robertus Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Nic tylko pogratulować oblotu Jak je wyrzucałeś? Zrobiłeś sobie trzymkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
h@man Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Poniżej moja delta planowana od jakiegoś czasu. Może nie w 2h ale parę wieczorów - zabawa przednia. Nawiew na stery i KFM pozwalają na powolne latanie i kręcenie fajnych figur a'la 3D Fajna opcja na wszelaką niepogodę, w planie diodki na wieczorne latanie i ster kierunku. Waga 710g z pakietem 2.2 Ah, śmigło 7x5 pusher APC. Filmik http://www.youtube.com/watch?v=CDmV7tvfVWY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkozi Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Nie Robert, skorzystałem z Twojej rady i po prostu dałem gazu na 50% i rzuciłem w sposób jak to robisz z x-shutle. Polecialo prosto i mialem czas na chwycenie za stery ;-) myślę że jak jakiś świeżak nie ma cierpliwości do budowy modeli to z powodzeniem może wykorzystać to skrzydło jako pierwsze latadlo. Jedynie absolutną koniecznością żeby poleciało jest jak najdokładniejsze wyważenie ale to chyba oczywistość. h@man napisz coś więcej o budowie swojego skrzydła, jaki profil KFM i coś o konstrukcji "kadłuba". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
h@man Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 ...h@man napisz coś więcej o budowie swojego skrzydła, jaki profil KFM i coś o konstrukcji "kadłuba". Generalnie zmodyfikowałem "przepis" autora wątku. Wszystko to depron zielony 6 mm. Rdzeń wzdłuż z listewki 6x10, po obydwu stronach wypełnienie depronem 6mm po całości - zeszlifowane na spływie który zamyka listewka 3x5. Z tyłu wklejony kawałeczek sklejki 3 mm na bagnet do wręgi silnikowej. Po obydwu stronach poszycia skrzydła symetrycznie tuż przy ŚC wyszlifowane (papierem ściernym klejonym do listewki) rowki na dźwigary 2x6 mm. Na wierzch przyklejony depron żeby zrobić uskok KFM - natarcie ścięte pod kątem i doszlifowane. Kabinka to depron z noskiem z pianki amortyzującej (zabezpieczającej pakunki podobnie do styropianu). Wycięcie na śmigło 22x10 cm. całość klejona uchu-por/żywicą10 min i tanim polimerem z budowlanego (do większych powierzchni) KFM to chyba kfm-2, nie wgłębiałem się. Generalnie moja delta wyszła bardzo płaska, coś jak gruba deska ze spadkiem grubości przy końcu, kfm to rekompensuje. Klejenie tak jak sugeruje autor (czy to na klej czy taśmę) powinno dać ładniejszy profil. Stery ścięte na natarciu pod kątem i podklejone listeweczką, po środku łączone na rurkach z kawałkiem bowdena. Parę fotek po zamknięciu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 KMF-a nie widać na żadnym obrazku. Gdzieś ty go zrobił? Poza tym, nie ma takiej potrzeby, bo Delta ma profil. Marny, bo marny, ale ma. A ty ją chyba zrobiłeś prawie bez profilu. Nie przesadzaj z masą. Delta ma małą powierzchnię nośną. Każdy zbędny gram daje się odczuć. Oryginał był lekki i sztywny. Nie bardzo wiem, na czym mają polegać twoje modyfikacje, poza dodaniem masy. W tego typu modelu, chodzi o to, żeby konstrukcja była maksymalnie prosta przy osiągnięciu założeń. Nadmierne komplikacje głównie szkodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Widać, widać. KFm-2. Choć dziwię, się, że nie zrobiłeś kfm-3 skoro robiłeś z trzech warstw depronu. WKfm-2 Wystarczyłoby tylko z dwóch, a w centralnej części dodatkowy kawałek dla wzmocnienia pod elektronikę. Za to masz teraz pancerne skrzydło Co do wagi to faktycznie sporo, ale pewnie to wynik zastosowania dużego pakietu i ciężkiego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
h@man Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Widać, widać. KFm-2. Choć dziwię, się, że nie zrobiłeś kfm-3 skoro robiłeś z trzech warstw depronu. WKfm-2 Wystarczyłoby tylko z dwóch, a w centralnej części dodatkowy kawałek dla wzmocnienia pod elektronikę. Za to masz teraz pancerne skrzydło Co do wagi to faktycznie sporo, ale pewnie to wynik zastosowania dużego pakietu i ciężkiego silnika. Jak ją zamknąłem to stwierdziłem, że jest jednak za płaska (klejona jest po całości) - stąd pomysł na uskok, dwa uskoki to już lekka przesada - spore opory indukowane, a chciałem żeby jakąś tam prędkość jednak osiągał Graty w sumie są dość ciężkie włącznie z przewymiarowanym reglem, ale