qbencja Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Nie masz prop-savera. Nie złamałeś jeszcze śmigła przy lądowaniu? No nie mam właśnie, robiłem z tego co miałem. A śmigła udało mi się jakoś nie złamać Ładna ta Twoja delta Ale ja bym zrobił parę modyfikacji. Pierwsze co ,to skrócić ośkę silnika, druga sprawa to odbiornik dać obok regulatora, domek silnika może się oderwać i wiesz co będzie A tak poza tym 2200 3s, to klocek akumulator ,no ale jak lata to dobrze... Dzieki Co do modyfikacji, to rozmieszczenie elementow zmienię, muszę regulator przenieść bliżej aku żeby zmienić wyważenie, bo teraz tył jest za ciężki i stąd taki wielki klocek na zasialniu. Docelowo chciałem dać 3S 1250 tyle że chwilowo to on jest za lekki. Przeniosę też wtedy odbiornik. Ośka silnika też mi się wydawała "lekko" przydługawa, ale wolałem jej na razie nie ruszać. Na pewno będę chciał zamontować prop-savera jak sugeruje "robertus" i kilka innych osób tu na forum. Musze też pomyśleć o cięgnach. Te co mam są chyba z trochę zbyt miękkiego drutu i się powyginały podczas upadku, a raczej nie powinny się tak giąć, bo co jak się wygną w powietrzu... Dzięki za uwagi i wszelkie sugestie
madrian Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Zakup drut hartowany do popychaczy. Spokojnie wystarczy 0,8mm. Do tego bowdeny w pancerzykach i będzie dobrze.
Vadic Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Witajcie Jakie macie skłony/wykłony w swoich deltach?
Cimek Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja zawsze stosowalem na 0 i jest idealnie
Vadic Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to jutro oblatam moją delte. Mam pakiet 2200mAh (klocek jak to Cimek określił), silniczek 740g ciągu i reglulator 40A. Na symku wylatane mam jakieś 60h szybkimi modelami różnej maści, a oprócz tego kilkanaście lotów rwd-5 by skazoo mam nadzieję że dam rade
BIZON Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Na pewno dasz radę :!: Tak na prawdę to bardzo fajnie latający model. Mała podpowiedź: na początku ogranicz wychylenie serw o 50%. Bo przy pełnych wychyleniach lotek delta będzie bardzo czuła na twoje reakcje i może się okazać, że po prostu jej nie opanujesz. A tak - powolutku oblatasz model, zobaczysz co i jak, a potem ..... szaleństwo :twisted: :twisted: :twisted: Dla mnie największą radochą po podniebnych lotach "odstresowywujących" było lądowanie do ręki - zawsze banan od ucha do ucha Trzymam kciuki.
Cimek Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja miałem wersję "delty w formie bardzo szybkiej. 70km/h jak pokazywało OSD, latałem tylko i wyłącznie na wychyleniach 50/50 ponieważ gdy dawałem 100/100% wtedy delta gdy leciała z dużą prędkością i oddało się drążek do siebie, wtedy delta momentalnie traciła prędkość i stawała pionem , a co to za zabawa?
madrian Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja miałem wersję "delty w formie bardzo szybkiej. 70km/h jak pokazywało OSD, latałem tylko i wyłącznie na wychyleniach 50/50 ponieważ gdy dawałem 100/100% wtedy delta gdy leciała z dużą prędkością i oddało się drążek do siebie, wtedy delta momentalnie traciła prędkość i stawała pionem , a co to za zabawa? Tak z ciekawości, jaki napęd wsadziłeś do niej?
Vadic Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Osobiście polecam dać jakieś poprzeczne wzmocnienie zaraz za silnikiem. Wydaje sie bardzo wiotka jeżeli się nie da. Szczególnie jak ktoś ma ciężkie wyposażenie... :mrgreen:
qbencja Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Zakup drut hartowany do popychaczy. Spokojnie wystarczy 0,8mm.Do tego bowdeny w pancerzykach i będzie dobrze. Mam pytanie jak się powinno mocować taki bowden: http://www.emodel.pl/bowden-wzmocniony-1m-p-1281.html Za drut czy może za tą białą osłonkę? Jeśl jest tu na forum taki opis to sorry, ale jakoś nie znalazłem.
Vadic Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Bowden mocujesz do orczyka serwa za drut. Jeżeli to jest do delty, to jak chcesz to przymocować?
Cimek Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja miałem wersję "delty w formie bardzo szybkiej. 70km/h jak pokazywało OSD, latałem tylko i wyłącznie na wychyleniach 50/50 ponieważ gdy dawałem 100/100% wtedy delta gdy leciała z dużą prędkością i oddało się drążek do siebie, wtedy delta momentalnie traciła prędkość i stawała pionem , a co to za zabawa? Tak z ciekawości, jaki napęd wsadziłeś do niej? 19g 2500 kv~ śmigło 5x4 Regulator 30A (taki mialem to wsadzilem ) Serwa 2x 9g Pakiet 1300 3s. Co najlepsze się okazało do wzmocnienia delty. Kołki montażowe do mebli (fi8) 1m/3zl~ Delta z 100 metrów przeżyła pikowanie, więc w sumie jestem/bylem zadowolony
qbencja Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Bowden mocujesz do orczyka serwa za drut. To nie jest dla mnie takie oczywiste. Ja też bym zamocował za drut, ale po co są wtedy dwie osłonki? Jedna by wystarczyła w zupełności. Widziałem dzieś w sieci jak mocowano za to białe.
