Jump to content

ASP 25A


Krychol RC

Recommended Posts

Mam silnik jak w temacie przy docieraniu kazali mi dać 2,5 obrotu na iglicy no i tak zrobiłem ale pytanie brzmi ile obrotów mam dać po dotarciu?

Silnik już jest dotarty i ile obrotów mam dać bo na 1 obrocie najpłynniej chodzi a np. na 1,5 już nie.Więc czy 1 obrot może być?

Link to comment
Share on other sites

czy to bedzie 0,7 obrotu czy pelne 2 niema to znaczenia, wazne ze ma wejsc na pełna moc i byc lekko przelany w locie poziomym wiec widocznie u ciebie iglica jest tak obrobiona ze odpowiednie dawkowanie to 1 obrót

a czy poradziles sobie z regulacja wolnych obrtow i masz pelne przejscie od minimalnych do max i ci nie gasnie ???

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Witam, mam ten sam silnik już od jakiegoś roku, ale niestety daje się już we znaki w ten sposób że kiedy odłaczam grzałkę od świecy silnik przestaje pracować nawet wtedy, kiedy jest ciepły. Iglica jest otwarta na 2,5 obr od pełnego zamknięcia, paliwo płynie w przewodach, więc co jest? co mam robić? proszę o fachowe porady. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam ten sam silnik już od jakiegoś roku, ale niestety daje się już we znaki w ten sposób że kiedy odłaczam grzałkę od świecy silnik przestaje pracować nawet wtedy, kiedy jest ciepły. Iglica jest otwarta na 2,5 obr od pełnego zamknięcia, paliwo płynie w przewodach, więc co jest? co mam robić? proszę o fachowe porady. Pozdrawiam

Sprawdzałeś na innej świecy?

Link to comment
Share on other sites

Innej znaczy cieplejszej ;)?

jakie lejesz paliwo i jaką masz świecę?

 

 

Kupiłem inną świece, zastanawiam się jeszcze czy to nie paliwo, bo paliwo jest takiej jak na dotarcie silnika, pozatym jest stare bo z zeszłego roku i o dodatku na to końcówka paliwa. Spróbuje z innym silnikiem pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Paliwo jeśli było zamknięte to swoich właściwości nie straciło, u mnie ten silniczek ze świecą A5 lata bez problemu zarówno przy prawie 30 stopniowym mrozie jak i 30 stopniowym upale. Zmieniam jedynie proporcje nitro.

Paliwo wyjściowe to Castor 20/80.

Silniczek asp dotarty jest dopiero po wypaleniu 2-3l paliwa.

Sprawdź instalacje, długość węży ich szczelność, położenie zbiornika i jego czystość.

Czasami trzeba wykręcić też iglicę i lekko ją dotrzeć na papierku 1000

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Paliwo jeśli było zamknięte to swoich właściwości nie straciło, u mnie ten silniczek ze świecą A5 lata bez problemu zarówno przy prawie 30 stopniowym mrozie jak i 30 stopniowym upale. Zmieniam jedynie proporcje nitro.

Paliwo wyjściowe to Castor 20/80.

Silniczek asp dotarty jest dopiero po wypaleniu 2-3l paliwa.

Sprawdź instalacje, długość węży ich szczelność, położenie zbiornika i jego czystość.

Czasami trzeba wykręcić też iglicę i lekko ją dotrzeć na papierku 1000

 

 

Dzięki, wężyki powymieniałem gdyż była drobna nieszczelność i kupiłem paliwo Rapicon F 10, niesety nie zdążyłem zapalić silnika bowiem pojawił sie inny problem, mianowicie urwał się kruciec od gażnika, (zdjęcie poniżej) czy ktoś wie jak to naprawić? lub gdzie można zdobyć nowy gaźnik.