póki co mi to nie przeszkadza. Chciałem sztywne i odporne skrzydełko z możliwością polatania na dużych kątach natarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macowca Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 I powstała kolejna delta - malina Oblatana za pomocą turnigy 9xr https://www.youtube.com/watch?v=QGrN66U4cHU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Nie wiem czy wiesz, ale masz analogowe drążki Nie lataj tak nisko, ani nigdy na siebie. Spróbuj latać nieco wyżej i nie szarp tak sterami, zmniejsz wychylenia i ustaw DR, możesz to ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macowca Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 hmm jak by to powiedzieć. Dopiero się uczę, więc to, że szarpię drażkami, nie jest dziwne. D/r miałem ustawione. A co do latania na siebie, to mam trochę oleju w głowie i jakby delta się na mnie wybierała, to rzucam się na bok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Całkiem dobrze lata, ale fakt na początek zacznij od wyższych pułapów. Ustaw jeszcze EXP to pomoże w delikatnym sterowaniu wokół neutrum. Tak się zastanwiam, czy SC jest dobrze ustawiony. MOże to ,że jest taki nerwowy to przez nieco tylny SC. Widzę, ze pakiet na samym przodzie, Dołóż może 5 gramową nakrętkę na dziób i zobacz czy się uspokoiła. Jeszcze byś pokazał jak szybuje z wyższego pułapu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy. Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Chyba rzeczywiście coś jest z ustawieniem środka ciężkości. Ja z kolei mam wrażenie, że SC jest trochę za bardzo do przodu. Wygląda to jakby Szymon musiał co chwilę "dźwigać" opadający nos i może stąd ten szarpany lot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Nie wiem czy wiesz, ale masz analogowe drążki .. ..ustaw DR, możesz to ustawić. A co to takiego - analogowe drążki? Chyba nie DR a EXPO? Według mnie jest po prostu nie wytrymowana, lecąc na połowie gazu ustaw ją tak żeby leciała poziomo bo mam wrażenie że ona Ci nurkuje i Ty cały czas ją poprawiasz. Tak jak napisali przedmówcy zmniejsz wychyły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wakul Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 A co to takiego - analogowe drążki? Koledze chodziło chyba o to że nie działają one na zasadzie 0:1, ale że są tam też jakieś wartości pośrednie i niekoniecznie trzeba wychylać drąga odrazu do końca. Faktycznie "analogowe drążki" brzmi dziwnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Dokładnie tak, jak stwierdził Tomek. Na filmie słychać puszczenia drążków- takie brzdękanie. Można z tego wywnioskować, że wychyla drążek do końca i puszcza, co powoduje taką właśnie "epilepsję" modelu podczas lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macowca Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Słuchajcie, ja się dopiero uczę. To, że słychać brzdękanie drążków, jest spowodowane przez padaczkę związaną ze stresem . Co do sc, jest dobry rzucałem sobie deltę na podwórku i szybowała. Na filmie może wygląda to tak, jakby była nerwowa, ale w rzeczywistości tak to nie wyglądało. Miałem ustawione 60% d/r przez co ciągnąłem drążek do końca, żeby szybko zakręcić. Ale co tam, przynajmniej delta się mnie słuchała(albo tak mi się wydaje ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wakul Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Dobrze jest, nie przejmuj się . Delta to nie jest najłagodniejszy model do nauki, a radzisz sobie i latasz ,więc jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiankad70 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 a na TP 2515-10 poleci na takim silniku RWD latał jak szalony niestety zakończył szybko życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Jakie smigło zastosować przy silniku emax`a GF2215/20, 9x4.7? Tak żeby to zasowało a nie po prostu latało. Masa powiedzmy lekko ponad 500g ze względu na pakiet 2200mAh. W kazdym bądź razie największe jakie mam to 8x6. regulator jaki posiadam to 25A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiankad70 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 moja Delta gotowa na śmigle 10\47 w domu próbuje pionowo iść na połowie gazu .Za chwile idę na lotnisko wiec jej ŻYWOT się kończy pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi