Jump to content

An-2 depron 1,85m


karol p

Recommended Posts

Plany Modelarskie kupiłem na allegro ze 2 lata temu (samolotu, a nie modelu) i przez dłuższy czas myślałem jak to zrobić.

W internecie znalazłem dość znany projekt modelu an-2 wykonany z depronu:

 

http://papykilowatt.free.fr/index.htm

 

Tamten ma 2,5 metra i 13kg. Ja postanowiłem zrobić trochę mniejszy w skali 1:10 czyli około 1,85m i max 1,5kg.

 

 

Dołączona grafika

To co lubię najbardziej, czyli tani podkład, tani klej i zero pyłu

:ok:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Kolejne zdjęcia z postępu prac pewnie gdzieś za miesiąc, także proszę nie poganiać.

 

Pozdrawiam

karol p

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

ale fajnie koleś lata pulpitową apką na kciukach :D

Żadne wielkie halo. Latałem tak jak miałem MC-12 :P

 

A projekt... Czy kadłub będzie pokryty czymś więcej niż depronem? Jakiś laminat czy coś? Bo troszkę się obawiam, że sam depron będzie trochę za słaby...

 

A tak swoją drogą - chcę taki komplet kluczy Jonnesway'a :D

Link to comment
Share on other sites

 

A projekt... Czy kadłub będzie pokryty czymś więcej niż depronem? Jakiś laminat czy coś? Bo troszkę się obawiam, że sam depron będzie trochę za słaby...

 

A tak swoją drogą - chcę taki komplet kluczy Jonnesway'a :D

Po bokach kadłuba idą po jednej listwie sosnowej 3x6mm

 

na górze i na dole po wyażurowaniu środka zostanie listwa depronowa 12x25

 

Poszycie mieszane 6mm i 3mm oraz wszystko mam zamiar pokryć śniadaniowym na wikol.

 

Skrzydła , silnik i podwozie połącze wklejoną skrzynką ze sklejki 3mm.

 

Przy tych założeniach sądzę że będzie całkiem mocny (jak niezniszczalny RWD9 by Skazzo)

 

Nasadki jako ciężarki spisują się rewelacyjnie :D

 

Pozdrawiam

 

karol p

Link to comment
Share on other sites

około 1,85m i max 1,5kg.

moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza.

Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink:

Pustego????chyba żartujesz,robie Catalinkę o podobnej rozpiętości,też depron,kadłub laminowany z zewnątrz,wzmacniany balsą i sklejką,płat(co prawda jeden tylko)częściowo balsowy i jak na razie do 1kg mi jeszcze troszkę brakuje.A gdzie do 5kg??
Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza.

Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink:

Waga 1,5 kg wyszła mi szacunkowo z porównania z rwd5 by Skazoo 1,3m który waży 600g do lotu.

 

Narazie nie mam wagi żeby kontrolować na bierząco.

 

Ile by nie wyszło, kupi się odpowiedni napęd i napewno poleci.

 

Pozdrawiam

 

karol p

Link to comment
Share on other sites

Witam . Ja bym dał 2 listewki i w miejscu mocowania skrzydła dwie wręgi ze sklejki . w połączeniu ze sklejkową wręgą silnika otrzymasz skrzynkę , która przeniesie główne obciążenia , a tylko nieznacznie zwiększy wagę .

 

Dzięki za propozycje.

Właśnie coś takiego planowałem.

Listewka idzie jedna z boku i tego już nie zmienię na tym etapie.

 

Ponieważ kadłub sklejam z połówek to wręgi też musiał bym rozcinać na pół.

Wymyśliłem więc że przed sklejeniem połówek włożę gotową skrzynkę ze sklejki 3mm, która połączy oba skrzydła, podwozie i silnik. Skrzynka taka przyda się także do mocowania wyposażenia.

 

Pozdrawiam

karol p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Coś tam się dzieje, ale niewiele. Myślę że zbliżający się sezon trochę mnie zdopinguje do pracy.

 

Mechanizm koła ogonowego, sterów wysokości oraz wklejone bowdeny:

 

Dołączona grafika

 

Owiewka silnika oklejona papierem na wikol. Trochę za gruby papier dałem i się troche zbiegła.

 

Dołączona grafika

 

Połówki sklejone i tochę przeszlifowane

 

Dołączona grafika

 

Tyle to waży. Myślę że 1,5kg jak najbardziej realne.

 

Dołączona grafika

 

Zastanawiam się ile serw włożyć w skrzydła. Są 4 lotki i 4 klapy.

Pozdrawiam

 

karol p

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej 7 kanałów i każde serwo na osobnym kanale. Kabelek Y to budżetowe rozwiązanie dla gorszych aparatur i małych modeli. Tutaj szkoda byłoby forsować takie rozwiązania.

Nie wiem jaką masz aparaturę, ale w najgorszym razie klapy tylko na "Y". Lotki, SW i Sk na osobnych kanałach dla serw.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady, ale nie zawiele mi to mówi.

 

Myślałem żeby dać na każdą lotkę serwo, czyli 4 serwa po dwa na kanał połączone dwoma kablami Y.

Klapy będą na jednym serwie w każdym skrzydle połączone Y w jeden kanał

Czyli wyjdzie 6 serw (np: HXT900) 3 kanały i 3 Y-kable.

 

Bez Y kabla się nie obejdzie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kto mi poradzi jakie serwa zastosować na stery wysokości i kierunku.

Myślałem o czymś trochę mocniejszym od HXT900, ale w podobnej cenie.

 

To samo odnosi się silnika.Powinien być na 3LiPo i małe KV żeby kręcić śmigłem 14 cali.

 

Dla przypomnienia model to ledwolot 1,5kg

Link to comment
Share on other sites

Turnigy 3542 / 1000 i śmigło 13x4 APC E, pakiet 3s - da Ci duży ciąg ale małą prędkość.

W sam raz dla tego modelu.

Ten silnik używałem ze śmigłem 13x4 i 4s LiPo i sprawował się wyśmienicie. Model miał 5cm gruby profil, rozpiętość 2m, cięciwa 34cm a ważył 2300g.

 

 

Tutaj masz film który pokazuje jak model wznosił się na takiej konfiguracji.

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie kupuję w chinach więc nie wiem jaka jest cena HXT ale trochę mocniejsze na metalowych trybach link1 lub najtańszy standard link2 .Obydwa sprawdzone nie ma z nimi problemu.

Z silnikiem gorzej .Ja używam osobiście tego .Przy zasilaniu 4S kręcę śmigłem 13x6 więc przy 3S powinno bez problemu obrócić 14" ,tyle że duża masa i ciąg.

Ale jak założysz duży pakiet to na 1/3 gazu będziesz się turlał cały dzień. :wink:

 

OOOO Wojtas wrócił

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.