karol p Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Plany Modelarskie kupiłem na allegro ze 2 lata temu (samolotu, a nie modelu) i przez dłuższy czas myślałem jak to zrobić. W internecie znalazłem dość znany projekt modelu an-2 wykonany z depronu: http://papykilowatt.free.fr/index.htm Tamten ma 2,5 metra i 13kg. Ja postanowiłem zrobić trochę mniejszy w skali 1:10 czyli około 1,85m i max 1,5kg. To co lubię najbardziej, czyli tani podkład, tani klej i zero pyłu :ok: Kolejne zdjęcia z postępu prac pewnie gdzieś za miesiąc, także proszę nie poganiać. Pozdrawiam karol p Link to comment Share on other sites More sharing options...
baczek Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 kurde ale fajnie koleś lata pulpitową apką na kciukach a co do modelu to powodzenia :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 ale fajnie koleś lata pulpitową apką na kciukach Żadne wielkie halo. Latałem tak jak miałem MC-12 A projekt... Czy kadłub będzie pokryty czymś więcej niż depronem? Jakiś laminat czy coś? Bo troszkę się obawiam, że sam depron będzie trochę za słaby... A tak swoją drogą - chcę taki komplet kluczy Jonnesway'a Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol p Posted December 27, 2009 Author Share Posted December 27, 2009 A projekt... Czy kadłub będzie pokryty czymś więcej niż depronem? Jakiś laminat czy coś? Bo troszkę się obawiam, że sam depron będzie trochę za słaby... A tak swoją drogą - chcę taki komplet kluczy Jonnesway'a Po bokach kadłuba idą po jednej listwie sosnowej 3x6mm na górze i na dole po wyażurowaniu środka zostanie listwa depronowa 12x25 Poszycie mieszane 6mm i 3mm oraz wszystko mam zamiar pokryć śniadaniowym na wikol. Skrzydła , silnik i podwozie połącze wklejoną skrzynką ze sklejki 3mm. Przy tych założeniach sądzę że będzie całkiem mocny (jak niezniszczalny RWD9 by Skazzo) Nasadki jako ciężarki spisują się rewelacyjnie Pozdrawiam karol p Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 około 1,85m i max 1,5kg.moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza.Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
robroy67 Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 około 1,85m i max 1,5kg.moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza.Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Pustego????chyba żartujesz,robie Catalinkę o podobnej rozpiętości,też depron,kadłub laminowany z zewnątrz,wzmacniany balsą i sklejką,płat(co prawda jeden tylko)częściowo balsowy i jak na razie do 1kg mi jeszcze troszkę brakuje.A gdzie do 5kg?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Nie porównujmy modelu jednopłata z dwu płatem... Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol p Posted December 30, 2009 Author Share Posted December 30, 2009 moim zdaniem to waga pustego modelu będzie sporo wieksza. Oscyluj raczej 5kg (albo i więcej) do lotu :wink: Waga 1,5 kg wyszła mi szacunkowo z porównania z rwd5 by Skazoo 1,3m który waży 600g do lotu. Narazie nie mam wagi żeby kontrolować na bierząco. Ile by nie wyszło, kupi się odpowiedni napęd i napewno poleci. Pozdrawiam karol p Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 A tak przy okazji zapytam: czy wszystkie Plany Modelarskie (PM) są drukowane w skali 1:10 :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol p Posted December 31, 2009 Author Share Posted December 31, 2009 A tak przy okazji zapytam: czy wszystkie Plany Modelarskie (PM) są drukowane w skali 1:10 :?: Różne są skale. Zależy co na nich jest. Akurat An-2 jest w skali 1:25 Pozdrawiam karol p Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek-bart Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Witam . Ja bym dał 2 listewki i w miejscu mocowania skrzydła dwie wręgi ze sklejki . w połączeniu ze sklejkową wręgą silnika otrzymasz skrzynkę , która przeniesie główne obciążenia , a tylko nieznacznie zwiększy