Krychol RC Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Mam silnik jak w temacie przy docieraniu kazali mi dać 2,5 obrotu na iglicy no i tak zrobiłem ale pytanie brzmi ile obrotów mam dać po dotarciu? Silnik już jest dotarty i ile obrotów mam dać bo na 1 obrocie najpłynniej chodzi a np. na 1,5 już nie.Więc czy 1 obrot może być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 czy to bedzie 0,7 obrotu czy pelne 2 niema to znaczenia, wazne ze ma wejsc na pełna moc i byc lekko przelany w locie poziomym wiec widocznie u ciebie iglica jest tak obrobiona ze odpowiednie dawkowanie to 1 obrót a czy poradziles sobie z regulacja wolnych obrtow i masz pelne przejscie od minimalnych do max i ci nie gasnie ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Tak jak pisze Artur. Obroty iglicy są indywidualne dla każdego motoru i mogą się różnić. Swój regulujesz tak aby dobrze chodził a ile obrotów wykręcona? Kogo to obchodzi? Poczytaj także te wątki: http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=1205 http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=1702 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byczek Posted June 10, 2012 Share Posted June 10, 2012 Witam, mam ten sam silnik już od jakiegoś roku, ale niestety daje się już we znaki w ten sposób że kiedy odłaczam grzałkę od świecy silnik przestaje pracować nawet wtedy, kiedy jest ciepły. Iglica jest otwarta na 2,5 obr od pełnego zamknięcia, paliwo płynie w przewodach, więc co jest? co mam robić? proszę o fachowe porady. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
DARIUS1 Posted June 10, 2012 Share Posted June 10, 2012 Witam, mam ten sam silnik już od jakiegoś roku, ale niestety daje się już we znaki w ten sposób że kiedy odłaczam grzałkę od świecy silnik przestaje pracować nawet wtedy, kiedy jest ciepły. Iglica jest otwarta na 2,5 obr od pełnego zamknięcia, paliwo płynie w przewodach, więc co jest? co mam robić? proszę o fachowe porady. Pozdrawiam Sprawdzałeś na innej świecy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byczek Posted June 10, 2012 Share Posted June 10, 2012 Sprawdzałeś na innej świecy? tak, efekt niestety ten sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzik4 Posted June 10, 2012 Share Posted June 10, 2012 Innej znaczy cieplejszej ? jakie lejesz paliwo i jaką masz świecę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byczek Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Innej znaczy cieplejszej ? jakie lejesz paliwo i jaką masz świecę? Kupiłem inną świece, zastanawiam się jeszcze czy to nie paliwo, bo paliwo jest takiej jak na dotarcie silnika, pozatym jest stare bo z zeszłego roku i o dodatku na to końcówka paliwa. Spróbuje z innym silnikiem pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Paliwo jeśli było zamknięte to swoich właściwości nie straciło, u mnie ten silniczek ze świecą A5 lata bez problemu zarówno przy prawie 30 stopniowym mrozie jak i 30 stopniowym upale. Zmieniam jedynie proporcje nitro. Paliwo wyjściowe to Castor 20/80. Silniczek asp dotarty jest dopiero po wypaleniu 2-3l paliwa. Sprawdź instalacje, długość węży ich szczelność, położenie zbiornika i jego czystość. Czasami trzeba wykręcić też iglicę i lekko ją dotrzeć na papierku 1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byczek Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Paliwo jeśli było zamknięte to swoich właściwości nie straciło, u mnie ten silniczek ze świecą A5 lata bez problemu zarówno przy prawie 30 stopniowym mrozie jak i 30 stopniowym upale. Zmieniam jedynie proporcje nitro. Paliwo wyjściowe to Castor 20/80. Silniczek asp dotarty jest dopiero po wypaleniu 2-3l paliwa. Sprawdź instalacje, długość węży ich szczelność, położenie zbiornika i jego czystość. Czasami trzeba wykręcić też iglicę i lekko ją dotrzeć na papierku 1000 Dzięki, wężyki powymieniałem gdyż była drobna nieszczelność i kupiłem paliwo Rapicon F 10, niesety nie zdążyłem zapalić silnika bowiem pojawił sie inny problem, mianowicie urwał się kruciec od gażnika, (zdjęcie poniżej) czy ktoś wie jak to naprawić? lub gdzie można zdobyć nowy gaźnik. Czerwona strzałka miejsce zerwania Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Trzeba najpierw wykręcić urwaną część. Można dopasować kluczyk Torx lub bit, aby ciasno wszedł