Henryk S. Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Irku koniec żartów teraz powaznie .Ten silnik co masz 22 cm3 ja tez go mam i odpalałem, to mozesz zrobic model górnopłata do lotów rekreacyinych o rozpiętosci 270 cmm i wadze 6 kg. Mam Baroneta o rozo piętosci 260cm i wadze 4,20 kg napędzany silnikiem C4 12,8 cm3 i jest wystarczający.Irku napewno widziałeś na zdjęciach tego mojego pipera ,jest tam bęzyna MVVS 26cm3 ilata na połowie gazu. POZDRAWIAM HENRYK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Modele Twe widziałem i nie mogłem uwierzyć, że ten Baronet ma 2,5m, przecież zestaw ma tylko 1,2m (o ile pamietam). Wspomniane modele w skali 1/4 ( Nieuport i Halberstad ) oba dwupłaty maja po 188cm i 212cm, a zalecane do nich silniki to OS 91FS i 120 Fs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Wstrzeliłeś się Olo z osiągami silnika AsP na poszczególnych smigłach- między moją odp i nie zauważyłem Twojej. Jak narazie nie znalazłem danych dot obrotów na poszczeg. śmigłach do Os FS 91. Ale kto szuka ten znajduje... Pytałem o temperature głowic bo nabyłem miernik z pomiarem temp do 1000 stopni C, wiec łatwo mi jest teraz sprawdzić :wink: Co do moich osłon w Fokkerowatych - one były odsłonięte od dołu więc ful wypas chłodzenia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Fokker Os może mieć tylko jeszcze lepsze osiągi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Wygrzebałem w necie między innymi taki model napędzany tym silnikiem. Rozmiary imponujace jak dla mnie 108' ( 274cm) na śmigle 18x6 i to dolnopłat :wink: . Ten model to Aeronca - drugi od góry http://www.rcuniverse.com/community/profile.cfm?section=models&memID=127261&pageon=1&noevent=&type=Hangar&hangartype=kit Niestety nie mam tak duzego śmigła by sprawdzić obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Mam Irku Pelikana 17/6, pożyczyć Ci? Zobaczysz jaki wtedy będziesz miał wiater Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Marku - dzięki ale to malo ekonomiczne. Jak mam wydać ok 10zł na przesyłki to wolę dodać drugie tyle i ciut zaopatrując się we własne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Posiadam już śmiglo 18x6 więc jutro sprawdzę jakie obroty uzyska silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 I po próbie. Na śmigle 18x6 silnik osiągnął 7000 obr/min, co z kalkulatora daje 4,7 kg ciągu. Przypomnę, że na śmigle 16x8 osiągał 8600 obr/min co dało 5.6 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Dziś sprawdzę czy istnieje wyższosć napoju 98 nad 95 Czy może nie ma sensu stosować takiej benzyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 No ciekawe Irku, co Ci wyjdzie w tym experymencie. Napisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Obroty wzrosły do 7600 więc wyższość istnieje Na 100 oktanowej raczej nie będę sprawdzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Witam Nie zaglądałem tu bo nie było potrzeby, do dziś... Chciałem coś sprawdzić w nim więc idę po niego, a na miejscu rozległ się taki widok :shock: ; ...ktoś mi zrobił kawał lub podrzucił świnkę, bo na cudowne rozmnożenie to nie wygląda :rotfl: Silnik to Homelite 32cm z USA. Jest ciut większy od 22cm, waży 1900g. Pierwsze pytanie - oba króćce łączę ze zbiornikiem paliwa? Jesli jeden to do czego służy drugi? Postanowiłem nie tworzyć nowego wątku bo praktyczniej będzie pisać o nowym silniku w tym wątku znaczy porównywać z 22cm itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Irku! Masz zupełnie podobną zabawke do tej mojej od piły do żywopłotu. Ta druga rureczka to przelew od pompki, tej na górze, takiej gumowej. Naduszasz na tego dzyndzla i zasysasz paliwo. Powiem Ci, że niezbyt wiele się wysilili "adaptując" go do modelu. Ten zapłon to czysty anachronizm, a ta dmuchawa zupełnie zbędna dla latającej maszynki. Chyba najwięcej to wszystko waży w całym silniku. Ja to bedę zmieniał i liczę m.in. na pomoc Ola, bo on też coś takiego przerabiał. Do czego chciałbyś to wsadzić i przy tej wadze? :shock: A co z naszymi sprawami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Marku - dzięki za wyjasnienie. Nie wiedziałem że ta kopułka to pompka - myślałem , że to taki monitoring przepływu paliwa :jupi: To jeszcze sprawa ustawienia pierwszej przepustnicy - wiem, że to tzw rozruchowa - jest 3 położeniowa. Magneto w moim nie jest takie ciężkie to raczej tłumik, bo waży aż 200g. Czy pozbędę się magneta wstawiając zapłon to się jeszcze zobaczy narazie myślę by je trochę obtoczyć pozbywając się paru mm z długość wentylatora. Do czego wstawię? I Ty mnie o to pytasz? :rotfl: I wojna, teraz wchodzą już modele w skali 1/3 np. Morane Saulnier N lub wszystkie w 1/4. Tak więc może zamiast tego zestawu Flaira będzie Fokker d.VII w 1/4 ? Co do naszych spraw - szukam tańszego ksera :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 chyba widzialem gdzies ten silnik na allegro ta kopulka to tak jak pisze MareX pompka paliwa, jak gaznik jest "suchy" to trzeba mu nia podpompowac az sie pod kopulka pojawi. Mialem kiedys podobny silnik, tez jak tu z typowym magnetem i mialem problemy z odpalaniem z reki, iskry nie bylo, jak krecilem rozrusznikiem byla:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Ano właśnie. Ten mój, kiedy był w urządzeniu do obróbki żywego płota, to palił "od sznurka" bez problemów. Jak go "wyłyżeczkowałem" z tego urządzenia i próbowałem odpalić przez "szturchanie" śmigą, to nic z tego nie wychodziło. Od rozrusznika pali "od kopa". Tak to właśnie jest z tym magnetem. Ładnie Irku, że o takich "olbrzymach" myślisz. Ja także chyba będę się brał za coś większego, ale to melodia przyszłości, może nast. jesieni i zimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Od końca czerwca będę miał 14 miesięczne wakacje więc jak bonie dydy :jupi: coś powstanie. Trochę mnie dziwi to co mówicie o iskrze bo u mnie ona jest mimo, że krecę smigłem jedną reką a silnik trzymam w drugiej. Obawiam się tylko czy to rozrusznik "pociągnie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Czy w ten układ zapłonowy spokojnie można zainwestować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 nie wiem jak ten, ale ja kupilem ten tanszy i tez sprawuje sie bez zarzutu. taka roznica ze fajka nie jest ekranowana: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.