Skocz do zawartości

Duży szybowiec-relacja z budowy


tom000

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś czytałem, że mają problemy z centrowanie po powrocie orczyka. Mam ten sam dylemat z serwami do Electry 2,55 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Hitec ma 3,5kg, 10mm, cyfrowe za ~200zł :wink: Turnigy 4,7kg, 10mm, analog za ~60zl :lol:

 

No jeszcze wyłamuje się http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=296

 

Hitec 3,5kg, 10mm, analog za 110zl

 

Nadal wole turnigy tym bardziej że to drugie najdroższe ich serwo zaraz po 33kg ... A co do jakości turnigy to firma także się już dawno sama obroniła ... Wątpie aby wołali 20$ od sztuki za "bubel"

 

Serwo podawane przez ciebie ma 11,6mm grubości i sporo mniejszy udźwig, drugie jest mocniejsze ale ma 14mm grubości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyciągnąłem centropłat z szablonów do klejenia poszycia.Sztywne to jak diabli tylko pojawił się mały problem-Waga :? Centropłat waży ponad 700g (1500mm).Trochę chyba przeinwestowałem ze wzmocnieniami ale centropłat jest najbardziej narażony na "złożenie" podczas holowania.Można by go jeszcze wyażurować ale chyba gra nie warta świeczki.Uszy zrobię już nie jako skorupowe tylko keson+spływ+nakładki.Z wagą chciałbym się zmieścić w ok 3kg no ale zobaczymy co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw jak jest, a końcówki zrób lżejsze, tak jak mówisz - keson + nakładki. Centropłat będzie się dobrze na holu trzymał :D ale w sumie 3kg to nie tak mało jak na thermic'a, tak 2.5kg by było spoko, przynajmniej na zboczu będzie śmigał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu zważę ile zaoszczędzę ażurując poszycie (balsa+laminat) Jeśli wydzie mi 100-200gr to chyba się pokuszę. Co ci brakuje do wyciągarki?(jeśli to jakieś toczone części to może uda się pomóc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinien być porządny od diesla, a na razie nie mam 350zł na ten cel :x chociaż jakiś słabszy też pewnie da radę te 20 holi, ale z samochodu nie będę wyciągał :?

Żaden od diesla - musi wystarczyć od benzyniaka.

Na zawodach latamy na TOPLA ENERGY i EXIDE EXTREME. Chodzi o prąd zwarcia który wg przepisów nie może przekroczyć 510 A wg normy EN.

Kuba, widzę że chcesz przyjechać do Nowego Targu na PP i MP F3B :D, z pomocą dla Ciebie nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden od diesla - musi wystarczyć od benzyniaka.

tylko wiesz, Wy macie super extra wyczynowe wyciągarki, a ja mam wyciągarkę która ma pewnie ze 20 lat w tym 10 leżała u Prezesa w garażu :D tam jest rozrusznik chyba od Żuka, poważnie :D kiedyś latałem na podobnym akumulatorze (fakt mógł być trochę padnięty) i dał radę tylko jakieś 5 holi, kumpel latał na swoim z samochodu (2.5l benzyna) i też mówił że parę holi to wszystko :? więc może po prostu ten rozrusznik tyle prądu potrzebuje...

 

Kuba, widzę że chcesz przyjechać do Nowego Targu na PP i MP F3B

bardzo chętnie, ale niestety tylko jako kibic :cry: po pierwsze nie mam wyciągarki, po drugie umiejętności latania w F3B, po trzecie w konkurencji prędkościowej bym lotki i klapy pogubił - HS125 to jednak błąd :P trochę model rozpędzę i wszystko lata jak psu jaja :P

 

z pomocą dla Ciebie nie będzie problemu.

co mam przez to rozumieć ? :)

 

a propo gubienia lotek - kiedyś miałem do Ciebie pisać żebyś zademonstrował Wasz patent na przedłużenie żywotności serw - te przedłużone śruby i wszystko co z tym związane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam wyciągarkę która ma pewnie ze 20 lat w tym 10 leżała u Prezesa w garażu :D tam jest rozrusznik chyba od Żuka

to będziesz miał najmocniejszą :oops: , nasze są specjalnie osłabione (silnik 1,1 kW + opór)

 

5 holi

pewnie już był stary, bo normalnie to ok. 20 holi spokojnie zrobisz (średnio 3-4 godz. na lotnisku)

 

z pomocą dla Ciebie nie będzie problemu.

co mam przez to rozumieć ? :)

Żebyś zgłosił się w terminie (z licencją) i zabrał to co masz, a polecisz z moich wyciągarek.

Mam nadzieję, że będzie dofinansowanie z AP to noclegi i wyżywienie zapewnione.

 

patent na przedłużenie żywotności serw - te przedłużone śruby i wszystko co z tym związane :) ... trochę model rozpędzę i wszystko lata jak psu jaja

Może wystarczy pokasować luzy na dźwigniach - ja zalewam cyjanoakrylem.

Inne patenty się skończyły jak weszły Futaby 3150 :) one nie potrzebują takiej opieki jak "Hajteki" :)

 

A co do Trynity,

jak ten model wygrywał zawody.

Chyba odbiegamy od tematu wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wstyd się przyznać, ale cały poprzedni sezon Tanga latała na hitecach 125 na lotkach

Co chcecie od tych serw? Uzywam ich w modelach F5B, tylko wiadomo, powierzchnie lotek sa jednak duzo mniejsze.

Jedyne co zauwazylem, to ze czasami mrucza. A jak serwo mruczy, to pobiera prad. Sprawdzilem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcecie od tych serw?

przy takiej lotce i klapie(Trinity ma wyjątkowo duże) dwa lądowania na punkt i dziękujemy... luzy takie, że się stery bez ruchy serwa po 5mm wychylają :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

w makiecie 3.8m mam HS125 na wysokości (w stateczniku sobie siedzi) i tutaj się sprawdza.

 

Żebyś zgłosił się w terminie (z licencją) i zabrał to co masz, a polecisz z moich wyciągarek.

Z mojej windy tez możesz startować jakby co.

dzięki chłopaki, ale na razie sobie odpuszczę, przynajmniej początek sezonu - kupię akumulator i trochę potrenuję w "domowym" zaciszu :) a potem bardzo chętnie skorzystam :) no i te nieszczęsne serwa muszę zmienić w całym skrzydle :? lewa lotka nawet przy spokojnym holu we flatter wpada...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednik HS125MG - w kilku modelach ( tzw do amatorskiego latania ) mam ale w takich modelach o których mówią w ostatnich kilku postach - zapomnij :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak do F3B to lepsze serwa potrzeba niż do F3J :)

F3B, J - jeden piernik

Futaby są tylko 3 mm grubsze, ale przez to bardziej wytrzymalsze, od kiedy na nich latam nie zdarzyło mi się żadnego z tych serw połamać. Mają wysokie mosiężne tryby.

Hitec (125, 5125) dla porównania główny tryb na którym jest orczyk ma z jakiegoś odlewu ALU - i to on najbardziej cierpi przy lądowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.