PlayerWithoutName Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Bo czasem biała razem z drutem porusza się w pomarańczowej i jest mocowana do dźwigienki snapem - biała popychacz, pomarańczowa osłonka, drut wzmacniający.
madrian Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Bowden usztywnia popychacz. Jak dasz sam drut, przy większym oporze ma on tendencję do wyginania się, co jest niepożądane. Umieszczony w rurce z tworzywa, o dopasowanej średnicy jest sztywniejszy. Osłonka natomiast, czyli "to pomarańczowe" służy nie tylko do umocowania bowdenów, ale spełnia też rolę prowadnicy sztywnej, uniemożliwiając prawie całkowicie wypaczanie się popychaczy. Jest to szczególnie ważne przy bardziej skomplikowanym kształcie przebiegu popychacza. Warunek - osłonka musi być zamocowana stabilnie i najlepiej wielopunktowo. Jeżeli zapewnimy jej tylko dwa, lub mniej, punkty podparcia - może nie spełnić swojej roli. W przypadku Delty, warto dać bowden na drut popychacza, nawet bez osłony. Model tego typu jest zwykle przeznaczony do agresywniejszego latania i sprawność mechaniki powierzchni sterowych ma kluczowe znaczenie. To samo dotyczy też dokładności wykonania zawiasów sterolotek. Jakiekolwiek luzy odbiją się negatywnie na zdolności manewrowej. Mogą nawet w skrajnie pesymistycznej sytuacji, uniemożliwić sterowanie modelem.
Linean Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Ja dziś ukończyłem i oblatałem tą deltę , muszę przyznać bardzo ciekawy pomysł Pierwszy raz latałem tylnonapędowcem i to bardzo fajna zabawa . ;p Mam pytanie , a dokładnie 2 ;] po 1 : Co można zmienić w budowie , ponieważ podczas lotu pod silny wiatr delta przeciąga na dzioba , lub do góry ( myślę że niestety jest to wina całego kształtu , lecz mimo to nie zaszkodzi zapytać ) po 2 : Tak eksperymentuje z śmigłami i zakładam 2 śmigła na krzyż na zakręcaną piastę , daje dużo większą moc , lecz czy są tego jakieś poważne minusy , których nie zauważyłem ? ;] Pozdr
pawel66 Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Ad1 Możesz przesunąć SC delikatnie do przodu lub masz zły skłon silnika jeśli zmiany położenia pojawiają się w momencie dodawania gazu. Ad2 Śmigło 4 łopatowe bardziej obciąża podzespoły, poza tym ma mniejszą sprawność od 2-łopatowego. Pozdr :wink:
qbencja Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Bo czasem biała razem z drutem porusza się w pomarańczowej i jest mocowana do dźwigienki snapem - biała popychacz, pomarańczowa osłonka, drut wzmacniający. No, teraz nareszcie wiem jak który element się poprawnie nazywa madrian Ciebie już nie zacytuję, co by nie zapychać forum, ale dzięki za wyczerpujące wyjaśnienia
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Witam, wracam do modelarstwa po kilku latach. Kiedyś nastąpił moment gdy musiałem sprzedać katanę.pl artexu, extrimy, wilgę i jeszcze kilka innych latadeł. Teraz odkopałem w piwnicy karton z pozostałościami i znalazłem trochę bebechów. Do mojej delty mogę włożyć (bo to tylko mam) - silnik 480 od EasyGlidera - śmigło APC 7x4 - regielek do szczotki 20A - serwa jakieś badziewia TowerPro - lipolek 7,4V 1800 mAh I dwa pytania: 1. Czy poleci - pewnie tak bo silnik ma sporą moc :-)) 2. Czy wytrzyma regiel - bo silnik jednak trochę prądu doi
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 No i brzydal "popełniony". Wprowadziłem kilka zmian, może komuś się przyda: Zamiast listewki wstawiłem balsę 2mm. Paski szerokości 5cm. warstw jest 4 klejone na krzyż jak widac na zdjęciu. Znacznie usztywniło to konstrukcję w części przedniej. Na krawędzi natarcia też dałem taśmę 2 stronną, wzmacnia łączenie depronu. Reszta szczelnie oklejana taśmą :-) Brzydalek po sklejeniu jeszcze z nieodpowiednim profilem. Lotnik wykonane z balsy 2mm sklejonej na 2 warstwy. Zawiasy wkleiłem zwykłe plastikowe. Balsowe lotki i sztywne zawiasy wklejone na żywicę usztywniły krawędź spływu. Pręt węglowy wklejony ochydnie na żywicę usztywnił płat zaraz za silnikiem. Waga do lotu 536g. W sumie cegła, ale zobaczymy. Pakiet zaraz naładowany, dam znać jak poszedł oblot. Zaznaczę że u mnie na wiosce wieje dzisiaj ok 6-7 m/s. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Rekomendowane odpowiedzi