MarekJ Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Silnik zawsze należy ustawiać tak, aby poprawnie pracował w normalnych warunkach - czyli nagrzany. Przy całkowicie zamkniętej przepustnicy silnik musi zgasnąć. Jeśli tak nie jest to przepustnica się nie domyka lub dostajesz gdzieś "fałszywe powietrze", które może utrudnić prawidłowe wyregulowanie silnika. Każdy silnik może mieć swoje kaprysy ale zasady regulacji są zawsze podobne. Jeśli masz gaźnik Walbro to kręcisz tylko śrubkami L i H tak jak opisałem wyżej. Za pozycję wyjściową można przyjąć 1,5 obrotu od całkowitego wkręcenia owych śrubek. Masz jakś starszą wersję gaźnika, bez ssania, ale myślę, że dysze są te same i te 1,5 obrotu powinno być dobrym punktem wyjścia. Powodzenia w regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Jaką temperaturę powinna mieć np głowica po rozgrzaniu już silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Dziś odbyla się kolejna sesja z silnikiem :wink: Zależało mi nie tyle na regulacji co na sprawdzeniu ciągu silnika. Nie jestem jednak zadowolony bo to bardzo kłopotliwe zadanie było siedzieć na wadze i trzymać pracujący silnik. Nie mniej 4kg to spokojnie miało. Niestety w czasie ważenia silnik zaczął tracić obroty, tak więc myślę że będzie lepiej niż 4kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 A gdybyś się tak np. rozebrał przed wejściem na tą wagę, aby mniej ważyć, to czy silnik też nie miałby lżej i nie pokazał wiekszego ciągu? Przecież w tym samym celu "odchudzasz" swoje modele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Sprawdziłem to na takim kalkulatorze wynik podobny w granicach błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Popieram Marka ma racje .Foker a czy ważyłeś się na wadze komputerowej,czy na dziesiętnej i kto odejmował odważniki.Gdybyś się troszkę odchudził,silnik miałby jeszcze lżej. Pozdrawiam Henryk S.[/b] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Dostrzegłem błąd w kalkulatorze którego użyłem nie ma tam miejsca żeby wstawić i uwzględnić w pomiarze wagę Fokera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Dostrzegłem błąd w kalkulatorze którego użyłem nie ma tam miejsca żeby wstawić i uwzględnić w pomiarze wagę Fokera Olo to znaczy że ja i Marek mamy racje. Pozdrawiam, Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Oj chyba się nam dostanie za te żarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Na początku myślałem, że robicie sobie ze mnie jaja ale teraz też tak uważam. Ważenie odbywało się na wadze dziesiętnej, ja na platformie, a ojciec dokonywał pomiaru. Najpierw zważyłem się z niepracującym silnkiem, nastepnie już z pracującym. Zakładamy, że silnik ma ciąg 5kg więc jaka to różnica czy jestem rozebrany czy ubrany??? To chyba miałoby znaczenie tylko w przypadku pomiaru na jaką wysokosc wyniesie dany ciężar.Druga metoda ważenia to przykrecenie silnika do platformy wagi. Nie skorzystałem zniej bo w tym przypadku miałbym bardzo utrudnionydostep do regulacji, że nie wspomnę o bezpieczeństwie - moje cenne ciało przecinałoby płaszczyznę obrotu smigła. Ok - zostawmy wagę - czy wynik 4,7kg dla tego silnika jest całkiem zadowalający? wiem , że ciąg to nie wszystko ale w praktyce sprawdza mi się zestawiając z wagą innych modeli. Tym bardziej, że planuję użyć go tylko do makiety góra 5 - 7kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 QRNA!!!! a jednak mialem rację!!! Jajcarze!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Mocy wystarczy na taki model i dobrze się sprawdzi w takich modelach które budujesz lub planujesz zbudować chodzi mi tu o te duże owiewki silników i ogólnie typ takich Przy 16 calach średnicy sporo łopatki śmigła będzie dalej wystawało nie wiem jakie jeszcze masz silniki ale np 15 4-tak jak wynika ze strony Nastika na mniejsze obroty niż Twój motorek. Zastanawiam się czemu go jeszcze nie założyłeś do tego kadłuba Fokkera który masz gotowy a jeszcze niedokończone skrzydło ale nie śledziłem jego losów w wątku i nie wiem o nim za wiele jest za mały do tego silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Irek to nie żarty ja tak z Markiem testuje silniki.Odchudzamy się dwa tygodnie i test.Testowałem MVVS 26 cm3 do pipera J-3 i już by mnie nie było krązył bym w kosmosie, ale Marek zdązył chwycic mnie za nogi i jestem wsród Was. POZDRAWIAM , HENRYK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Olo - ja już zrobiłem mocowanie tej benzyny w kadłubie Fokkera. Miesci się idealnie ale jest o połowę cięższa od mego 4suwa - 15cm (FS 91 -ma wyższe obroty niż moja benzyna ale nie podają na jakim śmigle a może to być od 12" do 16"). W każdym bądż razie tak wykańczam Fokkera aby obie jednostki bez przeróbek można było na lotnisku wymienić :wink: Ja cały czas myślę o odpaleniu go w kadłubie Fokkera - ale kadłub nie był jeszcze przygotowany tzn. nie jest jeszcze pokryty lakierem poliuretanowym. Jutro lub po jutrze spróbuję to zrobić. Musiałbym też w masce osłony silnika powiększyć otór na wał benzyny - jest większej średnicy niż wał 4suwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Fokker nie wiem czy uda mi się odpalić moją benzynę i zmierzyć te obroty minimalne nie mam prądu w moim warsztacie i nie mam jak tego wszystkiego poskładać do kupy Rzeczywiście spora różnica wagi Tak jest napisane o silniku ASP FS 91 zalecane śmigła: 13x6, 13x8, 14x6 (do docierania), 14x8 osiągi: 13x6 APC 10900, 13x6 MA 10400, 14x6 APC 9800, 14x6 MA 9400, 15x8 MA 7600, 16x6 APC 8400, 16x6 MA 7200, 16x8 APC 7000 Pytałeś się o temp,głowicy w tym kontekście że masz ją w tym modelu zakrytą i może być za słabe chłodzenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Olo - ale w swoim kalkulatorku walnąłeś się . Używałem śmigła 16x8 więc ciąg max to 5,66kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Olo - ale w swoim kalkulatorku walnąłeś się . Używałem śmigła 16x8 więc ciąg max to 5,66kg Sam mnie wprowadziłeś w błąd bo o takim śmigle pisałeś {Ustawiłem je na 8500 obr/min tak jak zalecano na śmigle 16x6'. } Ale jeżeli to 16x8 i masz takie obroty to rób model konkretnie na ten silnik i nie zostawiaj,, wyjścia awaryjnego 'na 4-takta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Amerykanin napisał że obroty max w zakresie 8000 - 8500 na śmigle APC 16x6. Ja użyłem drewnianego 16x8. Czy uzyskam taki ciąg to nie wiem ale obroty były max 8650 - zmniejszyłem do 8500. Tak mimo wszystko planuję pod tego benzyniaka odzielny model. Mam przecież nierozpoczęty zestaw dwupłata Fokker D.VII. Bardziej jednak chciałbym zrobić Fokkera E, lub Pfaltz - niemal identyczne. Dochodzą do mnie plany Nieuporta 11 i Halberstada oba w skali 1/4 na benzynę 20cm więc mam z czego wybierać :wink: Jednak wrodzona niecheć do wykonywania skrzydeł :cry: skłania mnie raczej do jednopłatowca. Pożyjemy zobaczymy co z tego wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Masz za mało silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 I niech tak już pozostanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.