km_pl Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 Witam, Małe uzupełnienie do waszych opisów silników do ESA. W FW190 zastosowałem silnik BM2410-9Y (1100KV czyli szybszy od BM2410-12Y czy 'wzorcowego' 2828-08). Na pakiecie 3s ze śmigłem 10x6 pobiera 7.5A na pełnym gazie, 3A na pół gazu co wystarczy do spokojnego latania. Dobry ciąg (pionowe wznoszenie) połączony z średnią prędkością. Model będzie prawdopodobnie można zobaczyć w akcji w najbliższy weekend na Celulozy (jeśli dobrze liczę, mamy już 5 myśliwców strzegących naszej przestrzeni powietrznej ).
Doman Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 U mnie będzie taka konfiguracja: silnik TP BM2410-12D, regiel TP 12/15A, Rex 5 MPD, pakiety 2S 1500mAh, przewidywane śmigło to 10x6".
kojot Opublikowano 19 Maja 2007 Autor Opublikowano 19 Maja 2007 Szybkie pytania do ESAwców: a) czy czasem stosujecie 2 serwa na lotki? jak mocujecie serwo? termokurcz i kropla CA? c) czy jakoś zabezpieczacie pakiet w otworze czy tylko wcisk?
Janek Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 a) raczej przerost formy nad treścią, nie widzę sensu. na wcisk, może być taśma dwustronna albo zaklejenie kawałkiem epp c) na wcisk można upchnąć kawałkiem taśmy dwustronnej.
kojot Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Opublikowano 20 Maja 2007 Na instrukcji z cyber-fly jest jak byk - SC 25mm od krawędzi natarcia. TO NIEMOŻLIWE, jak powiedziała pewna łyżka Znany programik twierdzi że dla 16% zapasu stateczności SC jest 44mm od krawędzi natarcia!!! Zresztą dla 25mm model jest niewyważalny - pakiet przed śmigłem chyba :mrgreen: Jak to jest u was..... BTW - silnik z RCpro coś jakiś lewy na sugerowanych śmigłach wyciąga 20A. Czyżby sprzedawca pomylił silniki??? :twisted:
km_pl Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 Na instrukcji z cyber-fly jest jak byk - SC 25mm od krawędzi natarcia.TO NIEMOŻLIWE, jak powiedziała pewna łyżka Błąd jest chyba w większości instrukcji do ESA z cyber-fly, też miałem zalecane 25mm. W moim FW190 SC mam około 5.5cm od krawędzi natarcia (w 28% cięciwy przy kadłubie)
hubert_tata Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 silnik z RCpro coś jakiś lewy na sugerowanych śmigłach wyciąga 20A. Czyżby sprzedawca pomylił silniki Sprzedawca pewnie w opisie sugerował się np tym: http://www.himodel.com/electric/HiModel_830KV_Outrunner_Brushless_Motors_Type_CF2822.html , ale jest taki sam tylko o większym Kv i ten pewnie chętniej łyknie większe prądy przy dużych śmigłach: http://www.himodel.com/electric/HiModel_1500KV_Outrunner_Brushless_Motors_Type_CF2812.html W sumie jesteś już drugą znaną mi osobą, która ma do tych silników jakieś zastrzeżenia. Chodzi właśnie o niezgodność osiągów z opisem na stronie sprzedawcy (tam chodziło o eBay). A jak Tobie wychodzi konkretnie (zasilanie/śmigło/prąd)? PS Wcinam się w watek, bo na dniach skompletuję swoje modele do kombacenia i ciekawi mnie ten temat.
kojot Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Opublikowano 20 Maja 2007 Dokładniejsze pomiary wieczorem. Na silniku jest właściwa nalepka - 2822. Rano w panice uzbrajając model, zacząłem zakładać różne śmigła (reg dynam 18A, pakiet Dualsky 1350 3s). Na śmigłach GWS 10x5HD, APC 9x6, 9x4,7, 8x6 prądy przekraczały 15A (w porywach 20A :ble: ). Dopiero na APC 7x4 prąd zatrzymał się na 10A. Było by szkoda, bo na papierze ten silnik ma doskonałe parametry, a mocowanie jest bardzo wygodne. Chyba kupię silniczek Robbe z rc skorpion. Spadam na lotnisko testować ESA i pakiet 123A :idea: BTW. EPP pomalowane akrylami Model Master wygląda tak sobie :ass:
ertman_176 Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 Epp bardzo ładnie wychodzi spreyami do 10 zł dostepnymi prawie wszedzie ... Jeżeli juz bym sie brał za malowanie epp to chyba wybrałbym emalią modelarską a nie akrylem ....
