fireman998 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Z poczatku duzo osob mi odradzalo zabawy tym silnikiem, ale chyba jestem zbyt uparty najpierw bedzie wytaczanie wlotu gaznika, pozniej tlumik i mysle ze zobacze tez jak sie spisuje w locie ale to na wakacje
bzik4 Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Kolejne zdjęcia tłumika i połączenia go z silnikiem wewnątrz jest rurka, zaślepiona od czoła a po bokach ma nawiercone otworki i krzywizna mojej komety
Capriman Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Naprawdę pro robota z tym tłumikiem . Ostatnio znalazłem taki silnik wdeptany w ziemię na złomowisku i postanowiłem go odpalić. Silnik jest praktycznie nowy zkonserwowany od środka tawotem więc powinno się udać. Jakie śmigło powinien mieć??
Grzesiek Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 to jest szajs ZSRR daj spokój szkoda czasu jak juz odpalisz o ile wogóle odpalisz (ja mialem 2 i zadnej nie udalo mi sie ulotnic)to zywotnosc tego silnika wynosi 1godzine
Henio Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 W latach 70 mlalem te silniki w modelu AN 24. Ryczaly pluly ogniem a moc jak 2,5.Tak jak pisze Grzegorz szajs
Capriman Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 Hej Panowie nie jestem dzieciakiem który kupił sobie pierwszy silnik na alllegro . Pytałem tylko o rozmiar smigła zalecany do tego motorka a nie o opinie na jego temat Jak jest jak 2,5ccm to 8x4 bedzie ok?? Silnik zostanie uruchomiony póxniej przepolerowany i odstawiony na półkę . Nie martwcie sie nie będę tym latał .
Grzesiek Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 My sie nie martwimy to twój motorek i twoje problemy beda zwiazane z nim.Co do smigla to raczej jak juz to 9 x 4/6 Zycze powodzenia przy odpalaniu mnie sie nie udalo tego odpalic nawet rozrusznikiem do 15ccm.Piszac to chce oszczedzic twoich nerwów i palców jak bys chcial sie z nim zmierzyc odpalajac go ręką.Jak juz chcesz sie bawic w takie wynalazki ZSRR to bardziej bym cie sklanial do RADUGI 7 ten chociaz chodzi i w miare odpala .Nie chcial bym abys sie przy pierwszym silniku zniechecil do tak pieknego hobby jak modelarstwo.
Capriman Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 hej Dziekuję za odpowiedz. Na legendarną radugę przyjdzie czas Miałem już kilka silników...ostatnio sobie latam mvvs 3,5 . Jeśli tobie się nie udało odpalić tego potwora to tym bardziej naszła mnie chęć na próbę odpalenia mojej komety .
Henio Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 hej Dziekuję za odpowiedz. Na legendarną radugę przyjdzie czas Miałem już kilka silników...ostatnio sobie latam mvvs 3,5 . Jeśli tobie się nie udało odpalić tego potwora to tym bardziej naszła mnie chęć na próbę odpalenia mojej komety . Witam cos mi sie nacisnelo Ja uzywalem smigiel 9/5.Nie bylo problemow z odpaleniem dwoch silnikow na czas
Capriman Opublikowano 7 Maja 2013 Opublikowano 7 Maja 2013 hej Nie było problemu z odpałem silnik zagadał ze swiecą z HK i gaźnikiem nie wiadomo od czego, paliwie 80/20 . Ze smigłem 9x4 osiągnął zawrotne 13 000 obr/min .
Zefirek Opublikowano 7 Maja 2013 Opublikowano 7 Maja 2013 Moja Kometa czeka na odpowiedni moment Szkoda, że nie nagrałeś filmiku. Pozdrawiam, Marcin
Capriman Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 hej Ktoś kiedyś pisał że można przerobić ten silnik na isnstalację ciśnieniową. Trzeba podobno nawiercić nadlew który znajduje się pod gaźnikiem?
symon5 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 ale po co , kometa srometa - warta tyle ile waży
MASK Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 hej Ktoś kiedyś pisał że można przerobić ten silnik na isnstalację ciśnieniową. Trzeba podobno nawiercić nadlew który znajduje się pod gaźnikiem? Można, choć nie wiadomo po co. Kometa, to po prostu byle jak zerżnięty Super Tigre. Tak, czy inaczej doceniam pasję i czekam na relację z ciągu niepowodzeń
Paweł Prauss Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Nigdy nie miałem ochoty uruchamiać takiego motorka, a przewinęło się ich przez moje ręce dość dużo. Od starszych kolegów uzyskałem jednak informacje, że na 5 fabrycznie nowych motorków tego typu chodził zaledwie jeden.
wapniak Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Miałem kiedyś kometę, trzeba było do niej zrobić nowy gaźnik, z długą gardzielą oraz nieco stoczyć kołnierz cylindra ( splanować, żeby zwiększyć stopień sprężania) i silnik działał bardzo dobrze, jak na tamte czasy. Instruktor się zdziwił jak mu pokazałem rysunki na warsztatach w technikum. Ale pozwolił dobrać materiał i narzędzia . O kurde, to było ponad 40 lat temu...
Capriman Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Kometa doczekała się tłumika(od radugi 7M) i zamontowałem gaźnik. Po tych przeróbkach motorek chodzi bardzo fajnie. Na śmigle kavan 9x6 obroty 12 700. Nie ma problemów z odpalaniem o którym tu piszecie. Jedyny minus to przy niższych obrotach część paliwa jest wysysana z gaźnika. Myślę ze może to być spowodowane tym że gaźnik jest prostopadły do osi silnika a powinien być pochylony ?
MASK Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Gratuluję! Filmik by się przydał Jedyny minus to przy niższych obrotach część paliwa jest wysysana z gaźnika. Myślę ze może to być spowodowane tym że gaźnik jest prostopadły do osi silnika a powinien być pochylony ? To wynika z kątów rozrządu i jest całkowicie normalne na wolnych obrotach.
Capriman Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Będzie filmik i będzie zamontowany w kombacie na pewno na jeden lot Tylko zastanwiam się czy pochylenie gaźnika coś pomoże,bo jak tak to przerobię to... w końcu we wszystkich nowszych konstrukcjach gaźnik jest pochylony
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.