery przy napięciu < 8,8 V.

W instrukcji jest napisane że przy 9,3 V już trzeba niezwłocznie lądować.

Ciekaw jestem gdzie jest prawda.

Sprawdzał ktoś kiedyś w boju, przy jakim napięciu minimalnym jeszcze model da się sterować ?

Kiedy wy zwykle lądujecie niezwłocznie, jakie jest dla was napięcie minimalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Optic 6 piszczy Low Battery przy napięciu < 8,8 V.

W instrukcji jest napisane że przy 9,3 V

Mój Hitec 5 Flash pika przy 9,3V pozwoliłem sobie na bliskie latanie do 8,2V. Aparatura i odbiornik współpracowały do zakończenia lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

W Hitec Flash 5X są na płytce dwa potencjometry, jeden służy do kalibracji wartości napięcia na wyświetlaczu a drugi do ustalenia poziomu napięcia przy którym nadajnik zaczyna pikać.Można ustawić na 7V i latać do bólu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosc niebezpieczne sa takie eksperymenty - chyba ze lata sie modelem ktory juz sie znudzil . . .

Dzisiejsze NiCd, a te ciagle kroluja w nadajnikach, trzymaja rozsadne napiecie prawie do calkowitego rozladowania.. Tylko kilka - kilkanascie sekund dzieli dziala od nie dziala.

Szczegolnie (nie)ciekawie wyglada to w przypadku bardzo popularnych 9.6V, 500mAh.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8,8V czy 9,3V co za różnica. ważne że nadajnik działa

a twoje bezsensowne próby jak długo jeszcze poleci z pikaniem nadajnika mogą się skończyć uszkodzeniem modelu czy komuś auta lub zrobieniem komuś krzywdy.

 

ŁADUJ JAK ZACZYNA PIKAĆ!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego że pikanie nic tak naprawdę nie znaczy. Liczy się jakie jest napięcie. Bo samo pikanie można przestawić na potencjometrze, jak piszą koledzy.

Zatem należało by ocenić jaki % napięcia znamionowego jest bezpieczny jeszcze dla nadajnika, jaki % będzie znaczyć uwaga a jaki będzie niebezpieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co ci takie informacje??

zaczyna pikać to ładuj. jeśli zaczyna ci pikać podczas lotu to ląduj. jeżeli chcesz akumy rozładować do spodu to niech sobie pika ale nie lataj już albo wyciąg i rozładuj w ładowarce.

 

pikanie w nadajniku to tak jak rezerwa w aucie. jak zaczyna migać to jedziesz tankować i nie wnikasz czy przejechałbyś jeszcze na tym co zostało 50 czy 100. mozesz oczywiście zaryzykować i jeździć do końca no ale potem musisz kombinować lub załatwić hol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem należało by ocenić jaki % napięcia znamionowego jest bezpieczny jeszcze dla nadajnika, jaki % będzie znaczyć uwaga a jaki będzie niebezpieczny.

Generalnie powinno się ładować przy napięciu jakie proponuje producent. Ja i tak będę latał do pikania (później nie, bo strasznie ono wnerwia) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.