Skocz do zawartości

Platforma


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

czyli zalozenie:

1.udzwig dodatkowego wyposazenia 600g

2.duza statecznosc własna

3.czas lotu 30 min

4.ma byc latwy w pilotazu i niezbyt szybki

 

jesli cos jeszcze lub jakies wlasne sugestie to prosze walic, sprubuje jutro cos narysowac (jakis zarys)

Opublikowano

No prosze,cos drgnelo w temacie.

Artur,z gory dziekuje.Ciesze sie ze zainteresowal Cie ten temat.

Jak bede mial troche miejsca na ,przedstawie material-model praktycznie laduje na 5 m, na kontrolowanym przeciagnieciu-taki dlugi harrier.W powietrzu lata 10 km/h lub maks ale tego nie wiem dokladnie ,chyba cos ok.40 km/h

Opublikowano

ogladałem w necie gotowe rozwiazania, i to co robi konkurecja, co nieco wiem o lataniu modelami i uwazam ze trzeba zrobic gornoplata z 1 silnikiem pchajacym o uciagu okolo 2kg, rozpietosci 200-220 cm

potrzebna nam powierzchnia nosna okolo okolo 60 dm2, zeby model o wadze do lotu okolo 3 kg mial rozsadne obciazenie

profil 13-14% plasko wypukly

i tu mozemy skozystac z proporcji jakiegos amatorskiego samolotuz napedem pchajacym np Przasniczka

 

Przasniczka.jpg

 

latalem takim modelem 2,5 m z silnikiem spalina 6,5 cm i musze przyznac ze typowe latadlo chodzi sam i zarazem dosc sterowny

kadłub pojemny, na nasze potrzeby mozna by go troszke scienic i lekko poprawic areodynamike

uzyskamy wyglad prawdziwego samolotu no i pełna funkcjonalnosc

konstrukcja pelno drewniana dosc łatwa w budowie i da sie to zrobic w miare szybko

mozna pujsc w pelna funkconalnosc i aerodynamike, wyglad troche futurystyczny, napewno bedzie dobrze latac, troche laminatu i wegla, skrzydla knstr klasyczna

 

plt.jpg

mozna dac klapy i lotki da sie wtedy skrocic start i lądowanie

 

wbrew pozorom roboty troche wiecej bo trzeba troche porobic laminatów, ale da sie

 

chyba za masz jakies inne wizje to moge je obejzec i rozwinac, wszelkie uklady wielosilnikowe beda drozsze i bardziej klopotliwe

 

ps: wszelkie sugestie mile widziane

Opublikowano

Jeśli mogę trochę pokrytykować :wink:

 

Ten drugi układ (podobny do wielu UAV) jest bardzo wygodny.

Z tą areodynamiką kadłuba to bym nie przesadzał (przez Atlantyk lecieć nie będzie).

Kadłub w postaci rury np. laminat wykonany na kanalizacyjnej PCV "200" + parę wręg i konstrukcja "nie do ubicai". Dziub zakończony czasą ze "szkła węglowego" i za nim umieszczon kamery. Proponuję ustrzeżenie w odwrócone V - nie ma czym zahaczyć przy starcie a akrobacji to kręcić nie ma - prawda.

Jeśli dzielone skrzydła (a to zawsze gorsze rozwiązanie wytrzymałościowo) to jednak "uszatek" wtedy centropłat razem z kadłubem, odejmowane rury stateczników, i uszy. Bardziej klapy niż klapolotki i tylko na centropłacie z możliwością mocnego wychylenia prawie hamulce. Trudniej zrobić cyrkiel a podchodzimy na małej prędkości i lotki w układzie klapolotek mogą mieć małą skuteczność. Pozostaje problem spadochronów albo hamujących na dobiegu albo zmiejszających straty przy lądowaniu awaryjnym ale rury aż sie proszą o nie :wink:

Opublikowano

Oj nie bylo mnie pare godzin,i porobilo sie.

ZEBY BYL WILK SYTY I OWCA CALA-ZROBIMY 2 (DWA)

Dwa rozne,oczywiscie.To chyba wyjscie Salomonowe z tej sytuacji.

