Skocz do zawartości

Pelikan z Art-Model


EnzO_CK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Udało mi sie posklejać model Pelikan, zamówionego prosto z Krosna za 115zł z przesyłką. Jest to prezent od kumpli na urodziny za co im bardzo dziękuje. U mnie model będzie pełnić wszystkie funkcje. Będzie na zbocze, termike, hol i będzie współpracować z wieżyczka na której siedzi COX 049. Wieżyczka może być w każdej chwili zdemontowana. Serwa to Tower Pro 9g, odbiornik 8 kan Futaby i pakiet Sanyo AA 650 mAh. Model zakupiłem do celów bardziej ćwiczebnych i rekreacyjnych tzn. robienie zdjęć, ćwiczenie latania na zboczu i w termice oraz do polatania na luzie i zrobienia kilku zdjęć. Wybrałem ten model ponieważ jest tani i jest na każde warunki. Poza tym najbardziej podobają mi sie motoszybowce :P. Kadłub jest pomalowany i zalakierowany, skrzydła oklejone folią Solarfirm. Skrzydło mocowane na plastikową śrubę M5 i kołek. wieżyczka dodatkowo na śrubę platikową M3. W modelu pozostało: dać podkładke pod zbiornik ( jakieś tworzywo ) aby sie paliwo nie pieniło, wyważyć i ustawić odpowiednie kąty na silniku. Trochę zdjęć ( przepraszam za jakość ale aparat już jest troche stary ):

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Oblot? Gdy będzie cieplej a tempo nauki spadnie, czyli po egzaminach :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolejny pelikan na forum.

Ja latałem pelikanem i tak jak ty tylko rok temu umieściłem relację na forum.

Model jest łatwy w opanowaniu i dość mocny i łatwy w naprawie.

Co można doradzić to wzmocnienie kadłuba. Ja pokryłem laminatem kadłub od dziobu do krawędzi spływu.

Lata też pięknie na zboczu. Nie jest sprawny ten profil i za wysoko nie lata przy słabych warunkach ale za to wolno.

Trzeba się nauczyć też lądować na zboczu zwłaszcza.

Gdy nie ma miejsca trzeba cwanie podchodzić do lądowania, bo hamulców nie ma.

Czekam na filmy i kibicuję.

Bo pelikany to ładnie prezentujące się modele w locie i wdzięczne w prowadzeniu.

 

PS. Ładnie i starannie wykonany jest twój pelikan. Gratuluję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Na ósmym zdjęciu od góry widać że kadłub jest oblaminowany. Od dziobu aż za krawędź spływu. Na tym modelu poprawiałem błedu poprzedniego motoszybowca.

Oblot wolałbym gzieś gdzie jest bardziej płasko niż na polichnie ;) Chyba że jest tam coś takiego jak kawałek łąki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświerzam.

 

Dziś poleciał :D

Wprawdzie kilka razy z reki i kilka z holu ale poleciał.

Wymaga doważenia bo zadzierał do góry i miało jakieś niekontrolowane ruchy :lol:

Narazie model nie lata tak jak powienien ale myśle że sie to zmieni i nie bede rozczarowany.

 

Problem jest ... Cox :?

Otóż dzieje sie to tak. Paliwo jakiego używan to 80/20 Model Technics.

Zamiast zapalić w tę strone co trzeba to odbija i w drugą ciągnie mimo iż kopę w tę co trzeba. Jak zdejmuje grzałke to pochodzi chwile i gaśnie. Wskazywało by to na to że jest zalany, ale tak bardzo już dokręcam tą iglice to gaśnie :P

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ten COX ma rozrząd membranowy i pracuje w dwie strony .

Odpalanie w przeciwną stronę spowodowane jest przelaniem silnika.

Co do opalenia i po zdjęciu żarzenia silnik gaśnie mogą być takie przyczyny

- łapie lewe powietrze ( sprawdź połączenia paliwowe i uszczelkę miedzy tylnym deklem a korpusem)

- świeca ma uszkodzona spiralę ( zwoje druciku w spirali grzejnej skleiły się z sobą ,wykręć świece i połącz żarzenie i sprawdź jak świeci )

- sprawdź stan membrany rozrządu musi dolegać do gniazda i być szczelna

 

w niedziele walczyłem z swoim COX-em i miałem takie same objawy jak ty i była padnięta membrana

 

A poza tym to one lubią nitro tak z 20% :lol2: ( niektórzy leją 30% , u mnie pracują na 5%a lepiej na 20% nitro )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam trzech cox-ów w tym jeden przeanaczony do pracy ze śmigłem pchającym. Uwagi co do palenia tych silników jak najbardziej słuszne, chciałbym jeszcze dodać jedną rzecz sprawdź czy nie ma zanieczyszczonego przewodu paliwowego - czasami przy wejściu do "gaźnika"tworzy się taki zbitek brudu. Przedmuchaj przewód a innym kawałkiem przewodu spróbuj odessać brud z silnika - dyfuzora. Może pomoże , w moich coxikach jest to najczęstszą usterką. Membrany powymieniałem już ze stalowych na mylarowe są trwalsze i bardziej niezawodne.

milo

ps

no i paliwo nie więcej jak 5% nitro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Tak wiec silnik pójdzie na warsztat w najbliższych dniach i zotsanie przeczyszczony. Świeca jest nowa wiec nie powinna byc uszczkodzona czy coś.

Narazie nie mam kasy na nitro ale postaram sie troche zdobyc i zobaczymy jak to bedzie chodzic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.