Skocz do zawartości

Benzyna 22cm + benzyna 32cm + benzyna 44cm


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Irku koniec żartów teraz powaznie .Ten silnik co masz 22 cm3 ja tez go mam i odpalałem, to mozesz zrobic model górnopłata do lotów rekreacyinych o rozpiętosci 270 cmm i wadze 6 kg. Mam Baroneta o rozo piętosci 260cm i wadze 4,20 kg napędzany silnikiem C4 12,8 cm3 i jest wystarczający.Irku napewno widziałeś na zdjęciach tego mojego pipera ,jest tam bęzyna MVVS 26cm3 ilata na połowie gazu.

POZDRAWIAM HENRYK

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Modele Twe widziałem i nie mogłem uwierzyć, że ten Baronet ma 2,5m, przecież zestaw ma tylko 1,2m (o ile pamietam).

Wspomniane modele w skali 1/4 ( Nieuport i Halberstad ) oba dwupłaty maja po 188cm i 212cm, a zalecane do nich silniki to OS 91FS i 120 Fs.

Opublikowano

Wstrzeliłeś się Olo z osiągami silnika AsP na poszczególnych smigłach- między moją odp i nie zauważyłem Twojej. Jak narazie nie znalazłem danych dot obrotów na poszczeg. śmigłach do Os FS 91. Ale kto szuka ten znajduje... Pytałem o temperature głowic bo nabyłem miernik z pomiarem temp do 1000 stopni C, wiec łatwo mi jest teraz sprawdzić :wink: Co do moich osłon w Fokkerowatych - one były odsłonięte od dołu więc ful wypas chłodzenia :lol:.

Opublikowano

Wygrzebałem w necie między innymi taki model napędzany tym silnikiem.

Rozmiary imponujace jak dla mnie 108' ( 274cm) na śmigle 18x6 i to dolnopłat :wink: . Ten model to Aeronca - drugi od góry

 

http://www.rcuniverse.com/community/profile.cfm?section=models&memID=127261&pageon=1&noevent=&type=Hangar&hangartype=kit

 

Niestety nie mam tak duzego śmigła by sprawdzić obroty.

Opublikowano

Marku - dzięki ale to malo ekonomiczne. Jak mam wydać ok 10zł na przesyłki to wolę dodać drugie tyle i ciut :lol: zaopatrując się we własne

Opublikowano

I po próbie.

Na śmigle 18x6 silnik osiągnął 7000 obr/min, co z kalkulatora daje 4,7 kg ciągu. Przypomnę, że na śmigle 16x8 osiągał 8600 obr/min co dało 5.6 kg.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Nie zaglądałem tu bo nie było potrzeby, do dziś... Chciałem coś sprawdzić w nim więc idę po niego, a na miejscu rozległ się taki widok :shock: ;

 

benzyna32cmhomeliteue8.jpg

 

...ktoś mi zrobił kawał lub podrzucił świnkę, bo na cudowne rozmnożenie to nie wygląda :rotfl:

Silnik to Homelite 32cm z USA. Jest ciut większy od 22cm, waży 1900g.

 

benzyna32cmhomelite001ng7.jpg

 

benzyna32cmhomelite003jf7.jpg

 

Pierwsze pytanie - oba króćce łączę ze zbiornikiem paliwa? Jesli jeden to do czego służy drugi?

 

Postanowiłem nie tworzyć nowego wątku bo praktyczniej będzie pisać o nowym silniku w tym wątku znaczy porównywać z 22cm itp.

Opublikowano

Irku! Masz zupełnie podobną zabawke do tej mojej od piły do żywopłotu. Ta druga rureczka to przelew od pompki, tej na górze, takiej gumowej. Naduszasz na tego dzyndzla i zasysasz paliwo. Powiem Ci, że niezbyt wiele się wysilili "adaptując" go do modelu. Ten zapłon to czysty anachronizm, a ta dmuchawa zupełnie zbędna dla latającej maszynki. Chyba najwięcej to wszystko waży w całym silniku. Ja to bedę zmieniał i liczę m.in. na pomoc Ola, bo on też coś takiego przerabiał. Do czego chciałbyś to wsadzić i przy tej wadze? :shock: A co z naszymi sprawami?

Opublikowano

Marku - dzięki za wyjasnienie. Nie wiedziałem że ta kopułka to pompka - myślałem , że to taki monitoring przepływu paliwa :jupi: To jeszcze sprawa ustawienia pierwszej przepustnicy - wiem, że to tzw rozruchowa - jest 3 położeniowa. Magneto w moim nie jest takie ciężkie to raczej tłumik, bo waży aż 200g. Czy pozbędę się magneta wstawiając zapłon to się jeszcze zobaczy narazie myślę by je trochę obtoczyć pozbywając się paru mm z długość wentylatora.

Do czego wstawię? I Ty mnie o to pytasz? :rotfl: I wojna, teraz wchodzą już modele w skali 1/3 np. Morane Saulnier N lub wszystkie w 1/4. Tak więc może zamiast tego zestawu Flaira będzie Fokker d.VII w 1/4 ?

Co do naszych spraw - szukam tańszego ksera :wink:

Opublikowano

chyba widzialem gdzies ten silnik na allegro :) ta kopulka to tak jak pisze MareX pompka paliwa, jak gaznik jest "suchy" to trzeba mu nia podpompowac az sie pod kopulka pojawi. Mialem kiedys podobny silnik, tez jak tu z typowym magnetem i mialem problemy z odpalaniem z reki, iskry nie bylo, jak krecilem rozrusznikiem byla:)

Opublikowano

Ano właśnie. Ten mój, kiedy był w urządzeniu do obróbki żywego płota, to palił "od sznurka" bez problemów. Jak go "wyłyżeczkowałem" z tego urządzenia i próbowałem odpalić przez "szturchanie" śmigą, to nic z tego nie wychodziło. Od rozrusznika pali "od kopa". Tak to właśnie jest z tym magnetem. Ładnie Irku, że o takich "olbrzymach" myślisz. Ja także chyba będę się brał za coś większego, ale to melodia przyszłości, może nast. jesieni i zimy.

Opublikowano

Od końca czerwca będę miał 14 miesięczne wakacje więc jak bonie dydy :jupi: coś powstanie.

Trochę mnie dziwi to co mówicie o iskrze bo u mnie ona jest mimo, że krecę smigłem jedną reką a silnik trzymam w drugiej. Obawiam się tylko czy to rozrusznik "pociągnie".

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.