bzik4 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Wpadł mi w ręce fabrycznie nowy silnik samozapłonowy MK-17 mam też paliwo do samozapłonów, w związku z czym chciałbym go odpalić, od razu jednak uprzedzę że wiem że to "staroć" i do niczego poza uwięzówkami się nie nadaje. Co do sposobu odpalania to sporo w sieci przeczytałem ale jeśli chodzi o docieranie to nic nie znalazłem w związku z tym mam pytanie w jaki sposób to zrobić? Czy tak ja się dociera silniki żarowe? Co to znaczy wypalenie jednego czy dwóch zbiorników paliwa na wolnych obrotach? Przecież zbiornik zbiornikowi nie równy, chyba że pojemność zbiorników jest ściśle określona dla danej pojemności silnika :roll: Niestety nie mam żadnego doświadczenia z silnikami spalinowymi modelarskimi (z większymi silnikami owszem) w związku z czym wszelkie rady mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Obawiam się, że docieranie skróciłoby znacznie żywotność tego silnika. O ile pamiętam, to żywotność samozapłonów (a szczególnie wytworów radzieckiej myśli technicznej) określano na 2-3 godziny pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Póżniej - ogrom pracy przed świątecznej :rotfl: - zeskanuję tobie procedure odpalania samozapłonu. Chyba też coś jest o docieraniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...