karolsefory Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Zamówiłem sobie ten silnik uzbierałem na niego pieniądze skończyłem z tą radugą nienawidze jej. Mam kilka pytań dotyczących tego silnika. Ile potrzebuje %nitro czy trudno go odpalić czy odpali na paliwie 5%nitro no i czy był to dobry wybór za te pieniądze. Już niedługo będe go miał no i w końcu sobie pożadnie polatam a nie te nudne elektryki. Proszę o zrozumiałe odpowiedzi.
marcin133 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Pisze się "Super Tigre" :wink: Paliwo: Model Technics Sport 5 - 5% nitro+18 Oleju Syntetycznego z domieszką rycyny. lub Model Technics Contest 10 - 10% nitro+18 Oleju Syntetycznego z domieszką rycyny. Oczywiście może być inne paliwo o podobnym składzie. świeca: OS No. 8 ewentualnie A3 dla Sport 5. (ja latam na MT Sport 5 i świece OS No.8) Tutaj ładnie opisane pierwsze uruchomienie i docieranie. Postępuj wg tej instrukcji, przyłóż się do regulacja a nie będziesz miał kłopotów. Mój ST G51
karolsefory Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2009 No dzięki za pomoc a wiec to chyba były dobrze wydane pieniądze co o tym sądzisz.
instruktor Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 W zasadzie mogę się podpisac pod tekstem Marcina ,jednak z tym 10% nitra to bym sie jednak wstrzymał .Mój osobisty ST .51 wspaniale pracuje na 5 % nitra.Dwa dni temu do modelarni jeden z chłopców przyniósł nowiutkiego ST.51 .Po zamontowaniu na hamowni, wystarczyło dotknac rozrusznikiem by zaskoczył i podjął pracę.
karolsefory Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Ja nie mam rozrusznika ale mam nadzieje że z palca da rade. No i z tym 5% nitra to mam tylko takie paliwo narazie. No i świece mam do 5% nitra. Mam nadzieje że to był dobry wybór ale chyba lepszy niż asp co. A co do świecy czy w tym silniku dają od razu oryginalna świecę .
Konrad Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Tak,swiecę będziesz miał dołączoną do zestawu razem z silnikiem-co niektórzy na nie narzekają ale idzie ich używać,na dotarcie silniczka spokojnie Ci ta świeca wystarczy.Po docieraniu świecę i tak powinno się wymienić na nową(ze względu na osadzanie się na spiralce drobinek metalu z docierania które w dalszej eksploatacji mogą uszkodzić silnik-mało prawdopodobne ale z zasady się wymienia).Po dotarciu(czyli spaleniu co najmniej litra rycynowego paliwa na przelaniu)polecam Ci do tego silniczka świecę Os max No.8
karolsefory Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 To dobrze że dają świece bo bym mósiał płacić za przesyłke znowu. No i mam takie pytanie czy paliwo może być bez nitra to chyba nie szkodzi silnikowi tylko ma mniejszą moc. No i jeszcze jedno gdzie można tanio kupić metanol.
instruktor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 "gdzie można tanio kupić metanol" Masz dwa wyjścia :kupić gotowe paliwo lub "pogadać" z żużlowcami ale mimo wszystko najlepszy pierwszy sposób
Janusz P. Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Paliwo bez nitro może być i silnik będzie pracował , ja w identycznym silniku latałem na początku bez nitro(było to docieranie w locie) a potem na mieszance z 5% nitro i było super.
szirokez Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 gdzie można tanio kupić metanol Całkiem przypadkowo widziałem na allegro czysty metanol 1l bodajże po 17 zł. Niestety nie ma juz tej aukcji moze jeszcze ktos wystawi ponownie.
marcin133 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Nie ma co :evil: Kolejny bez doświadczenia, kupuje ST, ASP czy inny tani silniki, później traktuje czym popadnie byle najtaniej, byle jak - później płacz że nie działa, płacz że silnik do :ass: Czemu Ci co kupują drogie silniki nie traktują ich pomyjami lub chociaż przejmują się tym co nabyli??
kogutos Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Zgadzam się. Kupił nowiutki pachnący silniczek i chce zalać byle co. To,że silnik był tani nie znaczy ,że będzie dobrze pracował na byle czym.Sam byłem posiadaczem owego motorka i chodził świetnie na Sport 5% czy Contest10%.Przecież mała bańka kosztuje około 54zl.Czy warto oszczędzać aby zajeździć nowy silnik?Nie rozumiem takiego myślenia.Sam nie mam kupy pieniędzy i kupuję Super Tigry i naprawdę nie są to złe silniki.Wymagają dobrej,precyzyjnej regulacji i jak już się w nią wstrzeli to chodzą super.
