Skocz do zawartości

Delta z depronu w 120minut


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

na stery pomoze funkcja expo na aparaturze albo zmniejszenie wychylen, na szybkosc najpierw powiedz:

jaki silnik/smiglo/batera i calkowita masa?

expo ustawione mam na 50%, silnik Tower pro 2408-21T, śmigło 7x6, a masa ciężko powiedzieć nie mam wagi(budowa zgodna z projekem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 806
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

Skoro wszyscy się chwalą to ja też

Jakieś dwa miesiące temu wpadłem na pomysł zbudowania małej delty (ok 70cm rozpiętości) .

No i zbudowałem a ponieważ miałem pod ręką dość ciężką baterię nie zrobiłem wcięcia na silnik i śmigło. Dorobiłem też kabinkę, bo bez wyglądało okropnie. Model jest bardzo stabilny w locie i dość wolny (dopiero uczę się latać). Dorobiłem sobie też oświetlenie ale na początku było tylko od spodu (widać na filmie) ale czasami nie było widać modelu i teraz dorobiłem od góry.

 

W środku siedzi:

-Jakiś chiński silniczek z HK + śmigiełko gws 6x3

-ESC HK SS 10A

-serwa HXT500

-pakiet Turnigy 3s 1000mAh

 

 

45937324654596606833_thumb.jpg

 

36115185640693086317_thumb.jpg

 

34705826032939098023_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WItam (ponownie) :) Po roku od zabrania się do konstruowania w końcu skończyłem, a miało być w 120 minut :) OK w ostatni weekend poszedłem na "lotnisko" i koledzy ustawili mi środek ciężkości i latali moją deltą :) !!!. Niestety słabo umocowany silnik przeszkodził w zabawie. OK przedwczoraj i wczoraj poprawiałem wszystko wg rad lotniskowych oblatywaczy i dziś punktualnie o 6.oo rano byłem na lotnisku (myślałem, że tylko ja zwariowałem, ale 15 minut później pojawił się mój "nowy" kolega, który też przyszedł polatac przed pracą :).

OK do rzeczy:

Miałem kilka 10 sekundowych lotów, ALE generalnie patrząc od tyłu wydaje się, że lotki są równo i tak jakby minimalnie w górę (gdzieś wyczytałem, że tak powinno być) puszczam za skrzydło i daję pełną moc i delta jeśli poleci to zaczyna jakby przewracać się w prawo na plecy tak jakby dziobem do tyłu ją ściąga. Wydawało mi się, że jeśli nic nie będę robić powinna lecieć na wprost i powiedzmy troszkę się wzbijać w górę, ale niestety na prawo ją ściąga. Do tego wykonuje pewnie nerwowe ruchy bo za wszelką cenę próbuję ja podnieść w górę na maxa wychylając drążek do tyłu i ona tak jakby zamiast lecieć w górę leci w przód z podniesionym dziobem. Ja wiem, że nie da się nauczyć latania przez forum, ale może ktoś coś podpowie bo może są jakieś elementarne zasady, które łamię. TAK na symulatorze jestem mistrzem :) aaaa mam wrażenie, że najbardziej stabilnie lata kiedy drążek lotek zrobię w prawy dolny róg, wtedy jakby stara się unosić do góry, ale i tak w końcu spada. Śmigło mam napisami w kierunku lotu do dziobu. Kabelki między silnikiem i hmm regulatorem zamienione tzn żółty połączony z czarnym.... Bo jak rozumiem silnik z racji tego, że pchający to tak ma być. Tak mi wytłumaczył kolega z lotniska, który latał moim modelem...

Może ktoś pomoże.... plisss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubertk weż sobie przyklej taśmą patyczek 1cmx1cm pod spodem wzdłuż osi, chwyć za niego i rzuć deltę na wprost nie włączając silnika jeśli kontrolowanym lotem ślizgowym przeleci kilka metrów to znaczy że jest z nią wszystko OK. Po wykonaniu kilku-kilkunastu takich ślizgów zacznij włączać silnik ale nie pełną moc stopniowo wydłużając lot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze raz wyważenie. Być może jest po naprawie zbyt ciężki tył. To też powoduje przeciągnięcia. Najlepiej, poproś jeszcze raz kolegów o sprawdzenie modelu i tym razem poproś też by ci wytłumaczyli jak masz to robić sam.