Dziekuje Artur za obszerny material.Armand,jak zwykle na strazy,cieszy mnie to.

By wnioski byly tzw. zdrowe,dobrze jest je poddac dyskusji, porownaniom za i przeciw.

Tylko nie chcialbym tu wojenki,bo i po co? :crazy:

Moj ideal ,raczej zalozenia,juz znacie. Wolno latajacy (nawet 10 km/h ) ,w miare rozsadnie TANI,pancerny,LATWY W NAPRAWIE,tzw.monkey - idiot sterowanie,w skrocie maksymalnie stabilny. Musi miec lotki.

Co z tego sie wyloni,zalezy od Was.

Przasniczka ze wgledu na swoja brzydote,glosujmy.

Ten drugi futurtystyczny-nie mam zdania.

Po kilku listach,wiem tyle,maksymalnie wielkie skrzydla (szerokie) minimalny silnik,a udzwig sam sie zrobi.

Zostawiam Was z tematem.Co wymyslicie,to tak bedzie,tzn. taki model zrobie.

W najwiekszym zarysie,jak tylko mozna uproszczonym,popelnilem w dwie minuty cos takiego.

Zwroccie uwage na proporcje skrzydel,uszy i rozmieszczenie maneli.Kamera bedzie pod spodem.W razie wypadku autopilot powinien przezyc,bedzie pod silnikiem.

Cos w ten desen,prosty do bolu,tani i latwy w naprawie.

 

http://img119.imageshack.us/my.php?image=untitledwx4.png

 

 

Niepocieszony jestem ze Motylasty nie pisze.Ze wzgledu na koncepcje,zalezaloby mi na tym, by tez w miare mozliwosci zabral glos,lub cos skrobnal-szkic chociaz.

Do konca miesiaca powinien projekt osiagnac faze zero,czyli kosztorys-nastepnie 2 tygodnie i powinien latac.Wiec i czasu nie za duzo.

Opublikowano
Moj ideal ,raczej zalozenia,juz znacie. Wolno latajacy (nawet 10 km/h ) ,w miare rozsadnie TANI,pancerny,LATWY W NAPRAWIE

to moze sterowiec ?? tam by załatac dziurke starczy plaster tylko niewiem co z tymi lotkami :(

Opublikowano

Artur.

Ja o malo z krzesla nie spadlem,sterowiec....

Przeciez zaznaczylem ze to tylko zarys (nie sterowca)

A lotki musza byc,autopilot je lubi,inaczej dostanie :crazy:

Kadlub moze byc nawet rura,prosta belka.Wzgledy estetyczne nie wchodza tu absolutnie w gre.

Opublikowano

Moja propozycja to jednak 2 silniki ,W przypadku awarii to oczywiście większy problem.

Ale zakładam że uszkodzenie 2 silników elektrycznych to raczej mało możliwe.

 

A przy lewych i prawych obrotach model będzie stabilny w locie.

 

Skrzydła z uszami.

Lotki i klapy ,a raczej hamulce.

 

Koła duże ze 100.

 

Zasobnik z możliwością odczepienia w locie i powrót na ziemie na spadochronie.

 

peter1.jpg

 

Konstrukcja balsa plus "kadłuby " węglowe.

Waga modelu 1,8-2,0kg + moduł (600g)

Rozpiętość 2,2-2,5m

Silniki po 1kg ciągu (będą aż nad to)

Zasilanie 11,4-14,8 8200mA

 

Szacunkowe wagi

200g silniki (po 100g na sztukę)

600g baterie

800g model (porównuje do Artura Quqtro -nieoklejony 800g ale cegła pod spalinę 1,6m)

100g wyposażenie (2regle,odbiornik)

100g serwa 4 sztuki

 

Oczywiście model może wyjść cięższy ,ale Skoro 2,2 metra 2płat spalinowy może ważyć 3kg do lotu (Artur wie dokładnie ile) to zakładam że elektryk też można zmieścić w tej wadze.

Opublikowano

No i co Panowie na to....mnie zamurowalo,tego jeszcze nie bylo.