w urwaną część przy lekkim pobijaniu i delikatnie wykręcić. Można brzeg otworu podgrzać grotem lutownicy transformatorowej, umoczonym w kalafonii. Jak nie da rady, wypada rozwiercić urwaną część, stopniując wiertła. Tam jest gwin M3 więc ostatnie wiertło może być 2,5mm. Trzeba to robić bardzo delikatnie, aby nie narobić wiertłem bałaganu. Nowy króciec można zrobić z mosiężnej rurki 3mm z nagwintowanym końcem. Oczywiście, gaźnik trzeba po całej operacji wymyć spirytusem lub benzyną ekstrakcyjną a wkręcając własnoręcznie zrobiony króciec, posmarować jego gwint silikonem. Rurkę kupisz w modelarskim sklepie a narzynkę najtaniej na targu (o ile nie masz). Możesz się przejść do rcmatsu i zapytać, czy coś poradzą - mają tam części do ASP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byczek Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Trzeba najpierw wykręcić urwaną część. Można dopasować kluczyk Torx lub bit, aby ciasno wszedł w urwaną część przy lekkim pobijaniu i delikatnie wykręcić. Można brzeg otworu podgrzać grotem lutownicy transformatorowej, umoczonym w kalafonii. Jak nie da rady, wypada rozwiercić urwaną część, stopniując wiertła. Tam jest gwin M3 więc ostatnie wiertło może być 2,5mm. Trzeba to robić bardzo delikatnie, aby nie narobić wiertłem bałaganu. Nowy króciec można zrobić z mosiężnej rurki 3mm z nagwintowanym końcem. Oczywiście, gaźnik trzeba po całej operacji wymyć spirytusem lub benzyną ekstrakcyjną a wkręcając własnoręcznie zrobiony króciec, posmarować jego gwint silikonem. Rurkę kupisz w modelarskim sklepie a narzynkę najtaniej na targu (o ile nie masz). Możesz się przejść do rcmatsu i zapytać, czy coś poradzą - mają tam części do ASP. Dzięki zrobiłem tak jak piszesz i silnik działa, będzie żył zrobiłem nowy kruciec i zasysa paliwo silnik. Powodem wcześniejszych moich kłopotów było przestarzałe paliwo, silnik gasł zaraz po zdjęciu grzałki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byczek Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Paliwo jeśli było zamknięte to swoich właściwości nie straciło, u mnie ten silniczek ze świecą A5 lata bez problemu zarówno przy prawie 30 stopniowym mrozie jak i 30 stopniowym upale. Zmieniam jedynie proporcje nitro. Paliwo wyjściowe to Castor 20/80. Silniczek asp dotarty jest dopiero po wypaleniu 2-3l paliwa. Sprawdź instalacje, długość węży ich szczelność, położenie zbiornika i jego czystość. Czasami trzeba wykręcić też iglicę i lekko ją dotrzeć na papierku 1000 właśnie że nie, po wymianie paliwa jest zdecydowanie lepiej, a używałem paliwa technic taki na dotarcie, kolor taki żółtawy był. Teraz używam paliwa rapicon f-10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Zawsze docieracie silnik ASP 25 ? Tam jest zestaw ABC w sumie tak jak w os maxie. Nie znam sie na asp, do tej pory miałem mvvsy lub właśnie os-a. Z nimi wiedziałem jak postępować ale w przypadku kopii już się trochę zastanawiam, docierać czy wsadzić i latać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 http://www.nastik.pl/manual/ASP_Magnum_instrukcja.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 http://www.nastik.pl..._instrukcja.pdf Ok przyjąłem do wiadomości A tak z czystej ciekawości lub niewiedzy, osy też docieracie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Trudno to nazwać docieraniem - raczej wstępne uruchomienie i regulacja - wszystko jest w instrukcjach http://www.osengines.com/manuals/index.html Trzeba tylko zwrócić uwagę na skład paliwa dla serii LA i serii FX, AX i CV Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Jestem po docieraniu tego silnika zgodnie z instrukcją. Wyniki niestety ma słabe, na śmigle 9/5 tylko ok 12,500 obrotów. Paliwo, którego używałem do pomiarów po docieraniu to Modeltechnics 10% nitro świeca os8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 No tak. Trochę cienko. Przy takich śmigłach w os-ach ustawiamy obroty na 14 800-15 200. Wtedy są lekko przelane i nie kucają w ostrych manewrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wodzu 7 Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Swieca OS 8 polecana jest do silników klasy 60-90..Ja do mojej Os-y 25 zakładam świecę OS A3,paliwo Byron RTR 20 [20% nitro]i jest super. Pozdrawiam Wojtek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.