Skocz do zawartości

Delta z depronu w 120minut


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale ja chyba nie rozumiem czegoś :( Ja mam takie ustawienia na lewym gaz tylko a na prawym lotki razem góra dół i lotki na przemian góra dół jak wezmę te wajchy w lewo prawo. Czyli może ja czegoś nie mam, bo skoro piszesz, że gaz, kierunek, lotki wysokość to są 4 elementy.... Sorry, ale ja jeszcze prawie niczego nie rozumiem więc stąd to wszystko :)

 

h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 806
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hubert, tu masz film, co prawda ja latam na mode 3 (ah przyzwyczajenia z tanich modeli 3 kanałowych) i rozbijam sobie SW i lotki na dwa drążki

 

u Ciebie powinno być tak jak na początku filmu tylko dla prawej strony aparatury, czyli zanim ja zmieniałem w filmie MODE

 

http://www.youtube.com/watch?v=CxF3Cc-64NY

 

lub

 

http://vimeo.com/23852440

hasło: mounter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wszystko. Kierunek jest po lewej, czyli drążek gazu w bok. Po prostu w Delcie z niego nie korzystasz.

Delta ma 3-kanałowe sterowanie. Masz tylko dwie powierzchnie sterowe i za ich pomocą realizujesz 4 funkcje. Załatwia to mikser.

 

Jak mówiłem - to nie jest dobry sposób do nauki latania. Następnym modelem będziesz musiał się na nowo uczyć latać. Chciałeś mieć model akrobacyjny, a tam trzeba wykorzystywać wszystkie powierzchnie sterowe. Dużo korzysta się ze steru kierunku.

A tu od razu uczysz się nie korzystać z kierunku i sterować wyłącznie lotkami i wysokością. Ani nie da ci to dobrych podstaw do nauki akrobacji, ani nie ułatwi pilotowania klasycznych modeli.

Szczególnie będzie to problematyczne przy pierwszych próbach zawisu, gdy odruchowo możesz korzystać z lotek, zamiast SK.

 

Delta jest za to dobrym modelem do trenowania przed lataniem modelami ESA. Które korzystają z podobnej metody sterowania.

 

I mimo, że jest to świetny model i bardzo prosty IMHO nie jest to model na "ten pierwszy raz". Czasami prostota jest zwodnicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madrian, moje pierwsze loty były właśnie na delcie :) teraz nie mam problemu z 300 Extrą, bo wszystko robię odruchowo - ale to wszystko kwestia umiejętności pilota

 

a tak de facto uczyć latać to powinno się od trenerków, przez coraz to szybsze modele na ultra szybkiej delcie kończąc :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj do późnej nocy montowałem do końca wszystko, mam pytanie związane z zamontowaniem siłowników

 

1. czy ma znaczenie sposób ich zamontowania tzn kierunek czy kable do przodu czy do tyłu modelu, chodzi mi oczywiście o kierunek i wtedy dźwigienka na zewnątrz czy do wewnątrz

 

2. w którym miejscu powinny być zamontowane dźwigienki na lotce, bo dziś rano przed wyjściem wymyśliłem, że chyba jak najbliżej krawędzi, bo u mnie okazało się, że drucik (popychacz) zahacza mi o skrzydło przy wychyleniu lotek na dół

 

3. jakie powinno być wychylenie lotek, tak mniej więcej, bo ja cały czas mam wrażenie, że w moim modelu dużo idzie na dół a w górę ledwo ledwo, poprawiałem już trymowaniem ale jakiś wielkich zmian nie ma.

 

4. Śmigło rozumiem, że ma się kręcić zgodnie z ruchem wskazówek patrząc na tył modelu, a napisy mają być z przodu śmigła.

 

5. Dziś chciałbym spróbować latania, hmm trochę się boję :)))

 

h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie siłowników panie, tylko to ,to się nazywa serwa :)

 

1. Lepiej czym bliżej odbiornika czyli kablami do przodu, dźwigienkę najlepiej zamontować wtedy kiedy będziesz miał serwo na zero, czyli podpinasz zasilanie, ustawiasz w aparaturze na zero, czyli trymer na zero, subtrimy etc. gdy już masz na zero, przykręcasz dźwigienkę (pionowo)

 

2.Tak dźwigienka powinna być zamontowana bliżej krawędzi lotki, czyli bliżej środka początku lotki ,oraz bliżej krawędzi

 

3. Takie samo, czyli w górę np (50%) w dól np. (50%) Symetrycznie. po prostu nie masz wycentrowanego serva. (patrz punkt 1.)

 

4. śmigło do tego modelu ,powinno być tak ustawione aby "pchało" czyli napisami do przodu, jeżeli silnik kręci Ci w przeciwnym kierunku, zamieniasz kable dwa które są miedzy regulatorem a silnikiem.

 

5. Nie bój się , ustaw w aparaturze małe wychylenia jakieś 30-50% i spróbuj oblatać ;) Rozbijesz, zrobisz następną deltę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. śmigło do tego modelu ,powinno być tak ustawione aby "pchało" czyli napisami do tyłu

 

BEZEDURA! napisami zawsze do przodu w kierunku lotu! odwracasz tylko uzwojenie z silnika, dwa obojętnie które przewody zamieniasz miejscami i wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisy napisami, ale można to sobie wyobrazić za pomocą skrzydła - Śmigło powinno obracać się w stronę jego grubszej krawędzi - (krawędzi natarcia) jak zrobisz odwrotnie to śmigło nie będzie spełniać swojego zadania (podobnie jak skrzydło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja już po :( model leciał pół sekundy i rozbił się. Strasznie dużo trzeba naraz zrobić, prawda. Ok rozbił się ale już prawie jest gotowy do drugiego lotu, może jutro. ALE silnik umieściłem na styropianowym trójkącie i ten trójkąt mi się przełamał na pół w momencie uderzenia o ziemię. A może zrobić stery z drugiej strony też bo boję się, że zawsze będzie mi pękać konstrukcja silnika podczas lądowania???

 

h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaż zdjęcia jak to masz rozwiązane :)

ja Ci jutro postaram się przesłać zdjęcia kopii mojej pierwszej delty, ona to była dopiero kretoodporna! ta delta jeszcze nie odbyła żadnego lotu, jeśli chcesz, za symboliczne "na piwo" wyślę pocztą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko beż śmiechów proszę.....

 

No zrobiłem taki trójkąt ze styropianu i przykleiłem do niego deseczkę z silnikiem. A może powinienem to jakoś okleić????? I cały model też okleić. Tak sobie myślę, że przecież zawsze przy lądowaniu będzie się silnik wyłamywać????!!!!

 

Z jednej strony korci mnie żeby tę deltę od ciebie wziąć, ale z drugiej chęć i satysfakcja skonstruowania samemu samolotu też jest zajebiście wielka.

 

zdjecieg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.