karol p Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Plany Modelarskie kupiłem na allegro ze 2 lata temu (samolotu, a nie modelu) i przez dłuższy czas myślałem jak to zrobić. W internecie znalazłem dość znany projekt modelu an-2 wykonany z depronu: http://papykilowatt.free.fr/index.htm Tamten ma 2,5 metra i 13kg. Ja postanowiłem zrobić trochę mniejszy w skali 1:10 czyli około 1,85m i max 1,5kg. To co lubię najbardziej, czyli tani podkład, tani klej i zero pyłu :ok: Kolejne zdjęcia z postępu prac pewnie gdzieś za miesiąc, także proszę nie poganiać. Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baczek Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 kurde ale fajnie koleś lata pulpitową apką na kciukach a co do modelu to powodzenia :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 ale fajnie koleś lata pulpitową apką na kciukach Żadne wielkie halo. Latałem tak jak miałem MC-12 A projekt... Czy kadłub będzie pokryty czymś więcej niż depronem? Jakiś laminat czy coś? Bo troszkę się obawiam, że sam depron będzie trochę za słaby... A tak swoją drogą - chcę taki komplet kluczy Jonnesway'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 A projekt... Czy kadłub będzie pokryty czymś więcej niż depronem? Jakiś laminat czy coś? Bo troszkę się obawiam, że sam depron będzie trochę za słaby... A tak swoją drogą - chcę taki komplet kluczy Jonnesway'a Po bokach kadłuba idą po jednej listwie sosnowej 3x6mm na górze i na dole po wyażurowaniu środka zostanie listwa depronowa 12x25 Poszycie mieszane 6mm i 3mm oraz wszystko mam zamiar pokryć śniadaniowym na wikol. Skrzydła , silnik i podwozie połącze wklejoną skrzynką ze sklejki 3mm. Przy tych założeniach sądzę że będzie całkiem mocny (jak niezniszczalny RWD9 by Skazzo) Nasadki jako ciężarki spisują się rewelacyjnie Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 około 1,85m i max 1,5kg.moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza.Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 około 1,85m i max 1,5kg.moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza.Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Pustego????chyba żartujesz,robie Catalinkę o podobnej rozpiętości,też depron,kadłub laminowany z zewnątrz,wzmacniany balsą i sklejką,płat(co prawda jeden tylko)częściowo balsowy i jak na razie do 1kg mi jeszcze troszkę brakuje.A gdzie do 5kg?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Nie porównujmy modelu jednopłata z dwu płatem... Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza. Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Waga 1,5 kg wyszła mi szacunkowo z porównania z rwd5 by Skazoo 1,3m który waży 600g do lotu. Narazie nie mam wagi żeby kontrolować na bierząco. Ile by nie wyszło, kupi się odpowiedni napęd i napewno poleci. Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 A tak przy okazji zapytam: czy wszystkie Plany Modelarskie (PM) są drukowane w skali 1:10 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 A tak przy okazji zapytam: czy wszystkie Plany Modelarskie (PM) są drukowane w skali 1:10 :?: Różne są skale. Zależy co na nich jest. Akurat An-2 jest w skali 1:25 Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam . Ja bym dał 2 listewki i w miejscu mocowania skrzydła dwie wręgi ze sklejki . w połączeniu ze sklejkową wręgą silnika otrzymasz skrzynkę , która przeniesie główne obciążenia , a tylko nieznacznie zwiększy wagę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam . Ja bym dał 2 listewki i w miejscu mocowania skrzydła dwie wręgi ze sklejki . w połączeniu ze sklejkową wręgą silnika otrzymasz skrzynkę , która przeniesie główne obciążenia , a tylko nieznacznie zwiększy wagę . Dzięki za propozycje. Właśnie coś takiego planowałem. Listewka idzie jedna z boku i tego już nie zmienię na tym etapie. Ponieważ kadłub sklejam z połówek to wręgi też musiał bym rozcinać na pół. Wymyśliłem więc że przed sklejeniem połówek włożę gotową skrzynkę ze sklejki 3mm, która połączy oba skrzydła, podwozie i silnik. Skrzynka taka przyda się także do mocowania wyposażenia. Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Witam! Jakieś postępy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Coś tam się dzieje, ale niewiele. Myślę że zbliżający się sezon trochę mnie zdopinguje do pracy. Mechanizm koła ogonowego, sterów wysokości oraz wklejone bowdeny: Owiewka silnika oklejona papierem na wikol. Trochę za gruby papier dałem i się troche zbiegła. Połówki sklejone i tochę przeszlifowane Tyle to waży. Myślę że 1,5kg jak najbardziej realne. Zastanawiam się ile serw włożyć w skrzydła. Są 4 lotki i 4 klapy. Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Jeżeli bedzie to ładnie wszystko pomalowane, to zapewne nie bedzie widać żę to izofloor, a co lotek/klap, dałbym po 1 serwo na lotke/klapy, i kabelkiem y polączyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Najlepiej 7 kanałów i każde serwo na osobnym kanale. Kabelek Y to budżetowe rozwiązanie dla gorszych aparatur i małych modeli. Tutaj szkoda byłoby forsować takie rozwiązania. Nie wiem jaką masz aparaturę, ale w najgorszym razie klapy tylko na "Y". Lotki, SW i Sk na osobnych kanałach dla serw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Dzięki za rady, ale nie zawiele mi to mówi. Myślałem żeby dać na każdą lotkę serwo, czyli 4 serwa po dwa na kanał połączone dwoma kablami Y. Klapy będą na jednym serwie w każdym skrzydle połączone Y w jeden kanał Czyli wyjdzie 6 serw (np: HXT900) 3 kanały i 3 Y-kable. Bez Y kabla się nie obejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Kto mi poradzi jakie serwa zastosować na stery wysokości i kierunku. Myślałem o czymś trochę mocniejszym od HXT900, ale w podobnej cenie. To samo odnosi się silnika.Powinien być na 3LiPo i małe KV żeby kręcić śmigłem 14 cali. Dla przypomnienia model to ledwolot 1,5kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Turnigy 3542 / 1000 i śmigło 13x4 APC E, pakiet 3s - da Ci duży ciąg ale małą prędkość. W sam raz dla tego modelu. Ten silnik używałem ze śmigłem 13x4 i 4s LiPo i sprawował się wyśmienicie. Model miał 5cm gruby profil, rozpiętość 2m, cięciwa 34cm a ważył 2300g. Tutaj masz film który pokazuje jak model wznosił się na takiej konfiguracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Niestety nie kupuję w chinach więc nie wiem jaka jest cena HXT ale trochę mocniejsze na metalowych trybach link1 lub najtańszy standard link2 .Obydwa sprawdzone nie ma z nimi problemu. Z silnikiem gorzej .Ja używam osobiście tego .Przy zasilaniu 4S kręcę śmigłem 13x6 więc przy 3S powinno bez problemu obrócić 14" ,tyle że duża masa i ciąg. Ale jak założysz duży pakiet to na 1/3 gazu będziesz się turlał cały dzień. :wink: OOOO Wojtas wrócił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.