Mareq Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 No tak.. zaleje byle czym, odpali, skatuje a potem na Allegro jako nówka po dotarciu.
karlem Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 ..."odpalony celem sprawdzenia"... :evil: A po cholerę? Łapy swędziały? :crazy: Jak nowy, to nowy, czyli w pudełku, nie palony...
Mareq Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Mi nie chodziło o niego ale błędny tok rozumowania. Jak go było stać na nowy silnik to i na normalne paliwo powinien mieć kasę. Nikt rozsądny na jego miejscu by tak nie kombinował. To nie jest silnik z ruskiego motocykla. Silniki modelarskie mają wyższą moc z jednostki objętości i szybciej się kręcą. Ryzykując uszkodzenie silnika ryzykuje się zniszczenie modelu w przyszłości a to będzie sporo droższe niż trochę paliwa modelarskiego. Dodatkowo podczas docierania trzeba szczególnie zadbać o silnik.
Jano Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Dziwi mnie zawsze dyskusja czy stosować nitro w paliwie czy nie.Większość problemów z silnikami wynika z braku świadomości co to nitro robi w silniku.Podstawową jest to że ułatwia zapłon i spalanie mieszanki ,co powoduje że spalanie mieszanki jest mniej zależne od warunków pogodowych (temp.otoczenia, wilgotność powietrza) silnik jest bardziej tolerancyjny jeśli chodzi o regulację składu mieszanki i wartości temp świecy.Kto lubi ciągłe regulacje i problemy że wczoraj palił fajnie a dziś mi gaśnie, niech sobie lata na na 20/80.Ale nich nie gada publicznie że te silniki to są fajne a tamte do bani.Jeśli producent pisze że ma być od 5% do 10% nitro to tak trzeba robić jak się chce uniknąć problemów.5% to minimum na których silnik pracuje 10% to optimum dla poprawnej pracy silnika.To oczywiście moje zdanie.
karolsefory Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Otóż to że normalne paliwo mam 5% nitro tylko litr no i wystarczy tylko na dotarcie. A dlaczego sądzicie tak że jeżeli zrobie sobie paliwo taką samą mieszanke jak w sklepie to jest to dobijanie silnika. Paliwo bez nitro radzi sobie bardzo dobrze wypróbowałem już to oczywiście nie w tym silniku nie chce go zabić. No i czy paliwko na etanolu może też być. Miałem raduge i chciałem ją dobić wypaliła paliwko na denaturacie 0,5l dałem z 17 % oleju mixol taki chyba do kosiarek był pod ręką i nic a więc nie wiem co może dobić silnik.
Gość Anonymous Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Etanol lepiej użyć do innych celów - wypić!! Litr spirytusu etylowego kosztuje ok 80 zł, a więc paliwo nawet to najlepsze taniej chyba wychodzi... Jak chcesz dobić silnik to weź se chłopie młotek i palnij nim mocno w głowicę ale nie silnika tylko swoją!!!
marcin133 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 A sobie eksperymentuj ile wlezie! I tak już widzę że ten silnik jest stracony.... Już dawno pisałem że największą wadą tanich silników jest to że są tanie... wpadają w ręce w które nigdy nie powinny wpaść. Jak coś nie tak idzie z tanim silnikiem - winny jest zawsze silnik. A jak coś nie tak z drogim - człowiek się wcześniej zastanowi czy potrafi w ogóle go obsłużyć.
karolsefory Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Paweł praus ale mi dowaliłeś. Z tymi eksperymentami to tylko na radudze nie lubie jej tani złom. No a teraz wpadł mi w ręce super tigre. Raczej będe używał normalnego paliwa ze sklepu. Lecz chcę aby ktos mi wytłumaczył co może się stać silnikowi jeżeli używał bym paliwa bez nitrometanu. Sądze że raczej nic nitrometan daje tylko kopa łatwiej zapalić silnik no i chyba skraca żywotność silnika. A co do tego alkoholu etylowego oczywiście w sklepie kosztuje 80 zł ale jak się wie gdzie kupić to kosztuje 5 złotych za woreczek foliowy chyba 0,5l . A więc sie może opłacać . Spirytus etylowy ma podobne właściwości do metylowego a więc nie ma tu znaczących różnic. Różni się energetycznością. Szkoda mi trochę silnika ale bardziej mi szkoda portfela. Narazie mam litr paliwa wypale i zobacze jak chodzi a potem skombinuje więcej. Od wczoraj jestem posziadaczem tego silnika super tiger. No i proszę o dokładne wytłumaczenie co może się stać z silnikiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.