Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 806
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Poniżej moja delta planowana od jakiegoś czasu. Może nie w 2h ale parę wieczorów - zabawa przednia. Nawiew na stery i KFM pozwalają na powolne latanie i kręcenie fajnych figur a'la 3D ;) Fajna opcja na wszelaką niepogodę, w planie diodki na wieczorne latanie i ster kierunku.

 

Waga 710g z pakietem 2.2 Ah, śmigło 7x5 pusher APC.

 

Filmik

http://www.youtube.com/watch?v=CDmV7tvfVWY

post-11626-0-97267100-1361713706.jpg

post-11626-0-23148500-1361713717.jpg

post-11626-0-24265000-1361713730.jpg

post-11626-0-18241300-1361713743.jpg

Opublikowano

Nie Robert, skorzystałem z Twojej rady i po prostu dałem gazu na 50% i rzuciłem w sposób jak to robisz z x-shutle. Polecialo prosto i mialem czas na chwycenie za stery ;-) myślę że jak jakiś świeżak nie ma cierpliwości do budowy modeli to z powodzeniem może wykorzystać to skrzydło jako pierwsze latadlo. Jedynie absolutną koniecznością żeby poleciało jest jak najdokładniejsze wyważenie ale to chyba oczywistość.

h@man napisz coś więcej o budowie swojego skrzydła, jaki profil KFM i coś o konstrukcji "kadłuba".

Opublikowano

...h@man napisz coś więcej o budowie swojego skrzydła, jaki profil KFM i coś o konstrukcji "kadłuba".

 

Generalnie zmodyfikowałem "przepis" autora wątku. Wszystko to depron zielony 6 mm. Rdzeń wzdłuż z listewki 6x10, po obydwu stronach wypełnienie depronem 6mm po całości - zeszlifowane na spływie który zamyka listewka 3x5. Z tyłu wklejony kawałeczek sklejki 3 mm na bagnet do wręgi silnikowej. Po obydwu stronach poszycia skrzydła symetrycznie tuż przy ŚC wyszlifowane (papierem ściernym klejonym do listewki) rowki na dźwigary 2x6 mm. Na wierzch przyklejony depron żeby zrobić uskok KFM - natarcie ścięte pod kątem i doszlifowane. Kabinka to depron z noskiem z pianki amortyzującej (zabezpieczającej pakunki podobnie do styropianu). Wycięcie na śmigło 22x10 cm. całość klejona uchu-por/żywicą10 min i tanim polimerem z budowlanego (do większych powierzchni)

 

KFM to chyba kfm-2, nie wgłębiałem się. Generalnie moja delta wyszła bardzo płaska, coś jak gruba deska ze spadkiem grubości przy końcu, kfm to rekompensuje. Klejenie tak jak sugeruje autor (czy to na klej czy taśmę) powinno dać ładniejszy profil.

 

Stery ścięte na natarciu pod kątem i podklejone listeweczką, po środku łączone na rurkach z kawałkiem bowdena.

 

Parę fotek po zamknięciu:

post-11626-0-77135000-1361824316.jpg

post-11626-0-14246200-1361824331.jpg

post-11626-0-15653400-1361824343.jpg

post-11626-0-88620700-1361824350.jpg

Opublikowano

KMF-a nie widać na żadnym obrazku. Gdzieś ty go zrobił? Poza tym, nie ma takiej potrzeby, bo Delta ma profil. Marny, bo marny, ale ma. A ty ją chyba zrobiłeś prawie bez profilu.

 

Nie przesadzaj z masą. Delta ma małą powierzchnię nośną. Każdy zbędny gram daje się odczuć. Oryginał był lekki i sztywny.

Nie bardzo wiem, na czym mają polegać twoje modyfikacje, poza dodaniem masy.

W tego typu modelu, chodzi o to, żeby konstrukcja była maksymalnie prosta przy osiągnięciu założeń. Nadmierne komplikacje głównie szkodzą.

Opublikowano

Widać, widać. :) KFm-2.

Choć dziwię, się, że nie zrobiłeś kfm-3 skoro robiłeś z trzech warstw depronu. WKfm-2 Wystarczyłoby tylko z dwóch, a w centralnej części dodatkowy kawałek dla wzmocnienia pod elektronikę.

Za to masz teraz pancerne skrzydło :)

Co do wagi to faktycznie sporo, ale pewnie to wynik zastosowania dużego pakietu i ciężkiego silnika.

Opublikowano

Widać, widać. :) KFm-2.

Choć dziwię, się, że nie zrobiłeś kfm-3 skoro robiłeś z trzech warstw depronu. WKfm-2 Wystarczyłoby tylko z dwóch, a w centralnej części dodatkowy kawałek dla wzmocnienia pod elektronikę.