Regulacje wychylenia sterolotek (lotki są w "normalnym" samolocie) możesz dokonywać w locie, za pomocą trymera wysokości na aparaturze.

Podobnie można regulować jego przechylenie.

Przed lotem, należałoby sprawdzić, czy model prawidłowo szybuje - Bez napędu i sterowanie, wyrzucony prosto model (nie w górę), powinien szybować na wprost, nie "kłaść" się na skrzydło, ani zadzierać lub pochylać nosa. Napęd silnikowy powinien być dodatkiem do konstrukcji, a nie jedynym warunkiem jej prawidłowego lotu. Pamiętaj, że silnik może zawieść, a wtedy od prawidłowego lotu szybowcowego, zależy przyszłość modelu.

 

Poza tym, Delta to prosta konstrukcja, ale nie prosta do opanowania. Do pierwszej nauki, polecałbym raczej zbudować trenerka.

Np. Zefirka:

http://forumrc.alexba.eu/zefirek_1.htm

 

Model równie prosty w wykonaniu, 3 kanałowy (można wykonać jako 4-ro kanałowy). I bardzo przyjazny dla nowego pilota.

Delta po prostu nie jest dostatecznie samostateczna i wymaga nieustannego kontrolowania. W dodatku jej profil powoduje, że z większej odległości przestaje być szybko widoczna z boku. A to poważne utrudnienie dla początkującego. Typowy trenerek ma szerszą sylwetkę asymetryczną i lepiej pozwala się kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... wczoraj wieczorem zauważyłem, że po porannym lataniu nadłamało mi się prawe skrzydło, rozfoliowałem je i wpuściłem do środka UHU, dziś rano zauważyłem, że po sklejeniu patrząc na delte od frontu to skrzydło idzie jakby trochę całe w górę. Co robić czy zostawić tak jak jest czy np rozciąć w miejscu złamania i wkleić tam jakiś pasek balsy czy czegoś po to żeby wszystko było idelnie równe?

h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

Moje delta wyszla dosc ceglasta - 650 g ze wszystkim

 

Poniewaz spalil mi sie regiel wymieniam teraz regulator na 30A i silnik na taki 260W / 1500 kV:

 

http://abc-rc.pl/p/135/3872/silnik-ipower-ibm2210-12-1534kv-55g-260w-max-18-6a-od-200w-do-500w-silniki-elektryczne.html

 

Pytanie: czy to nie rozerwie delty na strzepy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie.

To moje początki z tym typem modeli latających, więc proszę o wyrozumiałość :)

 

Planuję budowę DELTY lub T-ZAGI.

Posiadam osprzęt:

- BL MOTOR 2824-26 (http://www.robbe.de/roxxy-bl-outrunner-2824-26.html)

- BL - Control 720 (http://www.robbe.de/roxxy-blcontrol-720.html)

- śmigło 8X 6 APC Thin Elektro (http://www.conrad.at/ce/de/product/233913/Robbe-Luftschraube-8X-6-APC-Sport-1-77850806/SHOP_AREA_34585&promotionareaSearchDetail=005)

- pakiety Jamara LipoStar Turbo 2200mAh 25C 50C Burst Lipo Akku 11,1V 3S 3C Ladung 159g (http://www.d-edition.de/RC-Modellbau-Zubehoer/Lipo-Akkus/Lipo-11-1V/Jamara-LipoStar-Turbo-2200mAh-25C-50C-Burst-Lipo-Akku-11-1V-3S-3C-Ladung.html)

 

Czy takim zestawem da się polatać 1 metrową deltą ?

Siłą ciągu na pełnych obrotach jest dość spora - próba przeprowadzona w ręku, nie mam na razie dostępu do wagi. Ale na oko będzie jakieś 400gram.

 

Nie mam jeszcze tylko propeller-savera, ale może dostanę jakiś w najbliższym czasie.

 

Przeczytałem cały wątek i wywnioskowałem z tego że przy masie zestawu poniżej 500g można dobrze polatać na słabszych silnikach.

