Skocz do zawartości

Silnik Super Tigre G51


karolsefory

Rekomendowane odpowiedzi

Metanol od etanolu różni się znacznie (pomijając inny wzór chemiczny i stosunek węgla do wodoru i tlenu) jako paliwo do silników, chociażby zawartością wody. Etanolu nie można uzyskać absolutnego w prostym procesie destylacji max. 96-98%. Nie kombinuj chłopie bo twoje wywody świadczą o twej ignorancji. Poczytaj trochę chemii i fizyki a będziesz wiedział coś o cieple parowania, temperaturach zapłonu itp. rzeczach. Szkoda tutaj sobie strzępić język i męczyć palce na klawiaturze. Wydajesz się trochę "nieprzemakalny" na porady, których ci tu udzielają ludzie nieco bardziej doświadczeni w temacie. Ale twój silnik twoje pieniądze, twój problem. Jak ktoś nie chce wierzyć, że wrzątek ( w warunkach normalnych ) parzy to musi sam wetknąć palec do ukropu. Tylko niech potem nie krzyczy, że boli bo uprzedzaliśmy.

 

EDIT literówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Łukasz (czy tam Krzysiek :) ) już Ci wyjaśnił dlaczego nie etanol. Tak samo nie metanol z "dziwnego" źródła bo być może z nazwy jedynie będzie to metanol!

 

Nitro nie jest konieczne ale bardzo pomocne i wcale w ilościach 5-10% nie służy do podnoszenia mocy silnika. Służy do polepszenia kultury pracy, ułatwia regulacje i po to ludzie stosują nitromentan w tych ilościach w silnikach dwusuwowych. Do tych popularnych wszystkich dziś produkowanych silników producent zaleca stosowanie nitrometanu a w niektórych wręcz nakazuje.

 

Czy to tak trudno pojąć że paliwo to jedno z najważniejszych rzeczy jakie potrzebuje silnik?? Trudno pojąć że jak nalejesz szajs to szajs będziesz miał?? Twój silnik - lej do niego co chcesz ale swoją ignorancją nie denerwuj tu ludzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie ma co na siłę uszczęśliwiać kolegi.Każdy uzasadnił dlaczego takie paliwo a nie inne.To czy sam zainteresowany zamorduje swój silnik czy nie to już jego sprawa.Nie dajmy ponieść się emocjom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że znam ten silnik (bo go mam) to krótko;

Paliwo 5%nitro, 16% olej (ja używałem syntetyk "carbulin"), 79% metanol i to była mieszanka przy , której ten motorek pracował niczym O.S. na świecy novarossi n.4 , można oczywiście zastosować inny rodzaj świecy ale to już eksperymentalnie jak będzie się sprawować. Mieszankę oczywiście robiłem sam do potrzeb mojego motorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem jakości filmu olejowego i odporności na zbyt ubogą mieszankę nie ma lepszego oleju :) JEdyna jego wadą jest to że pozostawia osad w postaci laku i nagaru ale to sie da wyczyścić. Jedyny sensowny czysty syntetyk to Aerosynth 3.

 

Do pierścieniowca samego syntetyku nie stosuj. 15synth 5% rycyny jak już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem z silnikiem a mianowicie problem z regulacją tego silnika. Posiadam takie paliwo czy ono odpowiada temu silnikowi http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9126 Silnik mi się grzeje i na wolnych obrotach mało pluje olejem a kiedy przechodzi na wysokie pluje niespalonym paliwem może ktoś podać mi zbliżone do idealnych ustawienia poszczególnych iglic. Na pewno ktoś ma ten silnik i wie jak ma wyregulowany. :D Proszę bardzo o odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, paliwo do tego silniczka ma za mało oleju, musisz zwiększyć jego zawartość do 15-16% i wtedy powinien pracować poprawnie. Jeżeli chodzi o ustawienia to wkręć iglicę od max. do zera a następnie odkręć 2 i 1/2 obrotu i uruchom silnik, następnie daj gaz na max. i kręć powoli iglicą tak aż silnik osiągnie maksymalne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem że coś jest nie tak z pracą silnika. No ale tu jest kolejne pytanie czego można dolać do paliwa aby zawartość oleju była dobra. Chodzi o coś co można łatwo dostać np na stacji benzynowej. Może być zwyczajny olej syntetyczny. No i interesuje mnie najbardziej ustawienie fabryczne iglicy wolnych obrotów bo nią się naprawdę pobawiłem i teraz nie wiem jak powrócić do ustawienia fabrycznego. A ten temat powstał dlatego że nie chcę zniszczyć silnika przez własną niewiedzę. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś ten temat i jak widać nic z tego tematu do Ciebie nie dotarło, więc nie ma sensu zakładać kolejnego zanim nie zrozumie się poprzedniego. Mówisz że nie chcesz zniszczyć silnika po przez swoją niewiedzę chodź wiedzy tej dostałeś wystarczająco..... w tym momencie ciśnie się samo na usta aby nazwać twoje postępowanie po "imieniu" chodź czego czasem bardzo żałuje administracja forum dba o "bezstresowe" wychowanie młodzieży :wink: Zastanawiam się tylko czy słuszniejsze jest "ukrywanie" problemu i nie reagowanie na takie tematy i czekanie aż pojawią się odpowiedzi stosowne do poziomu ale wtedy nie będzie to już forum modelarskie tylko zbiorowisko "bełkotu" na tematy podobno modelarskie.

