jary14 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Witam, Dzisiaj (a właściwie wczoraj xD ) wyciągnąłem pudło z Cularisem, które od długiego czasu czekało na "swoją kolej" iii fundusze na silnik/regiel etc. Tak więc zamieszczę parę fotek i później napiszę jak to cudo lata i porównam do EasyGlidera. Opisywać budowy nie będę, bo to model piankowy i to od Multiplexa - więc każdy z instrukcją w ręku powinien sobie poradzić ze złożeniem tego modelu. Oczywiście jeśli ktoś będzie miał jakieś pytanie to chętnie odpowiem. Wyposażenie jakie mam zamiar tam dać to: - Silnik Turnigy 35-48 900 KV -Regiel 70A- SuperSimple - Pakiet.. To zależy ten albo ten albo ten Nie wiem jaki będzie najlepszy - to się okaże na oblocie - Śmigło składane 12x6 CAM PROP - Kołpak 45/4/8 (niestety za mały) od Pelikana -wg mnie trochę to nie wygląda no, ale nie mam wyboru xD - Serwa 6x HTX 900 - OdbiornikGraupner R700 Chyba wszystko... Jako, że mam aparaturę MX-12 to dysponuję tylko 6 kanałami. Więc lotki połączyłem V-kablem i wyszło 6 kanałów zamiast 7 Po wyjęciu z pudełka oczywiście wszystko co do szczęścia potrzebne Czyli bowdeny, snapy, zawiasy itd... No wszystko... Jak to Multiplex Model na sucho złożony: Wnętrza: Mechanizm od Steru wysokości: (Dla mnie coś nowego-ciekawego- Zdejmowana wysokość i mechanizm wewnątrz kadłuba :shock: ) Model na dzień dzisiejszy wygląda tak: Brak "tyłu" spowodowany niedoborem xD CA. (Dzisiaj koło 18 będzie dostawa ) Więc model najprawdopodobniej wzbije się dopiero w poniedziałek. Obiecuję, że będzie film/fotki i relacja. Jedno tylko mam pytanko - czy warto miksować lotki z klapami tak aby chodziły równocześnie ?? Zwiększy to ich sprawność ?? Jeśli ktoś ma jakieś uwagi to niech piszę - byle przed oblotem :P Nie wiem co jeszcze bym mógł napisać więc kończę P.S Dziękuję użytkownikowi kamil369 za pozowanie na fotkach z Cularisem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Robienie lotek w szybowcu na kablu Y nie jest sensowne. Będziesz potrzebował różnicowości lotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Dokładnie jak pisze przedmówca, nie warto robić y kabla bo na tym tracisz... Też mam mx-12 i spokojnie można to zrobić na 6 kanałach. Wystarczy klapy podłączyć na jeden kanał by chodziły równocześnie - obie w górę , obie w dół. Lotki wtedy na osobnych kanałach i dać im różnicowość , można też je potem mixować z sk. czyli tak: klapy lotka prawa lotka lewa sk sw silnik Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi ;-) No i mamy w pełni wykorzystane 6 kanałów. Coś ten napęd sw skomplikowany i widzę ma model pływający sw co oznacza że będzie bardzo czuły. Wychylenia jego będzie trzeba ograniczyć bo mając taki ogon i operując nim zmieniamy automatycznie kąt zaklinowania płata co ma ogromne znaczenie w locie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Witam podepnę się pod temat pływającego sw, w moim motoszybowcu (nie Cularis) wstępnie ustawiłem +/- 10* i okazało się to aż nadto za dużo, obecnie zszedłem do ustawień +/- 4* i jest całkiem inaczej a reakcje modelu bardziej spokojne chodź i tak muszę delikatnie obchodzić się z wysokością |(bardzo skuteczne i szybkie reakcje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Tylko należy pamiętać, by dać odpowiednio mocne serwo na głębokość. Tutaj działają troszke większe siły niż w typowym s. poziomym. Także po każdym lądowaniu dobrze spojrzeć czy jakaś trawa nie dostała się między piona i pozioma bo grozi to zaklinowaniem, a modelu szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Czyli mówicie, że lepiej podłączyć Klapy na V-Kablu ?? No to się da zrobić :wink: . Tylko nie wiem czy w takim razie źle nie wkleiłem 1 serwa od klapy... Czeka mnie pewnie zamiana strony tego serwa. A w sumie to co mi da zróżnicowanie lotek ?? Dzięki za podpowiedzi - skorzystam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 A w sumie to co mi da zróżnicowanie lotek ?? Poprawne zachowanie modelu podczas wychylenia powyzszych. Bylo sporo juz na ten temat np.. tutaj http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=72060&highlight=#72060 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 A w sumie to co mi da zróżnicowanie lotek ?? Brak różnicowości powoduje, że podczas wychylenia lotek, ogon modelu nie "układa się" po łuku zakrętu, a lotka wychylona w dół generuje większy opór niż ta wychylona w górę (ogon zarzuca). Aby temu przeciwdziałać, stosuje się mniejsze wychylenie w dół, niż w górę. Różnicę trzeba dobrać eksperymentalnie dla danego modelu. Oczywiście można to uzyskać też mechanicznie, ale więcej z