Brawo Tomku,takiej koncepcji to nikt nie bral pod uwage.

Czy to lata powoli,obciazenie skrzydelek ile gram ?

Opublikowano

Tomek nie rozumiem czemu zakladasz ze naped padnie :roll:

Dwa silniki to dobry pomysl :)

Spadochron chcesz zrobic na sam zasobnik czy caly model? - Moim skromnym zdaniem lepiej zrobic na caly model.

 

Przypatrzcie sie panowie "modelowi" i filmom na stronie www.itwl.pl

Zobaczcie jak dziala spadochron na caly model i jaka jest jakosc nagrania z tej wysokosci- a sprzet tam zastosowany to najwyzsza polka :D

Opublikowano

czyli wiadomo, uszatek, rozpietosc 2,2-2,5m, dosc szerokie skrzydla, 2 belki ogonowe z kompozytu lotki+klapy (hamulce), usterzenie klasyczne lub odwrocony motylek (podoba mi sie), tylko 1 silnik czy 2 oto jest pytanie

Opublikowano

Ile gram obciazenia na skrzydelku?

Jak to moze wolno latac bez przeciagniecia ?

Ale fajna ta pokraka :lol:

Mierzymy w w/w-to chyba nie jest pancerne?

Ale za to full safety.Spadochron mialem jak latalem na paralotni,ale w modelu to jeszcze nie :rotfl:

A teraz pewnie Armand wrzuci cos.

Opublikowano
Ile gram obciazenia na skrzydelku?

jesli model zmiesci sie w 2800G wagi to takie skrzydełko da na okolo 65 dm powierzchni

wyjdzie wtedy 43g/dm, czyli tyle co mam w swoim 2-placie Sharku

da sie latac naprawde wolno

Opublikowano
Tomek nie rozumiem czemu zakladasz ze naped padnie :roll:

Dwa silniki to dobry pomysl :)

Spadochron chcesz zrobic na sam zasobnik czy caly model? - Moim skromnym zdaniem lepiej zrobic na caly model.

 

Przypatrzcie sie panowie "modelowi" i filmom na stronie www.itwl.pl

Zobaczcie jak dziala spadochron na caly model i jaka jest jakosc nagrania z tej wysokosci- a sprzet tam zastosowany to najwyzsza polka :D

 

I słuszne założenie na to trzeba patrzeć trochę inaczej - podnosisz w powietrzę parę ładnych EUR a nie sam model dla fanu :wink:

 

Z tym spadochronem to spokojnie - odzyskiwanie UAV jest problematyczne konstrukcyjnie płatowiec musi przeżyć przyziemienie a siły są straszne (najczęściej skrzydła "idą się szczekać") spadochron jest wymogiem BHP ma zmniejszyć siłę rażenia :wink:

 

P.S.

A gdzie są filmy na stronach ITWL'u

Opublikowano

uuuuu,to niedobrze.

Moj tok myslenia,jakze ulomny,podpowiada mi taka wersje.

Majac Easy glidera,latal on super-pusty.

Po dolozeniu silnika i calej reszty,juz szybko.

Probuje zrobic ciag logicznyxxxxx

Cularis pusty latal jeszcze lepiej-pusty.

Wiec pomyslalem tak-zalozyc do belki kadluba przewymiarowane skrzydla !!!

ponad 40g to juz pocisk.

Ja ( taka mialem nadzieje ) celowal bym w 25-30 g .Nie to ze jestem niezdecydowany-n-ty raz pisze -lisc z silnikiem.

Panowie jak ja mam wleciec do lasu na polanke o wymiarach 200x200 znad wysokich drzew.

Macie pomysl? To ma byc samolot typu Easy Star , ale wolniejszy lub podobnie.Tyle ze na barana ma troche wiecej - ale to nadrabia wymiarami.

Jesli sie nie da,no coz...porazka,ale napiszcie mi o tym,ze sie nie da tego zrobic.

 

Pusty w sensie- bez zadnego wyposazenia - nic - tylko elapor,to latalo jak wydmuszka,po prostu super-ale tylko na wprost :lol2:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.