Jump to content

Silnik Super Tigre G51


karolsefory

Recommended Posts

Zamówiłem sobie ten silnik uzbierałem na niego pieniądze skończyłem z tą radugą nienawidze jej. Mam kilka pytań dotyczących tego silnika. Ile potrzebuje %nitro czy trudno go odpalić czy odpali na paliwie 5%nitro no i czy był to dobry wybór za te pieniądze. :D Już niedługo będe go miał no i w końcu sobie pożadnie polatam a nie te nudne elektryki. :D:D:D:D Proszę o zrozumiałe odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Pisze się

 

"Super Tigre" :wink:

 

Paliwo:

 

Model Technics Sport 5 - 5% nitro+18 Oleju Syntetycznego z domieszką rycyny.

 

lub

 

Model Technics Contest 10 - 10% nitro+18 Oleju Syntetycznego z domieszką rycyny.

 

Oczywiście może być inne paliwo o podobnym składzie.

 

świeca:

 

OS No. 8 ewentualnie A3 dla Sport 5.

 

(ja latam na MT Sport 5 i świece OS No.8)

 

Tutaj ładnie opisane pierwsze uruchomienie i docieranie. Postępuj wg tej instrukcji, przyłóż się do regulacja a nie będziesz miał kłopotów.

 

Mój ST G51

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie mogę się podpisac pod tekstem Marcina ,jednak z tym 10% nitra to bym sie jednak wstrzymał .Mój osobisty ST .51 wspaniale pracuje na 5 % nitra.Dwa dni temu do modelarni jeden z chłopców przyniósł nowiutkiego ST.51 .Po zamontowaniu na hamowni, wystarczyło dotknac rozrusznikiem by zaskoczył i podjął pracę.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie mam rozrusznika ale mam nadzieje że z palca da rade. No i z tym 5% nitra to mam tylko takie paliwo narazie. No i świece mam do 5% nitra. Mam nadzieje że to był dobry wybór ale chyba lepszy niż asp co. :D A co do świecy czy w tym silniku dają od razu oryginalna świecę :D .

Link to comment
Share on other sites

Tak,swiecę będziesz miał dołączoną do zestawu razem z silnikiem-co niektórzy na nie narzekają ale idzie ich używać,na dotarcie silniczka spokojnie Ci ta świeca wystarczy.Po docieraniu świecę i tak powinno się wymienić na nową(ze względu na osadzanie się na spiralce drobinek metalu z docierania które w dalszej eksploatacji mogą uszkodzić silnik-mało prawdopodobne ale z zasady się wymienia).Po dotarciu(czyli spaleniu co najmniej litra rycynowego paliwa na przelaniu)polecam Ci do tego silniczka świecę Os max No.8

Link to comment
Share on other sites

To dobrze że dają świece bo bym mósiał płacić za przesyłke znowu. No i mam takie pytanie czy paliwo może być bez nitra to chyba nie szkodzi silnikowi tylko ma mniejszą moc. No i jeszcze jedno gdzie można tanio kupić metanol. :D

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co :evil:

 

Kolejny bez doświadczenia, kupuje ST, ASP czy inny tani silniki, później traktuje czym popadnie byle najtaniej, byle jak - później płacz że nie działa, płacz że silnik do :ass:

 

Czemu Ci co kupują drogie silniki nie traktują ich pomyjami lub chociaż przejmują się tym co nabyli??

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się. Kupił nowiutki pachnący silniczek i chce zalać byle co. To,że silnik był tani nie znaczy ,że będzie dobrze pracował na byle czym.Sam byłem posiadaczem owego motorka i chodził świetnie na Sport 5% czy Contest10%.Przecież mała bańka kosztuje około 54zl.Czy warto oszczędzać aby zajeździć nowy silnik?Nie rozumiem takiego myślenia.Sam nie mam kupy pieniędzy i kupuję Super Tigry i naprawdę nie są to złe silniki.Wymagają dobrej,precyzyjnej regulacji i jak już się w nią wstrzeli to chodzą super.