wagę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol p Posted December 31, 2009 Author Share Posted December 31, 2009 Witam . Ja bym dał 2 listewki i w miejscu mocowania skrzydła dwie wręgi ze sklejki . w połączeniu ze sklejkową wręgą silnika otrzymasz skrzynkę , która przeniesie główne obciążenia , a tylko nieznacznie zwiększy wagę . Dzięki za propozycje. Właśnie coś takiego planowałem. Listewka idzie jedna z boku i tego już nie zmienię na tym etapie. Ponieważ kadłub sklejam z połówek to wręgi też musiał bym rozcinać na pół. Wymyśliłem więc że przed sklejeniem połówek włożę gotową skrzynkę ze sklejki 3mm, która połączy oba skrzydła, podwozie i silnik. Skrzynka taka przyda się także do mocowania wyposażenia. Pozdrawiam karol p Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas 39 Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Witam! Jakieś postępy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol p Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 Coś tam się dzieje, ale niewiele. Myślę że zbliżający się sezon trochę mnie zdopinguje do pracy. Mechanizm koła ogonowego, sterów wysokości oraz wklejone bowdeny: Owiewka silnika oklejona papierem na wikol. Trochę za gruby papier dałem i się troche zbiegła. Połówki sklejone i tochę przeszlifowane Tyle to waży. Myślę że 1,5kg jak najbardziej realne. Zastanawiam się ile serw włożyć w skrzydła. Są 4 lotki i 4 klapy. Pozdrawiam karol p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cimek Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Jeżeli bedzie to ładnie wszystko pomalowane, to zapewne nie bedzie widać żę to izofloor, a co lotek/klap, dałbym po 1 serwo na lotke/klapy, i kabelkiem y polączyć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
madrian Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Najlepiej 7 kanałów i każde serwo na osobnym kanale. Kabelek Y to budżetowe rozwiązanie dla gorszych aparatur i małych modeli. Tutaj szkoda byłoby forsować takie rozwiązania. Nie wiem jaką masz aparaturę, ale w najgorszym razie klapy tylko na "Y". Lotki, SW i Sk na osobnych kanałach dla serw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol p Posted March 7, 2010 Author Share Posted March 7, 2010 Dzięki za rady, ale nie zawiele mi to mówi. Myślałem żeby dać na każdą lotkę serwo, czyli 4 serwa po dwa na kanał połączone dwoma kablami Y. Klapy będą na jednym serwie w każdym skrzydle połączone Y w jeden kanał Czyli wyjdzie 6 serw (np: HXT900) 3 kanały i 3 Y-kable. Bez Y kabla się nie obejdzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol p Posted March 17, 2010 Author Share Posted March 17, 2010 Kto mi poradzi jakie serwa zastosować na stery wysokości i kierunku. Myślałem o czymś trochę mocniejszym od HXT900, ale w podobnej cenie. To samo odnosi się silnika.Powinien być na 3LiPo i małe KV żeby kręcić śmigłem 14 cali. Dla przypomnienia model to ledwolot 1,5kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtass_nt Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Turnigy 3542 / 1000 i śmigło 13x4 APC E, pakiet 3s - da Ci duży ciąg ale małą prędkość. W sam raz dla tego modelu. Ten silnik używałem ze śmigłem 13x4 i 4s LiPo i sprawował się wyśmienicie. Model miał 5cm gruby profil, rozpiętość 2m, cięciwa 34cm a ważył 2300g. Tutaj masz film który pokazuje jak model wznosił się na takiej konfiguracji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Niestety nie kupuję w chinach więc nie wiem jaka jest cena HXT ale trochę mocniejsze na metalowych trybach link1 lub najtańszy standard link2 .Obydwa sprawdzone nie ma z nimi problemu. Z silnikiem gorzej .Ja używam osobiście tego .Przy zasilaniu 4S kręcę śmigłem 13x6 więc przy 3S powinno bez problemu obrócić 14" ,tyle że duża masa i ciąg. Ale jak założysz duży pakiet to na 1/3 gazu będziesz się turlał cały dzień. :wink: OOOO Wojtas wrócił Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.