Skocz do zawartości

OS FS 91 II rozruch zimnego silnika


faciu

Rekomendowane odpowiedzi

Ale Panowie powiem tyle, że kupiłem świece na zapas. Wcześniej jednak miałem chęć sprawdzić zawory. Po sprawdzeniu wyszło mi że oba mają po ok. 0,15. Dokonałem regulacji zgodnie z jednym z tematów na forum, czyli 0,1 na wydechowym i 0.05 na ssącym bo taki miałem szczelinomierz i silnik pali od przyłożenia ,co prawda po odłączeniu zasilania obroty spadają i po chwili gaśnie ale za trzecim razem chodzi już bez problemów. Regulacja ponowna obrotów i mam nadzieję,że jutro odpalę go bez problemów.

Szanowny faciu, aby silnik spalinowy stabilnie pracował MUSI bym rozgrzany, robisz z tego problem który Cię martwi :D a tego problemu najwidoczniej nie ma.Im zimniej na polu tym dłużej rozgrzewasz :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc, po prostu muszę się przyzwyczaić do czterotakta, faktycznie po kilku odpaleniach silnik trochę się zagrzeje i chodzi ładnie( jest zimno więc może musi się dłużej grzać) . Ale z tego co wiem silnik 4 takt ma się rozgrzewać na wolnych obrotach a dopiero większe obroty po podgrzaniu się silnika. Czy to jest prawdą?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faciu - ale teraz to już chyba szukasz dziury w całym, lub chcesz sobie tylko poteoretyzować :rotfl: Pracający "zimny" silnik podtrzymujesz na takich obrotach by nie zgasł w początkowej fazie. Nikt raczej nie uruchamia na w pełni otwartej przepustnicy więc naturalne jest by - gdy zaskoczy dodać trochę "gazu". Oczywiście to "trochę" to już zależy od danego egzemplarza tak samo jak np. ile obrotów powinna być odkręcona igła składu mieszanki ( rodzaj paliwa, wielkosć śmigła, itd. ). U mnie jest to >2,5 obr. U was może być więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za te trudne tematy, ale jakoś mniej bałem się o dwutakta niż o czterotakta. To wszystko w tym takie małe i wydaje się delikatne. A poza tym staram się robić wszystko sam, taki samson ze mnie i stąd dmucham na zimne i wolę o wszelkie szczegóły zapytać bardziej doświadczonych kolegów. Nie miałem dużo do czynienia z mechaniką stąd może wydawać się że temat rozciągam. Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam. A silniczek podoba mi się coraz bardziej. Wyregulowałem zawory, mieszankę i teraz pali zaraz po dopłynięciu paliwa do gaźnika. Podczas lotu sprawuje się bardzo dobrze, lot na plecach bez problemów. Wydaje się być wszytko ok. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Musisz poeksperymentować bo tu nie ma jedynej słusznej odpowiedzi ;D mój FS 91 (bez pompki) pracował dobrze w zakresie od 2,5 do 4 1/4 obrotu - znaczenie miało - jesli dobrze pamiętam średnica śmigła( zawsze miałem 16x8 + w czasie ostatnich prób 14' 15" i 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście zaczynałem regulacje od standardu przy 2 taktach czyli 3,5 obrotu na paliwie i 1,5 obrotu powietrza potem dokładna regulacja. A jeszcze uważam, że zgodnie z postami wcześniejszymi wyregulować zawory, w zależności czy byłą taka regulacja przeprowadzona i jaki ma przebieg silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 91 zawory chyba nie były regulowane, a co do przebiegu ... może ze dwa sezony wylatał. 56 jest nowy jeszcze na dotarciu ... Obydwa silniki ładnie palą, pracują tez pięknie. Moje pytanie odnośnie regulacji i ustawienia iglicy było zadane dla tego, że nie wiem jak poprzedni właściciel regulował i chciałbym sam wyregulować zgodnie ze sztuką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obawiaj się, że na ustawieniach poprzednika palił a tobie nie. W zależności od Twojego paliwa i Twojego śmigła Wasze ustawienia mogą być różne. Podałem zakres ustawień iglicy w moim przypadku. Zakres wartości jest maxymalny, a nie od do czyli dla jednego śmigła max obroty rozwijał przy odkr iglicy głównej o 2,5obr, a dla innego śmigła dopiero na 41/4 obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się FOKKER ustawienia dla każdego są inne a na zaworki warto zobaczyć i przynajmniej sprawdzić szczelinomierzem jakie są przerwy. Wyczytałem , że należałoby raz przed sezonem sprawdzić przerwę i ewentualnie wyregulować. Następnie regulować dalej ilością paliwa. Ja sam miałem obawy bo mechanikiem nie jestem ale poszło gładko. Wyregulowałem na najwyższe obroty jak na 2 takcie i odkręciłem o jakieś 40 stopni (więcej paliwa) jak zalecają w instrukcji 4 taktów by trochę przylać i było większe smarowanie silnika. Chodzi jak zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.