Za to masz teraz pancerne skrzydło :)

Co do wagi to faktycznie sporo, ale pewnie to wynik zastosowania dużego pakietu i ciężkiego silnika.

 

Jak ją zamknąłem to stwierdziłem, że jest jednak za płaska (klejona jest po całości) - stąd pomysł na uskok, dwa uskoki to już lekka przesada - spore opory indukowane, a chciałem żeby jakąś tam prędkość jednak osiągał :)

 

Graty w sumie są dość ciężkie włącznie z przewymiarowanym reglem, ale póki co mi to nie przeszkadza. Chciałem sztywne i odporne skrzydełko z możliwością polatania na dużych kątach natarcia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie wiem czy wiesz, ale masz analogowe drążki :) Nie lataj tak nisko, ani nigdy na siebie. Spróbuj latać nieco wyżej i nie szarp tak sterami, zmniejsz wychylenia i ustaw DR, możesz to ustawić.

Opublikowano

hmm jak by to powiedzieć. Dopiero się uczę, więc to, że szarpię drażkami, nie jest dziwne. D/r miałem ustawione.

A co do latania na siebie, to mam trochę oleju w głowie i jakby delta się na mnie wybierała, to rzucam się na bok :D

Opublikowano

Całkiem dobrze lata, ale fakt na początek zacznij od wyższych pułapów. Ustaw jeszcze EXP to pomoże w delikatnym sterowaniu wokół neutrum. Tak się zastanwiam, czy SC jest dobrze ustawiony. MOże to ,że jest taki nerwowy to przez nieco tylny SC. Widzę, ze pakiet na samym przodzie, Dołóż może 5 gramową nakrętkę na dziób i zobacz czy się uspokoiła.

Jeszcze byś pokazał jak szybuje z wyższego pułapu

Opublikowano

Chyba rzeczywiście coś jest z ustawieniem środka ciężkości. Ja z kolei mam wrażenie, że SC jest trochę za bardzo do przodu. Wygląda to jakby Szymon musiał co chwilę "dźwigać" opadający nos i może stąd ten szarpany lot.

Opublikowano

Nie wiem czy wiesz, ale masz analogowe drążki :) .. ..ustaw DR, możesz to ustawić.

 

A co to takiego - analogowe drążki?

Chyba nie DR a EXPO?

 

Według mnie jest po prostu nie wytrymowana, lecąc na połowie gazu ustaw ją tak żeby leciała poziomo bo mam wrażenie że ona Ci nurkuje i Ty cały czas ją poprawiasz. Tak jak napisali przedmówcy zmniejsz wychyły.

Opublikowano

A co to takiego - analogowe drążki?

 

Koledze chodziło chyba o to że nie działają one na zasadzie 0:1, ale że są tam też jakieś wartości pośrednie i niekoniecznie trzeba wychylać drąga odrazu do końca.

 

Faktycznie "analogowe drążki" brzmi dziwnie ;)

Opublikowano

Dokładnie tak, jak stwierdził Tomek. Na filmie słychać puszczenia drążków- takie brzdękanie. Można z tego wywnioskować, że wychyla drążek do końca i puszcza, co powoduje taką właśnie "epilepsję" modelu podczas lotu.

Opublikowano

Słuchajcie, ja się dopiero uczę. To, że słychać brzdękanie drążków, jest spowodowane przez padaczkę związaną ze stresem :P. Co do sc, jest dobry rzucałem sobie deltę na podwórku i szybowała. Na filmie może wygląda to tak, jakby była nerwowa, ale w rzeczywistości tak to nie wyglądało. Miałem ustawione 60% d/r przez co ciągnąłem drążek do końca, żeby szybko zakręcić. Ale co tam, przynajmniej delta się mnie słuchała(albo tak mi się wydaje ;) )

Opublikowano

Dobrze jest, nie przejmuj się :). Delta to nie jest najłagodniejszy model do nauki, a radzisz sobie i latasz ,więc jest OK :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jakie smigło zastosować przy silniku emax`a GF2215/20, 9x4.7? Tak żeby to zasowało a nie po prostu latało. Masa powiedzmy lekko ponad 500g ze względu na pakiet 2200mAh.

 

W kazdym bądź razie największe jakie mam to 8x6. regulator jaki posiadam to 25A.

Opublikowano

moja Delta gotowa na śmigle 10\47 w domu próbuje pionowo iść na połowie gazu .Za chwile idę na lotnisko wiec jej ŻYWOT się kończy pozdrawiam .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.