 

Nie mniej spróbuję Ci pomóc chodź świadom jestem że olejesz lub nie pojmiesz tego co spróbuję spisać.

 

Paliwo - w poprzednim wątku dostałeś nazwy gotowych i sprawdzonych używanych przez nas mikstur i to nie z powodu aby wyczyścić do cna Twoje kieszonkowe tylko dlatego aby zaoszczędzić Tobie całą gamę problemów co wielu z nas miało niemiłą przyjemność doświadczyć tego na własnej skórze. Jest kilku zaledwie tutaj użytkowników którzy mieszają sami mieszanki paliwowe - zauważysz jednak że to ludzie z doświadczeniem, wiedzą co stosują (składniki) i dlaczego. Ci sami też stwierdzą że olej rycynowy z apteki... nie jest dobrym składnikiem, jak poznasz temat bliżej zauważysz że stosowany dziś olej rycynowy w paliwach posiada szereg ulepszeń podyktowanych przeznaczeniem tego oleju.

Alkohol i benzyna to dwie różne substancje - czego Ty szukasz na stacji? W sklepie modelarskim (np. cyber-fly) kupisz odpowiedni olej rycynowy zapewne sporo taniej niż z jakiejś apteki. I co też dziwne tylko modele-sklep podaje zawartość oleju w paliwach Meccamo a informacji tej nie sposób nawet znaleźć na stronie producenta (trochę szkoda).Sklepy słyną z tego że błędnie podają informacje produktów przez siebie sprzedawanych (akurat niekoniecznie może to tyczyć Twojego paliwa) ale akurat ten sklep jak i wiele innych podaje błędnie skład także innych paliw.

 

Regulacja - dziwne że bawisz się czymś czego nie rozumiesz ale sposób "najpierw popsuj a później napraw" może w Twoim przypadku być skuteczny edukacyjnie. Nie ma jednego identycznego, słusznego ustawienia iglicy wolnych obrotów (tak samo jak wysokich). Jeżeli Twój silnik odpala i jakoś tam wchodzi na obroty to jest to ustawienie o które pytasz. Dalsze ustawienie tej iglicy celem uzyskania płynnego przejścia masz opisane w wątku który podałem Ci wyżej. Tam też jest link do instrukcji po polsku gdzie jeszcze dokładniej opisano proces regulacji silnika nie wspominając o tym że również jest to dokładnie opisane w instrukcji silnika którą dostałeś w raz z nim. Musisz przez to przebrnąć a nie oczekiwać rzeczy niemożliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź do apteki i proś o olej rycynowy.

 

Nie dawaj takich porad.

 

Olej rycynowy z apteki sie nie nadaje bo:

1) Za drogi ( ok.11-12zł za 100ml. )

2) Olej modelarski kilka razy tańszy np. tu 5 litrów za 106 zł co wychodzi 2,12zł za 100ml

3) Nieodgumiony i bardzo zakleja silnik - takie rzeczy robiło się w latach 80tych XX w. ,ale nie teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodałem trochę oleju syntetycznego tak że mam teraz 16 % oleju w paliwie no i silnik chodził nieźle. Najbardziej denerwuje mnie to że nie dam rady tak ustawić iglicy wolnych obrotów aby dało się zamknąć przepustnicę na tyle żeby model sam nie ruszył z miejsca a silnik mi nie zgasł. A więc tu jest pytanie czy mieszanka na wolnych obrotach jest zbyt uboga czy zbyt bogata. Naprawdę wiem że wiele osób zdenerwowałem ,ale zaczynam dopiero samodzielnie przygodę z silnikami spalinowymi. Latałem już spalinówami, ale nie własnymi zawsze miałem u boku sąsiada i jego dwoma modelami lataliśmy najfajniejszy z nich był model Tornado 40 napewno go znacie. Ale kiedy on wyjechał nie ma mi kto pomuc z tym silnikiem więc zwracam się do was po pomoc. Trochę się od niego nauczyłem, odpalam silnik z palca bez problemu. Najtrudniej mi idzie regulacja boje się trochę silnika i nie bardzo mi się chce sadzić paluchy blisko wirującego śmigła i kręcić iglicą wysokich obrotów ale takie życie. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś kompletnie "zielony" w regulacji silników spalinowych to ST Ciebie Przerasta o lata świetlne. Proponuje odpuść sobie ten motorek i kup OS Max seria LA to jest przedszkole silnikowe. Tam nauczysz się poznawać reakcje silnika na skład mieszanki i podstawy regulacji silnika dla "zielonych". Ten Super Tigre tylko zniechęci Cię do silników spalinowych. Będziesz kręcił coraz to innymi śrubkami, a silnik będzie coraz gorzej chodził, a Ty nie będziesz wiedział dlaczego. Ten silnik ma dość skomplikowany gaźnik wymagający trochę wiedzy odnośnie regulacji TU masz instrukcje regulacji i obsługi swojego silnika( niestety po angielsku ). Może ktoś z kolegów dysponuje instrukcja po polsku lub linkiem do takowej.