tym zabawy. W instrukcji od Cularisa masz podane konkretnie: 20 mm do góry, 10 mm w dół. Przy hamowaniu lotki 10 mm w górę (jednocześnie klapy w dół). Tego ostatniego nie zrobiłbyś na kablu Y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 miałem CULARISA i jedyne co poprawiłem to nie wklejałem wtyczek w skrzydle na sztywno tylko przewody były luzne -skrzydło cały czas pracuje i miałem obawy ,ze za jakis czas w locie sie rozłaczy i wtedy ???!!! :shock: a ogólnie super model i super latanie długo mnie cieszył ten model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiG Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Jeszcze pakiet do zasilania elektroniki. Ten regulator nie ma BECa. Ja bym przemyślał dobór serw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 nie wklejałem wtyczek w skrzydle na sztywno tylko przewody były luzne -skrzydło cały czas pracuje i miałem obawy ,ze za jakis czas w locie sie rozłaczy Słusznie! Słyszałem od użytkowników tego modelu, że tak się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Jeszcze pakiet do zasilania elektroniki. Ten regulator nie ma BECa. Wiem, wiem - zapomniałem dopisać. Ja bym przemyślał dobór serw. Dlaczego ?? Co masz na myśli ?? 3/4 forum lata na tych serwach i rzadko się słyszy o usterkach. edyne co poprawiłem to nie wklejałem wtyczek w skrzydle na sztywno tylko przewody były luzne Właśnie też się zastanawiałem co z tym fantem zrobić... chyba jednak zrobię tak jak podpowiadasz - Dzięki Właśnie dojechał CA więc koło 21 pewnie znowu usiądę nad Cularisem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Dlaczego ?? Co masz na myśli ?? 3/4 forum lata na tych serwach i rzadko się słyszy o usterkach. - to spory model i takie serwa mogą nie podołać, szczególnie na sw na ogonie. Tam bym wsadził serwo 20g - nie ma co na masie oszczędzać przy takim modelu , a lepiej mieć pewność. Nie chodzi o to htx900 jest z chin tylko , że mogą być za słabe. Sam na chińczykach latam i mają taką samą awaryjność jak hs55. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 SK i SW muszą dostać serwa klasy HS-81 inaczej model szybko spadnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Pablo_433, a ty na jakich serwach Ty latałeś ?? Wszędzie 9g ?? Dają radę ?? Bo mnie kurcze trochę zmartwiliście... do sklepu modelarskiego najbliżej 160km, a dla 2 serw koszta przesyłki mnie zabiją... Ryzykować oczywiście nie chcę, więc najprawdopodobniej dzisiaj skleję model do końca i pójdzie "na półkę" :cry:, aż do czasu jakiegoś większego zamówienia. Ehh a miałem zamiar go najpóźniej jutro oblatać :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 ja to wynalazków nie stosuje tylko sprawne firmy tzn. HS-55 4szt i hs-81 2szt i to wystarczy do spokojnego latania do emerytury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pman Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 czyli tak:klapy lotka prawa lotka lewa sk sw silnik Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi ;-) No i mamy w pełni wykorzystane 6 kanałów. A ja to bym w ogóle chyba podziękował sterowi kierunku. Chyba, że w większych szybowcach bez niego niet, ale to raczej nie jest ciężki wyczynowy model... Wolałbym mieć klapy na dwóch kanałach i móc je niezależnie miksować z lotkami i wysokością... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 czyli tak:klapy lotka prawa lotka lewa sk sw silnik Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi ;-) No i mamy w pełni wykorzystane 6 kanałów. A ja to bym w ogóle chyba podziękował sterowi kierunku. Chyba, że w większych szybowcach bez niego niet, ale to raczej nie jest ciężki wyczynowy model... Wolałbym mieć klapy na dwóch kanałach i móc je niezależnie miksować z lotkami i wysokością... A to nie jest model którym można latać w termice bez problemu? [czyli model termiczny] Jeżeli tak, to SK będzie potrzebny (tzn. przyda się i będzie łatwiej) :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Witam A nie lepiej zrobić to tak SK SW Lotka prawa Lotka lewa Klapy na kablu Y Silnik Lotki zmiksować na kanale przypisanym do klap (3-pozycyjny) jako klapolotki wychylane do góry. Klapy podłączyć pod kanał np. od podwozia (2-pozycyjny) wychylane w dół. No i już możemy sobie zrobić Butterfly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 O ile pamiętam, MX-12 (jak to JR-y mają) ma dość sztywne przyporządkowanie kanałów, silnik lub klapy (tutaj klapy) na 1 kanałe, potem lotki, wysokość i kierunek, następnie zostaje chyba druga lotka i coś jeszcze, np. podwozie (tutaj silnik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.