Link to comment
Share on other sites

Mi nie chodziło o niego ale błędny tok rozumowania. Jak go było stać na nowy silnik to i na normalne paliwo powinien mieć kasę. Nikt rozsądny na jego miejscu by tak nie kombinował. To nie jest silnik z ruskiego motocykla. Silniki modelarskie mają wyższą moc z jednostki objętości i szybciej się kręcą. Ryzykując uszkodzenie silnika ryzykuje się zniszczenie modelu w przyszłości a to będzie sporo droższe niż trochę paliwa modelarskiego. Dodatkowo podczas docierania trzeba szczególnie zadbać o silnik.

Link to comment
Share on other sites

Dziwi mnie zawsze dyskusja czy stosować nitro w paliwie czy nie.Większość problemów z silnikami wynika z braku świadomości co to nitro robi w silniku.Podstawową jest to że ułatwia zapłon i spalanie mieszanki ,co powoduje że spalanie mieszanki jest mniej zależne od warunków pogodowych (temp.otoczenia, wilgotność powietrza) silnik jest bardziej tolerancyjny jeśli chodzi o regulację składu mieszanki i wartości temp świecy.Kto lubi ciągłe regulacje i problemy że wczoraj palił fajnie a dziś mi gaśnie, niech sobie lata na na 20/80.Ale nich nie gada publicznie że te silniki to są fajne a tamte do bani.Jeśli producent pisze że ma być od 5% do 10% nitro to tak trzeba robić jak się chce uniknąć problemów.5% to minimum na których silnik pracuje 10% to optimum dla poprawnej pracy silnika.To oczywiście moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Otóż to że normalne paliwo mam 5% nitro tylko litr no i wystarczy tylko na dotarcie. A dlaczego sądzicie tak że jeżeli zrobie sobie paliwo taką samą mieszanke jak w sklepie to jest to dobijanie silnika. Paliwo bez nitro radzi sobie bardzo dobrze wypróbowałem już to oczywiście nie w tym silniku nie chce go zabić. :D No i czy paliwko na etanolu może też być. Miałem raduge i chciałem ją dobić wypaliła paliwko na denaturacie 0,5l dałem z 17 % oleju mixol taki chyba do kosiarek był pod ręką i nic a więc nie wiem co może dobić silnik.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Etanol lepiej użyć do innych celów - wypić!!

Litr spirytusu etylowego kosztuje ok 80 zł, a więc paliwo nawet to najlepsze taniej chyba wychodzi...

Jak chcesz dobić silnik to weź se chłopie młotek i palnij nim mocno w głowicę ale nie silnika tylko swoją!!!

Link to comment
Share on other sites

A sobie eksperymentuj ile wlezie! I tak już widzę że ten silnik jest stracony....

Już dawno pisałem że największą wadą tanich silników jest to że są tanie... wpadają w ręce w które nigdy nie powinny wpaść.

 

Jak coś nie tak idzie z tanim silnikiem - winny jest zawsze silnik. A jak coś nie tak z drogim - człowiek się wcześniej zastanowi czy potrafi w ogóle go obsłużyć.

Link to comment
Share on other sites

Paweł praus ale mi dowaliłeś. Z tymi eksperymentami to tylko na radudze nie lubie jej tani złom. No a teraz wpadł mi w ręce super tigre. Raczej będe używał normalnego paliwa ze sklepu. Lecz chcę aby ktos mi wytłumaczył co może się stać silnikowi jeżeli używał bym paliwa bez nitrometanu. Sądze że raczej nic nitrometan daje tylko kopa łatwiej zapalić silnik no i chyba skraca żywotność silnika. A co do tego alkoholu etylowego oczywiście w sklepie kosztuje 80 zł ale jak się wie gdzie kupić to kosztuje 5 złotych za woreczek foliowy chyba 0,5l . A więc sie może opłacać . Spirytus etylowy ma podobne właściwości do metylowego a więc nie ma tu znaczących różnic. Różni się energetycznością. Szkoda mi trochę silnika ale bardziej mi szkoda portfela. :D Narazie mam litr paliwa wypale i zobacze jak chodzi a potem skombinuje więcej. Od wczoraj jestem posziadaczem tego silnika super tiger. No i proszę o dokładne wytłumaczenie co może się stać z silnikiem. :o

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.