 

TU i TU Do kupienia lektura OBOWIĄZKOWA odnośnie znajomości zasad obsługi i regulacji silników. Trochę stara, ale jak najbardziej jara. Kasa naprawdę niewielka jak na tę pozycję, a zrozumiesz na czym to wszystko polega. Większość z nas ( tych trochę starszych ) wychowała się na książkach W. Schiera - modelarskiego "Guru"

Jak znajdę chwilę czasu to zrobię zdjęcie odpowiednich stron książki i prześlę Ci na PW. Polecam Ci jednak zakup w/w książki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodałem trochę oleju syntetycznego tak że mam teraz 16 % oleju w paliwie no i silnik chodził nieźle.
Powinieneś dolać oleju rycynowego, nawet tego z apteki. Na pewno byłby lepszy i tańszy niż syntetyk w proporcjach jakie serwujesz swojemu ST.
Jeżeli jesteś kompletnie "zielony" w regulacji silników spalinowych to ST Ciebie Przerasta o lata świetlne.
Daj spokój, jesli chcesz chłopakowi pomóc to mu pomóż. Nie odsyłaj go do OS-ów bo silnik już kupił :)

Nie tak dawno latałem na ST V60 - lata 60. Regulacja tak samo łatwa jak współczesnych OS-ów (!), mimo iż silnik (wraz z gaznikiem) pochodziły z początków ery RC. A konstrukcja gaźników ST się nie zmieniła.

Nie wolno generalizować :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja gaźnika OS Max serii LA jest prosta jak konstrukcja cepa i dlatego przyjazna początkującym. Natomiast gaźnik w ST 51 wymaga pewnej wiedzy czym i w którą stronę kręcić.

 

Daj spokój, jesli chcesz chłopakowi pomóc to mu pomóż.

 

TU masz instrukcje regulacji i obsługi swojego silnika( niestety po angielsku ). Może ktoś z kolegów dysponuje instrukcja po polsku lub linkiem do takowej.

 

TU i TU Do kupienia lektura OBOWIĄZKOWA odnośnie znajomości zasad obsługi i regulacji silników. Trochę stara, ale jak najbardziej jara. Kasa naprawdę niewielka jak na tę pozycję, a zrozumiesz na czym to wszystko polega. Większość z nas ( tych trochę starszych ) wychowała się na książkach W. Schiera - modelarskiego "Guru"

Jak znajdę chwilę czasu to zrobię zdjęcie odpowiednich stron książki i prześlę Ci na PW. Polecam Ci jednak zakup w/w książki.

 

Przecież dałem mu link do instrukcji i do książki która pomoże mu rozwiązać problemy. Po co tu pisać skoro kolega karolsefory i tak nie czyta/nie rozumie tych porad, lub ma je głęboko w :ass: , co widać po wypowiedzi, która cytuję poniżej i którą ty też cytowałeś

 

Ja dodałem trochę oleju syntetycznego tak że mam teraz 16 % oleju w paliwie no i silnik chodził nieźle.

 

Zanim ten silnik dotrze i ureguluje to będzie złom i wtedy niech kupi OS serii LA i mam nadzieję, że wtedy będzie postępował zgodnie z dostarczoną do silnika instrukcją obsługi i będzie zadowolony - to silnik trochę idiotoodporny

 

Nie tak dawno latałem na ST V60 - lata 60. Regulacja tak samo łatwa jak współczesnych OS-ów (!)

 

:shock: :rotfl: No dobra! Łatwa , ale dla Ciebie, dla mnie też nie sprawia problemów, ale kolega karolsefory jest totalnym nowicjuszem z gatunku "nie mogę , nie chce mi się, to za trudne, może ktoś zrobi za mnie, gadają stare wapniaki a ja i tak wiem lepiej."

 

Dałem link do książki bo, Pan W. Schier w swojej książce wręcz łopatologicznie i z obrazkami ( może w ten sposób, a nie na drodze pisanej, karolsefory zrozumie przekazywane informacje ) wyjaśnia zasady działania i regulacji gaźników RC . Trochę tam archaizmów to fakt, ale pewne zasady są jak aksjomaty i nie ulegają zmianom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.