No chyba że jeszcze za mało rozumiem z tego co tu Piszecie :)

 

Co do materiału na skrzydło, to mam pod dostatkiem styroduru i styropianów o najróżniejszej gęstości. Dlatego zastanawiam się nad T-ZAGI, muszę jedynie zrobić na szybko wycinarkę do styropianu (z tym problemów nie będzie), bo jak patrzę na depron, to tu jest on dość drogi, a w budowlanych są arkusze bodajże 60x60...

 

Uprzedzę uwagi o nauce latania...

To ma być model szkoleniowy i rekreacyjny dla mnie i syna :)

Dlatego wolę coś prostego w budowie i odpornego na krety, do tego taniego.

 

Za wszelkie uwagi i pomoc z góry dziękuję:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deltę buduje się szybciej i łatwiej i jest zdecydowanie kretoodporna, na swojej uczyłem się latać , i wytrzymała cały sezon kretobicia. jeśli wzmocnisz ją listwami wzdłuż osi i na krawędzi spływu jest niezniszczalna, Jeśli nie masz odpowiedniej wielkości pianki pod panele to nie szkodzi , możesz zrobić ja z kawałków. Delta nie musi mieć profilu i tak będzie latała, jeśli chodzi o twój napęd to musisz sprawdzić jaki ciąg osiągniesz na tym zestawie, dobrze by było gdyby był zapas mocy to znaczy więcej ciągu niż waga modelu , lata się bezpieczniej , ja bardzo szybko zmieniłem napęd na mocniejszy , większa prędkość wcale nie jest wrogiem szczególnie przy braku profilu a co za tym idzie siły nośnej. Z propsavera zrezygnuj smigło nigdy nie ułoży się dobrze na osi i będzie biło a jak kretniesz z włączonym silnikiem i tak sie połamie. Zamocuj porządnie i pilnuj żeby podczas lądowania nie pracował silnik , przy zetknięciu z ziemią obróci się i nic się nie stanie. Nie wstydź się pytać, wszyscy kiedyś zaczynaliśmy,

i jeszcze jedno zarówno zagi jak i delta wymagają bardzo dobrze ustawionego środka ciężkości, wtedy sa bardzo stabilne a czesem nawet nudne ;)

Najważniejsze zalety delty:

-czas budowy 1 dzień

-koszt ( bez wyposażenia) 15-20 zł

-prostota budowy ( mój 8 latni syn buduje swoją sam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z propsavera zrezygnuj smigło nigdy nie ułoży się dobrze na osi i będzie biło a jak kretniesz z włączonym silnikiem i tak sie połamie. Zamocuj porządnie i pilnuj żeby podczas lądowania nie pracował silnik , przy zetknięciu z ziemią obróci się i nic się nie stanie. Nie wstydź się pytać, wszyscy kiedyś zaczynaliśmy,

 

:blink: ??

 

Na początku latania deltami stosowałem kołpak ze śmigłem stałym, a dopiero później kupiłem prop saver i zdecydowanie rzadziej łamią mi się śmigła.

Wystarczy, że będzie zamocowany prawie na końcu wału silnika i wszystko ładnie pięknie.

Przy krecie z włączonym silnikiem bardzo często zamiast śmigła pęka gumka, wystarczy założyć nową i latać, a śmigło całe.

Myślę, że warto przetestować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację najlepiej jak sprawdzi sobie sam i wybierze najlepszy dla siebie sposób. U mnie gumka ani razu nie pekła, za to smigła tak ;) wsuniecie propsavera do końca wału przeczy zasadzie jego działania, prop saver powinien byc zamocowany na wale tak aby jego koniec równał sie z końcem wału wtedy smigło swobodnie zsunie sie na bok nie zachaczając o wał, ale i w tej pozycji jak pracuje silnik połamie sie o elementy modelu ( w przypadku delty o krawędź spływu, co innego gdy mamy naped z przodu). dawanie słabej gumki która w tym momencie pęka moze powodowac jej pekanie równiez podczas lotu , co jest niemiłą niespodzianka.

I jeszcze jedno przy KV 1380 w jego silniku obroty max (16500 ) są spore , małe niewywazenie smigła 8" moze powodowac samoczynne zsuwanie sie z propsavera i ....... ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.