Doman Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 Tak... ŚC to pomyłka(co gorsza powielana)... najlepiej jest dać w okolicach 30% cięciwy(w zależności od modelu). A co do malowania to zwykłe spreje samochodowe za 8..10zł z np. Castoramy w 100% wystarczą.
kojot Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 A napiszcie drogie dzieci, jakie pakiety li-poly dobrze wam się sprawdzają - pod kątem ESA. Widzę, że Doman nie lubi DualSky'ów. A jak inne zdania? Pozytywne i negatywne.
Doman Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Doman bardzo nie lubi DualSky'ów :ass: Na Celulozy zaczęli latać na WOW-RC Pakiet 3S 1200mAh 15C kosztuje u Skalenia 88zł. Ponoć całkiem niezłe. Ja zakupiłem teraz Yutong 2S 1500mAh(tanio jak barszcz) i podobno są dobre(konkretnie ten model), Aimeiz lata na takim już od dość dawna katując prądami do 20A i pakiecik nadal sprawuje się świetnie. Fullymax'y też są niezłe, ale ponoć trzeba trafić. Tak to pakiety Shark'a(na polyquestach i e-tec'ach) - jest jakaś promocja w CSM na nie.
Dj. Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 Witam, własnie sprawiłem sobie taki modelik.Wyposażenie to zwykły "kubek" ok1300KV, 3LiPo1300mAh,2X9g serwa,18A chinski regler, smigło8X4...Lata fajnie tu można coś zobaczyc: http://pl.youtube.com/watch?v=H2sTvXoA6to fajne latadelko, pozdrawiam.
cobra Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 Ja latam z wyposażeniem: silnik KEDA KA20-28M (43 gramy, kv=1050), pakiet 3s 850mAh (chiński wynalazek o nazwie Vislero; mam dwa pakiety - są ok), śmigło 8x6. Masa do lotu 295 g.
Karol93 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Teraz dosyć mocno sie zastanawiam nad tym, czy taki zestaw dla początkującego modelarza będzie wystarczająco dobry ? (czytaj: nie za szybko, nie za zwrotny:P) silnik Tower Pro: 2410-09 z 9x4,7 albo 9x3,8 pakiet: jakiś WOW-RC 1300mah 3S regiel: 18A też jakiś chińczyk serwa to Hextroniki 9g Planowany model to ME-109 Wydaje mi sie że taki model, zwłaszcza że jest z EPP powinien być dosyć dobry na nauke latania
meteor Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 silnik Tower Pro: 2410-09 z 9x4,7 albo 9x3,8 latałem z tym silnikiem na początku, teraz lata na takim silniku kolega i zdecydowanie śmigło 9x7 GWS, model staje się żwawszy ale nadal nie jest jakiś super szybki
TooM Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Karol Jesli kupiłeś już ten silnik to na nim lataj ,ale jeśli nie ,to załóż TP 2408-21 .Na takim lata większość zawodników.Ja się uczyłem na takim i nie było tak źle mimo że model był w "spadku" od mojego syna ,a on go już dobrze wymęczył na zawodach ( chyba ze 100 g kleju i parę zdobytych pucharów).Zwłaszcza że Meser potrzebuje prędkości żeby dobrze latać . Lepszym wyborem na początek jest FW 190,Mig 3 a nawet Ki 61 czy P 40 mimo że te ostatnie wymagają dobrego refleksu.Nie wiem jak latają LAGG i Hurricane.Jesteś młody to nie bój się szybkich modeli.Większa z nimi zabawa.Jednak to ty decydujesz .Jeśli Me 109 Ci się najbardziej podoba, to go rób. Jeszcze jedna sprawa Jak będziesz montował ESA to sprawdź koniecznie czy statecznik poziomy jest w jednej linii z osią silnika bo wycięcie na statecznik bywa tak duże że możesz go przestawić.Wyważenie ustaw raczej przednie, choć ESA są odporne na zmiany SC
Karol93 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 WoW-RC 1000mah 20C wystarczy do tego silniczka ? regulator mam 18A. Chce takiej sobie wielkości pakiet, bo nie chce wagi mieć zbyt dużej
kamil_rc Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Spokojnie wystarczy do tego silniczka taki pakiecik.
Karol93 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 silnik Tower Pro: 2408-21 z 8x4 pakiet: jakiś WOW-RC 1000mah 3S 20C regiel: 18A też jakiś chińczyk serwa to Hextroniki 9g Model to FW 190 Zestaw zamówiony własnie w takiej postaci - mam nadzieje że wszystko będzie cacy, bo chce mieć wreszce jeden, w 100% sprawny i w 100% swój
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.