karol p Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Plany Modelarskie kupiłem na allegro ze 2 lata temu (samolotu, a nie modelu) i przez dłuższy czas myślałem jak to zrobić. W internecie znalazłem dość znany projekt modelu an-2 wykonany z depronu: http://papykilowatt.free.fr/index.htm Tamten ma 2,5 metra i 13kg. Ja postanowiłem zrobić trochę mniejszy w skali 1:10 czyli około 1,85m i max 1,5kg. To co lubię najbardziej, czyli tani podkład, tani klej i zero pyłu :ok: Kolejne zdjęcia z postępu prac pewnie gdzieś za miesiąc, także proszę nie poganiać. Pozdrawiam karol p
baczek Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 kurde ale fajnie koleś lata pulpitową apką na kciukach a co do modelu to powodzenia :]
Pawel_W Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 ale fajnie koleś lata pulpitową apką na kciukach Żadne wielkie halo. Latałem tak jak miałem MC-12 A projekt... Czy kadłub będzie pokryty czymś więcej niż depronem? Jakiś laminat czy coś? Bo troszkę się obawiam, że sam depron będzie trochę za słaby... A tak swoją drogą - chcę taki komplet kluczy Jonnesway'a
karol p Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2009 A projekt... Czy kadłub będzie pokryty czymś więcej niż depronem? Jakiś laminat czy coś? Bo troszkę się obawiam, że sam depron będzie trochę za słaby... A tak swoją drogą - chcę taki komplet kluczy Jonnesway'a Po bokach kadłuba idą po jednej listwie sosnowej 3x6mm na górze i na dole po wyażurowaniu środka zostanie listwa depronowa 12x25 Poszycie mieszane 6mm i 3mm oraz wszystko mam zamiar pokryć śniadaniowym na wikol. Skrzydła , silnik i podwozie połącze wklejoną skrzynką ze sklejki 3mm. Przy tych założeniach sądzę że będzie całkiem mocny (jak niezniszczalny RWD9 by Skazzo) Nasadki jako ciężarki spisują się rewelacyjnie Pozdrawiam karol p
ECO400 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 około 1,85m i max 1,5kg.moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza.Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink:
robroy67 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 około 1,85m i max 1,5kg.moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza.Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Pustego????chyba żartujesz,robie Catalinkę o podobnej rozpiętości,też depron,kadłub laminowany z zewnątrz,wzmacniany balsą i sklejką,płat(co prawda jeden tylko)częściowo balsowy i jak na razie do 1kg mi jeszcze troszkę brakuje.A gdzie do 5kg??
ECO400 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Nie porównujmy modelu jednopłata z dwu płatem... Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink:
karol p Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza. Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Waga 1,5 kg wyszła mi szacunkowo z porównania z rwd5 by Skazoo 1,3m który waży 600g do lotu. Narazie nie mam wagi żeby kontrolować na bierząco. Ile by nie wyszło, kupi się odpowiedni napęd i napewno poleci. Pozdrawiam karol p
ECO400 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 A tak przy okazji zapytam: czy wszystkie Plany Modelarskie (PM) są drukowane w skali 1:10 :?:
karol p Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2009 A tak przy okazji zapytam: czy wszystkie Plany Modelarskie (PM) są drukowane w skali 1:10 :?: Różne są skale. Zależy co na nich jest. Akurat An-2 jest w skali 1:25 Pozdrawiam karol p
leszek-bart Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam . Ja bym dał 2 listewki i w miejscu mocowania skrzydła dwie wręgi ze sklejki . w połączeniu ze sklejkową wręgą silnika otrzymasz skrzynkę , która przeniesie główne obciążenia , a tylko nieznacznie zwiększy wagę .
karol p Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam . Ja bym dał 2 listewki i w miejscu mocowania skrzydła dwie wręgi ze sklejki . w połączeniu ze sklejkową wręgą silnika otrzymasz skrzynkę , która przeniesie główne obciążenia , a tylko nieznacznie zwiększy wagę . Dzięki za propozycje. Właśnie coś takiego planowałem. Listewka idzie jedna z boku i tego już nie zmienię na tym etapie. Ponieważ kadłub sklejam z połówek to wręgi też musiał bym rozcinać na pół. Wymyśliłem więc że przed sklejeniem połówek włożę gotową skrzynkę ze sklejki 3mm, która połączy oba skrzydła, podwozie i silnik. Skrzynka taka przyda się także do mocowania wyposażenia. Pozdrawiam karol p
karol p Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 Coś tam się dzieje, ale niewiele. Myślę że zbliżający się sezon trochę mnie zdopinguje do pracy. Mechanizm koła ogonowego, sterów wysokości oraz wklejone bowdeny: Owiewka silnika oklejona papierem na wikol. Trochę za gruby papier dałem i się troche zbiegła. Połówki sklejone i tochę przeszlifowane Tyle to waży. Myślę że 1,5kg jak najbardziej realne. Zastanawiam się ile serw włożyć w skrzydła. Są 4 lotki i 4 klapy. Pozdrawiam karol p
Cimek Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Jeżeli bedzie to ładnie wszystko pomalowane, to zapewne nie bedzie widać żę to izofloor, a co lotek/klap, dałbym po 1 serwo na lotke/klapy, i kabelkiem y polączyć...
madrian Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Najlepiej 7 kanałów i każde serwo na osobnym kanale. Kabelek Y to budżetowe rozwiązanie dla gorszych aparatur i małych modeli. Tutaj szkoda byłoby forsować takie rozwiązania. Nie wiem jaką masz aparaturę, ale w najgorszym razie klapy tylko na "Y". Lotki, SW i Sk na osobnych kanałach dla serw.
karol p Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Opublikowano 7 Marca 2010 Dzięki za rady, ale nie zawiele mi to mówi. Myślałem żeby dać na każdą lotkę serwo, czyli 4 serwa po dwa na kanał połączone dwoma kablami Y. Klapy będą na jednym serwie w każdym skrzydle połączone Y w jeden kanał Czyli wyjdzie 6 serw (np: HXT900) 3 kanały i 3 Y-kable. Bez Y kabla się nie obejdzie
karol p Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Kto mi poradzi jakie serwa zastosować na stery wysokości i kierunku. Myślałem o czymś trochę mocniejszym od HXT900, ale w podobnej cenie. To samo odnosi się silnika.Powinien być na 3LiPo i małe KV żeby kręcić śmigłem 14 cali. Dla przypomnienia model to ledwolot 1,5kg
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Turnigy 3542 / 1000 i śmigło 13x4 APC E, pakiet 3s - da Ci duży ciąg ale małą prędkość. W sam raz dla tego modelu. Ten silnik używałem ze śmigłem 13x4 i 4s LiPo i sprawował się wyśmienicie. Model miał 5cm gruby profil, rozpiętość 2m, cięciwa 34cm a ważył 2300g. Tutaj masz film który pokazuje jak model wznosił się na takiej konfiguracji.
f-150 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Niestety nie kupuję w chinach więc nie wiem jaka jest cena HXT ale trochę mocniejsze na metalowych trybach link1 lub najtańszy standard link2 .Obydwa sprawdzone nie ma z nimi problemu. Z silnikiem gorzej .Ja używam osobiście tego .Przy zasilaniu 4S kręcę śmigłem 13x6 więc przy 3S powinno bez problemu obrócić 14" ,tyle że duża masa i ciąg. Ale jak założysz duży pakiet to na 1/3 gazu będziesz się turlał cały dzień. :wink: OOOO Wojtas wrócił
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.