Czerwona strzałka miejsce zerwania

d59d29f1d61c576bmed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trzeba najpierw wykręcić urwaną część. Można dopasować kluczyk Torx lub bit, aby ciasno wszedł w urwaną część przy lekkim pobijaniu i delikatnie wykręcić. Można brzeg otworu podgrzać grotem lutownicy transformatorowej, umoczonym w kalafonii. Jak nie da rady, wypada rozwiercić urwaną część, stopniując wiertła. Tam jest gwin M3 więc ostatnie wiertło może być 2,5mm. Trzeba to robić bardzo delikatnie, aby nie narobić wiertłem bałaganu. Nowy króciec można zrobić z mosiężnej rurki 3mm z nagwintowanym końcem. Oczywiście, gaźnik trzeba po całej operacji wymyć spirytusem lub benzyną ekstrakcyjną a wkręcając własnoręcznie zrobiony króciec, posmarować jego gwint silikonem. Rurkę kupisz w modelarskim sklepie a narzynkę najtaniej na targu (o ile nie masz). Możesz się przejść do rcmatsu i zapytać, czy coś poradzą - mają tam części do ASP.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba najpierw wykręcić urwaną część. Można dopasować kluczyk Torx lub bit, aby ciasno wszedł w urwaną część przy lekkim pobijaniu i delikatnie wykręcić. Można brzeg otworu podgrzać grotem lutownicy transformatorowej, umoczonym w kalafonii. Jak nie da rady, wypada rozwiercić urwaną część, stopniując wiertła. Tam jest gwin M3 więc ostatnie wiertło może być 2,5mm. Trzeba to robić bardzo delikatnie, aby nie narobić wiertłem bałaganu. Nowy króciec można zrobić z mosiężnej rurki 3mm z nagwintowanym końcem. Oczywiście, gaźnik trzeba po całej operacji wymyć spirytusem lub benzyną ekstrakcyjną a wkręcając własnoręcznie zrobiony króciec, posmarować jego gwint silikonem. Rurkę kupisz w modelarskim sklepie a narzynkę najtaniej na targu (o ile nie masz). Możesz się przejść do rcmatsu i zapytać, czy coś poradzą - mają tam części do ASP.

 

 

 

 

Dzięki zrobiłem tak jak piszesz i silnik działa, będzie żył :) zrobiłem nowy kruciec i zasysa paliwo silnik.

Powodem wcześniejszych moich kłopotów było przestarzałe paliwo, silnik gasł zaraz po zdjęciu grzałki.

Link to comment
Share on other sites

Paliwo jeśli było zamknięte to swoich właściwości nie straciło, u mnie ten silniczek ze świecą A5 lata bez problemu zarówno przy prawie 30 stopniowym mrozie jak i 30 stopniowym upale. Zmieniam jedynie proporcje nitro.

Paliwo wyjściowe to Castor 20/80.

Silniczek asp dotarty jest dopiero po wypaleniu 2-3l paliwa.

Sprawdź instalacje, długość węży ich szczelność, położenie zbiornika i jego czystość.

Czasami trzeba wykręcić też iglicę i lekko ją dotrzeć na papierku 1000

 

 

 

właśnie że nie, po wymianie paliwa jest zdecydowanie lepiej, a używałem paliwa technic taki na dotarcie, kolor taki żółtawy był. Teraz używam paliwa rapicon f-10

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zawsze docieracie silnik ASP 25 ? Tam jest zestaw ABC w sumie tak jak w os maxie. Nie znam sie na asp, do tej pory miałem mvvsy lub właśnie os-a. Z nimi wiedziałem jak postępować ale w przypadku kopii już się trochę zastanawiam, docierać czy wsadzić i latać.

Link to comment
Share on other sites

Jestem po docieraniu tego silnika zgodnie z instrukcją. Wyniki niestety ma słabe, na śmigle 9/5 tylko ok 12,500 obrotów.

Paliwo, którego używałem do pomiarów po docieraniu to Modeltechnics 10% nitro świeca os8.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.